روش های تبلیغات پیج اینستاگرام متفاوت است هر فردی با توجه حیطه کاری خود می تواند برای رشد پیج راه های مختلفی را انتخاب کند و به تبلیغات پیج اینستاگرام حود بپردازد ، شاید شما در اینستاگرام تبلیغاتی را قرار داده باشید یا اینکه قصد دارید تبلیغاتی را بگذارید.
اگر بدون اینکه در این باره تحقیق کنید و نکات مهمی را رعایت نکنید، بعید است که نتیجه دلخواه را بگیرید و تنها پولتان را دور ریختهاید. تبلیغات در اینستاگرام میتواند مثل یک معجزه عمل کند، بهشرطی که مواردی را در مورد آن بدانید و اجرا کنید.
اشخاص و کسب و کارها، با اهداف مختلفی تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار میدهند. این اهداف میتواند شامل برندسازی، افزایش فالوور، افزایش فروش و… باشد. مهم نیست که هدف شما از تبلیغ چیست، مهم این است که تبلیغ خود را به درستی انجام دهید تا بازدهی لازم را از آن بگیرید. اما چرا اینروزها، اینستاگرام بستر مناسبی برای تبلیغات است و این همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک، تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار میدهند؟ پاسخ به این سوال چندان پیچیده نیست.
اینستاگرام به دلیل قابلیتهای فوقالعاده و تعداد کاربرانی که دارد، میتواند گزینهی بسیار مناسبی باشد. تقریباً بیش از ۳۷ میلیون ایرانی در اینستاگرام فعال هستند که این نشان دهنده اهمیت اینستاگرام و تبلیغات در آن است.
انواع روش های تبلیغات پیج اینستاگرام
ابتدا میرویم به سراغ انواع تبلیغات در اینستاگرام و ببینیم از چه راههایی میتوان در اینستاگرام تبلیغ کرد. شما میتوانید تبلیغات خود را از روشهای مختلفی انجام دهید که شاید رایجترین آنها، تبلیغات از طریق صفحات پربازدید است. در ادامه هر مورد را بررسی میکنیم.
- تبلیغات پیج اینستاگرام از طریق اینفلوئنسرها
اینفلوئنسر در اصطلاح به شخصی گفته میشود که توانسته فالوورهای زیادی را جذب کند و به طور معمول، در یک زمینه خاص مثل تست غذا، ساخت ویدیوهای کمدی، تکنولوژی، آموزش آشپزی و… فعالیت میکند. اینفلوئنسرها، به واسطه فعالیتی که دارند توانستهاند فالوورهای زیادی را جذب کنند و قبل از این، شهرت زیادی نداشتهاند.
- تبلیغات پیج اینستاگرام از طریق صفحات پربازدید اینستاگرام
رایجترین شکل تبلیغات اینستاگرامی این است که افراد و کسب و کارها، تبلیغات خود را از طریق صفحات پربازدید و دارای فالوور نسبتاً زیاد، نمایش میدهند. صفحات زیادی هستند که تعداد فالوورهایشان بالاست، مثلاً از ۲۰ هزار تا حتی چندمیلیون فالوور. این صفحات میتوانند گزینه مناسبی برای تبلیغات باشند، به شرطی که فالوورهای آنها نمایشی یا جعلی نباشند و همچنین نرخ تعامل بالایی داشته باشند.
- تبلیغات پیج اینستاگرام از طریق سلبریتیها
برخلاف اینفلوئنسرها که شهرت خود را از طریق فعالیت در فضای مجازی کسب کردهاند و توانستهاند فالوورهای زیادی را جذب کنند، سلبریتیها افرادی هستند که از قبل شهرت داشتهاند و سپس وارد این فضا شدهاند. مثلاً بازیگران سینما و تلویزیون، خوانندگان، ورزشکاران و… سلبریتیهایی هستند که از قبل شهرت داشتهاند.
- تبلیغات از طریق رباتها
نوع دیگری از تبلیغات نیز وجود دارد که البته این تبلیغ به صورت مستقیم نیست و همه نمیتوانند آن را ببینند. در این روش، صاحبان پیجها با استفاده از اکانت اصلی یا اکانتهای دیگر، به ارسال خودکار پیام، به دایرکت کاربران از طریق رباتها اقدام میکنند.
- تبلیغات اسپانسری اینستاگرام
نوعی دیگری از تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد و آن هم تبلیغات از طرف خود اینستاگرام است یعنی اینکه حساب خود را شارژ میکنید و اینستاگرام در ازای آن، پست شما را برای افراد بیشتری نمایش میدهد. البته در حال حاضر استفاده از این نوع تبلیغ، برای کاربران ایرانی غیرفعال است، آن هم به دلیل تحریم بودن است، اما هستند شرکتهایی که بهصورت واسطه این کار را انجام میدهند.
پیشنهاد مطالعه : خرید ممبر تلگرام
۳ روش تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات بنری
شاید رایجترین روش تبلیغات در اینستاگرام را بتوان تبلیغات بنری دانست. منظور از تبلیغات بنری، استفاده از عکس است. در این نوع تبلیغ، معمولاً تصویری به همراه کپشن قرار داده میشود. بیشتر، کسب و کارهای کوچک و افراد عادی از این روش برای تبلیغات خود استفاده میکنند. شاید ساده و کم هزینه بودن آن، باعث استفاده از این نوع تبلیغ باشد.
تبلیغات ویدیویی
نوع دیگری از تبلیغات که این مورد نیز بسیار مشاهده میشود، تبلیغات ویدیویی است. به اینصورت که معمولاً یک ویدیوی ۱ دقیقهای یا کمتر، به عنوان تبلیغ قرار داده میشود. ویدیوها اگر خوب طراحی شوند و از لحاظ بصری جذابیت بالایی داشته باشند، شانس دیدهشدن شان بیشتر است، چرا که بهطور معمول، توجه کاربران به ویدیو بیشتر از عکس است.
تبلیغات اینستاگرام در استوری
البته تبلیغات اینستاگرام تنها به تبلیغات بنری و ویدیویی خلاصه نمیشود. با روی کار آمدن و سپس محبوبشدن استوری، از این ابزار به مراتب بیشتر استفاده میشود.
استوری، ابزاری در اینستاگرام است که معمولاً مطالبی که اهمیت کمتری دارند، در استوری قرار داده میشوند. مثلاً میتوان در استوری ویدیوهای ۱۵ ثانیهای نیز قرار داد. اما یکی از دلایلی که این نوع تبلیغ را محبوبتر کرده، امکان قرار دادن لینک وبسایت یا دیگر لینکها در استوری است.
راهکارهای مهم برای افزایش بازید اینستاگرام
- استفاده از عکس یا ویدیوی باکیفیت و تأثیرگذار
- انجام تبلیغات آزمایشی پیش از تبلیغات اصلی
- از هشتگهای مرتبط با تبلیغ استفاده کنید
- کوتاه بودن کپشن در تبلیغات اینستاگرامی
- تغییر محتوای تبلیغ در بازه زمانی متفاوت
- استفاده از CTA یا دعوت به اقدام مناسب
- تبلیغگونه نبودن تبلیغات در اینستاگرام
- قرار دادن تبلیغات در پیجهای مرتبط
- قراردادن تبلیغات در زمان مناسب
سخن آخر
اگر قصد دارید روش های تبلیغات پیج اینستاگرام، در پیج خود قرار دهید حتماً از مواردی که در قسمتهای بالا گفته شد استفاده کنید اگر در این زمینه هنوز اطلاعات کافی ندارید می توانید با تیم پشتیبان لاین استور از طرق لینک های زیر در ارتباط باشید.