بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing) مطالعه و مدیریت روابط در تبادلات است. بازاریابی فرآیند شناسایی، پیشبینی و رفع نیازها و خواستههای مشتری است. از آنجایی که از بازاریابی برای جذب مشتریها استفاده میشود، این فعالیت از اجزای اصلی مدیریت کسب و کار و بازرگانی محسوب میشود. همراه لاین استور باشید تا به بررسی انواع بازاریابی بپردازیم . اگر هنوز مقالات قبلی آشنایی با انواع بازاریابی مطالعه نکرده اید از طریق لینک های زیر مقالات رو مطالعه بفرمایید .
۳۱- conversion (rate) marketing بازاریابی نرخ تبدیل:
بهینهسازی نرخ تبدیل درفروش و بازاریابی آنلاین
۳۲- (conversion content marketing بازاریابی محتوای تبدیل:
ترکیبی از بازاریابی محتوا و بازاریابی نرخ تبدیل
۳۳- corporate marketing بازاریابی شرکتهای بزرگ:
بازاریابی در سطح شرکتهای بزرگ و استانداردهای مربوط به آنها خصوصاً در شرکتهای چند محصولی
۳۴- CPA marketing بازاریابی پرداخت به ازاء هر عمل:
نوعی از بازاریابی که در آن به افراد به ازاء ترغیب مخاطبین به انجام کاری مانند پر کردن یک فرم پرداختی صورتی میگیرد.
۳۵- cross-marketing بازاریابی متقابل:
همکاری در بازاریابی، ارائه چند محصول در قالب یک محصول، ترویج چند محصول در کنار هم، اعطاء لیسانس و …
۳۶- culture marketing بازاریابی فرهنگی:
محتوای برند، فصل مشترک فرهنگ و بازاریابی
۳۷- data (web) marketing بازاریابی داده ها -وب-
استفاده از اطلاعات بهعنوان یک کانال بازاریابی
۳۸- database marketing بازاریابی کانال داده:
استفاده از پایگاههای داده، از قبیل سیستمهای مدیریت روابط مشتری برای هدایت برنامههای بازاریابی
۳۹- data-driven marketing بازاریابی اطلاعات محور:
استفاده از اطلاعات، خصوصاً تحلیلها، برای هدایت تصمیمهای بازاریابی
۴۰- digital marketing بازاریابی دیجیتال:
بازاریابی از طریق کانالهای دیجیتال، خصوصاً اینترنت