تاریخچه تجارت الکترونیکى ۲

تاریخچه تجارت الکترونیکى(۲)

ادامه بحث تاریخچه تجارت الکترونیکى(۱):

 

The history of e-commerce

۱- بستر مناسب اطلاعاتی و ارتباطی

یکی از ابزارهایی که اینترنت در اختیار تجارت و بازرگانی قرار می‌دهد آگهی‌های کم‌وبیش کامل و گسترده‌ای است که درباره هر کالا چه از نظر فنی و چه از دید تجاری می‌توان یافت. امکانی که در دنیای واقعی، ارزش تجاری بسیار زیادی دارد اما بدون بکار بردن هزینه و زمان بسیار به دست نمی‌آید. ارزش دیگر تجارت الکترونیکی آن است که توانایی ایجاد ارتباط با همه کسانی که برای به پایان رساندن یک فرآیند بازرگانی نیاز است با آن‌ها تماس گرفته شود، در کوتاه‌ترین زمان از راه e-mail، chat و روش‌های دیگر امکان‌پذیر است.

Relative removal of intermediaries

مطالعه اخبار کوتاه از دنیای تکنولوژی به شما پیشنهاد میشود

٢- حذف نسبی واسطه‌ها

حذف واسطه‌ها یکی دیگر از ارزشمندترین دستاوردهای تجارت الکترونیکی می‌باشد که باعث کاهش بی‌سابقه قیمت کالاها و خدمات در جهان شده است. بر پایه برآوردهای انجام‌شده، حذف واسطه‌ها و برپایی ارتباط مستقیم میان خریداران و فروشندگان بین ١۵ تا ۵٠ درصد موجب کاهش قیمت پایان‌یافته کالاها و خدمات برای مشتریان شده است.

Relative removal of intermediaries
٣- افزایش قدرت خریداران و پیدایش بازارهای نوین برای تولیدکنندگان

ارتباط اینترنتی فرصتی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد که بتوانند با طیف گسترده‌ای از تولیدکنندگان در سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنند و از این راه به تقاضای دلخواه خود از بین پیشنهاد‌های گوناگون برسند و در برابر فروشندگان قدرت چانه‌زنی بیشتری برای کسب امتیاز و مزایای بیشتر داشته باشند. درصورتی‌که در دنیای حقیقی به علت محدودیت‌های برآمده از فاصله جغرافیایی، مشتریان چنین قدرت انتخابی ندارند.

Customize products

مطالعه بحث اینفوگرافیک به شما توصیه میشود

۴- سفارشی کردن محصولات و خدمات پشتیبانی نیرومند

برتری دیگر تجارت الکترونیکی آن است که شما قادر خواهید بود که محصولات مورد درخواست خود را به روش سفارش و دلخواه خود خرید کنید. به‌عنوان نمونه ما می‌توانیم هنگام مراجعه به سایت شرکت دل کامپیوتر مورد درخواست خود را با همان خصوصیاتی که مایلیم، سفارش داده و خریداری کنیم. در این فرایند روش کار شرکت دل برای قبول سفارش درخواستی به این صورت است که ابتدا امکان انتخاب و ارائه پیشنهاد در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. سپس پیشنهاد مشتری با توجه به امکانات شرکت موردبررسی قرارگرفته و سرانجام موردقبول یا عدم قبول قرار می‌گیرد. در صورت قبول درخواست، مراحل بعدی ثبت سفارش و دریافت مبلغ طی می‌شود و اعلام ارسال کالا و شیوه پیگیری محموله در مدت ارسال از راه فرستادن e-mail های متعدد انجام می‌شود.

مشتری نیز به‌نوبه خود می‌تواند زمان دریافت را اعلام نماید. سرانجام مشتری می‌تواند با دادن اطلاعات مختلف در‌مورد کالاهای خریداری شده و برقراری ارتباط الکترونیکی با شرکت تولیدکننده نسبت به رفع نقص کالای دلخواه اقدام نماید.

پیدایش مؤسسات اقتصادی نوپا و رقابت سراسری
۵- پیدایش مؤسسات اقتصادی نوپا و رقابت سراسری

یکی از پیامدهای تجارت الکترونیکی ایجاد مؤسسات جدید اقتصادی است که توانایی رقابت و حتی در مواردی سبقت گرفتن از شرکت‌های کهنه کار را دارند. هم‌اکنون دو گونه بازار خریدوفروش یعنی بازار سنتی و حقیقی و بازار مجازی و مبتنی بر شبکه به موازات یکدیگر عمل می‌کنند و هرکدام دارای قواعد بازرگانی ویژه خود هستند که گاه دارای خصوصیاتی مشترک و گاه با یکدیگر متفاوت هستند. در برخی موارد کسب‌وکارهای نوپا توانسته‌اند با ایجاد سیاست‌های کاربردی در بازار جدید مجازی گوی رقابت را از رقبای سنتی بگیرند و بازار محصولات مختلف را تصاحب کنند.

 

پشتیبانی : 05132727070

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)