مزایای اینستاگرام مارکتینگ 
مزایای و اهمیت اینستاگرام مارکتینگ 

مزایای اینستاگرام مارکتینگ ❤️

مزایای اینستاگرام مارکتینگ را در این مقاله بررسی خواهیم کرد تا بهتر بتوانید برای کسب و کار خود ایده پردازی کنید، از زمان راه اندازی اینستاگرام در سال ۲۰۱۰، این پلتفرم دنیای رسانه های اجتماعی را غافلگیر کرده است. کاربران وفادار آن، تکامل آن را از یک برنامه ساده به اشتراک گذاری عکس تا پلتفرم عظیم امروزی از نزدیک دنبال کرده اند.

با داشتن میلیارد ها کاربر، تعجب آور نیست که متخصصان بازاریابی شبکه های اجتماعی در بوتیک های مرسوم، مد روز و شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی پیشرفته به این پلتفرم سرازیر شده اند. آیا شما نیز از فرصت اینستاگرام مارکتینگ برای بازاریابی استفاده می کنید؟

در این مقاله، تمام دلایلی که باید از مزایای اینستاگرام مارکتینگ استفاده کنید را بررسی خواهیم کرد. به علاوه، نکات مفیدی در مورد ایجاد استراتژی اینستاگرام، تعیین اهداف و ارائه نتایج به شما ارائه می دهیم.

مزایای اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام یک سرویس شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس و فیلم است که در اصل برای گوشی های هوشمند ایجاد شده است. از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۱۰، محبوبیت این پلتفرم به ویژه در میان ملنیال ها (نسل هزاره) افزایش یافته است.

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در اینستاگرام راهی است که برند ها از اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان هدف خود و بازاریابی پیشنهادات خود استفاده می کنند.

اخیراً، این محبوبیت به عنوان یک روش هیجان انگیز برای برند ها برای به نمایش گذاشتن برند خود، استخدام کارمندان جدید، تعامل با مشتریان و نمایش محصولات با جلوه ای جدید مورد توجه قرار گرفته است.

مشابه فیس بوک و توییتر، هرکسی که یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کند دارای یک پروفایل و فید است. کاربران می توانند با دنبال کردن، پیگیری، پیام خصوصی، و کامنت گذاشتن یا لایک کردن عکس ها یا فیلم ها با یکدیگر تعامل داشته باشند.

فیلترهای درون برنامه ای و گزینه های ویرایش اینستاگرام، این برنامه را منحصر به فرد می کند زیرا اولین برنامه ای بود که ویرایش درون برنامه ای را به این میزان ارائه می داد.

مزایای اینستاگرام مارکتینگ به کاربران امکان می دهد عکس ها و فیلم ها را در پروفایل خود بارگذاری کرده و با گزینه های مختلف آنها را ویرایش کنند. اینستاگرام میزبان ده ها فیلتر اصلی است که کاربران می توانند به عکس های خود اضافه کنند.

این فیلترهای از پیش تعیین شده تغییرات مختلفی در عکس ایجاد می کنند، از جمله افزودن نور، دادن لحن گرم یا سرد به تصویر، افزایش یا کاهش میزان اشباع و موارد دیگر.

علاوه بر این، بدون نیاز به استفاده از ویرایشگر عکس شخص ثالث، کاربران می توانند تصاویر را مستقیماً در این پلتفرم ویرایش کنند. اگر یک فیلتر خاص را دوست ندارند،

می توانند از ویژگی ویرایش اینستاگرام استفاده کنند تا به طور جداگانه کنتراست، روشنایی، ساختار، گرما، اشباع، وضوح و موارد دیگر عکس را تغییر دهند.

مزایای اینستاگرام مارکتینگ
مزایای اینستاگرام مارکتینگ

تاریخچه اینستاگرام

اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کریگر تاسیس شد. اینستاگرام برای iOS در ۶ اکتبر ۲۰۱۰ راه اندازی شد. پس از تقریباً دو سال موفقیت مداوم، این برنامه در تاریخ ۳ آوریل ۳۰۱۲ برای گوشی های اندرویدی راه اندازی شد و در کمتر از یک روز بیش از ۱ میلیون بار بارگیری شد.

اندکی بعد، اینستاگرام با مبلغ ۱ میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد. از زمان خرید، اینستاگرام همچنان به ارائه ویژگی های جدید ادامه داده است.

سال ۲۰۱۲ یک پلتفرم اشتراک عکس بسیار بزرگ بوده است، زیرا در نوامبر نیز رابط وب سایت خود را گسترش داد. رابط وب سایت از نظر عملکرد محدود بود و هنوز هم محدودیت هایی دارد

(کاربران قادر به بارگذاری عکس از رایانه نیستند – آنها باید از دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنند). با این حال، به کاربران امکان می دهد از طریق فیدهای خود پیمایش کرده و پروفایل دیگر کاربران را از روی میز کار خود مشاهده کنند.

تکامل اینستاگرام

یکی از ویژگی هایی که بیشترین سر و صدا و هیجان را در پی داشت، در ژوئن ۲۰۱۳ رخ داد، زمانی که اینستاگرام برای اولین بار اشتراک ویدیو را معرفی کرد.

بسیاری حدس می زدند که این کار برای رقابت با Vine، برنامه کوتاه میزبانی ویدیو است که در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد. اشتراک ویدیو به سرعت انجام شد و در سال ۲۰۱۶، محدودیت زمانی از ۱۵ ثانیه به ۶۰ ثانیه افزایش یافت.

در دسامبر ۲۰۱۳، اینستاگرام پیام های خصوصی مستقیم را معرفی کرد. این پیام ها می توانند به صورت عکس یا متن باشند و حداکثر ۱۵ نفر را شامل شوند. با این حال، کاملاً مشهورترین و بحث برانگیزترین بروزرسانی ها در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد.

در سال ۲۰۱۶، اینستاگرام آرم اصلی خود را با نسخه جدید، مدرن تر و رنگارنگ جایگزین کرد. آرم اصلی بژ و قهوه ای بود و شبیه یک دوربین قدیمی بود. طرح جدید با رنگ های بنفش و نارنجی اصلاح شده است.

علاوه بر این، در ژوئن همان سال، اینستاگرام از اخبار گاه شماری قدیمی، به یک فید مبتنی بر الگوریتم تبدیل شد. این تغییر با هدف اطمینان از  اینکه کاربران محتوایی را می بینند که بیشترین علاقه را به آن دارند، منتشر شد.

استوری های اینستاگرام

با این اوصاف، آخرین تغییر در آگوست ۲۰۱۶ ایجاد شده است که بسیار موفقیت آمیز است – به حدی که بخش ویژه ای را در این مقاله به خود اختصاص داده است!

اینستاگرام، قابلیت استوری را منتشر کرد، این ویژگی به کاربران امکان می دهد عکس ها و فیلم ها را در قالب نمایش اسلاید ارسال کنند که فقط برای دنبال کنندگان آن کاربر قابل مشاهده است.

مشابه استوری های اسنپ چت، این قابلیت برخلاف یک پست معمولی در اینستاگرام (که فقط در صورت حذف یا بایگانی کاربر یا اینستاگرام، از بین می رود) بعد از ۲۴ ساعت ناپدید شد. استوری ها در شبکه اینستاگرام به کاربر نشان داده نمی شوند، اما درعوض، با یک دایره رنگی در اطراف عکس پروفایل کاربر نشان داده می شوند.

برخلاف پست های استاندارد اینستاگرام که می توانند در فید مخاطبان شما گم شوند، استوری های اینستاگرام شما در بالای برنامه به راحتی قابل دسترسی هستند. استوری های اینستاگرام نیز فوق العاده تعاملی هستند.

اخیراً اینستاگرام تعاملی ترین ویژگی موجود را ارائه داده است – توانایی مخاطبان برای پرسیدن سوالی از شما که می توانید در استوری اینستاگرام خود به آنها پاسخ دهید. اگر هدف اصلی شما تعامل با مخاطبان تان است، پس این امکانات بی پایان هستند.

ویرایش یک استوری اینستاگرام

برخلاف یک تصویر معمولی در اینستاگرام، می توانید ببینید که کدام کاربران استوری اینستاگرام شما را مشاهده می کنند. اگر بیش از یک تصویر یا ویدئو ارسال کنید، یک مجموعه ایجاد می کنید، می توانید ببینید که آیا آنها در حال کلیک کردن هستند یا خیر.

مثلا شما هشت تصویر در استوری اینستاگرام خود ارسال کرده اید، اما بعد از تصویر سوم ، افت قابل توجهی در تعداد بینندگان ایجاد شده است. می توانید به راحتی به آن تصویر سوم برگردید،

ببینید چه مشکلی پیش آمده است (آیا خسته کننده بود؟ به طور بالقوه توهین آمیز بود؟ ببینید؟ عیب یابی آسان است!) و استراتژی خود را برای دفعه بعدی تنظیم کنید.

ثابت شده است که استوری های اینستاگرام برای کاربران ، اینفلوئنسرها و بازاریابان بسیار ارزشمند است. مخاطبان به سرعت فیلم ها و تصاویر کوتاه را پذیرفتند.

استوری های اینستاگرام
اهمیت استوری های اینستاگرام

IGTV

کاربران اینستاگرام همچنین می توانند به صورت مستقیم در استوری اینستاگرام خود برنامه پخش کنند. به این معنی که آنها می توانند ویدیویی را ارسال کنند که طرفداران آنها می توانند در لحظه مشاهده کنند. این مطمئناً یکی از موفق ترین برنامه های اینستاگرام بوده است.

اینستاگرام در تلاش بی پایان خود برای ادامه نوآوری، Instagram TV (IGTV) را در ژوئن ۲۰۱۸ راه اندازی کرد. برای اولین بار، این برنامه ویدیوی عمودی و بلند را برای تماشا و لذت بردن در اختیار کاربران قرار داد.

IGTV از چند جهت از فیلم های معمولی اینستاگرام متمایز است. برخلاف فیلم های معمولی اینستاگرام ، فیلم های IGTV محدودیت ۶۰ ثانیه ای ندارند. البته مهمترین نکته، جهت گیری عمودی ویدیو است.

اینستاگرام این ویژگی را با در نظر گرفتن نه تنها آنچه کاربران از تلفن های خود تماشا می کنند، بلکه با توجه به نحوه ایجاد آن را نیز راه اندازی کرده است.

تلویزیون اینستاگرام

IGTV همچنین منحصر به سازندگان مشهور و دوست داشتنی اینستاگرام نیست. هر کسی می تواند یک ویدیو در IGTV ایجاد یا ارسال کند . شکی نیست که اینستاگرام

همچنان به انتشار ویژگی های جدید و ابتکاری ادامه خواهد داد. در حال حاضر ، ما به بررسی موضوعاتی مانند اینستاگرام مارکتینگ چیست و چرا این کار را انجام می دهیم، می پردازیم.

سخن آخر

با برنامه ریزی دقیق و استفاده از مشاوران حرفه‌ای در زمینه مزایای اینستاگرام مارکتینگ می‌توان از یک پیج به راحتی کسب درآمد کرد. بازاریابی اینستاگرام در شرایطی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که به تولید محتوای دیجیتال توجه شود.

اینستاگرام تنها انتشار یک پست نیست، بلکه باید برای هر محتوایی که در پیج اینستاگرام قرار می‌گیرد برنامه‌ریزی داشت. اگر هنوز هم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود مشکل دارید می توانید با تیم پشتیبان لاین استور از طریق لینک های زیر در ارتباط باشید.

 خانم مهندس پورنقی   خانم مهندس برومند 

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)