استراتژی بازاریابی اینستاگرام تبدیل به یک امر جهانی شده است قبل از اینکه وارد یک سیستم جدید شوید، ابتدا باید استراتژی خود را توسعه دهید. از آنجا که هر پلتفرم فرصت ها و ظرایف مختلفی را ارائه می دهد، نمی توانید تصور کنید که آنچه در مورد یکی کار می کند موفقیت دیگری را برای شما به ارمغان بیاورد – مهم نیست که چقدر شبیه به هم باشند.
با استفاده از بازاریابی اینستاگرام ایجاد یک استراتژی جامع از اهمیت بالایی برخوردار است. هر پست باید حاوی ترکیبی منحصر به فرد از یک عکس یا فیلم چشم نواز، یک عنوان جذاب و هشتگ های مرتبط باشد تا به کاربران در کشف نام تجاری شما کمک کند.
اولین قدم این است که از خود بپرسید که هدف برند شما چیست؟
مراحل استراتژی بازاریابی اینستاگرام
- مخاطبان خود را شناسایی کنید.
- اهداف برند را تعیین کنید.
- تیم خود را بسازید و نقش های خاصی را تعیین کنید.
- شخصیت برند خود را تثبیت کنید.
- تیم اینستاگرام خود را ایجاد کنید.
- از استوری های اینستاگرام استفاده کنید.
- تقویم شبکه های اجتماعی را اجرا کنید.
- در Instagram Analytics شرکت کنید.
وقتی تصمیم گرفتید که می خواهید با استفاده از استراتژی بازاریابی اینستاگرام چه کاری انجام دهید، وقت آن است که شخصیت برند خود را ایجاد کنید، موضوع فید اینستاگرام خود را در نظر بگیرید و تقویم شبکه های اجتماعی را برای مرتب نگه داشتن محتوای خود پیاده کنید.
اینستاگرام آنالیز
برخی از مهمترین داده های برند منحصر به فرد شما دقیقاً در زیر بینی شما قرار دارند. Instagram Analytics ابزاری رایگان برای تجزیه و تحلیل هر صفحه بیزینسی اینستاگرام است که معیارهایی مانند بازدید از پروفایل، کلیک وب سایت، ریچ و ایمپرشن را ردیابی می کند.
این ابزار همچنین داده هایی را جمع آوری می کند که می توانند به شما بگویند چه زمانی مخاطب شما بیشترین فعالیت را دارد، در کجا زندگی می کند، سن و جنسیت او چیست. با جستجو در این اطلاعات رایگان (بله رایگان)، بهتر می فهمید که چگونه با افرادی که شما را دنبال می کنند ارتباط برقرار کنید.
مطالعه بیشتر: اعتبار سازی در اینستاگرام
چگونه محتوای اینستاگرام خود را ایجاد کنیم؟
در این بخش، ما بهترین روش ها را برای ارزیابی محتوای واقعی به شما ارائه می دهیم. اگر اهداف اینستاگرام خود را توسعه داده اید و مضامین محتوای خود را ایجاد کرده اید، باید ایده های زیادی داشته باشید که در صورت نیاز باید به آنها رجوع کنید.
اینستاگرام یک پلتفرم اشتراک عکس است. خود عکس کلیدی است. شما نباید فقط برای پست، یک عکس بگیرید و مطمئناً نباید هر تصویری را ارسال کنید. وقتی موضوع خود را تعیین کردید ، حتماً بهترین روش های زیر را در خاطر داشته باشید.
محتوای اینستاگرام
هنگام انتخاب موضوع خود، یک چیز را در ذهن خود نگه دارید: آیا مخاطب من می خواهد این را ببیند؟ اگر پاسخ منفی است، نیازی نیست که ایده را کاملاً کنار بگذارید! فقط آن را تنظیم کنید تا زمانی که تصویری باشد که مخاطبان شما به آن علاقه مند باشد.
ترکیب عکس
وقتی برای اینستاگرام خود (یا فقط به طور کلی برای زندگی) عکس می گیرید، همیشه یک چیز را بخاطر بسپارید: قانون یک سوم. قانون یک سوم یک قاعده اساسی، در عکاسی است.
اصلی که در پشت آن قرار دارد این است که تصور کنید تصویر شما به صورت افقی و عمودی به یک سوم تقسیم شده است، به طوری که شبکه ای حاوی نه قسمت داشته باشید.
این قانون ادعا می کند که سوژه اصلی تصویر شما نباید مرکز شود، بلکه در یکی از چهار تقاطع میانی قرار می گیرد. قانون یک سوم یک روش ساده برای ایجاد تعادل در عکس شما است و به بینندگان امکان تعامل طبیعی با موضوع را می دهد. چشمان ما به طور طبیعی به تعاملات جلب می شود، بنابراین قاب کردن سوژه شما در مرکز بر خلاف میل طبیعی ما عمل می کند.
قبلاً عکس هایی گرفته اید که می خواهید دوباره استفاده کنید؟ جای نگرانی نیست! برنامه های زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد تصاویر را برش دهید و فریم بندی کنید تا در این دستورالعمل قرار بگیرد.
پیروی از این قانون ساده باعث می شود کل پروفایل شما از نظر بصری جذاب تر باشد و این هدف نهایی ما است، درست است؟ تا آنجا که ممکن است، سعی کنید تصاویر خود را در نور طبیعی بگیرید. اگر بیرون رفتن برای شما غیرممکن است، عکسبرداری از سوژه در نزدیکی یک پنجره باز یا تنظیم کیت روشنایی داخلی یک گزینه عالی است.
نور طبیعی می تواند عامل تعیین کننده در یک عکس با کیفیت یا مات باشد. اگر می خواهید در یک محیط اداری عکس بگیرید، این مرحله حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
هنگامی که عکس خود را گرفتید (البته به یاد داشته باشید این بهترین روش ها)، می توانید آن را ویرایش کنید تا متناسب با دستورالعمل های تجاری باشد که قبلاً ایجاد کرده اید.
می توانید از ویرایشگر درون پلتفرم اینستاگرام یا یکی از برنامه های مختلف تلفن های هوشمند استفاده کنید. هنگامی که عکس شما مطابق با استانداردهای شما آماده شد، وقت آن است که عنوان اینستاگرام خود را بنویسید!
نحوه نوشتن کپشن در اینستاگرام
یکی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام قرار دادن این پلتفرم برای به اشتراک گذاری عکس است، بدان معنا نیست که شما می توانید از نوشتن عنوان کاملاً چشم پوشی کنید. کپشن موثر در اینستاگرام مخاطبان را به مشارکت تشویق می کند و این همان چیزی است که ما همیشه به آن امیدواریم.
کپشن اینستاگرام شما می تواند تا ۲۲۰۰ کاراکتر باشد و شامل حداکثر ۳۰ هشتگ باشد. همچنین می توانند حاوی شکلک هایی باشند، اما در این مورد احتیاط کنید.
اگر کپشن شما یک مقاله پر از شکلک های حواس پرت کننده و هشتگ های بی ربط باشد، مخاطبان شما ممکن است به پیمایش ادامه دهند. مثل همیشه، مخاطبان خود را هنگام تهیه عنوان، در نظر بگیرید. آیا این عنوان تعامل بیشتری با مخاطبان ایجاد می کند؟
با تغییرات مختلف آزمایش کنید، مثلاً از مخاطبان خود سوالاتی بپرسید که بتوانند در نظرات به آنها پاسخ دهند یا اینکه آنها را تشویق کنید که یک دعوت به عمل را انجام دهند. اینگیجمنت در اینستاگرام مهم است.
هنگام نوشتن عنوان خود، همیشه باید صدای برند خود را در خاطر داشته باشید. استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باید در حفظ لحن سازمان شما تلاش کند. مثل همیشه، حتماً عنوان خود را ویرایش کنید و به غلط های املایی و دستورهای ویرایشی توجه کنید.
نحوه اندازه گیری نتایج اینستاگرام
ما به عنوان بازاریاب به دنبال نتایج هستیم. اگر تک تک تلاش های ما سوزن زدن به هدف شرکت نیست، پس چه فایده ای دارد؟ اندازه گیری موفقیت با کمپین های رسانه های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا موفقیت در هر پلتفرم متفاوت به نظر می رسد.
در این بخش، ما برخی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام را که به شما کمک می کند تعیین کنید آیا شما در جهت رسیدن به اهداف کار می کنید یا خیر، بررسی خواهیم کرد.
میزان رشد پیروان
اکثر افراد ممکن است فکر کنند که اگر فالوورهای زیادی نداشته باشید، وضعیت خوبی ندارید. این موضوع ممکن است در بعضی موارد درست باشد، اما اگر نرخ رشد بالایی دارید، می توانید در مسیر موفقیت باشید.
به همین دلیل ردیابی نرخ رشد به اندازه تعداد واقعی فالوورهای شما مهم است. نرخ رشد پیروان شما درصدی است که می توانید با تقسیم تعداد فالوورها در یک دوره زمانی (بگذارید بگوییم یک ماه) بر تعداد فالوورهای در ابتدای آن دوره محاسبه کنید.
کامنت اینستاگرام نشان دهنده تعامل است.
مطمئناً دریافت یک لایک برای هر پست چاپلوسانه اس، اما وقتی صحبت از اینستاگرام می شود، کامنت مهم هستند. کامنت نشان دهنده تعامل است، که هدف اصلی ما است.
هرکسی می تواند روی تصویر دو ضربه سریع بزند، اما فکر کردن و تایپ کردن یک کامنت به زمان نیاز دارد. اگر فالوورهایی هستند که مایل اند آن زمان را صرف سازمان شما کنند، تبریک می گویم! محتوای شما برای آن ها جذاب بوده است.
از همه مهمتر، الگوریتم اینستاگرام کامنت را به عنوان تعامل قوی تری نسبت به لایک تشخیص می دهد. و از آنجا که الگوریتم اینستاگرام پست ها را در فید خود بر اساس میزان درگیری رتبه بندی می کند، دریافت کامنت بیشتر منجر به بالاتر رفتن پست شما در فیدهای دنبال کنندگان می شود.
اینگیجمنت برای هر فالوور اینستاگرام
فالوورها یک معیار مهم هستند، اما آنها همه چیز برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام مارکتینگ شما نیستند. اگر طرفداران زیادی دارید، اما تعداد زیادی لایک یا نظر در مورد پست های خود ندارید، ممکن است دچار مشکل شوید.
به همین دلیل است که ما معیاری را بررسی می کنیم که میزان تعامل شما را با توجه به تعداد مخاطبان تان، به شما می گوید یعنی میزان تعاملات برای هر دنبال کننده.
برای محاسبه میزان مشارکت فالوورها، تعداد لایک ها یا کامنت های یک پست را بر تعداد فالوورهای خود در زمان ارسال آن تقسیم کنید. نسبت اینگیجمنت های خود را به ازای هر دنبال کننده به طور منظم بررسی کنید تا ببینید آیا میزان اینگیجمنت شما در حال رشد است یا خیر.
اگر چنین است، تبریک می گویم! صفحه شما نه تنها برای دنبال کنندگان شما جذاب می شود، بلکه به اولویت آنها تبدیل می شود ، زیرا آنها همچنان به بازگشت و تعامل با محتوای شما ادامه می دهند.
اینگیجمنت استوری اینستاگرام
این معیار کمی پیچیده تر است، زیرا چند روش وجود دارد که می توانید این عدد را بررسی کنید.
هر زمان که استوری اینستاگرام را ارسال می کنید، حتماً بررسی کنید که چند نفر آن را مشاهده می کنند. اگر بیش از یک پست ارسال کنید، همچنین مهم است که ببینید چند نفر از طریق آن کلیک می کنند.
اگر ۱۰۰ نفر اولین اسلاید استوری اینستاگرام شما را مشاهده کنند، اما فقط ۱۰ نفر تا انتها کلیک کنند، احتمالاً چیزی وجود دارد که می توانید برای دفعه بعدی بهبود ببخشید.
علاوه بر این، وقتی سوالات مشابه نظرسنجی را ارسال می کنید، می توانید ببینید که چه تعداد دنبال کننده در تعامل هستند یا وقتی به فالوورهای خود فرصت می دهید، چند سوال از شما پرسیده می شود. این تعاملات را می توانید براساس تعداد کل دنبال کنندگان یا تعداد کل افرادی که استوری شما را مشاهده می کنند، بررسی کنید.
آیا هنوز به اینستاگرام مارکتینگ فکر می کنید و راه حلی برای آن نیافتید؟ اینستاگرام فقط یکی از انواع بازاریابی است. سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید! چه یک بازاریاب مبتدی در شبکه های اجتماعی باشید و چه سال ها در حرفه خود باشید، نباید این فرصت ها را از دست بدهید.
مطالعه بیشتر: محتوا سازی در اینستاگرام
خرید دوره جامع ترین اصول بازاریابی اینستاگرام
تا اینجا به بررسی اینستاگرام مارکتینگ پرداختیم و نکات مهمی که باید در بازاریابی اینستاگرام رعایت شود را با هم مرور کردیم. اما اگر شما این پلتفرم را برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود انتخاب کرده اید و موفقیت در آن برای شما اهمیت زیادی دارد، می توانید با تهیه دوره جامع اصول بازاریابی در اینستاگرام از وب سایت لاین استور، به این هدف دست یابید.
در این دوره به آموزش هایی زیر دسترسی خواهید داشت:
- ویرایش پروفایل و تکمیل بیوگرافی اینستاگرام
- اصول پست گذاشتن در اینستاگرام
- استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
- استفاده از استوری اینستاگرام
- نحوه استفاده از IGTV اینستاگرام
- گیمیفیکیشن در اینستاگرام
- استفاده از اینفلوئنسرهای در اینستاگرام
- و….
اگر علاقه مند به انجام بازاریابی موفق با استفاده از استراتژی بازاریابی اینستاگرام هستید و تمایل دارید تا اصول اینستاگرام مارکتینگ را فرا بگیرید، کافی است بر روی دکمه زیر کلیک کنید و با تیم پشتیبان لاین استور در ارتباط باشید.