خانه / social media marketing / پنج فرصت مناسب شبکه‌های اجتماعی در محیط کار

پنج فرصت مناسب شبکه‌های اجتماعی در محیط کار

 ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که فن‌آوری‌های گوناگون نحوه‌ی ارتباط گیری مردم را به شدت تغییر داده‌اند. این فن‌آوری‌ها نحوه‌ی معرفی مردم به یکدیگر و همچنین تجارت وکسب و کار آنان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده‌اند. تجارت و بازاریابی سنتی آن‌چنان گسترده شده که هم اکنون از چند مشتری ساده و محدود به هزاران «دوست»، «دوستانِ دوست» و درنهایت «دنبال کنندگان» در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مردمان آن برای برقراری ارتباط با یکدیگر، به هم پیام می‌فرستند، در صفحه‌ی شخصی آنان پیغام می‌گذارند و درحالی که در رختخواب به سر می‌برند یا بر سر میز شام هستند «توییت» می‌کنند.

به همین میزان نیز رونق کسب و کار مجازی بخصوص در شبکه‌های اجتماعی رشدی شگفت‌انگیز داشته است. میلیون‌ها انسان در سراسر جهان که دسترسی ساده‌ای به فضای اینترنت دارند، در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند. آنها درحالی که همیشه آن‌لاین هستند، برای خود صفحه درست می‌کنند، عکس به اشتراک می‌گذارند، افکار خود را به دیگران ارایه می‌دهند و ساعتها وقت خود را با دوستان خود می‌گذرانند.

کافی است به مردم یک راه اتصال به اینترنت بدهید تا آنها پست الکترونیک خود را چک کنند یا صفحه‌ی شخصی‌شان را در فیس‌بوک، MySpace، توییتر یا LinkedIn به‌روزرسانی کنند. این فعالیتها چیزی نیست که در یک روز آغاز و در همان روز پایان یابد. به همین خاطر است که بسیاری از نهادها و شرکت‌ها هیچ گاه به کارمندان خود اجازه نمی‌دهند در محل کار با فیس‌بوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی خود را مشغول کنند. با این حال برخی از شرکت‌ها و کمپانی‌ها هم به سودمند بودن این شبکه‌ها اذعان دارند و حتی از آنها برای تبلیغات و گسترش دامنه‌ی مشتریان خود بهره می‌گیرند.

پنج مشکل عمده‌ی شبکه‌های اجتماعی در محیط کار

انتشار محتوا در توییتر Twitter

فواید و فرصت‌ها

گسترش تحقیقات تجاری

شبکه‌های اجتماعی به صاحبان مشاغل و کسب و کارها این فرصت را می‌دهند که به گستره‌ی وسیعی از مخاطبان و کاربران دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال استفاده از فیس‌بوک برای یک شرکت کوچک محلی می‌تواند آن‌چنان مخاطب جذب کند که هزاران ساعت تبلیغ نمی‌تواند. یک شرکت کوچک اگر بتواند هزینه‌های خود را کاهش دهد و خود را به خوبی معرفی کند، می‌تواند از شبکه‌های اجتماعی به بهترین نحو استفاده کند.

دسترسی شخصی

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به سازمان‌ها این امکان را بدهند که خود گروه‌ها و افرادِ هدف خود را شناسایی کنند و بدون هیچ واسطه‌ای به آنها دسترسی شخصی پیدا کنند. کسب و کارها با استفاده ازشبکه‌های اجتماعی می‌توانند مشتریان خود را به وسیله‌ی تحقیقات خاص در فضای مجازی ترغیب کنند تا آنها را به عنوان دوست یا پل ارتباطی خود بپذیرند. کوچکترین فایده این دسترسی شخصی و انحصاری، دست یافتن شرکت مذکور به لیست بلندبالایی از دوستانی است که آن کاربر آنها را Add کرده است.

Image result for ‫پنج فرصت مناسب شبکه‌های اجتماعی در محیط کار‬‎

سئو محلی با الگوریتم جدید گوگل possum و pigeon

افزایش اعتبار

یک شرکت تجاری با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ارزش و اعتبار خود را آن‌چنان بالا ببرد که تبلیغات دیداری یا نوشتاری نمی‌تواند. نفس حضور شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند اعتبار شما را نزد دیگر فعالان اقتصادی و مشتریان افزایش دهد و آنان به شما به عنوان یک کسب و کار مورد اعتماد و منبعی مناسب برای تولیدات و اطلاعات حرفه‌ای نگاه کنند که می‌تواند نیازهای آنها را برطرف کند.

بازاریابی کم هزینه

از همان ابتدا که شبکه‌های اجتماعی بر پایه‌ی فضای مجازی پا به عرصه‌ی وجود گذاشتند و مردم کم کم آنها را قبول کردند، کسب و کارهای مختلف از آنها یا برنامه‌های مختلف رایانه‌ای برای ایجاد کمپین‌های اقتصادی و تجاری خود و اعلام تولید یا تبلیغ نوع خاصی از محصول استفاده کردند. از همان موقع هم تبلیغات در این شبکه‌ها رایگان بود یا حداقل هزینه‌ی کمی داشت و تنها هزینه‌ی استفاده از این شبکه‌ها برای شرکت‌ها، وقت و تلاشی بود که باید برای شناساندن خود به مشتریانشان صرف می‌کردند.

راهنمای جامع بازاریابی شبکه های اجتماعی (بخش ۳)

در ادامه با مقالات دیگر لاین استور  همراه باشید.

منابع: شفقنا و کریت

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی مریم فدوی

اینو دیدی ؟

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک چیست؟

حتماً تا کنون با لینک های کوتاه شده مواجه شده‌اید. این لینکها معمولاً دارای ترکیبی …

۶ دیدگاه ها

  1. اگر شخصی پشت کار بالای داشته باشه ، میتونه از شبکه های اجتماعی خیلی خوب استفاده کنه چون کسب و کار های زیادی در شبکه های اجتماعی وجود داره

  2. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی کار جالب است

  3. آن طور که شبکه های اجتماعی میتوانند به کسب و کار ما اعتبار ببخشند هیچ تبلیغ کلامی و تصویری نمیتواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.