خانه / social media marketing / استراتژی بازاریابی با اینستاگرام برای بازاریابان

استراتژی بازاریابی با اینستاگرام برای بازاریابان

بازاریابی با اینستاگرام یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است. برای موفقیت در آن کافی است مواردی که برای شما ذکر می کنیم در نظر بگیرید.

اگر بتوانیم از اینستاگرام درست استفاده کنیم و ترفندهای‌ آن را بدانیم به راحتی می‌توانیم برندمان را محبوب‌تر کنیم و همچنین محصولات و خدمات را بفروشیم.
شما حتی اگر سایت نداشته باشید باز تا حدی می‌توانید از روش‌های بازاریابی اجتماعی استفاده کنید.
با توجه به حجم زیادی از کاربران در این شبکه اجتماعی ، در صورت استفاده درست اینستاگرام می تواند منبع خوبی برای معرفی و فروش محصولات یا خدمات شما باشد.
بازاریابی با اینستاگرام اصولی دارد که باید رعایت کنید. اول از همه به قوانین اینستاگرام توجه داشته باشید.
محدودیت های اینستاگرام ممکن است منجر به بلاک شدن صفحه اینستاگرام شما شوند. هر شبکه اجتماعی قوانین مخصوص به خود دارد پس تنها با رعایت این موارد می توانید موفق عمل کنید.
در صورت بلاک شدن در اینستاگرام استفاده از پست های درج کامنت انگلیسی کاملا بیهوده است و باید بدانید که رفع بلاک در اینستاگرام زمان می برد.

آموزش جلوگیری از هک اینستاگرام Instagram Hack

سه موضوع مهم در بازاریابی با اینستاگرام

در بازاریابی با اینستاگرام سه موضوع مهم مطرح است.

۱- استفاده از امکانات خود اینستاگرام

استفاده از امکانات خود این شبکه اجتماعی که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می شود. امکان استفاده تجاری از صفحات تجاری یکی از این موارد است. مورد بعدی آموزش تحلیل صفحات تجاری در اینستاگرام است.

۲- توجه به استاندارد های اینستاگرام

توجه به استاندارد هایی که از نظر عکاسی و ایجاد صفحات جذاب به شما کمک می کند. زیرا استفاده از تصاویر جذاب باعث می شود افراد از صفحه شما استقبال کنند. یادتان باشد چهارگوش عکس برداری کنید. این کار به افزایش فالوور منجر میشود.

۳- طرح و برنامه مشخص

طرح و برنامه مشخص. قرار است چه چیزی به دنبال کنندگان صفحه خود ارائه کنید؟ در روز قرار است چند پست داشته باشید؟ تعداد پست های زیاد و پشت سر هم و یا با موضوع یکسان باعث خستگی مخاطب و در نتیجه آنفالو کردن می شود. در بازاریابی با اینستاگرام  مستمر بودن یک روش باعث می شود فالوئر های شما گیج نشوند. آیا لحن شما در نوشتار کپشن ها صمیمی و گفتاری است و یا رسمی و شرکتی؟ امروز رسمی و فردا صمیمی؟! حسابی افراد را گیج می کنید.

در ادامه باید این نکته را در نظر داشته باشید که اصولا در بازاریابی با اینستاگرام تا زمانی که صفحه شما جا بیوفتد و مردم بتوانند با شما ارتباط موثر برقرار کنند، مدت زمانی طول می کشد. دست از تلاش نکشید و به روند خود ادامه دهید.

استراتژی بازاریابی با اینستاگرام برای بازاریابان

اینستاگرام ، فضاهای زیادی برای خلاقیت گسترده است. اما اگر برنامه دارید که از این شبکه به عنوان کانال بازاریابی استفاده کنید بهترین کار این است که برخی استراتژی ها را قبل از اینکه جهش خود را به فرسودگی بکشانید اعمال کنید.

فراتر از آیتم هایی مثل داشتنِ بایویی ( Bio ) قابل اطمینان و استوار به همراه آدرس URL بروید.

Marketing strategy with Instagram for marketers

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas

یک تصویر پروفایل عالی لینک کردن حساب فیسبوک و نکات زیرا را فراموش نکنید:

۱- برای پست های خود یک تم انتخاب کنید

برنامه ای را برای نوع چیزهایی که قرار است پست کنید توسعه دهید. با اعمال این استراتژی ، حساب های هدفمندِ بیش تری خواهید داشت.

با تِمی که پیرامون پیام اصلی شما در چرخش است یا مرتبط با موضوعی که در حال ارتقای آن هستید است باقی بمانید.

این تم احتمالاً حاوی رنگ است. اجازه دهید هر چیزی که انتخاب می کنید را فالوورهای تان ( فالوورهای بالقوه ) هم در جریان قرار بگیرند تا افزایش فالوور داشته باشید

۲– بایوی اینستاگرام تان

خب این بدیهی ست که باید یک بایو داشته باشید. بدین منظور سعی کنید پیامی را انتخاب کنید که شما را به عنوان یک متخصص و حرفه ای نشان داده و توجه افراد را به سمت چیزهایی که ترویج می کنید جلب کند.

در نهایت ، به ترافیک وب سایت تان کمک کرده اید.

۳- وب سایت شما

مطمئن باشید که وب سایت تان متناسب مرورگرهای موبایل ، بهینه سازی شده باشد. زیرا اکثر کاربران اینستاگرام ، از گوشی موبایل استفاده می کنند. همانطور که گفته شد آدرس URL وب سایت تان باید در بایوی اینستاگرام تان قرار بگیرد.

علاوه برآن ، باید روی هر پست هم بطور مجزا رؤیت شود. هم بطور واترمارک و هم بصورت توصیفی و در قالب کامنت!

۴- تصاویر ساده و مفهومی

حواسِ یک فرد معمولی در عرض ۸ ثانیه پرت می شود. پس بسیار مهم است که بتوانید توجه مخاطب را به سرعت ، با تصاویری واضح و مفهومی که خیلی هم به فکر کردن نیاز ندارند بدزدید.

این عکس ها باید جالب باشند، مخاطب را دعوت کنند و در عین حال سادگی خود را حفظ کرده باشند.

از آنجایی که اکثر کاربران ، با موبایل هستند ، برخی محدودیت های اسکرین هم وجود دارد بنابراین ، برخی تصاویر با تکست های زیاد، ایده آل به حساب نمی آیند.

Marketing strategy with Instagram for marketers

۵- پست گذاشتن مداوم

هرچه بیش تر پست بگذارید، سریع تر رشد می کنید.

برخی از بزرگ ترین حساب های اینستاگرام بطور روزانه ۴ الی ۱۰ پست می گذارند. شاید برای شما انجام این کار مقدور نباشد اما حداقل یک یا دو پست را در روز قطعاً ایجاد کنید.

۶- # هشتگ ها و @ منشن ها

از آنجایی که هشتگ ها در توئیتر پیشنهاد می شد ، برای استفاده در اینستاگرام کمی مشکل می باشند.

اما هرچه بیش تر باشد، بهتر است. ۱۱ هشتگ در هر پست، به نظر رقم جادویی ست اما می توانید این عدد را تا ۳۰ افزایش دهید.

حتی اگر همه ی آنها در تصویر هم بکار نرفته باشند ، باز هم مفید است.

تگ کردن یک حساب کاربری دیگر که بطور مستقیم یا غیرمستقیم در به پست شما مربوط می شود بهترین راه برای استفاده از این ویژگی اینستاگرام است. دقت کنید که از این ویژگی به صورت اتفاقی ( از اسامی تصادفی و رندومی ) استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است از جانب اینستاگرام غیرفعال شده یا خسارتی ببینید.

دایرکت اینستاگرام به اپلیکیشنی مستقل تبدیل می‌شود!

۷- اشتراک گذاری لوکیشن

دقیقاً به اندازه ی منشن و تگ ، لوکیشن هم بسیار کاربردی ست. لوکیشن دستگاه گوشی خود را روشن کنید.

این کار جزو بهترین کارها برای افزایش تعامل با مخاطبان تان است.

۸– تصاویر سفارشی

تصاویر مناسبی را که برای حرفه تان مناسب است بیابید. احتمالاً پس از یافتن آنها ، قصد دارید کاری کنید که مشخص شود این عکس مخصوص شماست.

می توانید عنوانی را ایجاد کنید. یا نقل قولی را از شخصی مشهور روی آن درج نمایید. شاید هم نگاه کلی به محصول فکر خوبی ست.

بی توجه به نحوه ی سفارشی کردن شما ، مطمئن شوید که لوگو یا آدرس URL خود را گنجانده اید. بدین ترتیب طرفداران شما به راحتی شما را در سطح اینترنت پیدا خواهند کرد.

منابع : ایران تبلیغ – اوکس تیم – برترینها – پدیده فکر مهتر

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی سمیه آذری پور

سمیه آذری پور هستم کارشناسی کامپیوتر دارم و از سال ۸۹ بعنوان برنامه نویس و طراح سایت فعالیت خود را شروع کردم. فعال، مشتاق و علاقه مند به تولید محتوا و بصورت حرفه ای مشغول به اینکار شدم و در حال حاضر در کنار اعضای مجموعه لاین استور بعنوان کارشناس تولید محتوا همکاری صمیمانه ای دارم ، امیدوارم با توانمندیهای خود بتوانم نقش موثری در همراهی تیم ایفا نمایم.

اینو دیدی ؟

تبدیل شبکه های اجتماعی به جنگ افزار در لاین استور

تبدیل شبکه های اجتماعی به جنگ افزار

بسیاری از پروژه‌هایی که ابتدا به منظور اهدافی نظامی راه‌اندازی شده بودند، بعدها برای کسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای استفاده از تخفیف از کد تخفیف paeez97 استفاده کنید و برای اطلاع از دوره های بیشتر به شماره 09158114564 در تلگرام پیام بدید رد کردن