خانه / social media marketing / وبینار ، روش بازاریابی اینترنتی مناسب در ایران

وبینار ، روش بازاریابی اینترنتی مناسب در ایران

وبینار Web conferencing ، روش بازاریابی اینترنتی مناسب در ایران

وبینار یا سمینار آنلاین Web conferencing ، یکی از روش های بازاریابی اینترنتی مناسب در ایران قلمداد می گردد. در این مقاله کوتاه آن را تشریح می کنیم. با لاین استور همراه باشید.

امروزه ، استفاده از اینترنت یکی از رایج ترین روشها در بازاریابی است. استفاده از اینترنت هم راحت بوده و هم طیف زیادی از افراد و بازارها را می تواند در بر بگیرد.وبینار ، از جمله برنامه هایی است که توسط اینترنت اجرا می شود و امروزه افراد و شرکتهای زیادی برای بازاریابی از آن استفاده می کنند. وبینار شامل برنامه های آموزشی یا سخنرانی هایی است که به صورت آنلاین برگزار می شود. می توان وبینار را یکی از روشهای مناسب یا بهترین روش در بازاریابی نام برد که می توانید از طریق آن به معرفی کالا بپردازید.

از آنجایی که ممکن است برخی از شرایط تبلیغات در ایران فراهم نبوده یا بودجه و امکانات کافی وجود نداشته باشد ، استفاده از وبینار یکی از روشهای مناسب برای بازاریابی است. وبینار با برنامه هایی که از قبل ضبط می شوند متفاوت است. در این برنامه ، فردی که به سخنرانی در خصوص کالا یا هر چیز دیگری مشغول است در همان لحظه و به صورت زنده از طریق اینترنت پخش می شود و افراد می توانند شاهد این برنامه باشند. تفاوت اصلی آن در حالت آنلاین و زنده بودن برنامه است. شما می توانید وبینارهای رایگانی را برگزار کنید و محتواهای آموزشی را برای مخاطبان خود آموزش دهید. می توانید راههای استفاده از وبینار در بازاریابی را به آنها آموزش دهید ، یا اینکه چگونه می توانند یک سایت طراحی کرده و از طریق آن به معرفی و بازاریابی برای کالای خود بپردازند.

به نظر مشاوره بازاریابی اینترنتی ، علاوه بر اینکه می توانید از این طریق با مخاطبان خود در ارتباط باشید و کنجکاوی و انگیزه کافی در آنها ایجاد کنید که با شما در ارتباط باشند ؛ بلکه می توانید در انتها به آنها پیشنهاد بدهید که می توانید کارهای طراحی سایت آنها را انجام دهید یا اینکه به تبلیغ محصولات و کالا بپردازید. بنابراین ، می توانید با استفاده از خلاقیتهایی که در این زمینه از خود نشان می دهید به بهترین شکل ممکن به هدفهای بازاریابی خود برسید. نکته مهمی که باید همواره به آن توجه داشته باشید این است که با استفاده از چه روشهایی می توانید مخاطبان و مشتریان بالقوه خود را ترغیب کنید تا در وبینار شما شرکت کنند و محتواهای آموزشی خود را به گونه ای طراحی کنید که هم برای آنها مفید باشد و هم اینکه جذابیت های لازم را داشته باشد. در نتیجه ، شما می توانید با کمترین هزینه و با استفاده از فضای گسترده اینترنت به تبلیغ فعالیتهای خود پرداخته و خودتان ، محصولات و خدمات تان را به مخاطبان مورد نظر معرفی کنید.

هشت روش کاربردی برای بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی

تصویر مرتبط

وبینار یا سمینار اینترنتی و بازاریابی

حتماً ، در اولین گام خود به دنبال روشهایی باشید که می توانید یک وبینار مناسب و مفید طراحی کنید. با توجه به تجربه مشاوره بازاریابی ، برای اینکه بتوانید مشتریان کافی را از این طریق جذب کنید بهتر است شرایط و مزیت های ویژه ای را برای آنها تعریف کنید. به عنوان مثال ، می توانید برای افرادی که در وبینار شما شرکت کرده اند یک تخفیف ویژه ای را در نظر بگیرید که با هزینه کمتری برای آنها یک سایت طراحی کنید یا محصول و خدمات خود را با شرایط ویژه ای نسبت به سایرین در اختیار آنها قرار دهید. بهتر است از فضاها و فرصتهای ایجاد شده توسط اینترنت به بهترین نحو در پیشبرد اهداف بازاریابی خود استفاده کنید. لازمه این کار این است که به ابزارهای جدید مجهز باشید و دائماً اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

اهمیت و توسعه وبینار : با ارائه خدمات به صورت غیر حضوری ، راحتی و امنیت مشتریان را تأمین کنید

امروزه تحول عظیمی در سامانه ارائه خدمات به مشتریان رخ داده است. در چند دهه گذشته ، معمولاً عرضه کنندگان کالا به صورت مستقیم با مشتریان خود در ارتباط بودند و با آنها تعاملات رو در رو داشتند ؛ اما امروزه نیازی نیست که مشتریان در مراکز خدماتی حضور فیزیکی داشته باشند. بسیاری از خدمات همچون موارد زیر به صورت غیر مستقیم به مشتریان عرضه می شود:

  • دستگاه های ارائه دهنده مواد غذایی و نوشیدنی
  • پمپ بنزین های اتوماتیک
  • دستگاه های خودپرداز
  • دستگاه های افزایش اعتبار و شارژ کارتهای اتوبوس و مترو
  • فروش اینترنتی کالاها و خدمات مورد نیاز مردم در بسیاری از زمینه ها مانند لاوین دکور

از جمله هدفهایی که ایده ایجاد خدمات غیر حضوری را به وجود آورد دلایل زیر را می توان نام برد:

یک) کاهش هزینه ها

ارتباط های غیر مستقیم و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان و ارائه دهندگان خدمات موجب کاهش بسیاری از هزینه ها از جمله هزینه رفت و آمد ، احداث محلی برای ارائه خدمات یا مکانهای فیزیکی که خدمات یا کالا را در معرض دید مشتریان قرار دهند می شود. در این روش ، بسیاری از ارائه اطلاعات و مشخصات کالا یا خدمات از طریق سایتهای این شرکتها به نمایش گذاشته می شود.

دو) افزایش راحتی مشتریان

در خدمات غیر حضوری نیاز به حضور فیزیکی و کسب اطلاع از ویژگیهای کالا یا خدمات نیست. آنها می توانند از طریق یک تماس تلفنی ، مراجعه به سایت شرکت یا پیامک از این شرایط مطلع شوند و در صورت نیاز ، سفارش خود را نیز به صورت غیر حضوری ثبت کرده و کالا را تحویل بگیرند. بنابراین ، این روش نقش زیادی در بالا بردن راحتی مشتریان دارد.

سه) افزایش بهره وری

در خدمات غیر مستقیم ، بسیاری از هزینه ها کاسته شده و می توان کیفیت ارائه یا تولید خدمات را در بخشهای دیگر صرف کرد به همین دلیل راندمان کاری و همچنین مدیریت بازاریابی افزایش پیدا می کند.

نتیجه تصویری برای وبینار Web conferencing ، روش بازاریابی اینترنتی مناسب در ایران

چهار) گستردگی خدمات غیر حضوری

این روش یکی از راهکارهای پر کاربرد و سودمند در عصر حاضر است. زیرا ما به دلیل بعد مسافت با برخی از مشتریان خود نمی توانیم خدمات حضوری ارائه دهیم و گستردگی مشتریان و پراکندگی آنها به قدری است که خدمات غیر حضوری آنها را امکان پذیر کرده است وگرنه ما بسیاری از مشتریان خود را از دست می دادیم. البته ، تبدیل خدمات به صورت غیر مستقیم جنبه های منفی نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

استفاده از ریچ اسنیپت در نتایج گوگل

۱) دریافت اطلاعات کم در خصوص مشتریان

در بسیاری از خدمات غیر حضوری ما با مشتریان خود ارتباط رو در رو نداریم ، بنابراین بسیاری از اطلاعاتی که از تجربه و احساس آنها می توانیم در ارتباط های رو در رو کسب کنیم محروم می شویم.

۲) گیج شدن مشتریان

بسیاری از مشتریان وقتی می خواهند خدمات و کالای مورد نظر خود را به صورت غیر حضوری خرید کنند دچار ابهام می شوند. آنها نمی دانند چگونه باید در خصوص کالای مورد نظر خود اطلاعات کسب کنند و همچنین درباره آن به مشورت با فروشنده بپردازند یا نظرات و سلیقه های خود را برای اینکه بتوانند بهترین محصول یا خدمات را خریداری کنند به فروشنده ها بگویند.

بر اساس موارد گفته شده در آموزش بازاریابی ، غالباً وظیفه اداره و مدیریت کردن سامانه های خدمات غیر مستقیم یا همان غیر حضوری به عهده مدیر عملیاتی شرکت است ، ولی مدیرانی که در بخش بازاریابی مشغول هستند نیز باید در این کار مشارکت داشته باشند ؛ زیرا این مدیران بازاریابی هستند که درباره کارآمدی این سامانه باید بررسی کرده و مطمئن شوند که وبینار کاربردی است.

منابع : پارک بازاریابی ایران ، پافکو ، بازاریابی سون

 

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی سمیه آذری پور

سمیه آذری پور هستم کارشناسی کامپیوتر دارم و از سال ۸۹ بعنوان برنامه نویس و طراح سایت فعالیت خود را شروع کردم. فعال، مشتاق و علاقه مند به تولید محتوا و بصورت حرفه ای مشغول به اینکار شدم و در حال حاضر در کنار اعضای مجموعه لاین استور بعنوان کارشناس تولید محتوا همکاری صمیمانه ای دارم ، امیدوارم با توانمندیهای خود بتوانم نقش موثری در همراهی تیم ایفا نمایم.

اینو دیدی ؟

افزایش فروش محصولات‌

چند استراتژی برای افزایش فروش محصولات‌ یافتن افرادی که محصول شما را خریداری کنند، بخش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.