اینستاگرام از بهترین شبکه های اجتماعی در دنیا می باشد که هر روز در حال رشد و تقویت خود می باشد و اینستاگرام مارکتینگ از بهترین روش های بازاریابی آنلاین امروزی می باشد.
پادکست بهینه سازی اینستاگرام در راستای اشتغال زایی ؛ بشنوید :
معمولاً بازدید کاربران معمولی اینستاگرام از تصاویر و یا محتویات دیگر دوستان و فامیل های خود در این شبکه ی اجتماعی، اینفلوئنسر ها و برند های مختلف می باشد.
اما شرکت ها و صاحبان کسب و کار از این شبکه ی اجتماعی در راستای بازاریابی استفاده می نمایند به این دلیل که امکان اشتغال زایی در این شبکه ی اجتماعی ده ها برابر شبکه های اجتماعی دیگر همانند فیس بوک و یا توییتر می باشد و به همین دلیل به شما کمک می کند تا بتوانید بیشتر از قبل کسب و کار خود را در معرض دید قرار دهید.
اما برای اینکه بتوانید پتانسیل اینستاگرام مارکتینگ خود را فعال فرمایید باید سعی کنید از پروفایل بسیار جذاب استفاده نمایید تا بتوانید به سرعت توجه مخاطبین خود را به سمت صفحه ی خود جذب نمایید.
با در نظر گیری نکات ذکر شده بازاریاب های شبکه های اجتماعی می توانند به سادگی پروفایل صفحه ی خود را در اینستاگرام در راستای بازاریابی بهینه سازی نمایند.
۱.از حالت پیشرفته ی حساب های کاربری اینستاگرام (instagram business account) استفاده نمایید.
این قابلیت دسترسی و حمایت از مشتریان را بیشتر از قبل افزایش می دهد و شما نیز می توانید بیشتر از قبل با مخاطبین خود در ارتباط باشید.
در ضمن شما می توانید با استفاده از حساب های کاربری پیشرفته، محتویات خود را از چند کلیک مختلف boost (تقویت) نمایید.
این امر به صورت خودکار این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید به سادگی بدون پرداخت هیچ هزینه ای محتویات خود را ارتقا دهید.
حساب های کاربری پیشرفته اینستاگرام به بازاریاب های شبکه های اجتماعی این اجازه را می دهد تا بتوانند انعطاف خود را در اینستاگرام افزایش دهند و فشار اینستاگرام مارکتینگ و تاثیر این شبکه ی اجتماعی بر کسب و کار خود را تقویت نمایید.
به احتمال زیاد این قابلیت از بهترین بروزرسانی های ممکن این شبکه ی اجتماعی در راستای اینستاگرام مارکتینگ می باشد که به شما بسیارکمک می نماید.
۲.از لینک های موثر در پروفایل اینستاگرام خود استفاده نمایید.
با توجه به اینکه اینستاگرام به بازاریاب های شبکه های اجتماعی این اجازه را می دهد تا بتوانند فقط یک لینک در بیو پروفایل خود در کل دنیا قرار دهند، سعی کنید با دقت کامل این لینک را به اشتراک بگذارید و این را بدانید که لینک در بیوی شما بسیار با اهمیت می باشد.
اما بازهم با توجه به این نکته، بسیاری از بازاریاب ها باز هم این اشتباه را می نمایند که از لینک وب سایت خود در بیوی پروفایل خود استفاده نمی نمایند.
اما اگر از لینک قابل دسترسی استفاده نکنید هیچ وقت قادر به محاسبه ی افرادی که از صفحه ی شما بازدید می کنند نخواهید بود.
۳.از عکس های چندتایی در راستای کامل نمودن توصیفات خود استفاده نمایید.
و حتی می توانید مخاطبین خود را وادار نمایید تا پروفایل شما را برای کسب اطلاعات بیشتر بررسی نمایند و یا حتی پیج شما را دنبال نمایند.
برای مثال، شرکت Rolls-Royce چند نمونه عکس را به صورت آلبوم به اشتراک گذاشت که فقط سپر جلویی مدل جدید این ماشین را نشانه گر بود.
شما می توانید با استفاده از تکنیک اینستاگرام مارکتینگ مخاطبین را کنجکاو نمایید تا پیج شما را بیشتر از قبل بررسی نمایند.
۴.از نرم افزار های آنالیتیکس اینستاگرام استفاده نماید.
اگر شما نیز مایل به کنترل و مدیریت بیشتر بر استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ خود هستید سعی کنید حتما از نرم افزار های آنالیتیکس استفاده نمایید تا بتوانید تمامی تلاش های خود را آنالیز نمایید.
با وجود اینکه که خود اینستاگرام نیز برنامه های آنالیز کننده ای به همراه خود دارد و برای مثال تعداد بازدید پیج شما و یا افزایش لایک های را به شما توضیح می دهد اما این برنامه های به صورت کامل همه چیز را برای شما بیان نمی نمایند پس سعی کنید از نرم افزار های آنالیز کننده در راستای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اشتغال زایی خود استفاده نمایید.
سعی کنید از این نرم افزار های آنالیتکس در راستای بهینه سازی پروفایل خود استفاده نمایید تا بتوانید اینستاگرام مارکتینگ خود را تقویت نمایید کیفیت پیج خود را افزایش نمایید.
۵.سعی کنید بر کیفیت مخاطبین خود به جای کمیت انها تمرکز نمایید.
بسیاری از اینستاگرام مارکترها در این اندیشه هستند که تعداد بالای مخاطبین اینستاگرام اهمیت بیشتری دارد و به شما بیشتر از هر چیزی در فروش کمک می نماید اما این اشتباه می باشد.
البته این را در نظر داشته باشید که بعضی از شرکت ها با استفاده از همین تکنیک اعتبار خود را در اینستاگرام افزایش داده اند.
اما اگر به شرکت ها و برند های معروف و بزرگ در اینستاگرام توجه داشته باشید به این نتیجه خواهید رسید که کیفیت و تعامل مخاطبین شما ارزش بیشتری نسبت به تعداد مخاطبین شما خواهند داشت.
پس با توجه به این نکته سعی کنید بیشتر از تعداد مخاطبین و افزایش بازدید کنندگان روح خود، سعی مخاطبین هدفمند خود را بیابید و با این افراد در تعامل باشید تا بتوانید محصولات خود را بیشتر از قبل به فروش برسانید.
در اینستاگرام مارکتینگ تعداد مخاطبین شما اهمیت چندانی ندارد بلکه باید دید که آیا مخاطبین شما در صفحه شما فعالیت می کنند یا خیر ؟
پس سعی همیشه با مخاطبین در تعامل باشید و این افراد را وادار به فعالیت در پیج خود نمایید زیرا ارزش فعالیت بسیار بیشتر از تعداد مخاطبین می باشد.
۶.سعی کنید تاریخ پست گذاری خود را مشخص و معین نمایید.
۷.اعلان های اینستاگرام خود را فعال نمایید.
سعی کنید با فعال نمودن اعلان های اینستاگرام با مخاطبین خود بیشتر از قبل در ارتباط باشید و بیشتر از قبل با استفاده از این افراد، اشتغال زایی نمایید.
با نشان دادن اینکه همیشه شما برای مخاطبین خود فعال هستید و این افراد را مدام حمایت می نمایید و از نظرات و پیشنهاد های این افراد استقبال نمایید، می توانید اشتغال زایی خود را در این شبکه ی اجتماعی افزایش دهید.
فعال نمودن اعلان ها به شما کمک می کند تا بتوانید در لحظه به مخاطبین خود پاسخ دهید که این پیام را به مخاطبین شما می رساند که شما فعال هستید و به مخاطبین خود اهمیت می دهید.
هنگامی که شما فعالیتتان را در پیجتان نشان می دهید می توانید اینستاگرام مارکتینگ را تقویت نمایید و مخاطبین خود را بیشتر از قبل مشتاق به فعالیت و تعامل در پیج خود نمایید.
۸.سعی کنید عکس پروفایل خود را متناسب با کمپین و رویداد فعلی خود بروزرسانی نمایید.
اکثریت افرادی که از تکنیک های اینستاگرام مارکتینگ استفاده می نمایند و از طریق این شبکه ی اجتماعی بازاریابی انجام می دهند، به عکس پروفایل خود هیچ اهمیتی نمی دهند، اما تغییر و بروزرسانی بسیار موثر و مطلوب است.
برای اینکه بتوانید بیشترین درصد از جذابیت را در مخاطبین خود ایجاد نمایید سعی کنید حتما از عکس های گرافیکی و جذاب در رابطه با رویداد و یا کمپین خود استفاده نمایید تا بتوانید بیشترین مخاطبین را به سمت خود جذب نمایید.
اگر هم به دنبال این هستید که جذابیت پروفایل خود را بیشتر از قبل افزایش دهید سعی کنید از کاراکتر و یا لوگوی خود را در عکس پروفایل خود استفاده نمایید تا مخاطبین بیشتری را جذب نمایید.
عکس های پروفایل از قویترین ابزار اینستاگرام مارکتینگ می باشد که به شما در راستای جذب مشتری کمک خواهد کرد.
۹.از ایموجی ها برای سرگرمی و جذابیت بیشتر استفاده نمایید.
اینستاگرام مارکتینگ باید سرگرم کننده و جذاب باشد به این دلیل که کاربران این شبکه ی اجتماعی از این ابزار اجتماعی در راستای سرگرم شدن و خندیدن استفاده می نمایند.
یکی از جذاب ترین و جالب ترین روش های ممکن در این راستای این می باشد که شما از ایموجی ها (شکلک ها) در بیو و کپشن های خود استفاده نمایید.
علاوه بر آن شما می توانید با استفاده از چند نمونه از این ایموجی ها منظور خود را بهتر بیان نمایید و مخاطبین خود را بیشتر از قبل وادار به خواندن کپشن و بیوی خود نمایید.
همچنین شما می توانید با استفاده از ایموجی ها متون خود را در اینستاگرام بهینه سازی نمایید.
ایموجی ها از بهترین و کاربردی ترین ابزار اینستاگرام مارکتینگ می باشد که در جذب مشتری و ایجاد ذهنیت مثبت بسیار موثر می باشد.
شما می توانید از این ایموجی ها در محتوای تصویری خود برای دیده شدن سریعتر نیز استفاده نمایید که به تکنیک های شما در اینستاگرام مارکتینگ بسیار کمک خواهد کرد.
منبع: یاراپلاس
از همه جالبتر برای من نکاتی بود که تو بیوی پیج باید بنویسیم و رعایت کنیم جالب بود
اما سوال من اینه من یه کسب . کار خونگی دارم و سایت هم ندارم و باتوجه به اینکه تلگرام هم فیلتره از چه لینکی استفاده کنم تو بیوی پیجم
سلام به شما دوست گرامی نازنین عزیز میتونید در شبکه های اجتماعی داخلی هم استفاده کنید و خیلی ها هنوز در تلگرام فعالیت دارند
ممنون از نظر عالی شما با لاین استور همراه ما باشید و ما رو به دوستانتون معرفی کنید
پیشنهاد ما به شما اینه که سایر مقالات و دوره های آموزشی لاین استور رو هم دنبال کنید
اینستاگرام از بهترین شبکه های اجتماعی در دنیا می باشد که هر روز در حال رشد و تقویت خود می باشد و اینستاگرام مارکتینگ از بهترین روش های بازاریابی آنلاین امروزی می باشد
متشکرم بله همینطوره کسری عزیز
دوره آموزش اینستاگرام ما رو هم میتونید شرکت کنید کد تخفیف رو میتونید از پشتیبانی سایت دریافت کنید