قبول دارید اپلیکیشن هایی موفقند که توانسته باشند کاربران را نسبت به خود وابسته نمایند؟ اگر با ما همعقیده هستید به نظر شما با توجه به شلوغی بازار چگونه میتوان پیشبینی کرد که جذب مخاطب برای اپلیکیشن شما براحتی امکانپذیر شود؟بدون شک بهترین روش برای موفقیت یک ساخت یک اپلیکیشن ؛ ارتباطی مستقیم با ایده ، طراحی و ساخت آن دارد ؛ بگونهای که استفاده نکردن از آن برای کاربر غیرممکن باشد
اگر شما بعنوان یک توسعه دهنده به این ۷ سوال پاسخ مثبت بدهید ، میتوانید براحتی دریابید که شانس بسیار بالایی در رابطه با جذب مخاطب برای اپلیکیشن خود خواهید داشت.همه ما میدانیم که ساخت اپلیکیشن یک کار زمانبر و تخصصی هست ، از شکل گیری ایده و نیازسنجیها ، تحقیقات اولیه بازار و ساخت یک اپلیکیشن و …. گرفته تا انتشار نسخه نهایی اپلیکیشن همه نیازمند تلاش و زمان بسیاری هستند.
اما آیا با انتشار نسخه نهایی همه چیز تمام میشود؟ قطعاً نه! کار تازه شروع میشود!حال پس از انتشار اپلیکیشن این چالش مهم به وجود میآید که چطور اپلیکیشن ساخته شده به دست کاربران بالقوه بیافتد؟در این نوشته چند راهحل برای این کار به شما معرفی میکنیم.
کاربران چگونه اپلیکیشن های جدید را کشف یا پیدا میکنند؟
در اکتبر سال ۲۰۱۶، گوگل تحقیقی انجام داده است و از ۹۹۹ کاربران تلفن هوشمند آمریکایی بررسی کردند که چگونه یک برنامه کاربردی جدید را پیدا و استفاده میکند.
طبق گزارش گوگل:
- ۵۱ درصد کاربران اپلیکیشن برای یافتن برنامه جدید به واسطه استفاده یا توصیه خانواده یا دوستان پیدا میکنند.
- ۴۸ درصد توسط مرورگر فروشگاه یا استور های برنامه های کاربردی مانند گوگل پلی، اپ استور و استور های ایرانی مانند کافه بازار و مایکت و سیب اپ پیدا میکنند.
- ۳۴ درصد به دلیل توصیه های استور های اپلیکیشن ها برنامه را نصب میکنند.
- ۳۳ درصد از مشاهده تبلیغات درون برنامه ای و توسط برنامه های دیگر میباشد.
- ۳۲ درصد مطالعه آنلاین و خواندن در مورد برنامه کاربردی است.
- ۳۲ درصد توسط اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی میباشد.
- ۳۱ درصد برنامه های جدید را در تبلیغات صفحات وب سایت ها در موروگر ها می بینند.
- ۲۶ درصد بواسطه تبلیغات تلویزیونی برنامه های جدید را می بابند.
- ۲۱ درصد از طریق سرچ و جستجو در موتور های جستجو پیدا میکنند.
- ۲۰ درصد از طریق تبلیغات در یوتوپ و بعنوان مثال در ایران از طریق تبلیغات در آپارات برنامه های جدید را پیدا میکنند.
بیشتر کاربران در مورد چگونگی کشف برنامه های جدید از دوستان یا خانواده، با مرور فروشگاه های برنامه، به دنبال برنامه های توصیه شده در فروشگاه و مشاهده تبلیغات درون برنامه می دانند.
همچنین مطالعه کنید بیشترین بهره از بازاریابی شبکه های اجتماعی
بهینه سازی اپلیکیشن برای اپ استور و رعایت نکات ASO در نحوه جذب کاربران اپلیکیشن
تنها انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی یا اپاستور کافی نیست!
شما باید با رعایت نکات ASO اپلیکیشن را انتشار دهید.
کلمات کلیدی ، توضیحات، اسکرین شاتها ، عنوان اپلیکیشن ، … همه باید تخصصی و به منظور بهینه سازی اپلیکیشن برای اپاستورها انتخاب شوند.
قبلاً در این نوشته در مورد ASO توضیحاتی دادهایم که پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید.
این کار باعث میشود اپلیکیشن شما متناسب با نیاز افراد(کاربران بالقوه) بهتر و سریعتر پیدا شود.
انجام تحقیقات نحوه جذب کاربران اپلیکیشن
برای موفقیت حتماً باید مخاطبین بالقوهتان را بشناسید؛ اگرهنوز نمیشناسید ، لازم است تحقیقاتی در این زمینه انجام دهید.
برای انجام تحقیقات ابتدا لازم است نگاهی به رقبا و اپلیکیشنهای مشابه بیاندازید و بیبنید مخاطبین آنها چه کسانی هستند.
این یک راه سریع برای شناخت مخاطبین بالقوه هست.
فعالیت در شبکههای اجتماعی در نحوه جذب کاربران اپلیکیشن
یک راه عالی دیگر برای پیدا کردن و ارتباط با مخاطبین بالقوه شبکههای اجتماعی هستند.
حتماً از شبکه های اجتماعی جهت شناساندن هر چه بیشتر برند و ارتقای کسب وکارتان استفاده کنید.
نکته بسیار مهم : شبکه اجتماعی شما باید محلی برای تعامل با مخاطبین باشد و نه صرفاً محلی برای فروش!
در شبکههای اجتماعی با قرار دادن پستهایی از کاربران بخواهید نظر دهند، حرف بزنند، انتقاد کنند، به اشتراک بگذارند و …
همچنین برای کاربران شبکههای اجتماعی تخفیف و امتیاز ویژه در نظر بگیرید.
خود نمایی هر چه بیشتر در نحوه جذب کاربران اپلیکیشن
افراد با نفوذ مرتبط با کارتان را شناسایی کنید.
برای شناسایی افراد با نفوذ یا اصطلاحاً اینفلوئنسرها می توانید از اینستاگرام ، توئیتر یا لینکدین استفاده کنید که در طراحی اپلیکیشن سایت از ان استفاده میشود.
از ان افراد بخواهید طراحی اپلیکیشن سایت تان را بررسی کنند. همچنین از وبلاگ نویسان می توانید درخواست کنید اپلیکیشن شما را بررسی کنند و در قالب یک گزارش آن را انتشار دهند.این کار شما را در معرض دید هزاران مخاطب بالقوه در طراح اپلیکیشن بازار قرار میدهد. – لاین استور-
برنامه استراتژی محتوا نحوه جذب کاربران اپلیکیشن
محتوا ، پادشاه دنیای آنلاین است. اما یان تنها به معنی نوشتن پشت سر هم کلمات نیست!
پشت هر نوشته باید یک هدف و استراتژی وجود داشته باشد.
محتوا فقط متن نیست، محتوا می تواند تصویر ،اسلاید ، ویدئو و یا حتی پادکست صوتی باشد.
با توجه به اهداف خود یکی دو تا از انواع محتوا را میتوانید برای رسیدن به هدف انتخاب کنید.
برای ایجاد استراتژی محتوا برنامه هفتگی یا ماهانه ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید روزانه محتوای متنوع ، مفید و جذابی ایجاد میکنید.
آیا طراحی صفحات اپلیکیشن شما در نحوه جذب کاربران اپلیکیشن جذاب میباشد
اولین تصور از شرکت طراحی اپلیکیشن شما ممکن است آخرین تصور از آن باشد. یک اپلیکیشن خوب بایستی در همه قسمتها جذابیت خود را حفظ کند بویژه در دو یا سه صفحه اول ، صفحه نمایش طراح اپلیکیشن بازار منجر به رضایت یا عدم رضایت کاربران از آن میشود.
شرکت طراحی اپلیکیشن : شما باید هر آنچه را که کاربران از نصب اپلیکیشن شما دنبال میکنند را پیشبینی کرده و در چند صفحه اول طوری مرتب نمایید تا بتوانند براحتی به آنها دسترسی داشته باشند.
منابع: سورگ و ایران تبلیغ
ممنونم لاین استور
لطف دارید موفق باشید