بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing) مطالعه خواستههای مشتری است. از آنجایی که از بازاریابی برای جذب مشتریها استفاده میشود، این فعالیت از اجزای اصلی مدیریت کسب و کار و بازرگانی محسوب میشود. همراه لاین استور باشید تا به بررسی انواع بازاریابی بپردازیم . اگر هنوز مقالات قبلی آشنایی با انواع بازاریابی مطالعه نکرده اید از طریق لینک های زیر مقالات رو مطالعه بفرمایید.
پیشهاد مطالعه :
۵۱- expeditionary marketing بازاریابی اعزامی :
بازاریابی اعزامی(ایجاد بازارهای جدید پیش از رقبا
۵۲- (experiential marketing بازاریابی تجربی :
ب ازاریابی تجربی فعال کردن تعاملات حسی با برندها
۵۳- Facebook marketing بازاریابی فیسبوک :
بازاریابی فیسبوک(بازاریابی در محیط فیسبوک و از طریق فیسبوک
۵۴- geomarketing بازاریابی جغرافیایی :
بازاریابی جغرافیایی(هدفگیری جغرافیایی برای تاکتیکهای بازاریابی از قبیل قیمت و تبلیغات و …
۵۵- global marketing بازاریابی جهانی :
بازاریابی جهانی( بازاریابی محصولات و شرکتها در سراسر جهان با ساختار و استراتژیهای جهانی
۵۶- grassroots marketing بازاریابی مردمی :
بازاریابی مردمی(در این نوع از بازاریابی بجای تولید یک محتوا یا پیام برای مردم و امید به پذیرش آن توسط مردم، بر گروه کوچکی از مردم تمرکز میکنیم و امیدواریم که مردم پیام شمارا بین گروههای بزرگتری از مردم گسترش دهند.
۵۷- green marketing بازاریابی سبز :
ازاریابی سبز ترویج صریح محصولاتی که دوستدار محیطزیست هستند.
۵۸- guerilla marketing بازاریابی چریکی :
بازاریابی چریکی( بازاریابی کمهزینه و بسیار تأثیرگذار خصوصاً در حوزه کارآفرینی.
۵۹- horizontal marketing بازاریابی افقی :
بازاریابی افقی(پیام مشابه در بین گروهها و صنایع مختلف، در تضاد با بازاریابی عمودی
۶۰- inbound marketing بازاریابی جاذبهای :
بزاریابی جاذبهای( جذب مشتریان از طریق محتوا، بجای استفاده از انواع تبلیغات و تماسهای یکباره و هماهنگ نشده.
پیشهاد مطالعه :