خانه / social media marketing / پنج روش فوق‌العاده برای تبلیغات تلگرام

پنج روش فوق‌العاده برای تبلیغات تلگرام

۱- تبلیغات بازدیدی تلگرام

یکی از مهم‌ترین و بهترین روش‌های تبلیغات در تلگرام همین روش تبلیغات بازدیدی در تلگرام است، چراکه اساساً تلگرام بر اساس بازدید پیش می‌رود. منظور من از بازدید در تلگرام چیست؟

حتماً برایتان پیش آمده است که مطلبی را از یک کانال برای شخصی فوروارد کنید. در این حالت شما یک آیکن چشم کوچک پایین پست می‌بینید و یک عدد کنارش. این عدد نشان‌دهندۀ بازدید از آن پست یا تعداد افرادی است که آن پست را دیده‌اند.

تبلیغات بازدیدی به این صورت است که شما تبلیغ خود را (که می‌تواند ویدیو، عکس، وب‌سایت شما یا هر محتوای دیگر) را در چند کانال پربازدید قرار می‌دهید. معمولاً کانال‌های منتشر کننده تبلیغات بازدیدی، از نظر تعداد اعضا در حدی متوسط قرار دارند. شما می‌توانید چند کانال مرتبط با زمینۀ فعالیت خود و تبلیغتان پیدا کنید و تبلیغ خود را در این کانال‌ها به نمایش بگذارید.

چند مزیت مهم تبلیغات بازدیدی موارد زیر است:

هزینه تبلیغات شما هدفمند مصرف می‌شود:

در این روش شما بر اساس تعداد بازدیدی که از تبلیغ شما انجام می‌شود، هزینه می‌پردازید. در واقع تمام هزینه شما بابت دیده شدن تبلیغتان است و هیچ هزینه اضافی نمی‌پردازید. مثلاً اگر شما در روزنامه تبلیغ کنید اصلاً مشخص نیست چه تعدادی تبلیغ شما را می‌بینند اما این روش کاملاً هدفمند است.

اصلاً مهم نیست چقدر پول تبلیغات دارید:

حتی اگر بودجۀ اندکی برای تبلیغاتتان دارید، یا آلان شرایطتان مناسب نیست، می‌توانید از تبلیغات بازدیدی استفاده کنید، چراکه می‌توانید به همان تعداد بازدیدی که می‌توانید هزینه کنید و این انعطاف‌پذیری فوق‌العاده است. برای مثال تبلیغات بیلبوردی بسیار هزینه‌های گزافی دارند و شاید اگر این تلگرام عزیز نبود هیچ‌گاه یک کسب‌وکار کوچک اما خوش‌فکر نمی‌توانست آن‌طور که باید خودش را به مخاطبان معرفی کند. و حالا وقت این است که بگوییم، تلگرام! مرسی که هستی

هیچ‌چیز مانند مطمئن بودن لذت‌بخش نیست:

در این روش شما خودتان می‌توانید ببینید دقیقاً چه تعداد تبلیغ شما دیده شده است و از بازدید فیک و چیزهایی از این قبیل خبری نیست. برای برخی از آدم‌ها این مطمئن بودن از هر چیز دیگری مهم‌تر است و احتمالاً فوق‌العاده خوشحالشان خواهد کرد.

راهنمای-جامع-تبلیغات-در-تلگرام

۲- تبلیغات کلیکی در تلگرام

یک روش دیگر تبلیغات تلگرام  تبلیغات کلیکی در تلگرام است. شما برای پیاده‌سازی این روش تبلیغاتی حتما به سامانه‌های تبلیغات در تلگرام نیاز دارید. روش تبلیغات کلیکی در تلگرام به این صورت است که شما تبلیغ خود را به کانال‌هایی که موضوعاتی مرتبط با فعالیت شما دارند می‌دهید و تنها به ازای هر کلیکی که روی تبلیغات شما می‌شود، هزینه می‌پردازید. اما مزیت‌های این روش تبلیغاتی چیست؟

هزینه تبلیغات شما هدفمند است:

تلگرام از این جهت فوق‌العاده است، چراکه اینجا هم مانند بالا شما کاملا هدفمند هزینۀ تبلیغات خود را می‌پردازید و هزینۀ شما به ازای هر کلیک محاسبه می‌شود. البته در این روش دقت کنید که تبلیغ خود را به یک سامانه مطمئن بسپارید، چرا که اگر نظارت درستی روی این نوع تبلیغ انجام نشود، ممکن است کلیک‌های غیر واقعی بر روی تبلیغتان انجام شود.

متناسب با جیبتان می‌توانید تبلیغ کنید:

در اینجا هم شما متناسب با هزینه‌ای که در نظر دارید می‌توانید تعداد کلیک خود را مشخص کنید. عموما در اکثر سامانه‌ها این هزینه از ۲۰۰ تومان شروع می‌شود تا هر مقداری که بخواهید.

تبلیغات کلیکی برای تبلیغ وبسایت یا اپلیکیشن فوق‌العاده است:

این تبلیغ عموما برای افزایش اعضای کانال مناسب نیست، چراکه با کلیک بر روی تبلیغ کاربر از تلگرام خارج شده و بعدا دوباره بازخواهد گشت  اما برای تبلیغات یک وبسایت یا معرفی یک اپلیکیشن فوق‌العاده بازدهی بالایی دارد.

 

۳- تبلیغات ثابت و ساعتی تلگرام در کانال‌های بزرگ تلگرام

در این روش شما یک مبلغ به کانال‌های تلگرام یا هر سامانه‌ای که تبلیغات تلگرام شما را انجام می‌دهد، می‌پردازید و به ازای آن تبلیغات شما برای ۱۲ یا ۲۴ ساعت در کانال های مختلف منتشر خواهد شد. اگر قصد دارید تبلیغات ۱۲ ساعته انجام دهید، حتما دقت کنید که چه ساعتی را برای اینکار انتخاب می‌کنید. چراکه هم می‌توانید ۱۲ ساعته روز و هم ۱۲ ساعت شب را انتخاب کنید. مزیت‌های این روش عبارتند از:

برای برندینگ شما فوق‌العاده است:

از آنجایی که این کانال‌ها اعتبار زیادی دارند، کاربران نیز به محتوای منتشر شده از این کانال‌ها به راحتی اعتماد می‌کنند و همین به شما نیز اعتبار ویژه‌ای می‌بخشد و همین اعتبار تاثیر فوق‌العاده‌ای بر برندینگ شما دارد.

طیف مخاطبان شما به شدت گسترده است:

این کانال‌ها اعضای زیادی دارند، بنابرین تبلیغ شما توسط طیف وسیعی از مخاطبان دیده می‌شود و همین دیده‌شدن در برندینگ و فروش شما تاثیر به سزایی دارد.

خودتان انتخاب می‌کنید که چه زمان تبلیغ شما دیده‌شود:

تصور کنید زمینۀ فعالیت شما فروش فیلم و سریال است. بنابرین طیف مخاطبان شما عموما جوانان عشق فیلم هستند. این عزیزان عموما جوانان شب‌بیداری هستند که روزها تا لنگ ظهر خواب هستند (برخلاف من). بنابرین بهترین زمان تبلیغ برای مخاطبان شما ۱۲ ساعت شب است و این فوق‌العاده است که شما بتوانید بر اساس مخاطبان خود ساعت مناسب تبلیغ خود را ارائه دهید.

۴- افزایش تعداد اعضای کانال یا خرید ممبر (member) تلگرام

البته این روش را نمی‌توان مستقیما یک روش تبلیغاتی دانست، چراکه افزایش اعضای کانال شما عموما به معنای افزایش فروش شما نیست. اما اگر شما برای کسب‌وکار خود یک کانال راه‌اندازی کنید و برای کانال خود محتوای مناسب، خلاق و آموزنده تولید کنید، افزایش تعداد اعضای کانال کمک زیادی به فروش و دیده‌شدن کانال شما می‌کند.

برای خرید ممبر تلگرام میتوانید از پنل شبکه های اجتماعی ممبر فالور و ارسال نوتیفیکیشن استفاده کنید

 

۵- تبلیغات توسط افراد تاثیر گذار یا Influencer marketing

این روش یکی از مطرح‌ترین و موثرترین روش‌های تبلیغات در تمام دنیاست. این روش از یک اصل سنتی تبلیغات پیروی می‌کند.
تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا در بیلبوردهای چرم مشهد از بهرام رادان به عنوان مدل استفاده می‌شود؟ یا برند شانل از نیکول کیدمن برای تبلیغات برند خود استفاده می‌کند؟
در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ چه میدانید؟ برای افزایش اطلاعات خود به پست  اینفلوئنسر مارکتینگ مراجعه کنید
همۀ اینها به این دلیل است که اینها افراد تاثیرگذاری در جامعه هستند. افراد زیادی دنباله‌روی این افراد هستند و با تبلیغ یک برند افراد زیادی به سمت آن گرایش پیدا می‌کنند. معادل آنلاین این تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی توسط افراد تاثیرگذار است. این روش برای برندسازی و کسب‌وکار شما مثل معجزه عمل می‌کند. شما می‌توانید افراد تاثیرگذار زمینۀ فعالیت‌تان را پیدا کنید و تبلیغاتتان را به آنها بسپارید.
در تلگرام شما می توانید در کانال تلگرام افراد مطرح و تاثیرگذاری که توانسته اند تعداد اعضای زیادی را جذب کنند، تبلیغ خود را منتشر کنید و حتی از خود آنها هم برای واقعی تر شدن هر چه بیشتر این تبلیغ و کاهش جنبه تبلیغاتی آن کمک بگیرید.
البته، همانطور که شما هم می دانید، این روش پر هزینه ترین روش تبلیغاتی در تلگرام است و شما باید آماده باشید تا یک هزینه چند میلیونی را صرف شناخته شدن برند خود کنید. پس بهتر است برندهای کوچک برای شروع تبلیغات خود، به سراغ این روش نروند.

درباره‌ی mojtaba sahi

مجتبی هستم ،عاشق کامپیوتر که میخواد کارآفرین بشه و اینجاست تا ی چیزهایی یادبگیره و چیزهایی که بلده رو با شما به اشتراک بذاره.

اینو دیدی ؟

هوش دیجیتال چیست و چرا مهم است؟

جک ما، سرمایه‌دار بزرگ چینی و مؤسس شرکت علی‌بابا، معتقد است هوش هیجانی (EQ) کلید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.