با اینکه به هنگام شروع و تاسیس برنامه اینستاگرام اکثر افراد تصور میکردند که این شبکهی اجتماعی فقط مورد توجه نوجوانان قرار گیرد، اما تحقیقات مرکز Pew نشان داد که حدود ۲۶ درصد از کاربران بزرگسال اینترنت نیز از آن استفاده میکند و این تعداد هر روز با رشد همراه است. ایده اینستاگرام.
علاوه بر این، جالب است بدانید که کسبوکارهای بسیاری در حال استفاده از آن هستند. در جهانی که محتوای بصری به بخش مهمی از استراتژی هر کسبوکاری تبدیل شده است، اینستاگرام یک فرصت منحصربهفرد برای برند شما است تا آگاهیها در مورد خودتان را به حداکثر برسانید.
در سالهای اخیر استفاده از اینترنت در میان مردم بسیار رواج پیدا کرده است. بنابراین کسبوکارها و برندها میتوانند به راحتی از طریق شبکههای اجتماعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. این روزها برندهای پرطرفدار بینالمللی نیز از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند بنابراین دیگر هیچ جای شکی در استفاده از اینستاگرام باقی نمیماند. اینستاگرام، توییتر و تلگرام از جمله مهمترین شبکههای اجتماعی پرطرفدار کاربران ایرانی هستند. اما در میان آنها اینستاگرام توانسته است بیشتر از بقیه مفید واقع شود. شما با استفاده از اینستاگرام میتوانید به راحتی با مصرفکنندگان ارتباط برقرار کرده و کسبوکار خود را از این طریق رونق دهید. این شبکهی اجتماعی ماهانه بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. بنابراین اگر به درستی استفاده شود میتواند موفقیت برند شما را تضمین کند. در ادامه دلایل بیشتری از ضرورت حضور برند شما در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.
۱- تصاویر حرفهای زیادی برای گفتن دارند
همانطور که میدانید شبکه اجتماعی اینستاگرام مبتنی بر تصویر است و به کاربران اجازه میدهد که عکسها و ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. شما بهعنوان یک برند باید خلاقیت به خرج دهید و تصمیم بگیرید که چگونه میخواهید محتوای خود را در اینستاگرام منتشر کنید. سعی کنید بهگونهای از محصول یا خدمات خود عکس بگیرید که مزایای آن را نسبت به دیگران واضحتر نشان دهد. همچنین فیلترهای این شبکه اجتماعی به شما کمک میکنند که تصویر خود را همانطور که میخواهید به دیگران نشان دهید.
۲- فالوئرها تبدیل به مشتریان ثابت برند میشوند
مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، اینستاگرام نیز بر پایه فالوئرها است. هرچقدر فالوئرهای یک برند بیشتر باشند، احتمال تبدیل شدنشان به مشتری دائم برند نیز بیشتر میشود. زمانی که پست جدیدی را به اشتراک میگذارید باید از هشتگهای مرتبط استفاده کنید. هشتگها کمک میکنند که کاربران جدید شما را راحتتر پیدا کنند. تنها نکتهای که باید رعایت کنید این است که هشتگها باید با موضوع کسبوکار و پستی که به اشتراک میگذارید مرتبط باشند.
هشتگهای مرتبط با موقعیت مکانی انگیجمنت بهتری دریافت میکنند و تعداد مشتریهای محلی برند را نیز افزایش میدهند. شما میتوانید به ازای هر پست ۳۰ هشتگ به کار ببرید. استفاده از لینکها را فراموش نکنید و لینک وبسایت خود را در صفحهتان ذکر کنید. این کار ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت هدایت خواهد کرد.
۳- میتوانید در سطح بینالمللی ارتباط برقرار کنید
اینستاگرام با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال فرصت خوبی را برای ارتباطات بینالمللی فراهم میکند. همچنین به شما نشان میدهد که در دیگر نقاط جهان چه اتفاقاتی در جریان است. تنها با یک عکس ساده میتوانید ارتباطات خود را گسترش دهید. تکنیک هشتگ مرتبط نیز در برقراری این مدل ارتباطات مفید خواهد بود.
برای اطلاع از هشتگهای محبوب فقط کافی است وارد قسمت جستجوی هشتگ اینستاگرام شده و عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید. به محض تایپ کردن کلمهی مورد نظر تمامی هشتگهای مرتبط و تعداد دفعات استفاده از آن نشان داده خواهد شد. اگر هنوز هم نمیدانید باید از چه هشتگهایی استفاده کنید بهتر است که به صفحهی رقبای خود مراجعه کنید و ببینید که آنها از چه هشتگهایی استفاده میکنند.
۴- اینستاگرام هنوز اشباع نشده است
این شبکهی اجتماعی هنوز اشباع نشده است و میتوان حضور موفقی در آن داشت. برخلاف فیسبوک، اینستاگرام به برندها اجازه میدهد که خودشان سبک فعالیتشان را طراحی کرده و توسعه دهند.
۵- میتوانید در اینستاگرام معروف شوید
معروف شدن در این شبکهی اجتماعی زمانی اتفاق میافتد که طرفداران برند شما زیاد شده باشند و تعداد قابل توجهی فالوئر جذب کرده باشید. اینستاگرام تنها یک پلتفرم اجتماعی برای ارتباط با کاربران نیست بلکه پلتفرمی است که اجازهی راهاندازی یک کسبوکار را نیز به کاربران خود میدهد. بنابراین با کمی تلاش میتوانید میزان تجربهی خود را افزایش داده و به یک برند معروف در اینستاگرام تبدیل شوید.
۶- برای رویدادهای خود تبلیغ کنید
راههای گوناگونی برای تبلیغ یک رویداد وجود دارند و اینستاگرام یکی از این راهها است. همانطور که گفتیم اینستاگرام یک ابزار قدرتمند است و به شما اجازه میدهد که حتی در سطوح بینالمللی دیده شوید. کمی خلاقیت به خرج دهید و محتوای جذابی برای تبلیغ رویداد تهیه کنید. استفاده از هشتگهای مرتبط با رویداد را نیز فراموش نکنید. شما همچنین میتوانید هنگام به اشتراک گذاشتن تصویر، موقعیت خود را به پست اضافه کنید. افرادی که از موقعیت مشابه برای پستهای خود استفاده میکنند با کلیک کردن روی موقعیت میتوانند پست شما را ببینند و از رویداد مطلع شوند. بنابراین موقعیت رویداد را نیز حتما در پست خود اضافه کنید.
۷- اینستاگرام در موبایل بسیار کاربر پسند است
اگر از نسخهی دسکتاپ اینستاگرام استفاده کرده باشید متوجه میشوید که تجربهی خوبی را به کاربر منتقل نمیکند. در صورتی که کار کردن با آن در موبایل بسیار خوشایند است. شما میتوانید به راحتی و با سرعت عکسهای خود را به اشتراک بگذارید. از آنجایی که موبایل همیشه در دسترس است بنابراین میتوانید در هر جایی پستهای خود را منتشر کنید و انگیجمنت خود را افزایش دهید. درنتیجه سادگی استفاده از این شبکهی اجتماعی میتواند باعث افزایش آشنایی با برند شما شود.
چند ایده اینستاگرام فوقالعاده برای برندها
WeWork
ویورک برای مخاطبانش فضای کاری، خدمات و سرویسهایی ارائه میکند تا بتوانند محیط کاری و زندگی بهتری برای خود بسازند. در بهترین حالت ما تصور میکنیم که آنها باید عکسهایی از نمایشگاهها یا مکانهای اداری، فضاهای کاری جذاب آپلود کنند. اما آنها از کلیشهای بودن خوششان نمیآید.
شعار ویورک “هرکاری را که دوست دارید انجام دهید” است، بنابراین آنها تصمیم میگیرند تا بیشتر روی این موضوع مانور دهند. آنها مشتریانشان را تشویق میکنند تا عکسهای خود را با همه به اشتراک بگذارند. آنها هشتگ DogsOfWeWork# را انتخاب کردهاند و تلاش میکنند تا فرهنگ سگآزاری را از بین ببرند. در پایان هر سال آنها بهترین عکسها را انتخاب کرده و جایزه میدهند.
National Geographic
انجمن نشنال جئوگرافی یک سازمان غیردولتی است که در سال ۱۸۸۸ میلادی در ایالت متحده آمریکا تاسیس شد. این شرکت یکی از بهترین نمونههای بازاریابی در جهان است که همواره همگام با جهان در حال حرکت است. آنها سفر را موضوع خود انتخاب کرده و بهترین عکسها از همکاران خود در هر نقطهی جهان از قطب شمال گرفته تا روستاهای کوچک پوشش میدهند. آنها بیش از چهل میلیون دنبالکننده دارند و به عنوان یکی از بهترین برندهای جهان شناخته میشوند.
Coca-Cola Argentina
حضور کوکاکولا در رسانههای اجتماعی مختلف همواره قابل توجه بوده است. این شرکت به دو نکتهی مهم در مورد برندینگ اهمیت بسیاری قائل است: اول اینکه آنها به خوبی مخاطبان هدف خود را میشناسند و میدانند آنها به دنبال چه چیزی هستند. دوم هم اینکه شخصیت برند خود را به شخصیت مخاطبانش نزدیک میکند. آنها میدانند که مخاطبانشان به دنبال سرگرمی، لذت و ورزش هستند بنابراین ترجیح میدهند شادی، شوخطبعی و دوستانه بودن را به ارزشهایی که ارائه میدهند اضافه کنند. اگر به صفحه اینستاگرام آنها سری بزنید متوجه میشوید که چگونه این کار را انجام میدهند.
Frooti
فروتی برند دیگری است که از اینستاگرام برای نمایش شخصیت متفاوت خود استفاده میکند. فروتی بزرگترین برند فروش نوشابههای میوهای در هند است که تصاویر منحصربهفرد و منسجمی در اینستاگرام منتشر میکند. تصاویر آنها ساده، جسورانه است. اگر به برخی از عکسهای آنها نگاه کنید منظور من را متوجه میشوید. آنها واقعا باهوش هستند و صحنههای فوقالعادهای میسازند مثل صحرایی که نشاندهنده یک صحنه در زمستان است یا انبهای که سایهاش شبیه به یک بطری دیده میشود.
Frank Body
فرانک بادی یکی از برندهای ارائهکنندهی محصولات مراقبت از پوست استرالیایی است. قهوه زیربنای محصولات آنها است. بنابراین اکثر تصاویر آنها افراد یا موجوداتی خال خالی شده با قهوه هستند. مخاطبان فرانکبد میتوانند عکسهای خود را با برچسب های خاصی در اینستاگرام به نمایش بگذارند و بدین ترتیب تعامل و ارتباط با برند موردنظر به حداکثر میزان خود میرسد.
#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade