دایرکت مارکتینگ چیست ؟
اهمیت دایرکت مارکتینگ

دایرکت مارکتینگ ❤️

دایرکت مارکتینگ یک نوع بازاریابی می باشد که گاهی اوقات از آن با نام بازاریابی مستقیم هم یاد می شود. ارتباط آن با مشتریان به صورت مستقیم می باشد. این بازاریابی از طریق برقراری ارتباط مستقیم مشتریان جدید را جذب و مشتریان قدیمی را حفظ خواهد کرد.

بازاریابی مستقیم را می توان به راحتی و آسانی و با استفاده از نتایج تاثیرپذیر بازاریابی اندازه گیری کرد. چرا که مشتریان با سرعت بسیار بالایی پاسخ های خود را ارائه می دهند.

در روند انجام فعالیت های این بازاریابی، بازاریابان لوازم مختلف ارتباط جمعی را مورد استفاده قرار می دهند. سپس منتظر می مانند تا ببینند که مشتریان چه واکنشی نشان می دهند.

بازاریابی مستقیم برای فروشندگان شرایطی را فراهم می کند تا بتوانند کالاهای خود را به مشتریان معرفی کنند. این روش بازاریابی برای سازمان ها مزایای قابل توجهی را به دنبال دارد. برای آشنایی بیشتر با دایرکت مارکتینگ و مزایای آن در ادامه قصد داریم مطالب بیشتری را ارائه دهیم.

منظور از دایرکت مارکتینگ

دایرکت مارکتینگ یکی از متداول ترین بازاریابی است که اکثر کسب و کارها از آن استفاده می کنند. این بازاریابی یک تلاش برای جستجو، برقراری ارتباط، ارائه پیشنهاد و ایجاد داده های تشویقی برای مشتریان می باشد.

متخصصان بازاریابی همواره تلاش می کند تا به مشتریان بالقوه از طریق تماس تلفنی، پیام ایمیلی یا از طریق یک رسانه مانند تبلیغات و غیره دست پیدا کند. اصلی ترین هدف بازاریابی مستقیم به دست آوردن مشتریان جدید می باشد.

در این بازاریابی از ابزارهای ارتباطات مستقیم استفاده می شود تا بازاریاب بتوانند به مصرف کنندگان جدید و قدیمی دسترسی داشته باشد. برای اینکه کمپین های این بازاریابی قادر به دریافت یک پاسخ از سوی مشتری باشند

لازم است که برای ارائه دادن پیامی ترغیبی اقدام نمایند. به عبارتی دیگر می توان گفت که به عنوان بازاریاب مستقیم پیشنهاد دادن یک منفعت به مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

دایرکت مارکتینگ
دایرکت مارکتینگ

پیشنهاد مطالعه : خرید ممبر تلگرام 

انواع بازاریابی مستقیم

به طور کل دایرکت مارکتینگ شامل سه نوع بازاریابی می باشد که عبارتند از: بازاریابی ایمیلی مستقیم، نامه ای و تلفنی که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

بازاریابی ایمیلی: هدف قرار دادن مصرف کنندگان از طریق حساب های ایمیل آنها انجام می گیرد. برداشتن آدرس های ایمیل از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، فوروم های صنعت، خریدهای آنلاین و غیره به سهولت امکان پذیر می باشد.

بازاریابی تلفنی مستقیم: برقراری یک تماس با افراد در منزل یا محیط کار می باشد. این بازاریابی  ممکن است با هدف تقاضای کمک های مالی، دریافت ایده ها و پیشنهادات آنها در مورد مبارزه های انتخاباتی  و غیره انجام شود.

بازاریابی مستقیم نامه ای: اکثر کسب و کارهای خصوصی  از مواد تبلیغاتی ارسال شده به منزل یا محل کسب و کارتان  استفاده می کنند. پخش آگهی ها، ایده ها، توزیع فکس، بازاریابی تلویزیونی و بازاریابی نامه صوتی دیگر مدل های بازاریابی مستقیم به حساب می آیند.

دایرکت مارکتینگ
دایرکت مارکتینگ

مزایای بازاریابی مستقیم

  • افزایش رضایت مشتری 

بازاریابی مستقیم برای ایجاد و تقویت ارتباط با مشتری بسیار موثر است. این روش بازاریابی باعث می شود تا هم پیام تبلیغاتی خود را به مخاطب برسانید و هم ارتباطی تعاملی و قوی با مشتریان خود ایجاد کنید.

در حقیقت در بازاریابی مستقیم شما می توانید در کنار کارت پستال برای تولد مشتری، برگه تخفیف های محصولات خود را نیز برای او ارسال کنید. به این طریق به هر دو روش می توانید با مشتری خود ارتباط برقرار نمایید.

  • قابلیت اجرا با کمترین هزینه

بازاریابی مستقیم بر یک گروه خاص از مخاطبان تمرکز دارد. به همین خاطر زمانی که کمپانی از نظر مالی تحت فشار است، می تواند از بازاریابی مستقیم استفاده کند. 

  • افزایش فروش به مشتریان قدیمی

بازاریابی مستقیم به شما کمک می کند تا بر اساس سابقه و اطلاعات مشتری خود، محتوایی درخور به آن ها ارائه دهید. همچنین در این روش بازاریابی می توانید بر روی مشتریانی که مدتی است از شما خرید نمی کنند، تمرکز کنید.

  • بهترین روش برای کسب و کارهای جدید

کسب وکارهای تازه کار نیاز به یک سکوی پرتاب مناسب دارند. دایرکت مارکتینگ می تواند یک سکوی پرتاب عالی برای آن ها باشد. در این روش بازاریابی، آن ها می توانند با مشتریان خود ارتباط مستقیم برقرار کنید.

سخن آخر

همان طور که مشاهد کردید، بازاریابی مستقیم یا همان Direct Marketing یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روش های بازاریابی به حساب می آید. شما می توانید از ابزار سنتی یا دیجیتال برای به کارگیری این روش استفاده کنید.

به نظر شما بهترین روش برای به کارگیری بازاریابی مستقیم چیست؟ آیا شما روش های سنتی مانند پست را ترجیح می دهید یا ایمیل و دنیای دیجیتال را انتخاب می کنید؟ به نظر شما تلفیق این دو روش بهترین نتیجه را می دهد؟ 

شما می توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید و اگر قصد راهنمایی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و راه اندازی کسب و کار خود را دارید می توانید از طریق لینک های زیر با تیم پشتیبان لاین استور در ارتباط باشید.

خانم مهندس پورنقی  خانم مهندس برومند 

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)