اهمیت بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام ❤️

بازاریابی اینستاگرام به عنوان یکی از مباحث بازاریابی در شبکه های اجتماعی است، هدف از بازاریابی در اینستاگرام این است که محصول و یا خدمات خودمان را در این شبکه اجتماعی به دیگران معرفی کنیم تا بتوانیم فروش بهتر و برند خودمان را به دیگران معرفی کنیم.

اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار است که مخاطبان زیادی دارد و بیش از ۳۷ درصد از بازاریابان جهان از اینستاگرام برای رشد برند و ارائه خدمات خود به دیگران استفاده می کنند.

اینستاگرام به عنوان یک جزء مهم در بازاریابی تبدیل شده در همین راستا بیش از یک و نیم میلیارد نفر روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند روشهای زیادی برای بازاریابی در اینستاگرام وجود دارد در این مقاله می خواهیم به این روش ها بپردازیم.

ایجاد حساب تجاری در اینستاگرام

قبل از شروع هر فعالیتی در اینستاگرام باید یک حساب کاربری بیزنیسی داشته باشید اگر به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید و می خواهید برای خود یک حساب تجاری داشته باشید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱: نصب اپلیکیشن اینستاگرام

برای نصب اپلیکیشن فقط کافیست به اپ استور مربوط به سیستم عامل دستگاه خودتان بروید و نسخه اصلی برنامه را دانلود کنید.

۲: ثبت نام کنید

  • برنامه را نصب و اجرا کنید
  • کار ثبت نام با ایمیل و شماره تلفن را انجام دهید
  • سپس نام کاربری و رمز عبور خود را ایجاد کنید
  • اطلاعات نمایه را پر کنید و بر روی Done ضربه بزنید.
  • برنامه را پس از دانلود و نصب، اجرا کنید.

۳: حساب کاربری خود را به یک حساب بیزنسی تغییر دهید

به صفحه‌ی پروفایل خود بروید و بر روی آیکون سه خط موازی در بالا سمت راست ضربه بزنید.

بر روی دکمه‌ی Setiings یا تنظیمات ضربه بزنید و بعد از آن Account را انتخاب کنید.

در صورت داشتن یک صفحه‌ی فیسبوک، حساب اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کنید.

جزئیات کسب و کار خود را وارد کنید.

روی Done یا انجام شد ضربه بزنید.

حتما مطالعه کنید :  خرید پنل پیامک 

مهم ترین نکات بازاریابی اینستاگرام

امروزه با اضافه شدن امکانات اینستاگرام، این پلتفرم به یک کانال بازاریابی تبدیل شد در همین راستا نکاتی درباره بازاریابی در اینستاگرام را بیان خواهیم کرد تا به رشد کسب و کارتان کمک کند.

از یک حساب کاربری بیزنسی استفاده کنید

اگر می‌خواهید با حساب شخصی خود به بازاریابی و کسب و کار در اینستاگرام بپردازید، بهتر است تجدید نظر کنید و حساب کاربری خود را به یک حساب بیزنسی تبدیل کنید زیرا با بیزنسی شدن حساب شما، به ویژگی‌های زیر دسترسی خواهید داشت:

  • آمار اینستاگرام یا Insights Instagram
  • تبلیغات در اینستاگرام یا Instagram Ads
  • خرید در اینستاگرام یا Instagram Shopping
  • اطلاعات تماس و ایجاد یک دکمه برای نشان دادن اطلاعات شما در صفحه‌ی حساب کاربری

یک حساب کاربری بیزنسی دارای مزایای خاصی برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا است اما برای بسیاری از بازاریاب‌ها بیش از یک حساب بیزنسی است.

اهداف خود را مشخص کنید

تمامی بسترها و شبکه‌های اجتماعی یک ابزار هستند اما شما در صورتی می‌توانید به طور موثر از آن‌ها استفاده کنید که بدانید که در تلاش برای انجام چه کاری هستید. بازاریابی در اینستاگرام می‌تواند چندین معنا داشته باشد:

  1. افزایش آگاهی از برند
  2. افزایش فروش محصولات یا خدمات خود
  3. افزایش بیشتر برای قیف فروش کسب و کارتان

شما می‌توانید در حساب کاربری یا پیج اینستاگرام خود در چندین مورد فعالیت کنید. به عنوان مثال می‌توانید هم به فروش محصول بپردازید و هم برند خود را رشد دهید. در واقع باید هدف خود را مشخص کنید و ببینید که چه انتظاری از پیج اینستاگرام خود دارید. با آگاهی از این موارد می‌توانید یک استراتژی برای فعالیت در اینستاگرام ایجاد کنید.

مخاطبان خود را مشخص کنید

شما باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید و مشخص کنید که با چه حجمی از مخاطبین روبرو خواهید شد. یک تحقیق ساده به شما نشان خواهد داد که از چه کاربرانی می‌توانید بیشتر سود را ببرید. به عنوان مثال بیشترین میزان استفاده از اینستاگرام مختص به کاربران ۱۸ تا ۳۰ سال است. همچنین بسیاری از افراد که ساکن مرکز شهر هستند، بیشتر از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده می‌کنند.

این‌ها تنها آماری هستند که راه شما را در ادامه مسیر روشن‌تر می‌کنند اما این جمله به معنای این نیست که شما تنها باید در این دو حوزه بررسی‌های خود را انجام دهید. شما باید بازار هدف خود را شناسایی کنید و با توجه به آن، محتوایی در اینستاگرام خود تولید کنید که مخاطب شما آن را بپسندد و به عبارت ساده‌تر با آن ارتباط برقرار کند. این نکته زمانی مهم‌تر خواهد شد که شما بخواهید به تبلیغات برای اینستاگرام خود بپردازید.

بهینه کردن پروفایل

یکی از امکانات مهم بازاریابی در اینستاگرام داشتن یک بیو خوب است که به مخاطبان خود را معرفی کنید، با ایجاد یک بیو خوب می تواند تاثیر بسیاری روی مخاطبان  داشته باشد و این باعث می شود که فالوورها شما افزایش یابد.

خوشبختانه در پروفایل اینستاگرام چند بخش دیگر وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها خود را بهتر معرفی کنید. این موارد به ترتیب در زیر آورده شده‌است:

  • نام: پر کردن این بخش برای جستجوی اینستاگرام ضروری است
  • نام کاربری: پر کردن این بخش برای جستجوی اینستاگرام ضروری است
  • وب‌سایت: در این قسمت می‌توانید یک یا چندین لینک در بیو اینستاگرام خود قرار دهید و هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را تغییر دهید.
  • دسته‌بندی: شما در این قسمت می‌توانید ماهیت برند خود را مشخص کنید و به مخاطبین خود بگویید که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید.
  • اطلاعات تماس: می‌توانید با استفاده از این بخش، اطلاعات تماس خود را قرار دهید و به مخاطبین خود بگویید که چگونه می‌توانند شما را پیدا کنند.
  • دکمه‌های Call to Action: در این بخش نیز دکمه‌هایی وجود دارد که مخاطبان شما را به دایرکت و یا به بخش تماس با شما منتقل می‌کند.

محتوای تصویری ایجاد کنید

اینستاگرام یک رسانه بصری است و شما برای تولید محتوای بصری، به تجهیزات حرفه‌ای عکاسی نیاز نخواهید داشت چرا که عکس‌های شما باید کاملا روشن و واضح باشند. همچنین تصاویر شما باید قابلیت تعامل کردن را داشته باشد، یعنی شما باید یک محتوای تصویری تولید کنید که یک داستانی پشت آن وجود داشته باشد و بیننده را هیجان‌زده کند. اگر نمی‌دانید که چه نوع محتوایی تولید کنید تا بیننده خود را هیجان‌زده کنید، از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • پست‌های پشت صحنه: به دنبال‌کننده‌های خود تصویری از محل کار، نمای فروشگاه و یا روند تولید محصولاتان را نشان دهید.
  • نقل قول‌ها و تصاویر مبتنی بر متن: می‌توانید محتوای تصویری جذاب به همراه متن و نقل‌قول‌های جذاب ایجاد کنید.
  • پست‌های آموزشی: اگر شما یک کسب و کار آموزشی هستید یا کسب و کار شما به نحوی است که می‌توانید به مخاطبین خود آموزش دهید، محتواهای آموزشی تولید کنید و در اینستاگرام خود قرار دهید.
  • فیلم‌ها: شما می‌توانید به انتشار فیلم‌های یک دقیقه‌ای و در قالب پست و یا فیلم‌های طولانی (IG TV) بپردازید.

حتما مطالعه کنید :  خرید فالوور ارزان اینستاگرام

سخن آخر

روش‌های بسیاری برای بازاریابی در اینستاگرام وجود دارد که به بخشی از آن‌ها در این مقاله اشاره کردیم. آیا تا به حال به صورت حرفه‌ای به بازاریابی در اینستاگرام پرداخته‌اید؟ پیشنهاد می‌کنیم برای فعالیت در اینستاگرام به صورت حرفه ای و در جهت رونق کسب و کار خود حتما در دوره آموزش اینستاگرام لاین استور شرکت کنید.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر همراهان لاین استور در زیر همین پست به اشتراک بگذارید. برای اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینک های زیر در ارتباط باشید.

 خانم مهندس پورنقی   خانم مهندس برومند 

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)