ما نمیدانیم که شما به چه عنوان و یا هدفی برای خواندن این مقاله آمده اید، آیا برای یک مطالعه سطحی و دانش اولیه به دنبال این مقاله هستید یا نه میخواهید دنیای بزرگ صفحات اجتماعی را کشف کنید، در هر صورت ما خوشحالیم که از مقاله ما دیدن می کنید.
چیزی که مشخص است این است که آموزش سوشیال مدیا یا رسانه های اجتماعی دنیایی بسیار پیچیده تر از آن چیزی که فکر می کنید دارد.
ما در ۱۲ مقاله یا مرحله برای شما آموزش سوشیال مدیا را قرار داده ایم که در این مقاله قسمت اول را مطالعه خواهید کرد.
همانطور که ما روزانه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنیم و گویای وضعیت فعلی اینترنت ماست، اما آیا می دانید چه ترفند های ریزی و ساده وجود دارند که می تواند توجه دیگران را به سمت شما جلب کند؟ بارها از من سوال شده که از چه تکنیک هایی در سوشیال مدیاها استفاده می کنم و امروز تصمیم گرفتم درباره اش بنویسم بیایید با هم این نکات را بخوانیم.
سوشیال مدیا چیست؟
راهی برای برقراری ارتباط و ارتباط آنلاین با افراد می باشد، همزمان با رشد دنیای اینترنت دنیای رسانه های اجتماعی هم پیشرفت پیدا کرد و راهی شد برای تعامل و انتقال پیام ها، عکس ها و فیلم و انواع فایل های رسانه ایی دیگر، که ارتباطات را بیشتر می کند.
استفاده از رسانه های اجتماعی در کسب وکار با آموزش سوشیال مدیا
رسانه های اجتماعی امروزه در رونق کسب وکار هم نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و رسانه های اجتماعی یکی از راه های بازاریابی برای بازاریابان به حساب می آید که از طریق سوشال مدیا ها می توانند روابط مقیاس پذیری را با کاربران برقرار کنند .گفتگو کردن با مشتریان و کاربران می تواند اطلاعات بسیار خوبی را در رابطه با بازاریابی در اخیار بازاریابان قرار دهد.
آیا رسانه های اجتماعی تاثیر گذارند؟
در سال های اخیر رشد بسیار گسترده ایی در زمینه آموزش سوشیال مدیا و سیستم عامل آنها داشته ایم، می توان گفت که امروزه عصر رسانه های اجتماعی میباشد، و نیاز کسب و کار به رسانه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش می باشد. نتایجی که در کل دنیا بررسی شده است این بوده است که تاکتیک های مختلف در آموزش سوشیال مدیا چگونه باعث پیشرفت و تاثیر در کسب و کار شده است.
چرا شرکت ها نیاز به آموزش سوشیال مدیا دارند؟
اینکه شما در حال فعالیت به عنوان یک شرکت کوچک محلی و یا یک شرکت بزرگ هستبد اهمیتی ندارد مهم این است که تعداد بسیار زیادی کاربران آنلاین وجوددارند که این کاربران دوست دارند که به صفحات اجتماعی سر بزنند با یکدیگر ارتباط داشته باشند و مطالب را با یگدیگر به اشتراک بگذارند، و محصولو یا خدمات مورد نظرشان را پیداکنند ویا توجه به ارتباطات و نظرات دیگران و بررسی شرکت ارائه دهنده خریدشان را انجام دهند پس اگر شما یک شبکه سوشال مدیا درست بنا کرده باشید می توانید تعداد بیشتری از کاربران را جذب کنید. شما باید مطالب مرتبط و مطالب سرگرمی زیادی در کانال های اجتماعی خود داشته باشید تا کاربران و مشتریان را جذب کنید در غیر این صورت مشتریان شما جذب رقبای شما می شوند.
نکات کاربردی و برای همه پلتفرم ها :
۱- از Micro Content استفاده کنید
ممکن است بپرسید میکرو کانتنت چیست؟ پاسخ بسیار ساده است، همه اش درباره این است که چه طور کاربران را روی پلتفرم نگه دارید. خیلی از افراد، شرکت ها و برند های حال حاضر لینک هایی روی پلتفرم (فرض کنید اینستاگرام یا تلگرام) ارسال می کنند که به وسیله آن کاربران را از پلتفرم خارج کنند. یا فرض کنید می خواهید روی فیسبوک مطلبی ارسال کنید،Caption و لینک و قسمتی از محتوا را و عکس بند انگشتی از آن صفحه را بر میدارد که در واقع این کار جواب نمی دهد مخصوصا زمانی که می خواهید Engagement ایجاد کنید و کاربر را با محتوای خود درگیر کنید. ارزشی را که می خواهید ایجاد کنید به صورت اختصاصی در همان پست قرار دهید این کار باعث Engage کاربر می شود (ریتوییت،اشتراک گذاری،کامنت). عموما کاربران در شبکه های اجتماعی لینک هایی را که نمی بینند و محتوای آن را ندیده اند اشتراک نمی گذارند و حتی محتوایی که یک مقدار از آن می دانند و این لایه ایک هایجاد کرده اید را از بین می برد.
۲- دوباره به اشتراک بگذارید، شاید افراد دیگری که ندیده اند بازدید کنند.
۳- از ویدئو های خود فایل GIF بسازید.
۴- همیشه قبل از کامنت گذاشتن Reply را لایک کنید.
۵- مراقب پلتفرم های جدید باشید و به محض آمدن آن ها را امتحان کنید. ازخودتان سوال کنید چند سرویس مشابه آپارات در داخل کشور می شناسید؟
بهتر است بدانیم : بازاریابی پولی؟!!
هدف از آموزش سوشیال مدیا
در کانال های اجتماعی فرصت های زیادی برای برقرار کردن یک ارتبط مناسب بین شما و کاربرانتان و تبدیل شما و شرکتتان به یک برند وجود دارد.
اگر شما به دنبال یک بازاریابی قوی هستید نباید فقط به دنبال این باشید که تعدادی کاربر جذب کنید بلکه باید به دنبال این باشید که کاربذان شما به شما و محصولات و یا خدماتتان وفادار بمانند، و همچنین تجارت شما هم رشد کند و کیفیت را هم بالا ببرید، مشتریان خود را از طریق همین کانال های اجتماعی و سوشیال مدیاها بشناسید و سپس بر روی آنها تمرکز کنید، و تجربیات خودتان را با آنها درمیان بگذارید با آنها صحبت کنید، آنها را بشناسید و بدانید که به دنبال چه هستند.
منابع :کوروش دیزاین–آریا دانلود