بر خلاف تصور بیشتر مردم، تفاوت اینفلوئنسر و سلبریتی ها به تعداد فالووراشون در شبکه های اجتماعی برنمیگرده و مهم ترین چیزی که باعث جدا شدن این دو دسته میشه، کانالی هست که اونا از راه اون تاثیر میزارن.
تفاوت اینفلوئنسر و سلبریتی
سلیبریتی ها تاثیرشون رو از کانال های سنتی مثل تلوزیون، رادیو، مجله و غیره ایجاد میکنن. براین اساس رونالدو که همین الانم بیشترین تعداد فالوور رو توی اینستاگرام داره یک سلبریتی سنتی هست که با فوتبال و از راه تلوزیون و زمین بازی مخاطب های زیادی رو به خودش جذب کرده.
یا سلنا گومز هم یک سلبریتی هست چون اون خواننده ای هست که اثر گذاریش رو از تلویزیون و رادیو بدست آورده.
ولی اینفلوئنسرها اثر گذاریشون رو از کانال های غیر سنتی بدست آوردن مثل شبکه های اجتماعی، سایت ها و…
اکثر مردم سلبریتی هارو بخاطر استعدادشون تحسین میکنن و از موزیک یا فیلم هایی که بازی میکنن لذت میبرن.
پیشهاد مطالعه:
اینفلوئنسرها که بیشتر دنبال یک بازار اختصاصی مربوط به خودشون هستن تا محتوای مربوط به اون بازار رو تولید کنن.
به این ترتیب هست که بلاگرهای غذا به وجود میان تا محتواهای مربوط به غذا، نکات آشپزی و اینطور مسائلی بنویسن.
در تبلیغات و معرفی محصول توسط سلبریتی ها از شهرت محبوبیت اونا برای ترقیب مردم استفاده میشه، مردمی که طرفدار این سلبریتی هستن و میخوان وسایلشون شبیه وسایل سلبریتی مورد علاقشون باشه، سراغ اون محصول میرن و میخرنش.
ولی اینفلوئنسر مارکتینگ با راه دهان به دهان شدن سروصدا تولید میکنه.
پیشهاد مطالعه:
یعنی اینفلوئنسرها از یک محصول یا حتی با به نمایش گذاشتنش عکس و ویدئوی اون محصول داخل پیجشون اعتماد خودشون به اون محصول رو نشون میدن.
فالوور هاشونم به خاطر اونا میرن و اون محصول رو میخرن، حتی شاید فقط برای اینکه بدونن شخص مورد علاقشون چرا اون محصول رو معرفی کرده!
یه تفاوت اینفلوئنسر و سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی اینه که اینفلوئنسرها با مخاطباشون ارتباط مستقیم دارن، به کامنت ها جواب میدن و حتی گاهی اوقات از اونا سوال میپرسن. درحالیکه سلبریتی ها معمولا ارتباط مستقیمی با مخاطباشون ندارن و بیشتر صفحه هاشون رو شخص مدیر برنامشون یا یه ادمین مدیریت میکنه.
ممنون که با لاین استور همراه بودید، امیدوارم از این مقاله کمال استفاده رو برده باشید.