آموزش گوگل مای بیزینس (Google My Business) | وریفای جیمیل | دریافت تیکت تایید گوگل
دریافت تیک تایید گوگل یا همان وریفای اکانت گوگل که در گوگل مای بیزینس انجام میشود بسیار در روند دریافت تیک آبی اینستاگرام تیک آبی توییتر و وریفای بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر تاثیر مثبت دارد .
به این توجه کنید که مشتری شما پیامی را در صندوق ورودی جیمیل اش دریافت میکند که فرستنده آن مورد تایید گوگل هست و این تاییده در باز شدن و توجه به آن ایمیل تاثیر بسزایی دارد .
🌺 سلام خدمت دوستان عزیز لاین استور، مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، همراه شما هستیم با آموزش استفاده از گوگل بیزینس. شرکت گوگل بمنظور رفع نیاز های کاربران خود روزانه در حال تغییر و به روز رسانی است. گوگل مای بیزینس پلتفرمی است تا گوگل بتواند تجارب خود را پالایش کند. این پلتفرم به کاربران اجازه میدهد تا در گوگل سرچ و گول مپ، به دنبال کسب و کار مورد نظر خود بگردند.
پیشنهاد جی ادز به کاربران جهت بهتر دیده شدن کسب و کارشان در صفحه اول گوگل، تبلیغات ارزان در گوگل است. همانطور که بیان شد کسب و کارهای محلی اگر بخواهند متمایز باشند و مشتریان محلی آن ها را پیدا کنند، باید یک اکانت Google My Business ایجاد کرده و هرچه بیشتر آن را بهینه سازی کنند.
همراه لاین استور باشید تا لیستینگ یا پروفایل گوگل مای بیزینس را به شما عزیزان آموزش دهیم و مفاهیم و مزایای آن را بصورت ساده بیان کنیم.
📌 گوگل مای بیزینس (Google My Business) چیست؟
گوگل مای بیزینس بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است، این پلتفرم برای مدیریت حضور آنلاین کسب و کارها در گوگل طراحی شده است. درواقع ترکیبی از اطلاعات تجاری ثبت شده در یک موتور جستجو و یک پروفایل رسانه اجتماعی را میتوان پروفایل گوگل مای بیزینس دانست.
صاحبان مشاغل مانند یک دایرکتوری آنلاین میتوانند اکانت گوگل مای بیزینس خود را ایجاد کرده و مالکیت خود را به اثبات کاربران برسانند. این اثبات اطلاعاتی نظیر ساعت کاری، موقعیت بیزینس و تصاویری از کسب و کار شما است.
گوگل مای بیزینس نیز همانند رسانه های اجتماعی بوده و صاحبان کسب و کارها می توانند در لیستینگ خود پست های معرفی محصول و کسب و کار خود را قرار دهند و استوری های مرتبطی را قرار دهند. باید به این نکته توجه کرد که این پست ها دائمی نیستند و بعد از هفت روز حذف خواهند شد.
در این گوگل مای بیزینس مشتریان می توانند از شغل شما تصاویری به پروفایل شما بیافزایند و به صورت اختیاری به ثبت نظر خود بپردازند.
جهت ایجاد اکانت گوگل مای بیزینس و انجام تاییدیه و وریفایل پروفایل توسط مهندس درویش زاده، کافیست روی دکمه زیر کلیک نمائید.
📌 آیا شما هم به یک اکانت گوگل مای بیزینس نیاز دارید؟
حتماً. پروفایل گوگل مای بیزینس؛ این امکان را برای شما فراهم ساخته تا بصورت رایگان در گوگل سرچ و گوگل مپ نمایش داده شوید و از تعامل کاربران با پروفایل شما اعتبار کسب کنید.
همانند اینستاگرام در گوگل مای بیزینس نیز ابزاری به نام insights قرار گرفته تا صاحبان کسب و کار به راحتی نحوه تعامل کاربران با کسب و کارشان را مشاهده کنند و هدف مشتریان خود را از تعامل بدانند.
با استفاده از پروفایل گوگل مای بیزینس شما می توانید جزئیات مهمی را در مورد کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید، این جزئیات به مشتریان کمک می کند تا برند شما را بهتر بشناسند، و به صورت مستقیم با شما در ارتباط باشند. این تعامل به بهبود جایگاه کسب و کار شما در لیست نتایج گوگل کمک کرده و باعث جذب مشتریان بیشتری به سمت شما میشود.
پیشنهاد مطالعه : ابزار گوگل مای بیزینس برای بازاریابی
❓ شاید این سوال شما هم باشد که چه تفاوتی بین پروفایل گوگل مپ و پروفایل گوگل مای بیزینس وجود دارد؟
در جواب باید بگوییم که پروفایل گوگل مپ شما همان پروفایل گوگل مای بیزینس شما است. صاحبان کسب و کارها تنها با گوگل مای بیزینس سر و کار دارند. اکثر مصرف کنندگان اکانت گوگل مای بیزینس نمی سازند و و از طریق گوگل سرچ و گوگل مپ جستجو خود را انجام می دهند.
صاحبان کسب و کار می بایست یک صفحه گوگل مای بیزینس بسازند تا در نتایج جستجو کاربران قرار بگیرند. با استفاده از ابزارهای موجود در گوگل مای بیزینس صاحبان کسب و کار ها می توانند اطلاعاتی در مورد مخاطبین خود به دست بیاورند.
گوگل مپ بصورت آنلاین در اختیار عموم قرار گرفته و ابزاری دقیق برای مسیریابی کاربران است. این مسیریابی بمنظور یافتن کالا یا خدمات مورد نظر آن ها نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
کاربران میتوانند با یک جستجوی ساده در گوگل، اطلاعات گوگل مپ را نیز استخراج کرده و در بخش local results مشاهده نمایند. این اطلاعات در قسمت پایینی تبلیغات پولی گوگل و بالای تبلیغات ارگانیک نمایش داده می شوند.
برای داشتن کنترل روی کسب و کار خود در گوگل مپ حتما باید یک پروفایل گوگل مای بیزینس ایجاد کنید و مالکیت آن را به اثبات برسانید، زیرا همه افراد می توانند براحتی از گوگل مپ جهت افزودن لوکیشن به آن استفاده کنند. درواقع ساخت صفحه گوگل مای بیزینس برای کسب و کار شما یکی از ملزومات مهم در تبلیغات گوگل مپ است.
جهت ایجاد اکانت گوگل مای بیزینس توسط تیم لاین استور، کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید و لیستینگ خود را ایجاد نمائید :
💠 با لاین استور همراه باشید تا در مورد تفاوت بین پروفایل گوگل پلاس و پروفایل گوگل مای بیزینس صحبت کنیم.
همانطور که میدانید گوگل پلاس دیگر یک پلتفرم فعال محسوب نمی شود. گوگل پلاس همانند فیسبوک یک شبکه رسانه اجتماعی بود و صاحبان مشاغل جهت فعالیت در سرتاسر گوگل به صورت اجباری می بایست یک اکانت گوگل پلاس ایجاد می کردند و در مورد شرایط کاری خود به انتشار پست، عکس و لینک می پرداختند.
گوگل پلاس از زمانی که اکانت های گوگل مای بیزینس امکان قرار دادن پست و تعامل با مخاطب را فراهم کرد، غیرفعال شد.
❓ آیا ساخت دو پروفایل گوگل مای بیزینس یا بیشتر، باعث بهبود جایگاه کسب و کار شما خواهد شد؟
خیر. انجام این کار به جایگاه شما آسیب جدی وارد خواهد کرد.
کمپانی گوگل همیشه در تلاش بوده تا بهترین تجربه را برای کاربران خود ایجاد کند. این امر مستلزم انتشار دقیق ترین، ارزشمندترین و مرتبط ترین اطلاعات است. این یعنی شما هرگز نباید به فکر ایجاد بیش از یک پروفایل گوگل مای بیزینس باشید. زیرا ایجاد پروفایل های تکراری برای یک آدرس یکسان، اقدام خوبی نیست و تاثیر منفی بر جایگاه شما در گوگل بوجود می آورد.
اگر شما هم صاحب یک کسب و کار و یک موقعیت مکانی هستید، پس باید تنها یک پروفایل مای بیزینس ایجاد کنید. وگرنه، ممکن است باعث سردرگرمی موتورهای جستجو و در نتیجه سردرگمی کاربران شما شود. در واقع این تناقض ها، باعث می شود کاربر با اولین برخورد به این فکر کنند که شما حرفه ای نیستید.
📌 اگر کسب و کار شما دارای بیش از یک لوکیشن بود باید چه کار کرد ؟
برای این منظور شما میتوانید به راحتی در پروفایل گوگل مای بیزینس خود چندین موقعیت مکانی ایجاد کنید. به بیان دیگر می بایست در یک اکانت واحد چندین لیستینگ ایجاد نمائید.
پروفایل گوگل مای بیزینس برای چه کسب و کارهایی ایجاد می شود ؟
پاسخ این سوال ساده است، اما بسته به نوع کسب و کار شما، ممکن است تصمیم گیرنده شما نباشید. زیرا گوگل در مورد نوع کسب و کارهایی که توانایی ایجاد پروفایل گوگل مای بیزینس را دارند، بسیار دقیق عمل می کند. هدف گوگل در نهایت این است که نتایج جستجو محدود به برند های محلی باشد تا مشتریان بتوانند به صورت حضوری از آن ها دیدن کنند.
📌 برای درک این موضوع با لاین استور همراه باشید تا ببینید شرکت شما هم می تواند از مزایای گوگل مای بیزینس بهره ببرد یا خیر؟
🔸 موقعیت مکانی فیزیکی
نگران نباشید، زیرا اکثر کسب و کار ها مشمول این ویژگی می باشند. موقعیت های مکانی فیزیکی، یعنی موقعیت مکانی رستوران ها، فروشگاه ها، سالن ها و … بهتر است بگوییم مشاغل با موقعیت مکانی فیزیکی، به کسب و کارهایی گفته می شوند که مشتریان برای انجام خرید و کسب خدمات باید به صورت حضوری به آنجا مراجعه کنند.
🔸 کسب و کار های موبایلی
فقط شرکت هایی در این دسته قرار میگیرند که میتوانند با مراجعه به موقعیت مکانی مشتری، محصول و خدمات خود را به فروش برسانند. که این کسب و کار ها نیز باید یک لوکیشن ثابت برای شرکت خود داشته باشند تا مشتریان نیز در صورت نیاز بتوانند به آنجا مراجعه کنند. مثال هایی از این دسته را میتوان این گونه بیان کرد : مشاغلی مانند تعمیرکار ها، سم پاش ها، خدمات تحویل بار، نظافت چی ها و یا هر کسب و کاری که برای انجام آن باید به مشتری مراجعه شود.
🔸 مشاغل انفرادی
اگر شما در یک زمینه خاص تخصص دارید، مانند پزشک، وکیل و حسابدار، در دسته بندی مشاغل انفرادی قرار خواهید گرفت. این دسته بندی به غیر از کسانی است که فقط وبسایت دارند و دفتر کار ندارند. پس تا زمانی که یک موقعیت مکانی فیزیکی ایجاد نکرده اید، گوگل به شما اجازه ساخت یک اکانت گوگل مای بیزینس را نخواهد داد.
🔸 مشاغل SERVICE AREA
در رابطه با مشاغل موبایلی که ذکر کردیم شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد، که چگونه باید در گوگل مپ به مشتریان اعلام کنیم که کسب و کار ما میتواند به منطقه آن ها نیز خدمات ارائه دهد؟
این کار با گوگل “service area” امکان پذیر است. این سرویس برای برند هایی ایجاد شده که جهت خدمت رسانی حتماً باید به نزد مشتریان خود بروند و در فروشگاه فروش ندارند. البته این سرویس برای کسانی قابل اجراست که در تایم کاری در دفتر خود افرادی را برای پاسخگویی مشتریان داشته باشند.
با استفاده از این ویژگی شما اجازه دارید تا در تمام شهر هایی که خدمات ارائه می دهید، اعلام حضور نمائید. انجام این کار باعث افزایش میزان دسترسی شما به مشتریان خواهد شد و برای کاربرانی که به دنبال جستجو لوکیشن خاصی می گردند نیز نشان داده خواهید شد.
برای درک بهتر موضوع میتوانیم رستورانی را مثال بزنیم که هم در داخل رستوران به مشتریان خود خدمت رسانی می دهد و هم پیک هایی را قرار داده تا غذای سفارشی را درب منزل مشتریان تحویل دهند.
🔸 فضای کاری مشارکتی (استثناء ویژه)
این مورد شامل شرایط خاصی است. فضای کاری مشارکتی میتواند یک استثناء ویژه بر قوانین گوگل باشد.
حهت ثبت فضای کاری مشارکتی خود، باید این موارد را رعایت کنید تا اجازه ساخت پروفایل گوگل مای بیزینس را داشته باشید : دفتر کاری که از آن استفاده می کنید را اجاره کنید و در طول تایم کاری در دفتر خود حضور فیزیکی داشته باشید. باید برای پروفایل خود یک شماره تماس پاسخگو به صورت مجزا قرار دهید تا مشتریان با این شماره با کسب و کار شما در ارتباط باشند.
پیشنهاد مطالعه : پانزده ابزار بازاریابی گوگل که همه بازاریابان باید بدانند
📌 چه کسانی نمی توانند اکانت گوگل مای بیزینس داشته باشند؟
همراه لاین استور باشید تا در کنار مشاغلی که میتوانند برای خود پروفایل گوگل مای بیزینس بسازند، نگاهی بیندازیم به مشاغلی که گوگل اجازه ساخت پروفایل را به آن ها نخواهد داد.
🔹 کسب و کارهای تجارت الکترونیک و مشاغلی که به صورت آنلاین فعالیت خود را ایجاد نموده اند
هر چند که این مورد نیازی به توضیحات ندارد، اما باید بدانید همه روزه بسیاری از مشاغلی که تنها به صورت آنلاین فعالت دارند در تلاش اند تا به منظور بهره مندی از منافع موجود در گوگل مای بیزینس پروفایل خود را ایجاد نمایند. اما همانطور که گفتیم این مشاغل به خاطر عدم رعایت قوانین و الزام حضور فیزیکی و تعامل چهره به چهره با مشتریان، نمی توانند برای کسب و کار خود پروفایل گوگل مای بیزینس ایجاد کنند.
🔹 املاک
این مورد کمی گمراه کننده است. مشاغل املاکی که یک دفتر مرکزی دارند، می توانند برای خود یک پروفایل گوگل مای بیزینس ایجاد کنند. اما گوگل اجازه نخواهد داد برای ملک هایی که میخواهید به فروش برسانید نیز پروفایل جدیدی ایجاد کنید.
🔹 ملاقات ها
اگر شما از طریق ملاقات با مشتریان در مکان هایی که صاحب آن نیستید، کسب درآمد می کنید، گوگل به شما اجازه نخواهد داد که یک پروفایل برای خود ایجاد کنید. هر چند که ممکن است با مشتریان خود دیدار چهره به چهره داشته باشید، اما از آنجایی که یک دفتر فیزیکی ندارید، باز هم نقض الزامات و قوانین گوگل به حساب می آید.
🔹 دفاتر مجازی
دفاتر مجازی هم به این خاطر که نمی تواند به صورت حضوری با مشتریان تعامل داشته باشند، امکان ایجاد پروفایل گوگل مای بیزینس را ندارند.
حتی اگر برای دفاتر مجازی خود شماره تماس، ساعات کاری و ایمیل داشته باشند، گوگل به دلیل این که مشتریان شما حضور فیزیکی ندارند، به شما اجازه ساخت یک پروفایل تایید شده را نخواهد داد.
🔳 جمع بندی
در آخر باید بیان کنیم که هدف گوگل از ایجاد اکانت گوگل مای بیزینس، نمایش آنلاین دقیق کسب و کار ها از دنیای فیزیکی است. پس دیگر نیازی نیست نگران عدم تایید اکانت گوگل مای بیزینس خود باشید . کافیست جهت انجام ثبت و معرفی کسب و کار خود در این پلتفرم روی دکمه زیر کلیک نمائید و با تیم لاین استور در ارتباط باشید.
جالب بود منم تصمیم گرفتم برای کسب و کار خودم اکانت گوگل بیزنس بسازم تا اینجوری مشتری هام بیشتر بشه
خیلی ممنون از تیم لاین استور بابت این مطلب مفید
سلام و درود به شما دوست گرامی نورالدین خانزاده
شما میتونید سایر مقالات سایت لاین استور رو مطالعه بفرمایید
از اینکه همراه لاین استور هستید از شما سپاسگذاریم و براتون بهترین اتفاقات رو از خداوند منان خواستاریم
چه قدر خوبه که وریفای اکانت گوگل در دریافت تیک آبی اینستاگرام کاربرد داره بنظرم این روز ها خیلی ها دنبال تیک آبی اینستاگرامن
سلام و درود به شما دوست گرامی مخمد عرشیا
از همراهی شما با سایت لاین استور کمال تشکر رو داریم