اینستاگرام مارکتینگ روشی است که در آن برندها از اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان هدف و بازاریابی خدمات یا محصولات خود استفاده می کنند. اخیرا این شیوه از بازاریابی محبوبیت زیادی در میان کسب و کارهای ایرانی پیدا کرده است، چرا که برندها می توانند از روش های جذابی برای نشان دادن خود و محصولاتشان و همچنین تعامل بهتر با مشتریانشان استفاده کنند.
اینستاگرام پلتفرمی با ماهیت بصری است و می توان گفت تولیدکنندگانی که محصولاتی با طراحی منحصر به فرد تولید می کنند و یا کسب وکارهایی که خدماتی ارائه می کنند، که نتایج آنها قابل مشاهده است، به بهترین شکل می توانند از اینستاگرام بهره ببرند.
شما می توانید هم از عکس، هم ویدیو و هم تصویرسازی و حتی گاهی اوقات متون نوشتاری به عنوان محتوا در اینستاگرام استفاده کنید، ولی فراموش نکنید که در نهایت این استراتژی بازاریابی شما می باشد که نوع محتوایی که باید منتشر کنید و اینکه چند وقت یک بار پست بگذارید را مشخص می کند.
استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ
- ابتدا اهداف خود را از حضور در اینستاگرام تعریف کنید تا در اینستاگرام مارکتینگ موفق باشید.
- سپس مخاطبان اصلی خود را مشخص نمایید.
- حتما رقبای خود را رصد کنید.
- قبل از شروع کار برنامه و تقویم اینستاگرامی خود را بنویسید.
- با استفاده از یک برنامه یکپارچه، خود را به عنوان یک برند باثبات معرفی کنید.
- و در نهایت به دنبال افزایش دنبال کنندگان خود باشید.
نکات استراتژی بازاریابی در اینستاگرام
- یک پروفایل اینستاگرامی جذاب ایجاد کنید و بایو خود را بهینه سازی کنید.
- با افزودن تگ لوکیشن برای پست های خود، کاری کنید که کسب وکارتان ساده تر پیدا شود.
- یک فید (Feed) با چهارچوب زیبا، که با هویت برند شما نیز سازگار باشد.
- کپشن های خلاقانه بنویسید.
- بر روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید.
- استراتژی های رقبای خود را بررسی کنید و همواره آنها را زیر نظر بگیرید.
- از پست های آلبومی بیشتری استفاده کنید.
- استوری های اینستاگرامی را دست کم نگیرید و حتما از استوری استفاده کنید.
- همواره پست هایی از صفحه کسب و کارتان را که بیشترین تعامل را در میان مخاطبان دارند، بشناسید.
- از هشتگ های استراتژیک استفاده کنید.
مطالعه بیشتر: اعتماد سازی در اینستاگرام
جدیدترین روش های بازاریابی اینستاگرام
پس از توضیح چند اصل طلایی در بازاریابی اینستاگرام و پاسخ به این پرسش که اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ قصد داریم راجع به کاربردیترین روشهای اینستاگرام مارکتنیگ صحبت کنیم. همانطور که میدانید بازاریابی مبحثی بسیار گسترده است و در موارد نوظهوری مثل اینستاگرام مارکتینگ، روشهای آن، چندان شناخته شده نیستند.
دایرکت مارکتینگ
بازاریابی از طریق ارسال پیام به کاربران یکی از متد جدید و پرطرفدار اینستاگرام مارکتینگ است. این روش گرچه برای تمام کسب و کارها، توصیه نمیشود اما اغلب برندهای تازه کار به خوبی میتوانند در جهت رسیدن به اهداف خود از آن بهره ببرند.
بازاریابی محتوا
واقعیت این است که بازاریابی محتوا برای هریک از پلتفرمها و شبکههای اجتماعی به نحو خاصی انجام میشود. از این رو آشنایی با تکنیکهای تولید محتوا در اینستاگرام برای تمامی ادمینها و صاحبان پیجهای کاری در اینستاگرام بسیار ضروری است.
در اغلب موارد هدف از تولید محتوا در این پلتفرم، سرگرم کردن و انتقال احساس لذت به مخاطبان است. چرا که این شبکه، تصویر محور است و بر همین مبنا نیز ایجاد شده است. از این رو، با تولید محتوای متنی کوتاه و تصاویر با کیفیت، تا حد زیادی میتوانید کاربران را جذب کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ
در شبکههای اجتماعی اینفلوئنسر به فردی گفته میشود که دارای جایگاهی ویژه میان مخاطبان است، افراد بسیار زیادی او را دنبال میکنند و از قدرت بالایی در تأثیرگذاری بر آگاهی و تصمیمات فالوورهای خود برخوردار است. اینفلوئنسر مارکتینگ نیز به معنی بازاریابی از طریق این گونه افراد تأثیرگذار میباشد.
این شیوه یکی از رایج ترین و پربازدهترین راههای بازاریابی در اینستاگرام است. کافی است که یک اینفلوئنسر مانند یکی از بازیگران معروف سینما محصول شما را به عنوان یک محصول مرغوب و باکیفیت به مخاطبانش معرفی کند.
کامنت مارکتینگ
بازاریابی دیدگاه (Comment Marketing) یکی از شیوههای پربازده بازاریابی در اینستاگرام است. در کامنت مارکتینگ، شما از نظرات کاربران در پیج خود استفاده میکنید و در مقابل میتوانید در پیجهای دیگران نیز جهت معرفی کسب و کارتان، کامنت بگذارید.
این کار با هدف افزایش تعامل پیج، معرفی برند، افزایش اعتماد مخاطبان و نمایش محصول انجام میشود و تأثیرات مثبت فراوانی همچون افزایش ترافیک و فروش محصول را به دنبال خواهد داشت.
سخن پایانی
اینستاگرام ظرفیت بالایی برای جذب مخاطب و بازاریابی دارد. با کمک این فضا میتوانید کسبوکار خود را رونق دهید. حتما پیج خود را به صورت حرفهای راهاندازی کرده و آن را از روشهای مختلف به افراد معرفی کنید.
در انتها پیشنهاد می کنیم برای کسب آگهی، افزایش فالوور و بازدید بیشتر پیج تان می توانید با تیم پشتیبان لاین استور از طریق لینک های زیر در ارتباط باشید.