امروزه تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین دلایل برای پیشرفت کسب و کارهای مختلف و عاملی بسیار تاثیرگذار در میزان درآمد برندها است. در واقع بهترین محصولات تولید شده بدون تبلیغات مؤثر و بازاریابی درست سودآوری مناسبی نخواهند داشت.شبکههای اجتماعی که به سهولت، با هزینه کم و با داشتن امکانات جذاب در دسترس صاحبان کسب و کارها و برندها قرار گرفته اند، ابزاری بسیار مناسب برای تبلیغات محسوب میشود که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفتهاند.
عضویت میلیون ها نفر در شبکه های اجتماعی، چند رسانهای بودن این شبکهها، تعاملی بودن آنها و باز بودن شبکههای اجتماعی باعث شده تا تبلیغات در شبکههای اجتماعی طرفداران زیادی داشته باشد. اما چگونه می توان در شبکه های اجتماعی تبلیغ میکرد؟ در این مقاله قصد داریم تا این موضوع را بررسی کنیم.
شناخت مخاطب و مشتری هدف مهمترین گام برای شروع تبلیغات است. مخاطب شما خانم ها هستند یا آقایان، کودکان هستند یا سالمندان؟ منطقه جغرافیایی که بیشتر مخاطبان در آن هستند، کجاست؟ سطح تحصیلات مخاطبان چیست؟ و… واقعا مخاطب شما کیست ؟ شاید مشاغل خاصی هدف شما هستند. برای آن ها محتوا تولید کنید. امروزه محتواهای ویدئویی بهترین محتوا در شبکه های اجتماعی است که میزان تعامل با مخاطبان را افزایش می دهد. تبلیغات ویدئویی حداکثر بازدهی را در شبکه های اجتماعی دارند. محتواهای ویدئویی را می توانید در قالب پست ها، لایو، استوری و یا در بخش IGTV … در اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی منتشر کنید.
در شبکه های اجتماعی به مخاطب توجه کنید.
در شبکه های اجتماعی محتوای ویدئویی تولید کنید.
پیشتهاد مطالعه : خرید ممبر تلگرام
طنز و سرگرمی از عوامل مهم تاثیر گذار در تبلیغات است که به عنوان یک روش موثر برای تبلیغات استفاده می شود. سرگرمی تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. پس از چاشنی سرگرمی و طنز در تبلیغات خود استفاده کنید. انتشار محتواهای تکراری باعث دلزدگی مخاطب می شود. در کسب و کار خود به روز باشید و محتواهای به روزی ارائه دهید. تبلیغات دروغین که در نهایت مخاطب را به غیر آنچه گفته اید، می رساند، باعث از دست رفتن اعتبار و اعتماد به شما می شود. پس در تبلیغ خود راستگو باشید. بر اساس قالبی که متن را منتشر می کنید، محتوا را تنظیم کنید. طراحی جذاب، متناسب با عکس یا ویدئو و یا متنی که منتشر می کنید، اهمیت بالایی دارد.
از سرگرمی و طنز غافل نشوید.
محتوای به روز منتشر کنید.
راستگو باشید.
توجه به طراحی و قالب محتوا
قبل از انتشار محتوا، برای چند بار آن را بررسی کنید. از دیدگاه مخاطب نگاه کنید. مشکلات آن را بررسی کنید. می توانید از همکارانتان بخواهید تا بررسی نهایی را انجام دهند. در هر کسب و کاری بر اساس نوع مخاطب، برخی از محتواها جذاب تر هستند و بازخورد مناسب تری خواهند داشت. پس از مدتی با انتشار انواع محتواها، تعداد نظرات، کامنت ها، میزان لایک و باز نشر محتوا میزان ارزشمندی و اثرگذاری آن را تعیین می کند. این محتوا ها الگویی برای تولید محتواهای بعدی خواهند بود و بر عکس محتواهایی که بازخورد مناسبی نداشته اند، از لیست آینده حذف خواهند شد. طبق آمار محتواهای ویدئویی بیشترین جذابیت را برای مخاطبان دارند. بعلاوه در پیج های تجاری اینستاگرام، می توان از بخش آنالیز آن، اطلاعات ارزشمندی در مورد تاثیر محتواهای منتشر شده و شناخت مخاطب بدست آورید. مجموعه لاین استور، مجموعه حرفهای و متخصص در زمینه تبلیغات و بازاریابی در شبکههای اجتماعی، روش های درست تبلیغات در این شبکه ها را آموزش می دهد. این مجموعه ضمن ارائه دورههای آموزشی جهت آشنایی کامل صفر تا ۱۰۰ با شبکه های اجتماعی، مشاورههای تخصصی در زمینه بازاریابی و تبلیغات را نیز ارائه می نماید.
بررسی نهایی
محتواهای مختلف را امتحان کنید.
دریافت مشاوره از افراد حرفه ای
ارتباط با مجموعه حرفه ای لاین استور، به شما کمک می کند تا از رقبا جا نمانید و فرصت را از دست ندهید. با ارتباط با مجموعه لاین استور میتوانید از مشاوره مستقیم مهندس مجید درویش زاده برای تبلیغات مؤثر در شبکه اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، روبیکا، سروش و … استفاده کنید. کافی است با ما در ارتباط باشید. مجموعه ما تلاش می کند تا روش های تبلیغات موثر در شبکه های اجتماعی را متناسب با کسب و کارتان ارائه دهد. بعلاوه خدمات مجازی مختلفی از طراحی سایت و پیج های تجاری گرفته تا ارائه محتواهای تبلیغاتی را نیز می توانید به کارشناسان ما بسپارید. خانم مهندس پورنقی خانم مهندس برومند