مدیران بازاریابی و وبمستران شرکت ها که برای بهبود رتبه سایت خود درگوگل بدنبال روش های جدید سئو و بهینه سازی سایت هستند ، پس از جستجو متوجه میشوند که سایت های آموزش سئو و متخصصین سئو رپورتاژ آگهی را به عنوان یکی از بهترین و جدید ترین تکنیک ها برای دستیابی به رتبه اول گوگل معرفی میکنند.
تعریف رپرتاژ به نقل از برخی وب سایت های بازاریابی :
رپرتاژ چیست ؟ رپرتاژ یک قالب و شکل چاپی بخصوص است که یک شرکت یا یک سازمان برای بازاریابی و انتقال پیام برند و محصولات خودش به صورت بی طرف برای آن هزینه میکند. مدیر تبلیغات به مجله، روزنامه یا وبسایت برای فضای مورد نیاز جهت ارائه محتوای متن محور به مخاطب موردنظر نهایی هزینهای را پرداخت میکند.
» تعریف رپرتاژ به نقل از وب سایت های مرجع
رپورتاژ آگهی چیست ؟
رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته میشود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانهای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه میشود، در حالی که آنچه آنها میبینند، میشنوند و میخوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبههای ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است.
رپورتاژ آگهی دقیقا چیست و به چه معناست ؟ به زبان ساده باید بگوییم که منظور از تبلیغ رپورتاژ این است که تبلیغ شما در قالب تصاویر و توضیحات کامل همراه با لینک بعنوان یک مطلب در سایتی منتشر شود. -لاین استور-
در ایران معنای رپرتاژ آگهی متفاوت است؛ در رپرتاژ آگهی سایتهای ایرانی عموماً وبسایت یا اپلیکیشن آنلاین به دیگران معرفی میشود؛ این معرفی عموماً با گرفتن یک بکلینک همراه است. این مفهوم در وبسایتهای خارج از ایران با عنوان Review شناخته میشود. و اغلب آن را به نام رپورتاژ آگهی می شناسند . همچنین افراد زیادی برای اینکه رتبه وبسایت خود را نزد گوگل افزایش دهند در ایران از این تنوع تبلیغات استفاده می کنند. وبسایتهای زیادی هستند که خدمات رپورتاژ آگهی را به عموم ارائه می دهند.
رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو و بهبود رتبه سایت در گوگل دارد؟ و چرا در تمام دنیا به عنوان یکی از موثرترین تکنیک ها برای بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل استفاده میشود؟
چطور یکی از بهترین روش های بازاریابی آنلاین و برندینگ است که شرکت های مختلف برای کسب اعتبار بالاتر و جلب مشتری بیشتر استفاده میکنند ؟
رپورتاژ یعنی چه
به معنی گزارش است که از کلمه ریپورت گرفته شده است ، repotrage یک کلمه فرانسوی است .
رپورتاژ در حوزه تبلیغات اینترنتی و سئو سایت به عنوان یک گزارش یا مصاحبه برای معرفی برندها یا اشخاص در سایت های خبری مطرح شده است و بصورت یک حبر تبلیغاتی منتشر میشود.
همچنین یکی از بهترین روشهای تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده میکنند و به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند .
درواقع رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاریها و سایتهای خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس و هایپرلینک فالو میباشد.
چگونه باعث ارتقاء رتبه سایت من در گوگل میشود ؟
- در محتوای رپورتاژ سه تا پنج کلمه کلیدی لینک فالو میشود به سایت شما .
- در خبرگزاری های معتبر با اتوریتی و رنک بالای گوگل منتشر میشود و سپس برای همیشه آرشیو میشود .
بر اساس جدیدترین الگوریتم های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید با اتوریتی بالا ، تاثیرگذاری منحصر به فردی در ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل دارد .
همچنین این تنها روش تبلیغاتی است که برای مدت زمان محدود نیست و همیشه در سایتهای خبری باقی میماند،
همینطور میتوانید در همین رابطه تکنیک ها و ابزارها در اصول سئو را مطالعه کنید
مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ
اول : نحوه تهیه رپرتاژ بسیار مهم است و لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفهای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود .
دوم : در خبرگزاریها و وبسایتهای خبری معتبر منتشر شود .
سوم : محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد .
منابع: ویکی پدیا، طلب، ویرلن