پیشهاد مطالعه :

بازاریابی چیست؟
به زبان ساده، به اعمالی که باعث انجام فعالیتی از سوی مشتری میشوند که برای کسبوکار سودمند است بازاریابی گفته میشود. بازاریابی همه استراتژیها و تاکتیکهایی را در بر میگیرد که شرکتهای مختلف با بهره برداری از آنها در جهت پیدا کردن جایگاهی برای محصولات و خدمات خود در بازار و ترغیب مخاطب هدف به خرید تلاش میکنند.
انواع بازارایابی
۱۱- behavioral marketing بازاریابی رفتاری:
بر اساس رفتار کاربر پیشنهاد ها و تبلیغات را مشخص می کنیم
۱۲- blackhat marketing بازاریابی کلاهسیاه:
عموماً مورداستفاده در سئو و رتبهبندی نتایج موتورهای جستجو، تحت تأثیر قرار دادن نتایج موتورهای جستجو از طریق روشهای غیراخلاقی که پیشنهاد میکنیم به سراغ این مورد نروید
۱۳- brand marketing بازاریابی برند:
توسعه برند که اغلب در برابر بازاریابی مستقیم قرار میگیرد.
۱۴- call center marketing بازاریابی مرکز تماس:
بازاریابی تلفنی و از راه دور و رسیدگی به تماس دریافتی از طرف مشتریان فعلی و بالقوه
۱۵- campus marketing بازاریابی دانشگاه:
بازاریابی باهدف دانشجویان یا از طریق آنها

۱۶- catalogue marketing بازاریابی کاتالوگ:
بازاریابی از طریق کاتالوگهایی که از طریق پست توزیع میشوند.
۱۷- cause marketing بازاریابی سببی:
کسبوکارها با همکاری با مجموعه غیرانتفاعی برای کسب منافع دو طرف اقدام به بازاریابی میکنند.
۱۸- celebrity marketingبازاریابی با افراد مشهور:
استفاده از ستارگان مشهور و شناختهشده بهعنوان سخنران جهت تائید یا اعلام رضایت
۱۹- channel marketing بازاریابی کانال:
بازاریابی ترویج و ترفیع از طریق عمدهفروشان، توزیعکنندگان، فروشندگان مجدد
۲۰- Closed-Loop Marketing بازاریابی حلقه بسته:
اندازهگیری نرخ بازگشت سرمایه از دوره عمر بازاریابی به فروشها