راز موفقیت کسب و کار در رسانه های اجتماعی در طرزتفکر اینترنتی داشتن «تمرکز» است. تنها در صورتی میتوان سریع بود که بر چیز مشخصی تمرکز داشت. تنها در صورتی میتوان به «برتری قاطع» رسید که سریع بود. تنها در صورتی میتوان اعتبار شفاهی کسب کرد که به برتری قاطع رسید. در جهان اینترنت تنها کسانی میتوانند به بقا ادامه دهند که اعتبار شفاهی برای خود داشته باشند. مردم میگویند شیاومی خوب بلد است جنسهای خود را بفروشد، ولی شیاومی در جلب اعتبار شفاهی موفق عمل میکند. اصل مطلب اینکه شیوه بازاریابی شیاومی شیوه بازاریابی شفاهی است. تا آنجایی که من میدانم عبارت اعتبار شفاهی شبیه سه بخش اساسی سازوکارهای قدرتمحور است. من اسم این سه بخش را مثلث آهنین میگذارم که شامل موتور، گاز و جعبهدنده است. ۱. موتور: محصولات ۲. گاز: رسانههای اجتماعی ۳. جعبهدنده: ارتباط با مشتری اگر شرکتی بخواهد اعتباری برای خود دستوپا کند باید موتور آن شرکت از جنس محصولات خوب باشد. محصول خوب پایه تمام پایههاست. کیفیت محصول برابر با «۱» است. بدون محصول خوب نتیجه هر تلاشی برای جاانداختن برند به «۰» میرسد. کسب اعتبار به این معنی است که باید به آدمهای بیشتری در زمان کوتاهتری راجعبه محصولات خود اطلاعرسانی کنید و خود این قضیه یعنی اینکه باید بر هنر استفاده از رسانههای اجتماعی تسلط داشته باشید. رسانههای اجتماعی در حکم گاز برای کسب اعتبار شفاهی است.
این یه تیکه از کتاب راه شیائومی است