خانه / لاین استور / social media marketing / نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی

نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی

یک دقیقه از هر چهار دقیقه وقت گذرانی در اینترنت، در یک شبکه‌ی اجتماعی صرف می‌شود. فقط یک لحظه به این واقعیت فکر کنید، رقم فوق العاده‌ای برای مشتریان بالقوه‌ای است که کسب‌وکارها می‌توانند به خود جلب کنند و آنها را نشانه روند. نمی‌توان انکار کرد که هر تجارتی باید یاد بگیرد که تاکتیک‌های کوتاه مدتی را برای یک بازاریابی آنلاین مؤثر توسعه دهد و نیز برای تبلیغ کردن محصولات و خدمات خود بر یک راهبرد بلند مدت تمرکز کند

بسیاری از کسب وکارها قدرت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ( social media marketing ) و تبلیغات در آن را به خوبی درک می کنند، اما گاهی برداشت های اشتباهی در مورد میزان اثربخشی فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد.

بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

برای مثال بسیاری ازصاحبان کسب وکارها می دانند که پست گذاشتن های روزانه در صفحه های کسب وکارشان در شبکه های اجتماعی و تبلیغات در این شبکه ها، فروش را افزایش می دهد. اما یک باور اشتباه وجود دارد آن هم این است که عده ای فکر می کنند می توان افزایش فروش از طریق شبکه های اجتماعی را ضمانت کرد. برای مثال ضمانت نرخ بازگشت سرمایه ای ( ROI ) برابر با ۳۸% برای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی تعیین کنند!

Related image

 هیچ ضمانتی در بازاریابی و تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی وجود ندارد.

حقیقت این است که هیچ کس نمی تواند میزان مشخصی ROI را برای بازاریابی و تبلیغات در رسانه های مختلف اجتماعی همانند Facebook ،Yellow pages، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و … را ضمانت کند.

تنها چیزی که به اثبات رسیده، این است که تبلیغات و بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی برای شرکت ها مفیدند. بازاریابان تنها می توانند قول بدهند که با صفحات طرفداران شان در تعامل باشند و مخاطبان جدیدی را نیز جذب کنند، تبلیغات هدفمندی را به نمایش بگذارند که بیشترین مخاطب را برای شرکت جذب کند. و تمامی این کارها را با هزینه ای بسیار کمتر از تبلیغات به روش سنتی انجام دهند.

تحقیقات نشان می دهد بازاریابی اینترنتی از طریق رسانه های اجتماعی مخاطبان را ۳ برابر بیشترجذب می کند و هزینه های تبلیغات در آن ۶۲% کمتر از هزینه های تبلیغات به روش سنتی است ( Source HubSpot ).

مشتریان واقعی، نتایج واقعی

میزان موفقیت برنامه های بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی هنوز به طور دقیق قابل اندازه گیری نیست ولی آن چیزی که شاهدش هستیم این است که آثار بسیار خوبی بر جذب مخاطب داشته است. حتی فعالیتهای بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی با بودجه کم  نیز موفق بوده اند.

برای مثال :

یک شرکت خدماتی ارائه سرویس به کودکان معلول، یک برنامه تبلیغاتی در Facebook را با بودجه ۶۰ هزار تومان در روز اجرا کرد. بعد از یک ماه، تبلیغ بیش از ۲۰۰ هزار بار دیده شده و بیش از ۵۰۰ بار لینک وب سایت شرکت کلیک شده است. آن ها همچنین روزانه حدود ۷۰۰۰ بار بازدید از صفحات وب سایت شان داشته اند. مردم تبلیغات و پست های این شرکت را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و این سبب شد افراد جدیدی از وب سایت شرکت دیدن کنند. این تاثیر به اندازه تاثیر سئو ( SEO ) برای وب سایت مفید بود.

بعد از گذشت هفته اول این شرکت تماسی از سوی مردم برای ارائه خدمت دریافت نکرد چرا که فرآیند ثبت نام در سایت طولانی بود ولی بعد از گذشت سه هفته، شرکت مشتریان زیادی را جذب کرد و ( ROI ) نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات انجام شده شرکت افزایش یافت.

نکته قابل توجه این است که تبلیغات در Facebook  و دیگر شبکه های اجتماعی از طریق هدایت مخاطبان به وب سایت شرکت و دیگر صفحات فرود ( landing page ) سبب جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش می شود.

Facebook و دیگر شبکه های اجتماعی ابزارهای جدیدی در بازاریابی هستند. از این رو صاحبان کسب وکار باید در ایده های بازاریابی سنتی خود تجدید نظر کنند و با چگونگی فعالیت های بازاریابی اینترنتی آشنا شوند. آنان باید بدانند که این پلتفرم ها واقعاً چگونه عمل می کنند و چگونه می توان از آن ها استفاده کرد و مهم تر از همه این که از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی اینترنتی باید انتظار چه چیزی را داشت.

بر اساس گزارش صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی سال ۲۰۱۵ که از سوی شرکت رسانه‌ای سوشیال اگزمینر (Social Examiner) منتشر شد و ۳۷۰۰ بازاریاب را در سراسر جهان مورد پیمایش قرار داده بود، تقریباً تمامی پاسخگویان (۹۶ درصد) گفتند که از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

اهمیت برخورداری از یک راهبرد به خوبی تدوین شده برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی از این واقعیت آشکار می‌شود که ۹۲ درصد از افرادی که مورد پیمایش قرار گرفته بودند اذعان کردند که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را به عنوان عنصری مهم برای رشد کسب‌وکار به حساب می‌آورند. این آمار سال به سال در حال رشد است.

جان سالم به در بردن از تجارت در دنیایی که امروزه تکنولوژی آن را به پیش می‌راند، به توانایی یک سازمان برای شناسایی، جلب کردن و نگه داشتن مشتریانی وابسته است که تقاضاهایشان به سرعت تغییر می‌کند.

چگونه در شبکه‏ های اجتماعی تبلیغات کنیم

فرقی نمی‌کند که شما در تجارت کوچکی مشغول باشید یا یک سازمان چند ملیتی با دامنه‌ی دسترسی جهانی هستید، سریع‌ترین راه برای دسترسی به مشتریان، تدوین و توسعه‌ی یک راهبرد مؤثر در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

ویدئو یک ابزار مهم در بازاریابی است، به طوری که ۵۷ درصد از بازاریاب‌ها از ویدئو در بازاریابی خود استفاده می‌کنند و بر اساس گزارش سوشیال اگزمینر، ۷۲ درصد بازاریاب‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا استفاده‌ی خود از تکنیک‌های بازاریابی مبتنی بر ویدئو را افزایش دهند.

Related image

تبلیغات در اینستاگرام

این روزها اینستاگرام به رشد خود ادامه می‌دهد و کسب‌وکارها هم برای بهره بردن از فواید آن درحال ملحق شدن به این اپلیکیشن شگفت‌انگیز هستند. اگر با تعجب از خودتان می­پرسید که آیا تجارت شما باید در اینستاگرام باشد یا خیر، بدانید که راه درستی را در پیش گرفته‌اید. این را می‌گوییم چون دلایل این کار، کمی پیچیده‌تر از آنچیزی هستند که ممکن است فکر کنید.

بر اساس تحقیقی از سوی شرکت تحقیقات بازار فارستر (Forrester)، اینستاگرام در مقایسه با فیسبوک یا توئیتر، از سطوح فوق‌العاده بالاتری (۴۰۰ درصد) در تعاملات کاربر- برند برخوردار است.

تبلیغات در تلگرام

تلگرام محبوب ترین برنامه ارتباطات در ایران است و هم اکنون راه اندازی و پربازدید کردن یک کانال تلگرام میتواند یافتن مشتریان جدید و ارتباط با مشتریان قدیمی را برای شما راحت تر و موثر تر کند .

تبلیغات در گوگل پلاس

گوگل پلاس یکی از مکان های درجه یک برای ساختن جلوه برند است. گوگل از اطلاعات کار شما استفاده می کند تا ارزش وب را در بسته های دانش و شاخص بندی کلان مشخص نماید. هرچه پروفایل گوگل پلاستان بهتر باشد، برندتان به طور طبیعی بهتر در سرتاسر اینترنت برجسته و منتشر خواهد شد.

تبلیغات در فیسبوک

شما نباید مخاطبان خود را حدس بزنید. جنسیت آن ها، سن، موقعیت، کار، دوستان و خیلی بشتر از این ها برای شما فراهم شده است. فهمیدن هدف جمعیت شناختی هرگز آسان نیست.

تصدیق نظیر می تواند باعث یک تبدیل ثابت شود. ۷۵% از افراد ۱۸ تا ۲۶ سال در شبکه های اجتماعی هنگام تصمیم گیری برای یک محصول از پیشنهادات استفاده می کنند.

وفاداری به نام تجاری را پرورش می دهد. ۷۱% مشتریان بیشتر دوست دارند تصمیمات خرید را بر اساس آنچه در مورد نام های تجاری در شبکه های اجتماعی کشف می کنند انجام دهند. رسانه ی اجتماعی فرصتی است که مشتریان مادام العمر ایجاد کنیم.

تبلیغات در توییتر

توییتر یک پلت فرم خارق العاده برای بازاریابی است. با دم دست بودنش و خروجی عظیمش، توییتر می تواند سطح ترافیک ارجاعی بالایی تولید کند، مثل معروف کردن برند و جریان های اجتماعی بدون وقفه.

Related image

تبلیغات در لنیکدین

linkedIn رایگان است ولی در عین حال به شما فرصت های خارق العاده بازاریابی می دهد. بسیاری از متخصصین از linkedIn بعنوان یک ابزار رسانه های اجتماعی که فقط رزومه شان را در آن قرار دهند نگاه می کنند و نه بیشتر. linkedIn خیلی بیشتر از یک رزومه آنلاین است. من از linkedIn برای نشر محتوا، ارتباط با افراد قدرتمند، و ساختن یک گروه بازاریابی با هزاران عضو استفاده کرده ام. همه این کارها بدون یک دلار خرج بوده است، اما حرکت صعودی بازاریابی باورنکردنی بوده است.

 

درباره‌ی مونا شاه حسینی

سلام. مونا شاه حسینی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی محیط زیست. مدتی است در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی و کسب و کارهای شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم خدمات ویژه ای را فرآهم آوریم

اینو دیدی ؟

سوشال مدیا مارکتینگ چیست ؟

سوشال مدیا مارکتینگ چیست ؟ marketting  =  بازاریابی media =  رسانه / شبکه  social  = …

56 دیدگاه ها

  1. یکی ازعوامل موثر برای جذب کاربران تبلیغات است که ماباتبلیغات پیشرفت می کنیم وازاهمیت خیلی بالایی برخوردار است ـ

  2. تبلیغات درشبکه های اجتماعی ومجازی ازنقش بسیار بالاا ومهمی برخوردار است.

  3. تبلیغات درشبکه های اجتماعی ازنقش خیلی بالایی برخوردار است وبسیار مطالب عالی دراین مورد گزاشته اید باتشکر ازسایت خوبتون.

  4. امروزه تبلیغاتی که در فضای مجازی میشه نقش بسیارمهمی روی کسب و کارمادارن.

  5. تبلیغات درشبکه های اجتماعی از نقش واهمیت خیلی بالایی برخوردار است.

  6. بیشتر وقت ما در شبکه های اجتماعی میگذره و بهترین روش برای جذب مشتری تبلیغات در شبکه های اجتماعیه

  7. تبلیغات درشبکه های اجتماعی باعث پیشرفت کسب وکارمان می شود.

  8. تبلیغات در شبکه های اجتماعی تاثیربسیار مستقیمی روی کسب و کارما داره ولی هرشبکه اجتماعی به تنهایی نمیتونه به کسب و کار ما رونق بده بلکه باید در چند شبکه اجتماعی تبلیغ کرد چون هر شبکه ای مخاطبین خاص خودشو داره.

  9. تبلیغات یکی از اصل های مهم درشبکه های اجتماعی است که بسیاراهمیت دارد.

  10. تبلیفات درشبکه های اجتماعی ازنقش بالایی برخوردار است وبسیاراهمیت دارد باتشکرازسایت خوبتون.

  11. باپیشرفت کسب و کارها قطعابهترین راه برای تبلیغات شبکه های اجتماعی هستن.

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      شبکه های اجتماعی یک راهی نوین برای تبلیغات کسب و کار به حساب می آیند

  12. تبلیغات درشبکه های اجتماعی ازاهمیت بالایی برخورداراست وتبلیغات باعث پیشرفت کسب وکارهامی شود. باتشکرازمطالب خوب سایت لاین استور.

    • مهندس اکبری | تبلیغات شبکه های اجتماعی مهندس اکبری آموزش شبکه های اجتماعی

      ممنون که به سایت لاین استور توجه دارید و برای ما نظرات خود را می فرستید

  13. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی پر مخاطب شده اند بهترین راه برای تبلیغ شبکه های اجتماعی هستن.

  14. تبلیغات شبکه های اجتماعی باعث شد که شبکه های اجتماعی پیشرفت زیادی ثبت کنن

  15. علیوکیلی

    با سلام بنظر بنده بسیاری از کسب وکارها قدرت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی ( social media marketing ) و تبلیغات در آن را به خوبی درک می کنند، اما گاهی برداشت های اشتباهی در مورد میزان اثربخشی فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد

  16. بادیدن اموزش های لازم و همچنین رعایت کردن اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی،موفقیت در کسب و کار بیشتر خواهد بود و میتوان قبل و بعد یک کسب و کار که همراه با تبلیغات بوده و زمانی که بدون تبلیغات در شبکه های اجتماعی بوده را نیز مقایسه کرد.

  17. فعالیتهای بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی با بودجه کم نیز موفق بوده اند. من کاملا با این خط مواقفم چون بعضی از فعالیت ها با بودجه کم موفق هستند

  18. امروزه بازار یابان حرفه ای زیادی داریم، واقعا یکی از موثرترین بخش های تبلیغاته

  19. قدرت بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است و نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی را در بهبود بازاریابی نمیتوان نادیده گرفت.

  20. ممنون از شما که هر بخش از برنامه های برطرفدار مورد بحث قرار دادید بنظر من تلگرام اینستاگرام واتساب گوگل میتونند خیلی مفید باشند که تلگرام مورد بازدید خیلیا قرار گرفته

    • بله دوست عزیز تلگرام و دیگر پلتفرم های پرکاربرد در ایران بهترین فرصتهای درامدزایی ما در شبکه های اجتماعی ست البته دوستانی که در زمینه تجارتهای جهانی کار میکنند نیز میتوانند از پلتفرمهای پرکاربرد دنیا مثل فیسبوک و … استفاده کنند و تجارتشون رو گسترش بدن

  21. تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین کارها در کسبو کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتیه و باعث میشه تبلیغات بیشتر دیده شده و حجم دیده شدن تبلیغ توسط افراد بالا بره وامکان خریدشون با توجه به بنر و مطلب بالا بره

  22. تبلیغات در شبکه های اجتماعی الان خیلی در فروش محصول یا افزایش کاربر محصول تاثیر داره

  23. نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی نامحسوس اما تأثیر گذار است

  24. تبلیغات در شبکه های اجتماعی فراگیر و نا أمن است البته با توجه به نوع کار باعث پیشرفت هم خواهد شد

    • سلام و عرض ادب، با احترام به نظر شما دوست گرامی، باید بگم که تبلیغات در شبکه های اجتماعی اگه به روش مناسبی انجام بشه، نا امن نخواهد بود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقالات مرتبط در سایت را مطالعه فرمایید.

  25. جذب مخاطبان به سمت صفحات فرود مثل سایتها یا وبلاگ‌های مختلف از طریق شبکه های اجتماعی بسیار جوابگو هست.

  26. تنها چیزی که به اثبات رسیده، این است که تبلیغات و بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی برای شرکت ها مفیدند. بازاریابان تنها می توانند قول بدهند که با صفحات طرفداران شان در تعامل باشند و مخاطبان جدیدی را نیز جذب کنند

  27. سلام
    مردم بیشتر رو آوردن به تبلیغات در شبکه های اجتماعی هم بخاطر رایگان بودن و هم راحت بودن تبلیغات

    • سلام، با توجه به همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و وابستگی مردم به این گونه شبکه ها باعث شده افراد برای کسب درآمد و تبلیغات در زمینه کسب و کار به شبکه های اجتماعی رو آورده که این امر باعث کاهش هزینه ها شده است.

  28. تلگرام محبوب ترین برنامه ارتباطات در ایران است و هم اکنون راه اندازی و پربازدید کردن یک کانال تلگرام میتواند یافتن مشتریان جدید و ارتباط با مشتریان قدیمی را برای شما در زمینه تبلیغات شبکه های اجتماعی راحت تر و موثر تر کند .

  29. تبلیغ تو تلگرام هم همینطوره؟ یعنی برا موتورهای جستجو هم مفید هست؟

  30. روش های خوبیه دیگه تبلیغات در شبکه های اجتماعی خیلی جالب شده و فراگیر خرید اینترنتی زیاد شده که در ان این روش هاخیلی کاربردیه

  31. امروزه خیلی راحت میتونیم کسب و کارمون را از طریق شبکه های اجتماعی گسترش بدیم.

  32. تقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار پر رنگ و انکار ناپذیر است ولی هیچ ضمانتی وجود نداره ک افزایش تبلیغات باعث افزایش فروش و افزایش درامد باشه بهتره فالورا واقعی باشن فیک نباشن و کیفیت محصولات ارایه شده هم خودش میتونه بهترین تبلیغ باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *