بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing) مطالعه و مدیریت روابط در تبادلات است. بازاریابی فرآیند شناسایی، پیشبینی و رفع نیازها و خواستههای مشتری است. از آنجایی که از بازاریابی برای جذب مشتریها استفاده میشود، این فعالیت از اجزای اصلی مدیریت کسب و کار و بازرگانی محسوب میشود. همراه لاین استور باشید تا به بررسی انواع بازاریابی بپردازم در مطالب قبل تا شماره ۷ انواع بازاریابی پیش رفتیم و در ادامه شماره ۸ انواع بازاریابی را اشاره خواهیم نمود .
۷۱- (keyword marketing) بازاریابی کلمات کلیدی :
بازاریابی کلمات کلیدیجستجو و بهینهسازی کلمات در موتورهای جستجو.
۷۲- (left-brain marketing) بازاریابی سمت چپ مغز :
ازاریابی سمت چپ مغز تقریباً معادل بازاریابی تحلیلی.
۷۳- (local marketing) بازاریابی محلی :
بازاریابی محلی تبلیغات و روشهای ترویجی باهدف حمایت و پشتیبانی از فروشگاههای خردهفروشی محلی.
۷۴- ( Long Tail marketing) بازاریابی کلمات طولانی و بلند-دم بلند هممعنی شده است :
بازاریابی کلمات طولانی و بلند-دم بلند هممعنی شده است- بازاریابی باهدف برخی از گروهها و بخشهای تخصصی بازار که منجر به تشکیل گروههای بزرگی میشود.
۷۵- (loyalty marketing) بازاریابی وفاداری :
بازاریابی وفاداری تمرکز بر رشد و نگهداشت مشتریان فعلی، مثلاً برنامههای ارائه پاداش.
۷۶-(mobile marketing) ازاریابی موبایلی :
بازاریابی موبایلی نوعی بازاریابی که پیامهای آن از طریق ابزارهایی مانند گوشیهای هوشمند انتقال پیدا میکند.
۷۷- (multichannel marketing)بازاریابی چند کاناله :
بازاریابی چند کاناله استفاده از چند کانال برای دسترسی پیدا کردن به مشتریان.
۷۸- (multicultural marketing) بازاریابی چند فرهنگی :
بازاریابی چند فرهنگی تعقیب و پیگیری مخاطبین قومی از طریق محصولات، تبلیغات و تجربیات.
۷۹- (multi-level marketing) بازاریابی چند فرهنگی :
بازاریابی چند سطحیبازاریابی با بهکارگیری دیگران که هر یک از این افراد دیگری را در زیرمجموعه خود بکار میگیرند.
۸۰- (neuromarketing) بازاریابی عصبی :
بازاریابی عصبیاشتراک بین مغز و علوم شناختی و بازاریابی.
پیشهاد مطالعه :
نظرات خود را در مورد ” آشنایی با انواع بازاریابی ۸” در قسمت دیدگاه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید