افزایش اشتیاق و درگیر کردن کاربر، باعث بهبود رتبهی سایت میشود
به عبارت ساده، اشتیاق کاربر به معنی توانایی حفظ توجه کاربران است. از نظر SEO، معیار اشتیاق کاربر ،مدت زمانی است که یک کاربر در وب سایت شما صرف میکند.
گرچه گوگل رسماً آن را اعلام نکرده است اما شواهد نشان میدهد که این غول موتور جستجو به سایتهایی که کاربران بیشتری جذب میکنند و پیج رنک (اتوریتی) بالاتری دارند، امتیاز میدهد. تحقیقات حاصل از SimilarWeb یک ارتباط مثبت بین معیارهای اشتیاق کاربر و رتبههای جستجو را نشان داد و Backlinko با مطالعهی یک میلیون نتیجهی جستجو، ارتباط مشابه بین نرخ دفع کاربر (bounce rate) و رتبهی سایت (rankings) را مشاهده کرد.
استدلال گوگل این است که اگر یک کاربر زمان بیشتری را در یک صفحهی سایت بگذراند، احتمالاً به این دلیل است که آن صفحه مفید است؛ و از آنجایی که گوگل تنها میخواهد بهترین نتایج ممکن را به کاربران خود ارائه دهد بنابراین، سایتهایی که کاربران بیشتری جذب میکنند و اطلاعات مفید تری را نیز ارائه میدهند در صفحهی نتایج جستجو (SERP) بالاتر نشان میدهد.
اما چگونه می توان میزان جذابیت وب سایت را بهبود ببخشید؟ در اینجا به معرفی ۵ تاکتیک جدید سئو میپردازیم که باعث افزایش رتبهی سایت شما در موتورهای جستجوگر (گوگل) میشود.
الف) پستهای خود را برای سهولت در خواندن قالببندی کنید.
طراحی و قالببندی خوب میتواند خوانایی صفحهی شما را افزایش دهد و نرخ جذب کاربر و مدت زمان ماندن کاربران در سایت شما را بهبود بخشد.
طبق تحقیقات سه تاکتیک قالب بندی زیر میتواند به افزایش خوانایی محتوای شما کمک کند و بنابراین باید بیشتر به تولید محتوا برای سایتاهمیت بدهید .
- پاراگرافهای کوتاه: هر پاراگراف را به حداکثر ۲ یا ۳ جمله محدود کنید. استفاده از پاراگرافهای یک جملهای تنها در صورت نیاز اشکالی ندارد اما از آنها تا حد امکان استفاده نکنید.
- جملات کوتاهتر: دنبال کردن جملات طولانی با چشم روی صفحهی مانیتور سخت است. در صورت امکان، جملات را به چند جملهی کوتاهتر تقسیم کنید.
- زیر تیترها: افراد در فضای نت، مطلب را کامل نمیخوانند بلکه نگاهی تند و گذرا به آن دارند. برای مرور راحتتر از تعداد زیادی زیرهدرهای واضح و آموزنده برای هدایت خوانندگان تا پایان صفحه استفاده کنید.
- لیست نکات مهم: هنگامی که شما حجم زیادی از داده مانند آمار، حقایق، ایدهها و نمونهها دارید که در یک پاراگراف جمعآوری شدهاند، مرور آنها در یک فهرست نکات مهم راحتتر است.
ب) از تصاویر برای هایلایت بخش های مهم مقاله در متن استفاده کنید.
این یک تکنیک است که به منظور حفظ توجه خواننده و ماندن آنها در صفحهی سایت طراحی شده است.
ج) از تصاویر در کل محتوای خود استفاده کنید.
گنجاندن تصاویر حرفهای با کیفیت بالا(عکس، نمودار) در کل محتوا، یک راه آسان و در عین حال قوی برای افزایش تعامل کاربر وب سایت است. تصاویر به نمایش یک ایده کمک میکنند و فقط دربارهی آن نمیگویند، یک عکس هزاران کلمه میگوید. همچنین، تصاویر و نمودارها به شما کمک میکند محتوا را به بخشهای مختلف تقسیم کنید و در نهایت، مردم تصاویر زیبا را دوست دارند.
د) به سبک هرم وارونه بنویسید.
در این روش مهمترین اطلاعات در آغاز مقالهی گنجانده شده و اطلاعاتی که اهمیت کمتری دارند پس از آن میآید. اگر خوانندگان تمایل داشته باشند تا نگاهی اجمالی به مطلب شما بیندازند و احتمال کمی دارد که آن را تا انتها بخوانند بهتر است که در همان اول صفحه آنچه را به دنبالش هستند برای آنها فراهم کنید.
ه) کاهش نرخ خروج کاربر Bounce Rate
بخش مهم دیگری از تعامل و جذب و کاربر، کاهش نرخ دفع کاربر سایت است. نرخ دفع کاربر به دلایلی از جمله پیادهسازی غلط محتوا و صفحات دارای طراحی ضعیف و به خصوص قابلیت استفادهی کم و تجربهی خیلی بد کاربر افزایش مییابد. در حالی که این مشکلات از سایت به سایت دیگر متفاوت است این مشکلات را میتوان به راحتی با چند ابزار آنلاین محبوب زیر برطرف کرد:
- Crazyegg
نرخ مشترکین و درک تجربه کاربر با استفاده از ابزارهای بصری مثل scroll map، heat map موثر است. هر یک از اینها نمایشهای گرافیکی یک جنبه از تجربه کاربر هستند. برای مثال heat map ها نمایشهای رنگی جایی است که کاربران روی سایت شما کلیک کردهاند در حالی که scroll map نشان میدهد که قبل از ترک صفحه، کاربران شما تا کجای صفحه را بررسی و کاوش کردهاند. با استفاده از این دادهها، میتوانید بفهمید که بهترین ویژگیهای طراحی و عیوب آن چیست و آنها را اصلاح کنید.
- Optimizely
Optimizely توسط دن استاکر، مرد حامی مؤلفهی دیجیتالی کمپین دیجیتال بسیار موفق باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ بنیانگذاری شد. این ابزار به تست و تحلیل A/B، یک روش داده محور برای تست وبسایت برای حداکثر قابلیت استفاده و جذب کاربر اختصاص دارد. در تحلیل A / B، نسخههای متعدد از یک صفحه وب را بهصورت تصادفی به کاربران نشان میدهد که با یک صفحه کنترل (بهطور کلی وبسایتهای موجود) مقایسه میشوند. بزرگترین مزیت یک فرایند تحلیل A / B این است که بازاریابان در مییابند که چگونه حتی کوچکترین تغییرات مانند تغییر دکمهی خرید به سمت چپ یا تغییر رنگ آن از قرمز به آبی میتواند اثر مثبت بر وبسایت آنها داشته باشد. تحلیل A / B بخشی جداییناپذیر از هر دو کپیرایتینگ و روند طراحی UX است. ویژگی Optimizely این است که کاری که نیاز به یک تیمی از طراحان و محققان UX باتجربه و متخصص نیاز دارد را سهولت بخشیده است.
- Google Optimize
- نقش سیگنال های شبکه اجتماعی در سئو
در همین راستا، بهینهسازی سایت از طریق گوگل آنالیتیکس نیز به بازاریابان در بهبود و به حداکثر رساندن جذب مشتری کمک میکند. به عنوان یک نسخهی رایگان از برنامهی بهینهسازی ۳۶۰ آن، Google Optimize یک نرمافزار کاربر پسند ساده است که تحلیل A / B را ساده کرده و شامل مدلسازی پیشرفته برای بهبود تعامل و تجارب هدف موردنظر است. شاید بزرگترین موضوع جالبتوجه Optimize این است که با گوگل آنالیتیکس ادغام شده است و باعث میشود بازاریابان از منابع موجود خود بیشتر سود ببرند. بهوسیله Optimize، مدیران برای تبلیغات و بازاریابی آنلاین میتوانند از معیارهای تحلیل ترافیک موجود به عنوان نقطهی شروع استفاده کنند و باعث میشود که آنها بر یک رابط آشنا به هنگام انجام آزمایشهای عمیقتر و پیچیدهتر تکیه کنند.
درحالیکه Google Optimize و Optimizely ابزارهای تجربه کاربر DIY برای بازاریابان و صاحبان کسبوکار کوچک هستند، UserTesting.com بسیار تخصصیتر است. در ابتداییترین شکل آن، یوزر تستینگ چیزی بیشتر از یک ابزار تحقیقاتی محض است، نظرات و تفاسیر مخاطبان هدف را گردآوری کرده و به بازاریابان فیلمهای دقیق تعامل و رفتار کاربر را ارائه میکند. مشترکین طرحهای حرفهای، میتوانند از متخصصان UX که تحقیقات را انجام میدهند، رفتار کاربر را تحلیل کرده، سنجیده و محک میزنند کمک بگیرند. در این صورت، Testing.com UserTesting.com به مشتریان مزایای کمک گرفتن از یک تیم UX داخلی را با حداقل هزینه ارائه میدهد.
- کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console)
نرخ کلیک و یا تعداد دفعاتی بینندگان بر روی تبلیغات شما بعد از دیدن آنها کلیک میکنند برخی معیارهای مهم موفقیت و شکست شما است. یک CTR بالا نشانگر اثر مثبت محتوا و تبلیغات شما است و به تعامل با برند و محتوا در قالب خرید و یا اشتراک میشود. همچنین شواهد قوی وجود دارد که نرخ کلیکها بر سئو سایت و رتبهبندی جستجوی گوگل وبسایت شما اثر میگذارد هرچند تأیید این مسئله با توجه به پنهانکاری شرکت گوگل در مورد الگوریتمهای خود دشوار است. درهرحال، افزایش نرخ کلیک یک سرمایهگذاری خوب برای سلامت طولانیمدت کسبوکار شما است.
خوشبختانه، برنامههایی مانند کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) و تابلو (Tableau) به بازاریابان کمک میکنند کلیدواژههای مهم که خوب عمل میکنند یا برعکس را بشناسند، دلیل آن را بفهمند و از همه مهمتر، شرایط و صفحات هدف مورد نظر را تجسم کنند. با این برنامهها، بازاریابان میتوانند شرایط عملکرد ضعیف را با بازنویسی عناوین و توضیحات بهبود بخشند که درنتیجه آن CTR و ترافیک سایت افزایش مییابد.
اهمیت تولید محتوا بصورت مقالات آموزشی و انتشار آن در سایت های خبری پربازدید برای جذب کاربران بیشتر
یکی از مهمترین نکات برای حفظ کاربران در سایت ، تولید محتوای آموزشی در قالب مقالات مرتبط با کسب کارتان است . مقالات آموزشی مفید میتوانند کاربران را برای مدت بیشتری در سایت حفظ کنند و همچنین کاربران را به بازدید مجدد از سایت شما تشویق میکند.
اما پس از تولید محتوا انتشار آن نیز بسیار مهم است .
بنابراین بهترین تکنیک سئو این است که مقالاتی که در سایت خود قرار میدهید ، در چند سایت خبری پربازدید هم منتشر کنید تا مخاطبان بیشتری آن را مطالعه کنند و به بازدید از سایر مقالات سایت شما تشویق شوند.
رپورتاژ آگهی راهکاری است که برای این منظور توسط شرکت ویرلن ارائه میشود . در واقع شرکت ویرلن از تولید محتوا بصورت خبر تبلیغاتی و مقاله آموزشی تبلیغاتی، تا انتشار رپورتاژ در خبرگزاری های پربازدید میتواند به سئو وب سایت شما کمک کند .
نکته قابل توجه در رپرتاژ آگهی Digital PR تاثیر بالای آن در سئو سایت و بهبود رتبه سایت در گوگل است .
زمانی که یک مدیر سایت، تصمیم دارد رتبه ی سایت خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارتقا دهد، سئوی سایت را در راس کار خود قرار می دهد.در واقع این سوالات نشان میدهد که وبمسترها امروزه فهمیده اند که، با رسیدن به صفحه اول گوگل کار نتمام نمیشود. حفظ رتبه در صفحه اول گوگل، کمی سخت از رساندن وب سایت به صفحه اول است و ما برای این منظور دو دلیل حرفهای و اساسی داریم.
مدیر سایت با بکارگیری تکنیک های سئوی داخلی و تکنیک های سئو گوگل نمایش دهد.
برای اینکه به رتبه ی برتر در گوگل برسید و در ادامه این رتبه را حفظ کنید، نیاز به محتوای تازه و اختصاصی دارید.
نکته ی اولیه و اصولی است که محتوای سایت شما، باید مرتبط با موضوع سایت تان باشد. علاوه بر این، در هر مطلب، لینک هایی به مطالب قبلی نیز ایجاد کنید تا عنکبوت های گوگل، مدت زمان بیشتری را صرف بررسی سایت کنند. در نهایت هنگام نوشتن تگ های عنوان، به کلمات کلیدی اصلی نیز توجه کنید و به طور کاملا بهینه سازی شده این بخش را تکمیل کنید.
زمانی که شما در حال کار کردن برای رساندن سایت خود به اول هستید، رقبا شما را نمیبینند و نسبت به حفظ جایگاه خود تلاش کمی دارند. اما همینکه سر و کله ی سایت شما در صفحه دوم و صفحه اول پیدا شد، رقبا تازه از خواب بیدار میشوند و از ابزارهای لازم استفاده میکنند تا جایگاه خود را به شما ندهند.
سئو محلی با الگوریتم جدید گوگل possum و pigeon
این دلیلی است که گاهی صعود به جایگاه اول در صفحه اول گوگل را سخت میکند.
چگونه جایگاه خود را در گوگل تثبیت کنید؟
برخی از این روشها، از زمان سئوی سایت و بالاکشیدن لینک در گوگل، ادامه پیدا میکند. در واقع با این بیان میخواهیم بگوییم برخی از کارها باید همیشه روی سایت انجام بگیرد و با رسیدن به صفحه اول گوگل هیچ فعالیتی نباید متوقف شود.
با افزودن اجزای جدید به سایت، آن را تازه نگهدارید
اینکه سایت خود را پویا نگهدارید، به شما کمک شایانی میکند که بتوانید برای گوگل عزیز بشوید. سایتهای ایستا عموما رتبه ی چندانی پیدا نمیکنند و یا اینکه اگر به صفحه اول گوگل برسند، مدت زیادی دوام نمیآورند، یا اینکه از روشهای غیر اصولی برای حفظ آنها در این رتبه استفاده میشود.
صفحات تازه، موضوعات تازه، مطالب تازه و مواردی از این دست میتواند در حیات بهتر سایت به شما کمک کند. این ویژگیها کمک میکند که گوگل بداند سایت شما واقعا توسط افرادی فعال و هدفمند مدیریت میشود. این موارد نباید باعث بشود که بخاطر گسترش سایت، دستههای نا مرتبط با سایت، مطالب مبهم و بی ارتباط با موضوع سایت و اهداف سایت را مورد استفاده قرار دهید.
پیش از اینکه بخشهایی را به سایت اضافه کنید به این فکر کنید که چگونه میتوانید دستهها و موضوعات و مطالب را بهینه سازی کنید.
از طریق سئوی خارجی لینک های رتبه دار را تقویت کنید
وقتی که رکورد اول از صفحه اول گوگل را تصاحب کردید درست وقت آن رسیده که از طریق روشهای قانونی لینک مورد نظر را تقویت کنید.
تقویت لینک در بسیاری از موارد منوط به تقویت محتوا و شاداب و زنده نگه داشتن سایت میشود. اما در چنین شرایطی بیشتر سئوی خارجی سایت اهمیت پیدا میکند. فاکتورهای سئوی خارجی سایت را مد نظر قرار دهید و با مشاوره ی یک نهاد مشورتی سئو سعی کنید که در این بخش از کار موفق شوید.
بهینه سازی محتوایی و داخلی سایت را جدی تر تلقی کنید
بعد از اینکه به رکورد اول از صفحه اول رسیدید باید مطالب سایت را همچنان به صورت بهینه شده منتشر کنید. بهینه سازی بعد از رسیدن به این جایگاه باید بیشتر با هدف تقویت لینک، افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل باشد. این کار باید همراه با نوشتن عناوین جذاب و محتوای مفید و ارزشمند همراه باشد.
آنالیز سایت را به طور اصولی و هدفمند دنبال کنید
در این شرایط، باید آنالیز خود را بیشتر کنید و نسبت به آن حساستر باشید. آنالیز وب سایت به شما نشان میدهد که نقاط قوت و ضعف سایت شما کجاست. اگر وب سایت شما ریسپانسیو نیست و مشاهده میکنید که بیشترین ترافیک تان از سوی کاربران موبایل است باید دقت کنید که با ریسپانسیو و حتی مهمتر از آن با موبایلی کردن سایت خود، به کاربران سرویس بهتری دهید تا گوگل به شما امتیازهای ویژهای بدهد. گاهی آنالیز رقبا نیز به شما کمک میکند که بتوانید از آنها الگو برداری کنید. آنالیز رقبا در سئو سایت، نکته ی مهمی است که از ابتدا باید مد نظر قرار بگیرد و در پروسه سئو سایت لحاظ شود. به طور کلی سئو یک جنگ خاموش است که رقبایش بی شمارند به همین دلیل باید به طور خاموش رقبا را به زیر کشاند البته منظور از به زیر کشاندن رقبا ضربه و صدمه وارد کردن به آنان نیست بلکه منش سئو بدین صورت است که باید با تقویت seo سایت خود، به جایگاه بالا برسید.
سایت آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت ۵ روش برای حفظ رتبه در صفحه اول گوگل به شما پیشنهاد می کند:
تولید یک منبع ثابت از ترافیک وب سایت، پایه و اساس هر کسب و کار آنلاین است.
اگر وب سایت شما بازدید کننده ای ندارد ، غیر ممکن است که آنها را تبدیل به مشتریان وفادار، طولانی مدت کنید. هنگامی که شما خودتان را به عنوان یک قدرت از طریق لنز گوگل معرفی می کنید، دیده شدن شما در پرس وجوی موتور جستجو افزایش می یابد.
اما چه اتفاقی می افتد بعد از اینکه شما خودتان را در بالاترین نقطه در صفحات نتایج جستجو گوگل پیدا کرده اید؟
برخلاف باور عموم، رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص تنها نیمی از نبرد است. اصول اصلی SEO دائما در حال تحول است، و بازاریابان نیازمند به روز رسانی با آخرین روند تغییرات هستند.
امروز، من می خواهم در مورد اینکه چگونه شما می توانید کلمات کلیدی را که برای رسیدن به این رتبه بندی به کار گرفته اید، حفظ کنید، صحبت کنم. این استراتژی همچنین حفاظت از شما را مقابل هر به روزرسانی بالقوه الگوریتم کمک خواهد کرد.
۱٫به روز رسانی سایت شبکه های اجتماعی
گوگل کیفیت و تازگی (freshness)محتوا را به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی خود به حساب می آورد، بنابراین نگه داشتن سایت فعلی خود، یک راه بسیار خوبی برای حفظ موقعیت شما است.
استراتژی های منسوخ مانند مقالات “فقط متن ” به طور بالقوه می تواند رتبه بندی موتور جستجو شما را مانع شود. اگر شما می خواهید کلمات کلیدی خود را حفظ کنید، باید مطالبتان را با اضافه کردن مجموعه ای از فیلم ها و تصاویر به مقالات ، به روز رسانی کنید.
این کار، تجربه ی خوانندگان خود را افزایش خواهد داد و افراد دیگررا به لینک سایت شما جذب خواهد کرد.
نگاهی هم به بهبود درخواست بصری (visual appeal) نام تجاری خود داشته باشیم. بهینه سازی طرح بندی (صفحه بندی)سایت شما نرخ جستن را کاهش خواهد داد و احتمال درگیر شدن بازدید کنندگان را با مطالب سایت افزایش می دهد.
۲٫ بالا بردن سرعت سایت
سرعت سایت یک فاکتور رتبه بندی در موتور جستجوی گوگل بوده است، اما بسیاری از وب سایت ها هنوز هم بسیار سریع بارگزاری نمی شوند- به ویژه در تلفن همراه، که اکثرجستجوها در حال حاضرتوسط آن انجام می شود. به خاطر داشته باشید که هر روز بیش از دو میلیون مطلب نوشته شده در وبلاگ وجود دارد، بنابراین اگر وب سایت شما به اندازه کافی سریع بارگذاری نمی شود ، بازدید کنندگان به احتمال زیاد یک راه حل جایگزین خواهند یافت.
گوگل خواستاراین است که مدیران سایت زمان لود صفحه خود را به کمتر از یک ثانیه برای دستگاه های تلفن همراه که بسیار سریع می باشند، برسانند. با این حال، حتی اگر شما نمی توانید زمان لود صفحه را کاهش دهید، در نظر بگیرید که هر ثانیه اصلاح زمان لود صفحه ،احتمال رهاکردن صفحه را کاهش می دهد .
خوشبختانه، ساخت بارگذاری سریع تر صفحات نیاز به استخدام کارشناس فنی خود ندارد. در زیر سه مرحله آسان پیاده سازی است که سرعت وب سایت شما را بهبود بخشد:
• تبدیل به یک سرویس میزبانی وب سریعتر، مطمئن تر.
• فعال کردن فشرده سازی تصاویر در وب سایت .
• استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) برای افزایش سرعت دانلود.
اگر شما هنوز هم با سرعت بارگذاری خود مشکل دارید ، شما همچنین می توانید ابزاری به نام Google PageSpeed Insights ، را امتحان کنید، که به شناسایی مشکلات خاص کم کردن سرعت زمان لود وب سایت شما کمک خواهد کرد و راه حل برای رفع آنها. ارایه می دهد
۳٫ گسترش ساختمان پیوندهای (لینک ها)خود
یکی از رایج ترین اشتباهات که بازاریابان مرتکب می شوند، تمرکز بر کمیت به جای کیفیت لینک دهنده هایشان است.
اگر شما برای یک کلمه کلیدی خاص ،رتبه بندی داشته اید، نیاز به ساخت لینک دهنده بیش از حد به آن صفحه وجود نداکرد.
رتبه بندی شما از بین می رود درصورتی که شما اکثر لینک های خود را به یک نقطه از یک مقاله خاص ارجاع دهید. گوگل می خواهد کاربران خود را قادر به دسترسی به محتوای مرتبط و مفید در سایت شما سازد.
اگر شما می خواهید رتبه کلمه کلیدی خود را حفظ کنید، شما باید لینک های ورودی خود را به تمام صفحات مختلف در سایتتان گسترش دهید. این استراتژی مشخصات لینک شما را تنوع خواهد داد و اقتدار وب سایت شما را به طور کلی از دیدگاه گوگل افزایش می دهد.
۴٫ لینک های خارجی(Outbound) و داخلی
همیشه مطمئن شوید که صفحات خارجی لینک شما مطالب ارزشمند و مرتبط را به خوانندگان خود ارائه می دهد
لینک داخلی، هر زمان که شما مقالات مرتبط را در وب سایت خود لینک کنید، این یکی دیگر از استراتژی های مفیدی است که به حفظ رتبه بندی کلمه کلیدی شما کمک خواهد کرد. هنگامی که این کار به درستی انجام می شود، لینک داخلی به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد تا اهمیت و تمرکز موضعی هر صفحه را بهتر درک کنند. به عنوان پاداش، ارتباط داخلی هوشمند همچنین می تواند کاربران را در سایت مدت بیشتری از طریق دسترسی ساده تر به محتوای سایت اضافی نگه دارد.
مشابه به لینک های خروجی، شما می خواهید از ارتباط داخلی در حد اعتدال استفاده کنید. با اضافه کردن یک مجموعه ای از لینک ها به محتوای مقاله های موجود شما بیش از حد نباشد.
۵٫ حضور در رسانه های اجتماعی
برخی از ابهامات که آیا تعامل رسانه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی در جستجو است، مستقیم یا غیر مستقیم وجود دارد. با این حال، آن کاملا روشن است که موتورهای جستجو مشاهده هر پلت فرم بزرگ رسانه های اجتماعی رابه عنوان یک نام تجاری معتبرمی بینند. وب سایت های مانند فیسبوک، توییتر و LinkedIn و دیگر سایت های شبکه های اجتماعی همه دارای پیج رنک(PageRank) بالا در گوگل هستند.
گرفتن لینک از این شبکه ها کمک خواهد کرد گوگل ارتباطی از وب سایت شما را تعیین می کند. بیشتر مردم دوست دارند و مطالب خود را به اشتراک می گذارند ، بازدید بیشتری ازسایت را توسط این کانال های رسانه های اجتماعی دریافت خواهید کرد. همانطور که شما همچنان برای جلب لینک دهنده با کیفیت پیگیر هستید، ممکن است برای افزایش و حفظ رتبه بندی شما در دراز مدت کمک کند.
منابع: هات اپ نیوز , seo first page