خانه / social media marketing / تبلیغات در پیام رسان ها برای رشد برند تنها راه بزرگنمایی کسب و کار

تبلیغات در پیام رسان ها برای رشد برند تنها راه بزرگنمایی کسب و کار

بطور حتم شما هم با ما هم‌عقیده هستید که این روزها از بین تمام روش‌هایی که برای جذب مشتری بکار برده شده؛ استفاده از پیامرسان‌ها برای رشد برند سودمندتر و زودبازده‌تر از هر راه دیگر بوده است.

در حالیکه همواره مرزی دست نیافتنی بین یک برند معمولی و یک برند برتر دیده می‌شود اما فاصله اصل برند با مشتری از مو نازک‌تر است.

هرچندکه این فاصله در سال‌های اخیر به لطف فناوری ارتباطات کم‌تر و کم‌تر می‌شود اما برندها برای دست‌یابی به مشتریان خود باید از دخمه پُر پیچ و خم و دشواری عبور کنند که همه و همه بخاطر تفاوت رفتار و سلایق مشتریان است.

استفاده از پیامرسان‌ها برای رشد برند

اساسا برای یک مصرف‌کننده تفاوتی ندارد برند با ایمیل یا پیام کوتاه؛ تبلیغات خود را به سمتش مخابره می‌کند یا با بیلبورد و بنر به جان چهره شهر بیفتد!

او دقیقا راهی را می‌پسندد که مثل موبایل دسترسی بدان راحت باشد. با این اوصاف شاید استفاده از پیامرسان‌ها برای رشد برند بعنوانی ابزارهایی پُرمخاطب در گوشی‌های هوشمند، در اولویت قرار داشته باشند.

از وقتی که مفهوم Omnichannel یا همان رویکرد چند کاناله در تبلیغات و عرضه کالا در بازاریابی مطرح شد؛ بخشی از زندگی هر کاربر بعنوان کسی که می‌تواند یک مشتری خوب هم باشد، با انبوهی از تبلیغات در کانال شبکه‌های اجتماعی، تلفن، وب سایت‌ها، اپلیکیشن‌های فروشگاهی و … احاطه شد.

چرا پیامرسان‌ها؟ در عصری که دسترسی کاربران به تکنولوژی بسادگی آب خوردن است چرا گفته می‌شود پیامرسان‌ها تنها راه قطعی بزرگنمایی کسب و کار هستند؟ با ما باشید تا صحت و سقم این ادعا را از بنیان بررسی کنیم.

 

لزوم استفاده از پیامرسان‌ها برای رشد برند در شبکه های اجتماعی

Why Messaging Apps Are The Only Way To Grow Your Brand

تنوع راه‌های ارتباط با مشتری اینقدر زیاد شده است که شاید تبعیض قائل شدن بین پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی با تمام قیاس‌هایی که بین این دو رسانه صورت می‌گیرد، صحیح نباشد.

ساخت ویدیو برای معرفی برند، ایجاد کانال‌ها و صفحات مجازی، ساخت اکانت اینستاگرامی جهتاستفاده از استوریز برای معرفی برند، تولید اپلیکیشن اختصاصی برای کسب و کار‌های کوچک و… هر یک راهی مستقل و استاندارد برای بازاریابی آنلاین هستند.

اما روشن است که تمام کاربران به تمام این راه‌ها یک‌جا و در آنِ واحد دسترسی ندارند. همینجاست که موضوع استفاده از پیامرسان‌ها برای رشد برند بعنوان تنها راه قطعی بزرگنمایی کسب و کار مطرح می‌شود.

انواع تقلب در تبلیغات تلگرامی

شکستِ سخت بازاریابی چندکاناله (Omnichannel)

دو روند بزرگ و مقتدر وجود دارند که بازاریابی چندکاناله را با تمام پشتوانه‌ای که بواسطه روش‌های مختلف بازاریابی و راه‌های ارتباطی دارد، زمین می‌زنند: اول اسمارت‌فون‌هایی که حضورشان ربطی به مکان و زمان ندارد، تقریبا همیشگی هستند و بر خلاف سایر تکنولوژی‌ها روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند. دوم پیامرسان‌هایی که جایگزین تماس صوتی متداول موبایل‌ها شدند.

این دو روندی که شکل گرفته است یک سوپرکانال یا کانال ارتباطی بزرگی هستند که بتنهایی جایگزین بازاریابی چندکاناله خواهند شد.

با دسترسی کامل به گوشی‌ هوشمند در صد در صد مواقع شبانه روز، ماندگاری و ثبات موبایل‌ها حداقل تا پنج شش سال آینده قطعی است.

لذا کاربران از هرلحظه برای ورود به برنامه‌های مختلف موجود در آن استفاده می‌کنند. حال یک صفحه ساده از نسخه موبایل یک سایت باشد یا یک اپلیکیشن.

استفاده از پیامرسان‌ها برای رشد برند

از تجربه کاربری تا تغییر رویه بازاریابی

قبل از این، برندها بدنبال راه‌های جدیدی بودند و بلافاصله بعد از کشف آن، یک حساب راه‌اندازی می‌کردند تا به این روش، فعال بودن خود را ثابت کنند. اما حالا همه چیز فرق کرده است.

برندهای موفق الان بجای اینکه بدنبال این باشند کاربر در کدام پلتفرم عضویت دارد؛ بدنبال فهمیدن این هستند که به کدام پلتفرم بیش‌تر علاقه دارد!

علت اینکه پیامرسان‌ها هم از بین این همه کانال بازاریابی انتخاب شدند، مشخص است. به نظر شما واتس اپ و مسنجر فیسبوک با یک میلیارد کاربر در جهان محبوب‌تر از بقیه نیستند؟

با این اوصاف بدون تکیه بر پیامرسان‌ها و انجام امورات بازاریابی در آن‌ها، هر برند یک قدم از رقیب خود عقب‌تر می‌ماند و نمی‌تواند پاسخگوی خواسته‌های مشتری خود باشد.

البته این حقیقت محبوبیت تلفن‌های همراه از مدت‌ها پیش روشن شده است؛ اما اخیرا استقبال شگفت‌انگیزی از پیامرسان‌ها توسط کاربران به عمل آمد که آثارش حالاحالاها ادامه دارد. برندها هم باید باتوجه به این حقیقت، نگاهی رو به سوی آینده داشته باشند تا عمر فعالیت خود را افزایش دهند.

مزیت رسانه های اجتماعی برای کسب و کار در سال ۲۰۱۷

انعکاس ظاهر و باطن برند خود باشید

وقت آن رسیده است که هر برند، منعکس‌کننده رفتار و فعالیت خود باشد. درک اینکه مشتریان ما چه کسانی هستند، سرمایه‌گذاری صحیح زمان، منابع و انرژی و سپس شناخت بهترین پیامرسان برای ارتباط با مشتری، از نیازهای یک برند معتبر هستند.

البته قرار نیست فقط با فعالیت خود، کاربران را برای حضور و مثلا عضویت در یک پیامرسان خاص تشویق کنید. هنر یک برند ایجاد تجربه یکپارچه برای هر کاربر است تا بدون دغدغه و فارغ از هرگونه چالشی بلافاصله بعد از ورود به موبایل خود، فعالیت‌های آنرا چک کند.

اما لوازم این حضور و استفاده از پیامرسان‌ها برای رشد برند چیست؟ هر برند باید به چه مرحله‌ای رسیده باشد تا بتواند از پیامرسان بعنوان تنها ابزار خود برای بزرگنمایی تجارتش تکیه کند؟

استفاده از پیامرسان‌ها برای رشد برند

شناخت نقاط ضعف

شناخت کاستی‌ها هرگز کار ساده‌ای نبوده است. اما خب کم‌ترین فایده آن پی‌بردن به اموری است که پیش از این انجام می‌دادید اما به ضرر برند شما تمام شده است.

در برخی از مواقع بعد از شناخت نقاط ضعف، تعیین استراتژی، مشکل بعدی خواهد بود. برندها نباید از این بلاتکلیفی بترسند و در این مرحله ناامید شوند.

چالش اصلی شما در این مرحله تمرکز روی مشکلات و ضعف‌ها نیست؛ بلکه باید بدنبال راهی برای برطرف کردن آن‌ها بود تا اینکه گشایشی در کار حاصل شود.

استفاده از پیامرسان‌ها برای رشد برند

تعیین اهداف قابل‌اندازه‌گیری

موفقیت دشواری‌های خاص خود را دارد؛ اما اگر از همان اول پارامترهای خاصی بعنوان هدف در نظر گرفته شود؛ آنگاه اندازه‌گیری موفقیت و پیشرفت ما هم در پایان کار ساده خواهد شد.

اهداف نهایی شما باید به سمت درک شیوه موثر تعامل با مشتریان باشد. مثلا اگر زمانی در فروشگاه‌ها استفاده از کارت خرید ممنوع شود آیا راه دیگری برای پرداخت آسان مشتری در نظر گرفته‌اید؟

همین توجه به اموری که با هدف نهایی شما هم همسو هستند، باعث می‌شود شما در هر شرایطی سود داشته باشید.

استفاده از پیامرسان‌ها برای رشد برند

تعامل با مشتریان از دریچه پیامرسان‌ها و شبکه های اجتماعی

با درک کارایی و قابلیت‌های هر اپلیکیشن در جهت مشتری‌مداری می‌توان بسادگی به مشتریان هدف دست یافت. اینجاست که می‌گوییم فاصله مشتری و برند از مو نازک‌تر شده است.

اینبار برندها سعی دارند ارتباط و تعامل خود را با مشتریان آنهم از دریچه یک پیامرسان واحد تقویت کنند تا اینکه همزمان روی چند کانال مختلف برای بازاریابی تمرکز داشته باشند.

این روزها تمام اعضای خانواده و دوستان ما از موبایل استفاده می‌کنند. فکرش را بکنید؛ یک پیام ما توجه مخاطب را جلب کند و او سریعا این پیام را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

کم‌کم به جایی می‌رسیم که بازدیدهای ما حتی از تعداد اعضای کانال بیش‌تر می‌شود. اصلا رسالت پیامرسان‌ها همین جمع‌آوری نقطه نظرات افراد است.

برندسازی توام با حضور فعال در پیامرسان‌ها

راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توان مشتری را قبل از اینکه به سمت رقیب برود جذب نمود، اندک هستند. بهتر است از طریق یک کانال واحد روی خریدارانی تمرکز داشته باشیم که فعالیت پیشین آن‌ها، معنا یا همان سودآوری داشته باشند. مهم‌تر از همه بهبود تجربه کاربری مشتریان است که بسادگی تحقق می‌یابد.

استفاده از پیامرسان‌ها برای رشد برند

تبلیغات در تلگرام

  1. افزایش تضمینی اعضای کانال تلگرام

یکی از روش‌های تبلیغات در تلگرام، یا بهتر است بگوییم ترفندهای کسانی که در زمینه تبلیغات در تلگرام فعال هستند، افزایش تضمینی اعضای یک کانال است. این روش عملاً برای کسب و کارها بدون بازده است زیرا اعضای اضافه شده به کانال، لزوماً واقعی نیستند یا اگر واقعی باشند، لزوماً به محتوای کانال شما علاقمند نیستند و با کانال شما تعامل بالایی ندارند. پس، در نهایت تنها یک عدد می‌ماند که به هیچ دردتان نمی‌خورد!

  1. بهترین روش افزایش ممبر کانال تلگرامتبلیغات کلیکی در تلگرام

روش دیگری در تبلیغات تلگرام وجود دارد که به صورت کلیکی انجام می‌شود. این روش تبلیغاتی توسط سامانه‌های تبلیغات در تلگرام پیاده‌سازی شده و هنگام استفاده از آنها، شما بر اساس قیمت هر کلیک، بودجه کلی تبلیغات تلگرام‌تان را تعیین می کنید. همچنین، این روش تبلیغات تلگرام به شما امکان می دهد تا تبلیغ خود را تنها در کانال‌هایی که موضوعی مرتبط با فعالیت‌تان دارند، منتشر کنید.

ویژگی مثبت تبلیغات کلیکی تلگرام این است که شما تنها بابت کلیکی که بر روی لینک تبلیغ‌تان انجام می‌شود هزینه می‌پردازید. به این ترتیب، بازدهی تبلیغات‌تان افزایش پیدا می‌کند. با این حال، این نوع تبلیغ در تلگرام نیز، یک مشکل کوچک دارد: اگر سامانه تبلیغ کننده نظارت درستی بر روی کانال‌های خود نداشته باشد، ممکن است کلیک‌های غیر واقعی بسیاری بر روی لینک تبلیغ‌تان صورت بگیرد. همین موضوع باعث می شود تا بازدهی مورد نظر خود را دریافت نکنید.

تا یادمان نرفته این را هم به شما بگوییم که تبلیغات کلیکی چندان برای افزایش اعضای یک کانال مناسب نیست. چرا؟ چون برای شمارش تعداد کلیک، کاربر باید از تلگرام خارج شود، وارد سایت ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی شود و دوباره به اپلیکیشن تلگرام باز گردد. اما برای تبلیغات یک وب سایت یا اپلیکیشن موبایل می‌تواند مناسب باشد.

حالا هزینه‌های این نوع تبلیغات به چه صورت است؟ قیمت هر کلیک در بیشتر سامانه‌های تبلیغات تلگرام، از ۲۰۰ تومان شروع می شود و تا هر مبلغی که خودتان می خواهید قابل ارتقا است.

  1. تبلیغات بازدیدی تلگرام

روش سوم، یعنی تبلیغات بازدیدی، مرسوم‌ترین نوع تبلیغات در تلگرام است. چرا؟ زیرا سیستم خود تلگرام بر حسب بازدید عمل می‌کند و همین موضوع، تبلیغات بازدیدی را قابل اعتماد می‌کند.

همانطور که از اسمش پیداست، در این روش، شما بر اساس تعداد بازدیدی که از تبلیغ‌تان می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید. البته تعداد بازدیدی که برای پُست تبلیغی‌تان می خواهید از قبل با مجری تبلیغاتی‌تان هماهنگ می‌شود. یعنی شما تعداد بازدید را برای مجری تبلیغات خود مشخص می‌کنید و هزینه کل بازدیدها رو از قبل پرداخت می‌کنید.

تا یادمان نرفته بهتر است بگوییم این روش تبلیغاتی می‌تواند بر اساس موضوع هم اجرا شود. یعنی شما تبلیغ خودتان را در کانال‌های مرتبط با موضوع فعالیت‌تان منتشر می کنید و در نتیجه، بازدهی بیشتری خواهید داشت. اما باید بدانید که این موضوع، باعث افزایش هزینه تبلیغات‌تان خواهد شد.

صحبت است از هزینه شد. پس بگذارید یک حدود قیمت به شما بدهیم. به طور معمول، قیمت تبلیغات بازدیدی در کانال های تلگرام از ۲٫۵ تا ۳ تومان شروع می‌شود. حالا اگر تبلیغ شما بر اساس موضوع باشد، یا آنکه بخواهید در زمان تبلیغ، به عنوان پُست ویژه (یعنی پست آخر کانال) باقی بماند تا بازدهی بیشتری داشته باشد، این هزینه می‌تواند تا ۱۰ تومان یا حتی بیشتر افزایش پیدا کند. این یعنی برای ۱۰۰ هزار بازدید، حداقل هزینه شما ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

  1. تبلیغات ثابت و ساعتی تلگرام

مدل دیگر تبلیغاتی که کم کم دارد در تلگرام محبوب می‌شود، تبلیغات ثابت و ساعتی است. یعنی همان روش متداول تبلیغاتی در تمام جهان. شما یک مبلغ به کانال‌های تلگرام یا مجری تبلیغات خود پرداخت می‌کنید و در عوض تبلیغات شما برای ۱۲ یا ۲۴ ساعت در کانال های مختلف منتشر خواهد شد. خوبی این روش هم مشخص است: دیگر شما درگیر بازدید، کلیک و ممبر نیستید!

لازم است بگوییم اگر قصد دارید تبلیغ ۱۲ ساعته خود را منتشر کنید، باید به فکر زمان هم باشید. یعنی باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید تبلیغ‌تان صبح یا شب منتشر شود. ساعت متداول اولی از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و برای دومی بر عکس است. همانطور هم که حدس زده‌اید، تبلیغات شبانه هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

هزینه تبلیغات ثابت اصلاً مشخص نیست و بستگی به خیلی فاکتورهای مختلف دارد. تعداد اعضای کانال، موضوع کانال و میزان هدفمند بودن تبلیغات و … اما حدوداً قیمت این نوع تبلیغات در یک کانال معمولی از ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود.

  1. تبلیغات توسط افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی

یکی از روش‌های تبلیغاتی که امروزه بسیار در جهان مطرح شده است، تبلیغات به واسطه افراد تاثیرگذار است. یعنی کسانی را که در فکر عامه مردم تاثیر می‌گذارند را پیدا کنید و از آنها برای تبلیغ کسب و کار خود کمک بگیرید.

محبوبیت این روش تبلیغاتی کاملاً قابل درک است. مطمئناً وقتی شخصیت مورد علاقه شما در مورد محصول یا خدمات یک برند صحبت می‌کند، شما اعتماد بیشتری به این برند خواهید کرد و با تمایل بیشتری به سمت آن خواهید رفت.

در تلگرام نیز چنین روشی کاملاً ممکن است. این یعنی شما می‌توانید در کانال تلگرام افراد مطرح و تاثیرگذاری که توانسته‌اند تعداد اعضای زیادی را جذب کنند، تبلیغ خود را منتشر کنید و حتی از خود آنها هم برای واقعی‌تر شدن هر چه بیشتر این تبلیغ و کاهش جنبه تبلیغاتی آن کمک بگیرید.

البته، همانطور که شما هم می‌دانید، این روش پر هزینه‌ترین روش تبلیغاتی در تلگرام است و شما باید آماده باشید تا یک هزینه چند میلیونی را صرف شناخته شدن برند خود کنید. پس بهتر است برندهای کوچک برای شروع تبلیغات خود، به سراغ این روش نروند.

 

منابع: زومیت , هات اپ نیوز

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی علی وطن زاده

اینو دیدی ؟

با تکنیک CTA یا Call To Action در لاین استور آشنا شوید

با تکنیک CTA یا Call To Action آشنا شوید

CTA یا Call to Action، یعنی دعوت از مخاطب برای انجام یک کار، که آن …

۴ دیدگاه ها

  1. اموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای دارندگان کسب و کار انلاین یک ضرورت اجتناب ناپذیر است روزانه خیل عظیمی از کابران با این تبلیغات مواجه میشوند و تنها تبلیغاتی موفقند ک انعکاسی از ظاهر و باطن محصول باشند.

  2. برای رشد مطالب نیازه اما تنها برای کسب وکار خیر بلکه کار در شبکه های اجتماعی و تبلیغات شبکه های اجتماعی نیاز است و مفید اما قابلیت فراوانی دارد

    • البته در تصحیح فرمایش شما و با احترام به نظرتان، تبلیغات در شبکه های اجتماعی راهی بسیار مفید برای کسب و کار می باشد چون علاوه بر پایین بودن هزینه تبلیغات اگه تبلیغات به درستی انجام شود باعث بهتر دیده شدن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.