نحوه کار الگوریتم اینستاگرام ممکن است در هر زمان متفاوت باشد اگر شما هم مانند دیگران برای کسب و کار خود از پیج اینستاگرام استفاده می کنید باید متوجه تغییراتی که در اینستاگرام به وجود آمده شده باشید.
برخی از افراد نمی دانند که اولویت اینستاگرام برای نمایش دادن استوری ها و پست های جدید به کاربران چیست در ادامه قصد داریم شما را با الگوریتم های اینستاگرام آشنا کنیم.
الگوریتم اینستاگرام
زمانی که درباره الگوریتم اینستاگرام صحبت میکنیم، از هوش مصنوعی سخن میگوییم که پشت این شبکه اجتماعی پرطرفدار نشسته است، الگوریتم اینستاگرام براساس یادگیری ماشین کار میکند.
به عبارتی، هوش مصنوعی آن در هر لحظه دادههای میلیونها کاربر از سرتاسر جهان را تحلیل میکند تا بداند بر چه اساس باید محتواهای جدید را به آنها نشان دهد. همین باعث میشود که الگوریتم اینستاگرام هر لحظه در حال تغییر باشد.
به عبارتی الگوریتم جدید اینستاگرام دیگر به حالت وقایعنگاری عمل نمیکند. بلکه عاملهای دیگری مانند علاقه شما به موضوع پست، میزان ارتباط شما با صاحب حساب کاربری و دیگر عوامل است که در زودتر نشان داده شدن پست به شما موثرتر هستند.
نکات مهم درباره نحوه کار الگوریتم اینستاگرام
ویدئو و تصاویر
برخی گمان می کنند که اینستاگرام طوری است که به ویدئو ها اهمیت بیشتر نسبت به عکس می دهد اما اینطور نیست این بستگی به تعداد بازدید و زمانی که فالوورها صرف دیدن پست های شما می کنند بستگی دارد و اگر از تصاویر پر محتوایی استفاده کنید که کاربر را درگیر کند حتما تصاویر شما در اکسپلور خواهد رفت.
طول کامنت
مهم نیست که کامنتها شامل چند پاراگراف باشند یا تنها یک اموجی تمام کامنتها صرف نظر از طولشان ارزش یکسانی برای الگوریتم اینستاگرام دارند و به عنوان اینتراکشن محسوب میشوند. ولی بهتر است کلمه کلیدی مرتبط با محتوای شما در کامنت ها باشد.
تغییر نوع اکانت
اگر برای تغییر اکانت تان از شخصی به بیزنسی تردید دارید، این تردید را کنار بگذارید. اینستاگرام رسما اعلام کرده است که الگوریتمش تفاوتی میان انواع اکانتها قائل نمیشود.
به عبارتی، نوع اکانتی که دارید به خودی خود روی میزان نشان داده شدن محتوای شما به کاربران تاثیری ندارد. اگر شما هم می خواهید به کسب و کار خود رونق دهید باید همسو با الگوریتم های اینستاگرام پیش روید.
نکات مهم الگوریتم های گوگل
اهمیت محتوای پست
این که چه کسانی را فالو میکنید و چه مطالبی را لایک میکنید به ترتیب نشان دادن پستها در فید اهمیت دارد. اینستاگرام تلاش میکند حدس بزند شما چه مطالبی را میپسندید و همانها را در بالای فید به شما نشان میدهد.
به عبارتی، ترتیبی که پستها در اینستاگرام چیده میشوند برآیندی از رفتارهای گذشته شما در این شبکه اجتماعی است. کسانی که با آنها در ارتباطید، محتواهایشان را بیشتر لایک میکنید، شما را در پستها بیشتر تگ میکنند
و نوع پستهایی که با آنها تعامل دارید در این مورد موثر هستند. نوع اکانتهایی که دنبال میکنید، پستهایی که لایک، سِیو یا شِیر میکنید یا زیر آنها کامنت میگذارید برای الگوریتم اینستاگرام مهم است.
ارتباط با فالوورها
اینستاگرام سعی میکند از روی نوع تعامل شما با افراد، حدس بزند چه کسانی به شما نزدیکتر هستند و مطلب همان افراد را به شما نشان بدهد. به عنوان مثال، اگر روی عکسهای شخص خاصی زیاد کامنت بدهید یا زیاد تگ بشوید، از نظر اینستاگرام آن شخص احتمالا عضوی از خانواده یا دوستان نزدیک شماست.
در نقطه مقابل، احتمالا متوجه شدهاید که با فالو کردن یک شخص جدید، اینستاگرام در ابتدا تعداد زیادی از محتواهای او را به شما نشان میدهد. در صورتی که شما تعاملی با این محتوا برقرار نکنید، الگوریتم اینستاگرام حدس میزند که این فرد از جمله اشخاص نزدیک به شما نیست. در نتیجه محتواهای او را به قسمتهای انتهایی فید انتقال میدهد.
اهمیت به زمان
فید اینستاگرام دیگر به ترتیب زمانی چیده نمیشود. با این حال، الگوریتم جدید اینستاگرام زمان پست شدن محتوا را به عنوان یکی از عاملهای نشان دادن محتوا به مخاطب در نظر میگیرد.
اینستاگرام همیشه تلاش میکند تا جدیدترین محتواها را به شما نشان دهد. پس اگر میخواهید در اینستاگرام موفق شوید یک تقویم محتوایی برای مطالب اینستاگرام تدوین کنید.
اهمیت به تعداد فالویینگ ها
هرچه اکانتهای بیشتری را فالو کنید، پستهای بیشتری را از قلم خواهید انداخت. این بخش از الگوریتم اینستاگرام باعث میشود که فالووینگهای «روح» شما خودبهخود حذف بشوند؛
چرا که اینستاگرام تلاش میکند فعالترین اکانتها را به شما نشان بدهد. هرچه اکانتی کمتر فعالیت کند از نظر اینستاگرام ارزش کمتری دارد که آن در میان فالووینگهای فعال شما قرار بدهد.
پیشنهاد مطالعه : خرید ممبر تلگرام
الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور
الگوریتم اینستاگرام برای این دو قسمت تا حد زیادی شبیه به الگوریتم اینستاگرام برای فید است؛ با این تفاوت که در فید پست از اکانتهایی به شما نمایش داده میشود که آنها را دنبال میکنید در حالی که در اکسپلور، پستهایی از اکانتهای جدید و ناشناس خواهید دید.
اکسپلور شما احتمالا با اکسپلور دوست صمیمیتان بسیار متفاوت خواهد بود. چرا که الگوریتم اینستاگرام تلاش میکند تا این صفحه را برای هر کاربر تا حد امکان شخصیسازی کند.
قابلیتی که به اکسپلور اینستاگرام اضافه شده است، استفاده از کلمات کلیدی برای سرچ به جای هشتگ است. این قابلیت باعث شده که اکسپلور اینستاگرام کمی به سرچ گوگل نزدیکتر بشود و تجربه کاربری بهتری را برای کاربرها رقم بزند.
الگوریتم اینستاگرام برای استوری
الگوریتم استوری اینستاگرام تا حد زیادی مانند الگوریتم اینستاگرام در فید عمل میکند؛ هرچند در اینجا زمان انتشار استوری مهمتر است. استوری بر دو پایهی توجه به زمان و رابطه شما با کاربر کار میکند. به عبارتی جدیدترین استوریها و استوری کسانی که فکر میکند کاربر با آنها رابطه نزدیکتری دارد، جلوتر نمایش میدهد.
اینستاگرام تلاش میکند تا جدیدترین استوریها را به شما نمایش بدهد. اگر با چند اکانت تعامل بالا دارید و آن اکانتها به صورت منظم محتوا تولید میکنند، احتمالا همیشه آنها را در صدر استوریهای خود خواهید داشت.
بهترین ترفندها برای الگوریتم اینستاگرام
- انتشار منظم محتوای باکیفیت
- محتواهای اسلایدی و ویدیویی
- انتشار دوباره محتواها
- تحلیل اینستاگرام
- زمان انتشار محتوا
- ایجاد تعامل
- هشتگ ها
سخن آخر
اگر میخواهید در اینستاگرام به موفقیت برسید حتماً برای آموزش دیدن وقت بگذارید. دورههای آموزش اینستاگرام یکی از کارهایی است که اطلاعات شما را افزایش میدهد و میتوانید با تکیه بر این دانش، طعم شیرین موفقیت را بچشید.
اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و آموزش دارید می توانید از طریق لینک های زیر با تیم پشتیبان لاین استور در ارتباط باشید.