این روزها توسعه کسب وکار های اینترنتی سبب روی کار آمدن روشهای نوین بازاریابی دیجیتال و به دنبال آن استفاده از انواع مختلف تبلیغات اینترنتی شده است. اگر شما صاحب کسب وکار اینترنتی هستید و به دنبال بهترین روش تبلیغات در فضای مجازی میگردید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله همراه لاین استور باشید تا به طور کامل با انواع تبلیغات اینترنتی و ویژگی هر یک از آنان آشنا شوید.
تبلیغات اینترنتی چیست؟
به طور خلاصه، تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت انجام میگیرند، تبلیغات اینترنتی یا Online Advertising نام دارند. این تعریف یکی از سادهترین و البته واضحترین تعاریفی است که میتوان برای این موضوع به کار برد. این نوع از تبلیغات برای کسب و کارها و البته سایر افراد جذابیتهای زیادی دارد و سبب جلب توجه کاربران میشود.
کمپین تبلیغاتی چیست و چه هدفی را دنبال میکند؟
کمپین تبلیغاتی برنامهای جامع و کامل است که از طریق چند کانال رسانهای، با استفاده از انواع تبلیغات اینترنتی و یا غیر اینترنتی، با یک ایده و هدف، صورت میگیرد. یک کمپین تبلیغاتی ممکن است چند روز یا چندین ماه طول بکشد!
کمپینهای تبلیغاتی با اهداف مختلفی طراحی میشوند. بعضی از آنها هدفشان فروش محصولات و خدمات است، در صورتی که برخی دیگر با هدف رساندن پیام و مفهومی مشخص به مخاطب، تشکیل میشوند.
انواع تبلیغات اینترنتی کداماند؟
همان طور که گفته شد تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد که استفاده از هریک از آنها تاثیرات خاصی بر کسب و کار شما خواهد گذاشت. بدون تردید میتوان گفت که استفاده از هریک از انواع تبلیغات اینترنتی، سبب اعتبار بخشیدن به کسب و کار مورد نظر خواهد شد.
نکتهای که در استفاده از این نوع تبلیغات باید در نظر داشته باشید این است که نیازی نیست حتما همه روشها را امتحان کنید، بلکه باید متناسب با هدف خود، بهترین روشها را انتخاب کرده و بر روی همان موارد تمرکز کنید. در ادامه با انواع این تبلیغات آشنا خواهید شد.
پیشنهاد مطالعه : ۹ روش تبلیغات اینترنتی
تبلیغات کلیکی (Pay Per Click)
شرکتهایی وجود دارند که به راحتی میتوانید به وسیله جستجو در گوگل آنها را بیابید. این شرکتهای تبلیغاتی، معرفی محصولات شما را به صورت کلیکی در اینترنت انجام میدهند. منظور از کلیکی بودن تبلیغات، این است که به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات و لینک انجام شود و مخاطبی به سایت شما ورود پیدا کند، مبلغی از جانب شرکت تبلیغاتی دریافت میشود. به این روش تبلیغاتی PPC (پرداخت به ازای کلیک) نیز گفته میشود.
تبلیغات همسان (Native)
وقتی صحبت از تبلیغات همسان یا Native میشود، معمولا تبلیغات اینترنتی غیرمتداول در ذهنها تداعی میگردد. دلیل این امر این است که در این نوع تبلیغات، از بنرها و یا متنهای تبلیغاتی استفاده نمیشود، بلکه تلاش میشود تا اعتماد کاربر به وسیله ارائه راه حل برای مشکلات آنان، جلب گردد. برای جلب اعتماد، راههای متعددی وجود دارد، اما یکی از متداولترین آنها، راه اندازی وبلاگ است.
در وبلاگی که به منظور تبلیغات همسان راه اندازی کردهاید، باید در مورد موضوعات پیرامون کسب و کارتان صحبت شود، اما منظور از این موضوعات، تنها تولید محتواهای تبلیغاتی و معرفی محصولاتتان نیست، بلکه باید به تولید محتوای مفید و ارزشمند برای کاربر نیز بپردازید.
تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو (SEM)
تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو و یا همان SEM معمولا با هدف آگاهی از نام تجاری و برند، در مدت زمان کوتاه، صورت میگیرد. در بازاریابی موتورهای جستجو تنها کافی است با استفاده از یک آگهی با عنوان، توضیحات و کلمات کلیدی، تبلیغات کسب و کار خود را انجام دهید.
تبلیغات بنری
یکی از رایجترین انواع تبلیغات اینترنتی که در همه جا قابل مشاهده است، تبلیغات بنری میباشد. امروزه سیستمهای بازاریابی متعددی وجود دارند که در این زمینه فعالیت میکنند. کسب و کارهای مختلف میتوانند به وسیله ثبت درخواست در این سیستمها و ثبت بنر خود و مشخصات سایت، شروع به تبلیغات بنری نمایند.
تبلیغات شبکههای اجتماعی
بخش مهمی از زندگی روزانه همه ما تشکیل شده از شبکههای اجتماعی میباشد؛ به همین دلیل است که از این شبکهها برای آگاهی از برند و دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده میشود. تبلیغات اینترنتی با استفاده از این روش هدفمند انجام میشود؛ به صورتی که با استفاده از امکان بازاریابی اختصاصی، که در بیشتر شبکههای اجتماعی وجود دارد.
ویژگیهای اینترنت به عنوان ابزار تبلیغاتی
پیشنهاد مطالعه : انواع تبلیغات اینترنتی
آگاهی، برنامه ریزی و استفاده بهینه از فرصتهایی که در اینترنت به عنوان یک رسانه تبلیغاتی وجود دارد میتواند باعث افزایش بازده و کاهش هزینهها شود. این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه از ویژگیها و قابلیتهای ابزاری که به دنبال استفاده از آن هستید اطلاع کافی و وافی داشته باشید. از جمله مهمترین قابلیتها و ویژگیهای اینترنت به عنوان یک ابزار تبلیغاتی عبارتاند از:
جمعبندی
انتخاب بهترین روش تبلیغات اینترنتی کمی سخت است و نمیتوان بهترین روش بازاریابی محصول را از بین مواردی که گفته شد، پیدا کرد. البته شبکههای اجتماعی معمولا مخاطبین زیادی دارند و بسیار محبوب هستند.
توصیه میکنیم که از چند روش مختلف به صورت موازی استفاده کنید و مخاطبین هر یک از آنها را به سمت کانال دیگر سوق دهید. در این صورت میتوانید مشتریان بیشتری داشته باشید.
سعی کنید همیشه در هر یک از این روشها کسب و کارتان را به روز نگه دارید و خدمترسانی به مشتری و کسب رضایت او را در اولویت قرار دهید. اگر شما هم پیشنهاداتی برای تبلیغات اینترنتی دارید، با ما در میان بگذارید و یا اگر نیازمند تبلیغات در شبکه های اجتماعتی هستید می توانید از طریق لینک های زیر با تیم پشتیبان در ارتباط باشید. منتظر سوالات و نظرات ارزشمند شما هستیم. ممنون که با همراه بودید.
خانم مهندس پورنقی خانم مهندس برومند