خانه / social media marketing / چهارده نکته برای تجربه موفقیت در اینستاگرام

چهارده نکته برای تجربه موفقیت در اینستاگرام

طبق یک نظریه، ۸۰ درصد افراد بانفوذ در اینستاگرام از استوری استفاده می کنند! شکی نیست که اینستاگرام پلتفرمی مناسب برای افراد با نفوذ می باشد. با بازدید ماهانه ی ۶۰۰ میلیون کاربر، اینستاگرام را می توان به عنوان طلایه دار پلتفرم های اجتماعی دانست. این در حالی است که فیسبوک و یوتیوب در حال نبرد بر سر مشکلات سنجش و امنیتی خود می باشند.

حتما و حتما راجع به نحوه فعالیت کار و کسب و حتی صفحه ی خودتان در صورتی که هدفی را دنبال می کنید جدی باشید و بدانید در صورت سرمایه گذاری و صرف وقت و انرژی در مسیر صحیح پاسخ مورد نظر را دریافت خواهید کرد.

این روز ها در ایران هم مانند همه دنیا فعالیت در این شبکه اجتماعی رو به رشد است به طوری که به هر فروشگاه و یا مکان اجتماعی می رویم می بینیم همه هشتگ ها و اکانت های اینستاگرام اختصاصی خودشان را معرفی کرده اند و ما را تشویق به دنبال کردن می کنند.

linestore.ir

در ادامه با ۱۰ نکته کاربردی اینستاگرامی با ماهمراه باشید.

 

این روز ها و پس از فیلتر شدن تلگرام بستر اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی و مجازی قابل دسترس و مورد اقبال تمامی کاربران فارسی زبان به حساب می آید، هر کسب و کار و هر فرد معروفی این روز ها در این شبکه اجتماعی صفحه اختصاصی و حتی چندین فن پیج دارد! دغدغه افزایش فالوور در اینستاگرام برای خیلی ها مهمترین انگیزه برای فعالیت و تهیه محتوای به جا و ارزشمند است و حتما برای شما هم همین مهم انگیزه ایست که تا انتهای این متن با من همراه باشید.

 

۱٫ تصاویر زیبا و دیدنی آپلود کنید

اینستاگرام جایگاه مشاهده تصاویر است و به قولی اساس این شبکه بر مبنای عکس هاست، بیشتر در انتخاب تصاویر ارسالی در صفحه خودتان دقت کنید. این گزینه حساس ترین و احتمالا یکی از مهمترین ترفند های افزایش فالوور در اینستاگرام است. حتما توجه کنید در میان تصاویری که آپلود می کنید موارد زیر را هم مد نظر داشته باشید:

  • تصاویر خوب و دقیق محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را فراموش نکنید.
  • از کارمندان و همکاران و همینظور پشت صحنه کار خود و حتی گدشته ی کاری و مناسبت های درون سازمانی خود غافل نشوید.
  • مکان و شهری که فعالیت شما در ان است را هرگز از یاد نبرید، می توانید روی همسایه ها و همشهریان خود حساب کنید.

 

حتما دقت کنید که توضیحات کامل راجع به محصول و خدمات خودتان را در پایین تصاویر ارائه کنید. حتما حتما از برنامه های کمکی برای داشتن تصاویری بهتر کمک بگیرید:

linestore.ir

 

بخوانید: اشتباهاتی رایج در فوتوشاپ و لایت

 

 

۲٫ مخاطبان خودتان را خوب بشناسید و هدفتان را مشخص کنید.

شناختن بازار هدف در همه کسب و کارها یکی از مهمترین مراحل و نقاط قوت هر بیزینسمن است، در اینستاگرام هم قصه به همین صورت است، باید به مرور لایک ها و مخاطبان خودتان را مد نظر داشته باشید تا بدانید کدام نوع مطلب و پست شما بیشتر طرفدار دارد و مسیرتان را بر همین برداشت ها بنا کنید.

حتما زمان ارسال پست ها را با سیاست انتخاب کنید و وقتی را به آن اختصاص دهید که کاربران مورد نظر شما آنلاین هستن و می توانند سریعتر به مطالب شما دسترسی داشته باشند.

 

 

۳٫ از هشتگ های معروف و پر بازدید استفاده کنید

استفاده از هشتگ های معروف و پر کاربرد باعث می شود تصاویر شما برای کاربرهای بیشتری در دسترس باشد و همین نکته باعث افزایش فالوور در اینستاگرام می شود. حتما سعی کنید در صورتی که می خواهید برند و یا نام خود را در بازار و میان کاربر ها جا بیندازید هشتگ اختصاصی برای خودتان داشته باشید.

از Webstagram می توانید هشتگ های پر بازدید و پر طرفدار در روز را مشاهده کنید، مثلا همین چند روزی که اتفاق ناگواری در پاریس رخ داد هشتگ PrayForParis# بسیار پرکاربرد بود.

 

 

۴٫ قدرت شما در قسمت استوری ها می باشد

حتی اگر چند روز پست نگذارید، می توانید با استوری ها فعالیت خود را حفظ کنید. استوری به شما اجازه ی اشتراک بیشتر موارد شخصی و خصوصی و افزایش رابطه با فالووینگ هایتان را می دهند. این نکته کاربردی اینستاگرامی را از قلم نیندازید!

 

پیشنهاد می کنم مقاله آموزش کسب درآمد از استوری اینستاگرام را بخوانید!

 

۵٫ صدایی طبیعی و تصویری واقعی از خودتان به نمایش بگذارید

همه چیز لازم نیست که به طور عالی به تصویر کشیده شود. مطمئنا ما می خواهیم که پیجمان بی نقص باشد، اما اگر شما واقعا یک روز خیلی عادی را هم سپری می کنید، به اشتراک گذاشتن آن در استوری اصلا بد نخواهد بود. نکته کاربردی اینستاگرامی مهم اینکه بهتر است که در کپشن پست هایتان هم احساس واقعی خود را شرح دهید. اگر در افکار خود غرق شده اید و دلتان یک کپشن بلند و اندیشمندانه را می خواهد، خب آن را انجام دهید! اگر روزتان به گونه ای بود که دلتان نمی خواست زیاد درباره ی آن صحبت کنید، خب باز هم همان چیزی که دلتان می خواهد را بنویسید! انسان ذاتا موجودی پویا می باشد و نشان دادن این پویایی ارزش بالایی دارد.

 

۶٫ خودتان را از تاثیرگذارترین ها در کسب و کار خود بدانید

اینکه اعتماد به نفس داشته باشید و حتی برای کسب و کار جمع و جور خودتان شخصیت کافی قائل شوید بسیار مهم است، شمایید که آیینه ای از خودتان و محصول و خدمات قابل ارائه خودتان هستید.حتما با هم سبک ها و هم روش ها و طرفدار های خودتان هم قدم شوید، آن ها را فالو کنید و پیگیر فعالیت آنها باشید تا عقب نیفتید. یکی از راهکار های خوب برای شما می تواند شناسایی بیزنیس های بزرگتر از شما باشد برای الگو برداری، نترسید، کسی شما را با کپی برداری مسخره نمی کند، ابتدا باید الگو برداری کنید تا بتوانید برای خودتان راه درست کنید و سپس الگوی دیکران شوید.

 

۷٫ تصاویر اینستاگرام خودتان را در دیگر شبکه ها هم منتشر کنید

کار آسانی است، در صفحه آخر قبل از اینکه تصویری جدید به اینستاگرام خود ارسال کنید می توانید برای دیگر شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر هم تنطیمات ارسال تصاویر را انجام دهید. این کار بسیار تاثیر گذار است  و می توانند افراد از شبکه های اجتماعی مختلف را به شما و صفحه و کسب و کار شما نزدیک تر کند.

با این روش تمامی افراد از شبکه های دیگر هم می توانند عکس های شما را مشاهده کنند و شما و فعالیت شما را پیگیر باشند.

 

۸٫ برگزاری مسابقه و یا اتفاقی در این حدود

این مورد را می توان یک حرکت انفجاری دانست، شما می توانید مخاطبان خودتان را تشویق کنید به کار و یا هدفی که مدنظرتان است، آن ها را تشویق به لایک کردن و یا معرفی شما به دیگران کنید تا بتوانید بازار مخاطبانتان را گسترش دهید.

کمی فکر کنید، ایده های خوبی در این زمینه وجود دارد که نگفتن و بسته ماندن آن دلچسب تر است، چرا که بزودی قرار بر این داریم برای امانت اینستاگرام نت نوشت همچنین برنامه ای را پیاده کنیم تا …

  • حتما از هشتگ اختصاصی خودتان بهره بگیرید و کاربرها را به استفاده از آنها تشویق کنید.
  • قاب یا فریم و یا تم خاص با رنگ بندی اختصاصی برای خودتان داشته باشید و مخاطبان را به استفاده از آنها تشویق کنید.
  • حتما برای کاربرانی که تصاویر شما را re-post می کنند که اصطلاحا به انها regram می گویند هدایای ویژه در نظر بگیرید.linestore.ir

 

 

 

۹٫ از ابزارهایی که اینستاگرام در اختیارتان قرار می دهد برای تعامل استفاده کنید

لینک گذاری، تگ گردن، ثبت مکان و رای گیری های اینستاگرام قطعا به مردم در تعامل بیشتر با یکدیگر و ارائه ی محتویات کمک می کنند. متاسفانه بسیاری این نکته کاربردی اینستاگرامی را فراموش می کنند!

 

 

۱۰٫ درباره ی تغییر دائمی اینستاگرام نگران نباشید

بر روی ایجاد محتویات با کیفیت و تعامل عمیق با فالوورهای وفادار خود تمرکز کنید. تمایل داشتن به سمت آن هایی که شما را برای فالو کردن انتخاب کرده اند بهتر از استرس داشتن درباره ی آن هایی است که سعی بر اضافه کردن در فالوورهای خود دارید.

Aimara Mayorca یک فرد تاثیر گذار در زمینه ی سبک زندگی می باشد و او علاقه مند به بیان افکار و تجربیات زندگی خود هنگام پوشیدن لباس های شیک و مطابق مد روز می باشد. او بیش از ۱۱۷،۰۰۰ فالوور در اینستاگرام دارد. او از مراحل زیر برای افزایش تعامل با مردم و زیاد کردن بازدید کنندگانش در اینستاگرام استفاده می کند:

 

 

۱۱٫ لایو بگیرید!

استوری های لایو باعث بالا آمدن پست های شما می شوند، زیرا لایو ها در الگوریتم دارای اولویت می باشند. و ابدا نباید این نکته کاربردی اینستاگرامی را فراموش کنید!

 

۱۲٫ هشتگ ها را متناوب به روز کنید

Instagram تحلیلی جدید برای حساب های تجاری ارائه می دهد تا شناسایی کند که کدام هشتگ کار می کند و کدام یک کار نمی کند. مهم است که از تعداد بیشتری هشتگ استفاده کنید . مطمئن شوید که در استوری های اینستاگرامی خود از هشتگ استفاده می کنید تا مردم بتوانند هشتگ هایتان را دنبال کنند.

 

بخوانید: آموزش استفاده از هشتگ # در تبلیغ و بازاریابی

 

۱۳٫ کپشن های خردمندانه!

مردم عاشق چیزهای الهام بخش هستند. کپشن هایی بنویسید که باعث شروع یک بحث شوند. همچنین، چون مردم وقت بیشتری را برای خواندن پست شما صرف می کنند، این کار به افزایش الگوریتم کمک می کند.

 

 

۱۴٫ ویدیوهای بیشتر!

یکی از چیزهایی که الگوریتم را بالا می برد، این است که چه زمانی را مردم برای تماشای پست های شما صرف می کنند، و معمولا مردم وقت بیشتری را برای تماشای ویدیو ها صرف می کنند. پس بیشر ویدیو پست کنید.

 

منبع: نت نوشت

 

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی محمدرسول رضاعلی

دانشجوی رشته حسابداری.اخیرا برنامه نویسی موبایل رو شروع کردم.به نوشتن و تولید محتوا علاقمندم. حامی محیط زیست و حیوانات

اینو دیدی ؟

مهم ترین مواردی که در تبلیغات آنلاین CTR را افزایش می دهد را در لاین استور ببینید

مهم ترین مواردی که در تبلیغات آنلاین CTR را افزایش می دهد

لاین استور طبق مطالعات و تجربه ای که در کمپین های تبلیغات کلیکی (PPC) داشته …

۴ دیدگاه ها

  1. با بازدید ماهانه ی ۶۰۰ میلیون کاربر، اینستاگرام را می توان به عنوان طلایه دار پلتفرم های اجتماعی دانست

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از پرکاربرترین شبکه های اجتماعی معرفی شده است

  2. هرشبکه اجتماعی قوانین خاص خودشو داره برای پیشرفت و موفقیت ما،برای رسیدن به موفقیت باید اصول و قوانین رو رعایت کرد….

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      حتما همین طور هست که شما گفتید و شبکه های اجتماعی موفق به پشتوانه قوانین خاص خود به پیشرفت رسیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.