عید نوروز 1403 لاین استور

کمپین عیدانه لاین استور

سئو در سال ۲۰۱۸

در طول دهه گذشته، رایانه های ما سریعتر و پیشرفته تر شده اند، تلفن های ما پیشرفت کرده اند. مثلا آیفون X سریعتر از بسیاری از رایانه های موجود عمل می کند. قدرت ماشین های کوچک در دست ما به آرامی توسط موتورهای جستجو به طور روزانه و مرتب استفاده می شود.

پایبندی به قدرت رو به رشد دستگاههای دست ما و قابلیت تشخیص صدا به طور باورنکردنی افزایش یافته است. در حال حاضر در نقطه ای قرار داریم که در زبان هایی مانند انگلیسی و فارسی دستورات صوتی را می توان به طور قابل اعتماد مورد استفاده قرار داد تا دستگاه های ما کاری که دستورش را میدهیم به انجام برسانند.

یکی از مواردی که ما می توانیم وظیفه آن را به دستگاه های تلفن همراه بدهیم و تلفن های همراه به خوبی آن را انجام دهند جستجو کردن است.

جستجوی صوتی همه چیز را  در سئو تغییر می دهد

ما نمی توانیم به شما بگوئیم که چگونه بسیاری از افراد با صدا جستجو می کنند. اکثر مردم در حال حاضر از جستجوی صوتی به عنوان روش اولیه جستجوی خود استفاده نمی کنند. اما موتورهای جستجو برای نتایج جستجوی صوتی بهینه سازی شده اند و در حال حاضر این کار را انجام می دهند. از آنجا که موتورهای جستجو برای نتایج صوتی بهینه سازی شده اند، تمام جستجو ها به دلیل جستجوی صوتی در حال تغییر است.

نکته برجسته ای که جستجوگرها در تلاشند به آن دست یابند ، نمونه ای ساده از نحوه جستجو صوتی است. سئو برای این قطعه ها صوتی نیاز به تاکتیک های قدیمی به همراه چیزهای جدید دارد.

تغییرات سئو و گوگل در سال ۲۰۱۸

علاوه بر جستجوی صوتی و تمرکز گوگل بر روی آن، بیشترین تغییر برای گوگل نحوه جستجو کردن چیزی است. به طور کلی ایده اصلی ساده است: گوگل در حال تغییر نحوه نمایش سایت شما است.

همانطور که قبلا سایت خود را ریسپانسیو کردید و یک سایت سازگار با تلفن همراه ساختید. هر محتوایی که در سایت تلفن همراه شما قابل دسترس نیست، برای رتبه بندی شما حساب نمی شود.

هنوز مشخص نیست که این روند چگونه انجام می شود. گوگل می گوید آنها قبلا آن را در نسخه آزمایشی قرار می دهند ، اما همچنین گوگل می گوید سایت هایی که برای جستجوی صوتی آماده نیستند، نباید صدمه ببینند. صرف نظر از این، سایت شما باید به خوبی و سریع در تلفن همراه کار کند، بنابراین اگر اینطور نیست، اولویت شما برای سئو در جستجوگرها سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

داده های ساختاری: JSON + LD و Schema.org

گوگل اطلاعات بیشتری از ساختار داده “پروفایل ها” پر می کند. با توجه به ساختار داده schema.org، گوگل در تلاش است تا وب را بهتر درک کند.

اشتباه رایج سئو وبسایت های فارسی

 

۱-رنک برین و سیگنال تجربه کاربری

نتیجه تصویری برای سئو در سال ۲۰۱۸ سال گذشته گوگل اعلام کرد که رنک برین سومین سیگنال مهم برای رتبه بندی است. در عرض چند ماه این الگوریتم توسعه یافت و در حال حاضر سومین فاکتور مهم برای رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو محسوب می شود. از آنجایی که گوگل  این الگوریتم را اصلاح کرده است رنک برین می تواند در سال جدید مهم تر از سال قبل باشد. حالا سوال اینجاست  که رنک برین چیست؟ چگونه می توان سایت را برای آن بهینه سازی کرد؟

 رنک برین گوگل: یک توضیح ساده

رنک برین سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می کند نتایج جستجو را مرتب نماید. این موضوع به نظر پیچیده می رسد اما چنین نیست. رنک برین تعامل کاربر با موتورهای جستجو را اندازه گیری می کند و بر اساس همین تعامل به سایت ها رتبه ای را اختصاص می دهد. به عنوان مثال فرض کنید برای عبارتی همچون” قهوه دم شده سرد” در گوگل جستجو می کنید.  نتیجه چهارم برایتان قانع کننده و تشویق کننده به نظر می رسد و بلافاصله بر روی آن کلیک می کنید.  زمانی که وارد سایت می شوید بهترین اطلاعاتی که در مورد قهوه می خواستید را دریافت می کنید و سعی می کنید کلمه به کلمه مقاله را دقیق بخوانید. رنک برین این موضوع را متوجه می شود و تصمیم می گیرد برای نتیجه چهارم در جستجو، افزایش رتبه ای را اختصاص دهد. حالا فرض کنید که جستجوی مشابهی را در گوگل انجام می دهید اما اینبار، بدون نگاه کردن به سایر نتایج بر روی نتیجه اول کلیک می کنید. اما محتوایی که در این سایت مشاهده می کنید وحشتناک است. به همین خاطر سایت را بعد از چند ثانیه ترک می کنید و بر روی نتیجه چهارم کلیک می نمایید و هر چیزی که در مورد قهوه می خواستید را به دست می آورید.رنک برین این موضوع را هم مدنظر قرار می دهد. اگر بازدیدکننده به سرعت سایت را ترک کند، گوگل این موضوع را در نظر می گیرد و رتبه سایت مدنظر را کم می کند. همانطور که مشاهده کردید، الگوریتم رنک برین بر روی دو موضوع تمرکز دارد:

  • مدت زمانی که فرد در سایت باقی مانده است( زمان ماندن در سایت یا Dwell time)
  • درصد افرادی که بر روی نتایج سایت شما کلیک کرده است( نرخ کلیک یا همان CTR)

اجازه دهید هر کدام از این موارد را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

رنک برین و زمان ماندن در سایت:

به مدت زمانی که کاربر بر روی صفحه سایت شما سپری می کند زمان ماندن در سایت یا Dwell time می گویند. همانطور که می دانید رنک برین توجه زیادی به زمان ماندن در سایت دارد.  در حقیقت یکی از کارمندان گوگل در کانادا اخیرا بیان کرده است که این شرکت از زمان ماندن در سایت به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند. او ادعا کرده است رنک برین زمانی که فردی بر روی صفحه کلیک می کند و در آن صفحه می ماند را اندازه گیری می کند و از این بازه زمانی برای بهبود یا کاهش رتبه سایت استفاده می نماید. مطالعه انجام شده توسط SearchMetrics نیز این بیانیه را پشتیبانی می کند. این سایت دریافته است که متوسط زمان ماندن در سایت برای آن هایی که در ۱۰ رتبه برتر گوگل قرار دارند حدود ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه است. هر چقدر این مدت زمان سپری شده بیشتر باشد، رتبه سایت بهتر خواهد بود.  اگر شما زمان زیادی را بر روی یک سایت سپری کنید به گوگل نشان می دهید که محتوای موجود در آن را دوست دارید و این محتوا برایتان ارزشمند بوده است.  در چنین شرایطی گوگل رتبه آن سایت را بالا می برد تا سایر کاربران بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند.

چگونه بونس ریت را کاهش و زمان ماندن در سایت را افزایش دهیم؟

به کمک استراتژی های زیر می توانید اینکار را به سادگی انجام دهید:

  • محتوای خود را بالای خط تا قرار دهید
  • از مقدمه کوتاه برای جذب مخاطب استفاده کنید
  • محتوای طولانی و دقیق منتشر نمایید
  • محتوای خود را به کمک زیرتیترها به بخش های قابل مطالعه تقسیم بندی کنید
  • از تصاویر و اینفوگرافیک های جذاب استفاده نمایید
  • کاربرد فایل های ویدئویی منحصر به فرد را نادیده نگیرید
  • از محتوای تعاملی استفاده کنید و کاربر را در سایت خود درگیر نمایید.

رنک برین و نرخ کلیک:

یکی از مهندسان گوگل در این باره چنین می گوید:

رنک برین  در برخی از موارد صفحات را بیشتر از آن چیزی که باید رتبه داشته باشند، رتبه می دهد.  اگر این صفحه نرخ کلیک بالا یا متوسطی دریافت کند، ما از این موضوع به عنوان نشانه استفاده می کنیم و صفحه مدنظر را بالاتر می بریم.

خوب این موضوع زیاد هم عجیب نیست. وقتی هیچ کس بر روی نتیجه شما در موتور جستجویی همچون گوگل کلیک نمی کند، چرا باید این نتیجه در صفحه اول نگه داشته شود؟ اگر سایت شما کلیک بسیار زیادی به دست آورد چرا گوگل باید ان را در صفحات دیگر دفن کند؟

خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان نرخ کلیک را افزایش داد؟

محتوایی که نرخ کلیک پایینی دارد را شناسایی کنید:

مرحله اول:داده های آنالیتیکی را از کنسول جستجوی گوگل دانلود کنید

مرحله دوم: نرخ کلیک جستجوی طبیعی را در برابر  رتبه بندی طبیعی رسم کنید.

منحنی میانگین نمایی را بر روی این نمودار اعمال کنید. مقالاتی که نرخ کلیک آن ها پایین تر از حد نرمال است را شناسایی کنید. سعی کنید این نوع محتواها را بهینه سازی کنید. اینکار می تواند نرخ کلیک را تا۶ برابر افزایش دهد

از کلمات قدرتی در تگ عنوان استفاده کنید:

این کلمات  واژه هایی هستند که احساس قدرت را به خواننده انتقال می دهند. از این کلمات در عناوین خود استفاده کنید. واژه هایی همچون  بزرگ، جذاب، قدرتمند

در عنوان از اعداد، پارانتز و براکت استفاده کنید.

از عناوین احساسی استفاده کنید. اینکار باعث می شود افراد بر روی نتایج شما در صفحه جستجو کلیک کنند.

۲-نرخ کلیک خود را افزایش دهید

تصویر مرتبط اگر می خواهید در سال جدید، بر روی فرایند سئو مسلط شوید، باید بتوانید نرخ کلیک خود را بهبود ببخشید.  این موضوع به خاطر الگوریتم رنک برین است.  یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد از سال ۲۰۱۵، نرخ کلیک طبیعی ۳۷ درصد کاهش داشته است.  خوب دلیل این امر واضح است. گوگل نتایج جستجوی طبیعی را با مواردی همچون جعبه پاسخ، تبلیغات، بخش سوالات مشابه و سایر موارد پر کرده است.  در این شرایط جستجوکننده ممکن است پاسخ سوال خود را در همان صفحه دریافت کند و نیازی به کلیک کردن بر روی نتایج نشان داده شده نداشته باشد. اگر می خواهید در این دنیای رقابتی، خود را متمایز کنید باید به گونه ای رفتار کنید که کاربران تمایل و علاقه زیادی برای کلیک کردن بر روی نتایج شما داشته باشند. در غیر اینصورت خیلی راحت شما را نادیده می گیرند.

چهل باور غلط در سئو که باید فراموششان کنید

۳-محتوای جامع و دقیق برنده خواهد بود

نتیجه تصویری برای سئو در سال ۲۰۱۸

در سال های قبل، گوگل صفحه شما را آنالیز می کرد تا ببیند از یک کلیدواژه خاص چند بار استفاده کرده اید. به عبارت دیگر، آن ها ۱۰۰ درصد بر روی محتوای صفحه شما تمرکز داشتند.  به همین خاطر عنکبوت های گوگل مجبور بودند صفحه را بررسی کنند تا ببیند کلمات کلیدی مدنظر در  بخش های زیر وجود دارد یا خیر.

  • تگ عنوان
  • آدرس صفحه
  • صفت ALT تصویر
  • تگ دیسکرپشن
  • تگ H1

خوب اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که این موارد هنوز هم مورد بررسی قرار می گیرند. اما گوگل این روزها باهوش تر از قبل شده است. به همین خاطر به جای اینکه محتوا را به تنهایی بسنجد، بر روی بافت آن تمرکز دارد. این موضوع دقیقا چه معنی دارد؟  به خاطر داشته باشید که شغل اصلی گوگل نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران است. در بیشتر موارد، بهترین نتیجه، محتوایی نیست که با کلمات کلیدی بسیار پر شده است. در عوض، بهترین صفحه باید محتوایی داشته باشد که موضوع مورد بحث را به طور کامل و دقیق پوشش می دهد.  به کمک محتوای عمیق و دقیق، جستجوکننده می تواند هر چیزی که بدان نیاز دارد را در یک صفحه پیدا کند. مطالعات اخیر نشان می دهد محتوای عمیق، دقیق و کامل می تواند رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست آورد.

 چگونه محتوای کامل و دقیق بنویسیم؟

خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان محتوای کامل و دقیقی که گوگل به دنبالش هست را نوشت؟ ابتدا قبل از هر کاری، محتوایی بنویسید که حداقل ۲۰۰۰ کلمه دارد. در این شرایط می توانید هر چیزی که کاربر نیاز دارد را در محتوای خود قرار دهید.  مطالعه انجام شده بر روی فاکتور رتبه بندی نشان می دهد محتوای طولانی رتبه بهتری از محتوای کوتاه کسب می کند.

کلمات کلیدی LSI را به محتوای خود اضافه کنید

بعد از اینکه یک محتوای ۲۰۰۰ کلمه ای آماده کردید، کلمات کلیدی LSI را به آن اضافه کنید. این کلمات کلیدی، واژه ها و عبارت هایی هستند که به موضوع مورد بحثتان ارتباط دارند. فرض کنید می خواهید در مورد رژیم غذایی سرخپوشان مطلبی تهیه کنید. در این شرایط کلمات کلیدی LSI در برگیرنده موارد زیر خواهد بود:

  • مواد مغذی
  • کاهش وزن
  • دستور پخت
  • غلات

زمانی که گوگل می بیند این کلمات در صفحه شما وجود دارد به این نتیجه می رسد که صفحه مورد نظر در باره رژیم غذایی سرخپوشان است. یکی از سوالات مهمی که در این بخش بابد بدان پاسخ داده شود این است که  چگونه می توان کلمات کلیدی LSI را پیدا کرد؟ در ادامه سه روش ساده را با هم مرور می کنیم.

از ابزارهای ساده ای همچون LSI Graph استفاده کنید. کافیست کلمه کلیدی هدف خود را در این ابزار وارد کنید تا بتوانید کلمات کلیدی LSI را از آن به دست اورید.

از خودِ گوگل برای کشف این کلمات استفاده کنید. وارد سایت گوگل شوید، عبارت خود را وارد نمایید. حالا بخش جستجوهای مرتبط(Searches related to)را بررسی کنید. این کلمات همان کلمات کلیدی LSI است.

می توانید از  ابزار کیورد پلنر گوگل برای کسب ایده استفاده کنید.  کلمه کلیدی خود را در این ابزار وارد کنید و بر روی Get idea کلیک نمایید. حالا نتایج به دست آمده را اسکن کنید. بیشتر این کلمات، کلمات کلیدی LSI هستند.

۴-برای ایندکس اول موبایل آماده باشید

نتیجه تصویری برای سئو در سال ۲۰۱۸

سال گذشته گوگل اعلام کرد که به سمت ایندکس اول موبایل می رود. به عبارت دیگر، گوگل نسخه موبایلی سایت را به عنوان نسخه واقعی در نظر می گیرد. امروزه، ۶۰ درصد از جستجوهای گوگل از طریق دستگاه های موبایلی انجام می شود. این عدد در اینده رشد بیشتری خواهد داشت. اگرچه ایندکس اول موبایل گوگل هنوز به طور کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد اما  به زودی شاهد کاربرد این موضوع خواهیم بود. به همین خاطر توصیه می کنیم خود را برای این تغییر آماده کنید.

چگونه می توانیم خود را برای ایندکس اول موبایل آماده کنیم؟ سه مرحله ساده

  1. محتوای خود را در نسخه موبایلی و دسکتاپی ثابت نگه دارید

حتما می دانید که برخی از اوقات، افراد محتوای خود را بر روی نسخه موبایلی صفحه خود پنهان می کنند. این موضوع زمانی که گوگل ایندکس اول موبایل را به طور کامل اجرا کند، مشکل بزرگی برای این سایت ها به وجود خواهد آورد. بعد از اجرای کامل این طرح، گوگل نسخه موبایلی را به عنوان نسخه واقعی سایت در نظر می گیرد. این محتوای پنهان شده توسط گوگل نادیده گرفته می شود. به همین خاطر محتوای تولید شده باید بر روی نسخه دسکتاپی و موبایلی به خوبی و به طور ثابت نشان داده شود.

  1. به طراحی واکنشگرا روی بیاورید:

گوگل توصیه می کند برای طراحی سایت خود از طراحی واکنشگرا استفاده کنید.

  1. مطمئن شوید که سایت شما بر روی موبایل نیز موفق عمل می کند

سایت های زیادی وجود دارد که از  لحاظ فنی به خوبی بر روی موبایل یا تبلت کار می کنند اما کاربر برای استفاده از آن ها باید مشکلات زیادی را تحمل کند. همانطور که در فصل اول این مقاله بیان کردیم، رنک برین اهمیت زیادی به تعامل افراد با سایت شما می دهد. اگر کاربر در استفاده  از سایت شما بر روی گوشی خود دچار مشکل شود، دکمه بازگشت را می زند به نتایج گوگل بر می گردد.  برای بررسی موبایل دوست بودن سایت خود می توانید از ابزار Mobile-Friendly Test استفاده کنید. کافیست آدرس خود را در آن وارد کنید و منتظر بررسی بمانید.

۵-فایل های ویدئویی را نادیده نگیرید

نتیجه تصویری برای سئو در سال ۲۰۱۸

فایل های ویدئویی آنلاین در حال رشد هستند. در حقیقت بر اساس مطالعات انجام شده توسط Cisco، فایل های ویدئویی آنلاین ۸۰ درصد از کل ترافیک آنلاین را تا سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص خواهد داد.  علی رغم اینکه امروزه تعداد ویدئوهای منتشر شده خیلی بیشتر از قبل است، Hubspot بیان می کند که ۴۳ درصد از افراد دوست دارند محتوای ویدئویی بیشتری را مشاهده کنند. به  عبارت دیگر اگر نتوانید از محتوای ویدئویی به نفع خود استفاده کنید بازی را از دست خواهد داد.

 محتوای ویدئویی را در پست های وبلاگی مبتنی بر متن، تعبیه کنید: اگر افراد می خواهند محتوای ویدئویی بیشتری را مشاهده کنند، چرا این فرصت را در اختیارشان قرار نمی دهید؟ به همین خاطر است که توصیه می شود محتوای ویدئویی را در پست های وبلاگی خود تعبیه کنید. تجربه نشان داده است که این کار می تواند زمان ماندن در سایت را به طرز شگفت انگیزی افزایش دهد.

۶-به جستجوی صوتی توجه کنید

نتیجه تصویری برای سئو در سال ۲۰۱۸

ایا جستجوی صوتی موضوع بزرگی در سئو خواهد بود؟ برخی از افراد به این موضوع شک دارند.  واقعیت این است که محبوبیت جستجوی صوتی به سرعت در حال رشد است. مثلا موارد زیر را بررسی کنید:

  • ۴۰ درصد از بزرگسالان حداقل یک مورد جستجوی صوتی را در روز انجام می دهند.
  • جستجوهای صوتی انجام شده در گوگل از سال ۲۰۰۸  تقریبا ۳۵ برابر شده است.
  • ۲۰ درصد از کل جستجوهای انجام شده در موبایل جستجوهای صوتی هستند.

با دانستن این موارد، سئوکاران هوشمند تلاش می کنند برخی از محتواهای ارزشمند خود را برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنند.

 چگونه محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنیم؟

  1. قبل از هر چیزی باید محتوای شما در صفحه اول باشد.
  2. اگر محتوای شما در اسنیپت های برجسته باشد کمک زیادی به بهینه سازی خواهد کرد. الگوریتم های گوگل در حال حاضر اسنیپت های عنوان را کنار هم قرار می دهند. بر اساس بررسی های انجام شده، جستجوی صوتی گوگل متن را از داخل اسنیپت های برجسته به بیرون می کشد.
  3. در محتوای خود سوالاتی را بگنجانید

اکثریت قریب به اتفاق جستجوهای صوتی با یک سوال آغاز می شود. گوگل در این شرایط محتوایی را بر می گزیند که در برگیرنده سوال  و پاسخ مناسب به آن است.

نقش سیگنال های شبکه اجتماعی در سئو

 ۷-فراموش نکنید که محتوا و لینک ها هنوز هم کلیدی هستند

نتیجه تصویری برای سئو در سال ۲۰۱۸

محتوا هنوز پادشاه است: در حالی که تمام تغییرات فنی بالا در سال ۲۰۱۸ برای جستجوگرها اهمیت دارد و شما باید قطعا به آنها توجه داشته باشید، محتوا هنوز چیزیست که شما را رتبه بندی می کند. محتوای ارزشمند و لینک مناسب، جز موارد عالی برای سئو محسوب می شوند. اگر محتوای با کیفیت و ارزشمندی نداشته باشید نمی توانید لینک های مناسبی برای سایت خود دریافت کنید. بدون لینک هم قادر نخواهید بود به صفحه اول گوگل برسید.  اگر در صفحه اول گوگل نباشید، رنک برین، جستجوی صوتی و الگوریتم ایندکس اول موبایل اهمیتی به شما نخواهند داد. در حقیقت، گوگل اخیرا اعلام کرده است که محتوا و لینک، فاکتور اول و دوم رتبه بندی آن هاست. زمانی که یکی از سایت ها، ۱ میلیون نتیجه گوگل را تجزیه و تحلیل کرد به این نتیجه رسید که تعداد سایت های لینک دهنده به سایت بیشتر از هر چیزی دیگری با رتبه بندی آن سایت مرتبط است. به طور خلاصه، لینک و محتوا در سال جدید هم بنیان اصلی سئو خواهد بود.  زمانی که سایت خود را برای این موارد بهینه سازی کنید می توانید رتبه بهتری به دست اورید.

۸-نکات و ترفندهایی برای بهبود سئو در سال ۲۰۱۸

در این قسمت تلاش می کنیم تاکتیک ها و ترفندهای ساده و سریعی را برای بهبود فرآیند سئو بیان کنیم.

 محتوای بصری ایجاد کنید( به خصوص تصاویر قابل تعبیه):

همانند فایل های ویدئویی، محتوای بصری نیز با سرعت در حال رشد است. در حقیقت نظرسنجی های اخیر نشان می دهد ۳۷ درصد بازاریابان بیان کرده اند که بازاریابی بصری مهم ترین شکل از محتوا برای کسب وکارهایشان است.  به لطف سایت هایی همچون پینترست و اینستاگرام ، محتوای بصری می تواند شاهد رشد بیشتری در سال جدید باشد. خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان از مزیت این گرایش جدید استفاده کرد؟ کافیست محتوای بصری و قابل تعبیه در سایت تولید کنید.  تصاویر قابل تعبیه تصاویری هستند که سایت های دیگر می توانند آن را به راحتی در محتوای خود بگنجانند.  زمانی که افراد تصویر شما را در سایت خود قرار می دهند لینکی هم به سایت خواهند داد.

داده های منحصر به فرد منتشر کنید:

وبلاگ نویسان و خبرنگاران، داده های منحصر به فرد را دارند. می توانید این داده ها را با آمارها، نظرسنجی ها، مطالعات انجام شده بر روی صنعت و سایر موارد بهینه سازی کنید.

 افراد را تشویق کنید در سایت تان کامنت بگذارند:

کامنت وبلاگ ها می تواند به افزایش رتبه بندی کمک کند؟ پاسخ به این سوال مثبت است. سال گذشته گوگل اعلام کرد که کامنت های وبلاگ به افزایش رتبه بندی و بهبود آن کمک فراوانی می کند. امسال نیز بیان کرده است که وجود کامنت ، یکی از سیگنال های داخلی سایت برای سئوست.  در حقیقت گوگل به دنبال این است که ببیند ایا سایت شما جامعه فعالی در خود دارد یا خیر.

از پادکست ها استفاده کنید:

به خاطر داشته باشید که پادکست ها جزو محبوب ترین روش های ساخت لینک یا همان لینک بیلدینگ است.  کافیست محتوای ارزشمندی برای افراد منتشر کنید و منتظر دریافت بک لینک بمانید. محبوبیت پادکست ها به سرعت در حال افزایش است. در حقیقت، ۶۷ میلیون از آمریکایی ها حداقل یک پادکست را در ماه مورد بررسی قرار می دهند. این موضوع در کشور ما نیز به خوبی مشهود است.

۲۰۰ فاکتور موثر در سئوی سایت

 

منابع: سئو هاما ، دنیای اقتصاد ، سئویاب

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    درباره پشتیبان سایت لاین استور

    طراحی سایت، تولید محتوا و سئو سایت با لاین استور

    اینو دیدی ؟

    بهترین روشهای ساخت بک لینک

    بهترین روشهای ساخت بک لینک برای سئو ❤️

    یکی از رایج ترین روش های گرفتن بکلینک با کیفیت در بیشتر کشورها استفاده از …

    8 دیدگاه ها

    1. با افزایش محتوای ویدئویی و صوتی در پست های وبلاگی مبتنی بر متن، زمان ماندن کاربر در سایت را به طرز شگفت انگیزی افزایش میدهد.که تاثیر چشم گیری در افزایش سئو سایت دارد.

    2. مطلب بسیار اموزنده ای بود سئو تکنولوژی است که برای بیشتر دیده شدن سایتمان باید استفاده بشود

    3. به نظر من برای اینکه یک سایت سئوی خوبی داشته باشه هم باید محتواش خوب باشه هم نسخه موبایل داشته باشه هم اپلیکیشن داشته باشد

    4. امروزه باتوجه به پیشرفت دستگاه ها،اینترنت،شبکه های اجتماعی و…..راه های بسیار سریع،راحت و متنوعی برای بهبود رنک یک سایت و همچنین تبلیغ در شبکه های اجتماعی وجوددارد.

    5. ممنون از مطلب خوب و مفید لاین استور.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)