خانه / social media marketing / حضور کسب و کارها در اینستاگرام ، ۲۲ دلیل برای اینکه از این فرصت بزرگ غفلت نکنید!

حضور کسب و کارها در اینستاگرام ، ۲۲ دلیل برای اینکه از این فرصت بزرگ غفلت نکنید!

ممکن است تاکنون به این موضوع فکر نکرده باشید که اینستاگرام  در شبکه های اجتماعی هم می تواند یک ابزار بازاریابی قوی باشد، حضور کسب و کارها در اینستاگرام تاثیر زیادی در رشد آنها خواهد داشت.

بد نیست بدانید که اینستاگرام توانسته است توجه بسیاری از برندهای مطرح در دنیا را به خود جلب کند، اینستاگرام پتانسیل زیادی در جذب مخاطب و شناساندن برند به شیوه ای متفاوت را در خود جای داده است.

مطالعات جدید Forrester نشان داده اند میزان برقراری تعامل با برندها در اینستاگرام ۵۸ درصد نسبت به فیسبوک بیشتر است، این در حالی است که اینستاگرام از نظر محبوبیت در مقاوم دوم بعد از فیسبوک قرار دارد.

کمی طول کشید اما برندها بالاخره متوجه شدند که در حال از دست دادن یک فرصت بزرگ هستند. بیش از ۹۰ درصد شرکت های اینتر برند در اینستاگرام بوده و مشتریانی که به دنبال آنها هستند نیز در همین اینستاگرام حضور دارند.

اعداد دروغ نمی گویند: ۳۰۰ میلیون نفر روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند، روزانه ۹۵ میلیون عکس و ویدئو پست می شود. این یعنی در هر دقیقه ۲۱۶ میلیون عکس پست!.

فقط در آمریکا ۷۷ میلیون کاربر فعال در اینستاگرام به صورت ماهیانه وجود دارد، بیش از نیمی از جوانان هر روز از اینستاگرام استفاده می کنند. این تعداد زیاد به کنار میزان تعامل متوسط با هر پست اینستاگرام با میزان ۵۸ درصد در هر سال در حال افزایش است.

بالاترین پست های رتبه بندی شده، هشتگ ها و تگ های موقعیت هستند، آنهایی که هشتگ های چندگانه دارند نیز در حد متوسط هستند.

همه ی این اطلاعات به برندها چه می گوید؟ ۷۳ درصد از برندها حداقل یک عکس یا ویدئو به صورت هفتگی پست می کنند، تعداد برندهایی با تعداد ۱۰۰۰۰۰ نفر یا بیشتر در طول دو سال ۱۶۳ درصد رشد داشته اند.

محتوای دیداری  با پیشی گرفتن عکس ها از ویدئوها با نسبت ۲ به ۱ بسیار خوب جواب داده اند. اما چرا؟ مغز تصاویر را به سرعت پردازش می کند، مردم پیام های تصویری را بهتر از پیام های متنی یا صوتی به خاطر می سپارند.

تفاوت بزرگ دیگری نیز وجود دارد که به اینستاگرام لبه ای تیز برای بیزینس داده است، فید فیلتر شده وجود ندارد بنابراین هر پستی در فید هر فالووری نشان داده می شود.

بهتر از این می خواهید: از هر ۱۰۰ نفری که شما را در اینستاگرام پیدا کرده اند، ۱ نفر خرید می کنند، اینستگرام از نظر میزان گفتگو رتبه ی چهارم را در میان سایر شبکه های اجتماعی به خود اختصاص داده است و همچنان در حال رشد است.

dokmeچگونه از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

دلایل بیشتر حضور کسب و کارها در اینستاگرام  را در اینفوگرافیگ زیر مشاهده کنید:

حضور کسب و کارها در اینستاگرام

 

تبلیغات در اینستاگرام را باید جدی گرفت. زیرا اینستاگرام حالا دیگر تنها یک شبکه اجتماعی ساده نیست و به مکانی فوق العاده برای حضور و بازاریابی برندها تبدیل شده است. در حال حاضر کسب و کارهای زیادی در اینستاگرام فعالیت دارند و افراد زیادی نیز قصد حضور در این شبکه اجتماعی را دارند تا با تبلیغات در اینستاگرام بتوانند به بازاریابی برای کسب و کار خود بپردازند که ممکن است شما یکی از آنها باشید. در این مقاله از سایت اینستاگرام ایران آنچه برای حضور موفق کسب و کارها در اینستاگرام نیاز است را بررسی کرده ایم.

توصیه های مهم در بازاریابی از طریق اینستاگرام

در سال ۲۰۱۴، تعداد کاربران اینستاگرام به ۲۰۰ میلیون رسید. ۲۵ درصد از کمپانی های ثروتمند دنیا، به طور متوسط ۵ ساعت و نیم در هفته برای فعالیت و پست گذاری در اینستاگرام زمان می گذاشتند. از ۱۰۰ برند برتر دنیا (مانند، Pepsi، Starbucks، Coach و Nike)، بطور روزانه ۴۳ درصدشان در اینستاگرام عکس و ویدیو انتشار می دهند. در واقع برندها با حضور در اینستاگرام که یک شاهکار برای تبلیغات بصری است، به دنبال ایجاد یک شخصیت برای برندشان هستند، چیزی فراتر از فقط انتشار جملات، تصاویر محصولات، تخفیف ها و حتی فروش.

جالب است بدانید که در پایان سال ۲۰۱۵، تعداد کاربران اینستاگرام به بیش از ۴۰۰ میلیون رسید. بنابراین باید بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام را بسیار جدی گرفت. در ادامه چند توصیه مهم، جهت بازاریابی از طریق اینستاگرام (Instagram Marketing) برای کسب و کارتان (فارغ از نوع صنعت آن) را اشاره کرده ایم.

 

۱٫ برای تعامل با دیگر کاربران و برندسازی در اینستاگرام، شما باید دو کار مهم زیر را انجام دهید:

ارتباطات جدید ایجاد کنید. فعالیت در اینستاگرام باید فراتر از ارسال تنها چند عکس زیبا باشد. در پست ها یا قسمت کامنت ها یک سوال چالشی مطرح نمایید و از کاربران نظر خواهی کنید. این کار می تواند دیگران را به پاسخ دادن تشویق کند و اجازه می دهد تا با کاربران ارتباط برقرار کنید و آنها نظرات خود را به عنوان یک کارشناس مطرح کنند.

هنگام جستجو میان پست های دیگر کاربران اینستاگرام، از این فرصت استفاده کنید و در پست هایشان یک سوال مطرح نمایید. با اشتراک گذاری نکات و نظرات خود در پست های دیگران با آنها ارتباط برقرار کنید. توجه شما به پست های دیگران، شما را به یک کاربر محبوب تبدیل خواهد کرد و هنگامی که شما بطور فعال با پست های دیگران تعامل داشته باشید، آنها نیز شما را دنبال خواهند کرد.

ارتباطات را حفظ کنید. هنگامی که در حال چرخیدن در پیج خود هستید ممکن با سوالات کاربرانی بر بخورید که از شما کمک خواسته اند. شما می توانید به راحتی از این سوالات بگذرید اما سعی کنید همیشه به سوالات کاربران با کمال میل پاسخ دهید. پاسخ شما می تواند همراه با شوخ طبعی، گفتن نکات یا راهنمایی باشد. با این کار احتمالا فالوورهای جدید زیادی را جذب خواهید نمود.

با دنبال کردن دیگر برندها و کسب و کارها می توانید به راحتی از برندهای موفق نکات ارزشمندی را یاد بگیرید. هنگامی که شما برندهایی که با اهداف برند شما مرتبط هستند را دنبال می کنید، هم می توانید با اشتراک گذاری افکار و نظرات خود، فالوورهای آنها را جذب کنید و هم از نحوه ارتباط برندها با مخاطبانشان، الگو بگیرید.

با این پنج ترفند بازاریابی بصری در اینستاگرام متفاوت ظاهر شوید

۲٫ این قوانین ساده را در استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام، رعایت کنید:

عکس ها و تصاویری که انتشار می دهید حرفه ای و گویا باشند.

پست های نامرتبط با فالوورها، منتشر نکنید، با این کار فالوور ها را از دست خواهید داد. پست ها باید برای مخاطبان ارزشمند باشند.

مطمئن باشید پست هایی که به اشتراک می گذارید، شامل یک نکته، داستان، ایده و یا یک نقطه برجسته از کسب و کارتان باشد.

از انتشار واقعیت نترسید. همیشه نیاز نیست که آراسته باشید. بیشتر مردم دوست دارند واقعیت کار شما و پشت صحنه کسب و کارتان را ببیند.

با انتشار پست های تکراری فالوورهای خود را خسته نکنید. بلکه با انتشار پست های متفاوت و خلاقانه کاربران را جذب کسب و کار خود نمایید.

داشتن استراتژی یکی از اصول موفقیت در اینستاگرام است. یکی از خدمات اینستاگرام ایران، تدوین استراتژی هدفمند و حرفه ای برای برندها در اینستاگرام است.

 

۳٫ از هشتگ های مرتبط برای یافتن و ارتباط با فالوورهای احتمالی استفاده نمایید.

هشتگ (#) نمادی است که پیش از یک کلمه یا گروهی از کلمات قرار می گیرد تا توسط آن کاربران در جستجوهایشان بتوانند به پست شما دسترسی پیدا کنند. شما می توانید از ۳۰ هشتگ برای پست های کسب و کار خود شامل نام برندتان، نام محصول یا محصولات مرتبط، نشانی شرکت و کلمات کلیدی استفاده کنید. در واقع هنگام هشتگ گذاری باید کلماتی استفاده شوند که مردم بیشتر آنها را جستجو می کنند. انتخاب هشتگ ها بسیار مهم هستند، شرکت اینستاگرام ایران می تواند شما را در یافتن هشتگ های مرتبط قوی و هدفمند یاری نماید.

 

۴٫ در هر پست کاربران را به اقدام کاری تشویق کنید

پست گذاری در شبکه های اجتماعی در واقع باید منجر به تعامل با کاربران و ایجاد روابط معتبر آنلاین شود. هنگامی که تعاملی وجود ندارد، پست های شما هیچ چیزی را برای شما و کسب و کارتان در بر نخواهد داشت. با ایجاد تعامل بهتر می توانید فالوورهای خود را به مشتریان وفادار تبدیل نمایید و ارتباط بین خود و آنها را قوی تر سازید.

ایجاد تشویق مخاطبان به انجام کاری (Call to Action) در هر پست باعث می شود تا با کاربران تعامل بهتری داشته باشید. تشویق مخاطبان به انجام یک عمل می تواند از راه های مختلفی انجام شود. می توانید در پست ها از عبارات زیر استفاده نمایید:

به این سوال جواب دهید

در این نظر سنجی شرکت کنید

این پست را به اشتراک بگذارید

دوستان خود را تگ کنید

 

۵٫ با تگ کردن دیگر کاربران اینستاگرام  در شبکه های اجتماعی بوسیله علامت @ قبل از نامشان به قوی تر شدن پیام خود کمک کنید.

بر خلاف دیگر شبکه های اجتماعی شما در اینستاگرام می توانید دیگر کاربران را به راحتی تگ کنید و نیازی نیست که نه شما آنها را و نه آنها شما را فالوو کنند.

با تگ کردن افراد می توانید آنها را به تعامل تشویق کنید. مخاطبان دوست دارند در مورد محتوایی که با آنها به اشتراک گذاشته شده بیشتر بدانند و نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد. این عمل می تواند شما را در جذب فالوور واقعی یاری کند.

 

اینستاگرام یک پلتفرم عالی است که می توانید از آن به عنوان یک ابزار برندسازی قدرتمند برای کسب و کار خود استفاده نمایید. با اشتراک گذاری محتوای بصری در رابطه با کسب و کار خود، می توانید روی مخاطبان تاثیر گذاری بیشتری داشته باشید. بنابراین این امکان فراهم است که از بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام بتوانید برند خود را موفق و محبوب نمایید و افراد زیادی را جذب کسب و کار خود کنید.

 

 

 

منابع: هات اپ نیوز , اینستاگرام ایران

 

 

 

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی علی وطن زاده

اینو دیدی ؟

آموزش استفاده همزمان از چند حساب اینستاگرام در آیفون

آموزش استفاده همزمان از چند حساب اینستاگرام در آیفون

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که بنا به هر دلیل از چند …

۲ دیدگاه ها

  1. بحث اموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار پر کاربرد و مفید است چرا که علاوه بر این که تبلیغات درست و اصولی باعث افزایش تعداد فالوورهای پیج است در افزایش جلب اعتماد مشتریان نیز تاثیر به سزایی دارد.

  2. بر خلاف دیگر شبکه های اجتماعی شما در اینستاگرام می توانید دیگر کاربران را به راحتی تگ کنید و نیازی نیست که نه شما آنها را و نه آنها شما را فالوو کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.