خانه / لاین استور / social media marketing / شبکه های اجتماعی و تفاوت آنها با گروه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و تفاوت آنها با گروه های اجتماعی

به گزارش لاین استور، مسئله مهم این است که روند پیوستن و تعامل اعضا این شبکه ها را باور پذیرتر و ملموس تر می کند. در شبکه اجتماعی معمولی، مجموعه ایی از افراد و گروه ها از طریق روابط معنادار اجتماعیی مانند گروه های دوستی، روابط خویشاوندی، روایط کاری و غیره با هم ارتباط برقرار می کنند و افراد گروه از همدیگر شناخت قبلی داشته و برای برقراری ارتباط باید مکان و زمان مشخصی تعیین کنند. درحالی که تمرکز شبکه های اجتماعی مجازی بر ساختار برخط بوده و ارتباط آنها از طریق وب و دیگر دستگاه های ارتباطی مانند تلفن همراه میسرمی گردد. در این نوع شبکه ها، افراد می توانند بدون شناخت قبلی از همدیگر در موضوع خاصی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و برای برقرار ارتباط محدودیتی از نظر مکانی و زمانی وجود ندارد.

Image result for ‫شبکه های اجتماعی و تفاوت آن با گروه های اجتماعی‬‎

تسخیر دنیای مجازی با تبلیغات رایگان در شبکه اجتماعی

شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی و تجربه انسان امروزی را به خود اختصاص می‌دهند. حضور در شبکه های اجتماعی و عضویت در آنها، صرفاً به معنای مدرن بودن و به روز بودن در نظر گرفته نمی‌شود. بلکه ضرورتی انکارناپذیر و اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود و اگر کسی، به هر دلیل در شبکه های اجتماعی حضور ندارد، باید برای این عدم حضور، علت‌ها و بهانه هایی داشته باشد.

در نخستین نگاه، ممکن است این مسئله بسیار ساده و بدیهی به نظر برسد: تکنولوژی پیشرفت کرده است.

ابزارهای ارتباطی جدید به وجود آمده و توسعه پیدا کرده اند. انسانها می‌توانند دوستی‌ها و ارتباطات خود را، جدا از شکل سنتی و ارتباط چهره به چهره، با استفاده از این ابزارهای نوین، مدیریت کنند و توسعه دهند.

 

مفهوم شبکه های اجتماعی و گروه های اجتماعی

سرقت ۲۶۰۰۰ دلاری از طریق یک شبکه اجتماعی

برای درک بهتر فضای شبکه های اجتماعی مدرن (مبتنی بر فن آوری اطلاعات)، کافی است مروری به شکل گیری آنها داشته باشیم. می‌توان گفت Sixdegrees.com اولین نمونه‌ی شبکه اجتماعی به شکل امروزی بوده است. این شبکه اجتماعی که از نظریه شش درجه جدایی الهام گرفته بود، به اعضایش اجازه می‌داد که برای خود، صفحه پروفایل درست کنند و از طریق آن با دیگر دوستان خود در ارتباط باشند.

نخستین شبکه های اجتماعی، انعکاسی از ارتباطات اجتماعی در دنیای فیزیکی بودند. هر کس، پروفایلی درست می‌کرد و با دوستان دیگرش هم در ارتباط بود و البته می‌کوشید از طریق دوستانش، دوستان جدیدی را هم بیابد. به همین علت، کاربران قدیمی Sixdegrees و بعد از آن Orkut‌ و سایر شبکه های اجتماعی مشابه، در سالهای نخست شکل گیری آنها، بخش قابل توجهی از دوستان آنلاین خود را در دنیای فیزیکی هم می‌شناختند و البته تلاش می‌کردند دوستان بیشتری پیدا کنند.

اما شبکه های اجتماعی آنلاین، اگر قرار باشد سایه‌ای از دنیای فیزیکی باشند، هم بر ضد اصول کسب و کار عمل کرده‌اند و هم از پتانسیل‌های وب، آنچنان که باید و شاید استفاده نکرده‌اند.

تلفن‌ها و موبایل‌ها (نسل غیرهوشمند آنها) نمونه‌هایی از ابزارهای تکنولوژیک بودند که صرفاً رابطه‌های دنیای فیزیکی را تقلید و تکرار کردند. اگر من تو را می‌شناختم و با تو در دنیای فیزیکی ارتباط داشتم، می‌توانستم شماره تلفن تو را هم بگیرم و با تو ارتباط صوتی هم داشته باشم.

شبکه های اجتماعی دیجیتال، قبل از اینکه یک جامعه باشند، یک شبکه بودند و هستند و به همین علت، ما به جای اجتماع شبکه ای از شبکه اجتماعی استفاده می‌کنیم. در شبکه اجتماعی، باید افراد بیشتری درگیر شوند.

هر کسب و کاری، با درگیر کردن مشتری یا Engagement زنده می‌ماند و با درگیر کردن بیشتر مشتری، سودده می‌شود. به همین دلیل، شبکه های اجتماعی کم کم به شبکه به مفهوم علمی آن نزدیک شدند.

هر انسانی در شبکه یک Node یا گره محسوب می‌شود و هر گره‌ای از طریق تعدادی پیوند یا Bond به چند گره‌ی دیگر متصل می‌شود. افزایش تعداد گره‌ها و افزایش تعداد کل پیوندها، به معنای رشد یک شبکه‌ی اجتماعی و افزایش متوسط درگیری مخاطبان (یا مشتریان) با آنهاست.

 

تفاوت دیگر گروه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی در این است که در گروه های اجتماعی، هدف محوریت دارد و در گره های شبکه های اجتماعی، تعداد ارتباط.

Image result for ‫شبکه های اجتماعی و تفاوت آن با گروه های اجتماعی‬‎

برنامه شبکه اجتماعی تامبلر چیست؟

یکی دیگر از تفاوت‌ها که اهمیت آن هم کم نیست، شیوه‌ی متعهد شدن افراد است.

در میان فضاهای اجتماعی امروز، جایی را پیدا نمی‌کنیم که به صورت مطلق، گروه اجتماعی باشد یا به صورت مطلق، شبکه اجتماعی باشد. بلکه همه‌ی فضاها در طیفی بین این دو قرار دارند.

ممکن است الان یک اکانت در فیس بوک یا اینستاگرام ببینید که به نوعی، فضای خود را به گروه اجتماعی نزدیک کرده. ممکن است جای دیگری در یک گروه اجتماعی، احساس کنید که فضا و فرهنگ و مدل ذهنی یک شبکه اجتماعی، حاکم و غالب است.

اما به خاطر داشته باشیم که همچنانکه می گویند رسانه خود را به پیام تحمیل می‌کند، بستر هم خود را به رابطه تحمیل می‌کند و نمی‌توان به طور کلی از بستر فاصله گرفت.

 

منابع: لایک مارکر , شعبانی

 

درباره‌ی مریم فدوی

۱۲ دیدگاه ها

  1. شبکه های اجتماعی در حالا پیشرفت داشتن و مطمعن هستم این پیشرفت بیشتر هم خواهد شد.۱

  2. امروزه استفاده از شبکه های مجازی به منظور ارتباطات افزایش یافته است. به همین. دلیل هم میتوان با تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث رونق کسب و کار اینترنتی خود شد.

  3. تبلیغات در شبکه های اجتماعی نسبت به دیگر روش های تبلیغ هزینه کمتری دارد و به صرفه تر است.

  4. در این روزها که بیشتر افراد وقتشون رو در فضای مجازی وشبکه ها میگذرونن چه خوبه که روش هایی هم باشه که بشه کسی درامد کرد ودرراستای کارشون با تبلیغات در شبکه های اجتماعی به هدفشون و خواسته هاشون برسن

    • بله دوست عزیز،ما در سایتمون روشهای مفید زیادی در زمینه کسب درامد از شبکه های اجتماعی داریم که مهندس درویش زاده عزیز همه رو آموزش کامل و جامع دادند،ممنونیم از ارسال نظرتون

  5. چه شبکه اجتماعی و چه گروه اجتماعی هر دو موقعیت های فوق االعاده ای برای ارتبلط گیری با افراد مختلف و راه اندازی کسب و کار از طریق فضلی مجازی هستند

  6. گروه های اجتماعی، هدف محوریت دارد و در گروه های شبکه های اجتماعی، تعداد ارتباط و همین میتواند سبب کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی شود

    • بسیار خرسندیم که دوستان عزیز و محبوبی مثل شما داریم که نظرات خودتون رو برامون ارسال میکنین و باعث میشین ما خدمات دهی بهتری داشته باشیم،با آرزوی بهترینها برای شما عزیز و دیگر دوستان گلمون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ممنونم عضویت شما تایید شد

ثبت نشد لطفا مجدد سعی کنید

تبلیغات اینستاگرام | تبلیغات تلگرام | آموزش اینستاگرام | آموزش تلگرام will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.

😍 هدیه لاین استور 😍

دریافت کتاب های آموزشی مهندس درویش زاده به صورت رایگان 

۱ -کتاب بازاریابی با شبکه های اجتماعی

۲ -کتاب بازاریابی با انتشار پادکست 

۳ -کتاب آموزش ساخت ربات تلگرام 

اینستاگرام .لاین استور۵۳