چگونه می توان از لایو اینستاگرام برای بازاریابی تجارت خود استفاده کرد؟

تاثیر لایو اینستاگرام در بازاریابی و تجارت

🌺 امروزه پخش ویدئوهای لایو در بین افراد رواج دارد. گیمرهای دسته جمعی از Twitch ، لایو یوتیوب و Mixer  استفاده می کنند. لایو تیک تاک یکی از ویژگی های محبوب آن پلتفرم بوده است. لایو فیس بوک باعث افزایش علاقه کاربران به آن شده است و اکنون لایو اینستاگرام نیز به محبوبیت بیشتری رسیده است.

سلام به دوستان و همراهان عزیز لاین استور، بیشتر مردم از موفقیت استوری های اینستاگرام اطلاع دارند. بسیاری از افراد و شرکت ها روزانه از آن استفاده می کنند. لایو اینستاگرام هنوز به خوبی شناخته نشده است، اما با افزایش سرعت اینترنت، افراد بیشتری به سهولت از آن استفاده می کنند.

شرکت ها به سرعت در حال این هستند که لایو اینستاگرام بعد جدیدی را به بازاریابی تجاری آنها اضافه کند. مطمئناً، برای اجرای لایو به اعتماد به نفس نیاز دارید، البته اگر کاربران شما درک کنند که برنامه شما برای آن ها ارزشمند است، تا حدی می توانند نسبت به نوع اجرای شما بخشنده باشند.

استوری های اینستاگرام

لایو اینستاگرام در بخش استوری های فالوورهای شما ظاهر می شود. در واقع یکی از مهمترین مزایای لایو اینستاگرام این است که پخش های زنده ابتدا در بخش استوری های هر بیننده بالقوه ظاهر می شوند. شما می توانید به بهترین وضعیت در اینستاگرام دسترسی داشته باشید.

چرا باید از Instagram Live استفاده کنید؟

اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به مکانی برای اجتماع بسیاری از افراد آنلاین است. در حال حاضر این پلتفرم بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و در راه رسیدن به یک میلیارد دوم است. اینستاگرام در حال حاضر در بین جوانان و همچنین افراد نه چندان جوان نیز محبوب است.

اگر به احتمال زیاد مشتریان بالقوه شما در اینستاگرام حضور داشته باشند، موفقیت فوق العاده ای در بازاریابی برای شما ایجاد می کند که می توانید پیام خود را در آن بستر برای آنها پخش کنید.

گوشی های هوشمند

چرا نیاز است که ویدئو لایو داشته باشید ؟ زیرا لایو اینستاگرام موقعیت نهایی را در اینستاگرام به شما می دهد و برای هر فالووری که برنامه اینستاگرام خود را در زمان پخش شما باز می کند، قابل مشاهده خواهید بود. و نمی توانید آن را با هر پست منظم اینستاگرام، حتی آنهایی که دارای کلیپ های ویدیویی از قبل ضبط شده هستند، مقایسه کنید.

ویدئوهای لایو شما می توانند بسیار طولانی تر و عمیق تر از ویدئوهای کوتاه باشند که می توانید در پست های منظم اینستاگرام قرار دهید یا کلیپ های کمی طولانی تر که در استوری ها مجاز است. شما حتی نمی توانید با فیلم های یوتیوب این فرصت را بدست آورید، مگر اینکه یک کانال سوپراستار واقعی را در آن پلتفرم اداره کنید.

همچنین، آن دسته از فالوورهای شما که اعلان های خود را خاموش نکرده اند، هنگام شروع پخش برنامه ای، پیام یادآوری دریافت می کنند که این ویژگی به بیشتر دیده شدن شما کمک می نماید. هنگامی که برنامه لایو خود را به پایان رساندید، می توانید ویدیوی خود را به مدت ۲۴ ساعت آینده به صورت استوری پست کنید.

لایو اینستاگرام
Instagram Live برای بازاریابی

مراحل استفاده از Instagram Live برای بازاریابی:

  • اهدافی را برای لایو اینستاگرام خود تعیین کنید.
  • برنامه پخش لایو خود را تنظیم کنید.
  • در مورد قالب فیلم های خود تصمیم بگیرید.
  • عملکردهای لایو اینستاگرام خود را ارتقا دهید.
  • قبل از شروع هر قسمت آماده شوید.
  • فیلم استوری اینستاگرام خود را راه اندازی کنید.
  • تنظیمات خود را به دلخواه تنظیم کنید.
  • پخش خود را شروع کنید.
  • بازدیدهای دوربین خود را متفاوت کنید.
  • افزودن حساب دیگری به پخش خود را در نظر بگیرید.
  • از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنید.
  • با بینندگان خود تعامل داشته باشید.
  • بینندگان خود را در اشتراک گذاشتن لایو خود ترغیب کنید.
  • لایو خود را به طور مثبت پایان دهید.
  • فیلم خود را ذخیره و به اشتراک بگذارید.

اهدافی را برای پخش زنده اینستاگرام خود تعیین کنید

اگر می خواهید از ویدئوهای لایو اینستاگرام خود بیشترین بهره را ببرید، باید دلیل مشخصی برای انجام آنها داشته باشید. شما به یک هدف اصلی برای کل مجموعه ویدیو و همچنین به اهداف خاص برای قسمت های جداگانه نیاز دارید.

هر اپیزود باید بخشی از سریال باشد و پخش لایو شما باید بخشی از استراتژی بازاریابی کلان سازمان شما باشد. هنگامی که هدف کلی مجموعه ویدیویی خود مشخص کردید، باید فواصل منظم زمانی را اختصاص دهید تا نحوه اپیزود به هر قسمت را مشخص کنید. این امر ساختن یک مجموعه واحد در چندین لایو را آسان تر می کند، و به هر قسمت یک هدف فرعی واضح می بخشد.

فراموش نکنید که در هر قسمت یک فراخوان واضح و روشن را بگنجانید که بینندگان شما را به انجام کاری خاص که در جهت رسیدن به هدف آن قسمت باشد، ترغیب کند.

چگونه می توان از لایو اینستاگرام برای بازاریابی تجارت خود استفاده کرد؟

برنامه لایو خود را تنظیم کنید.

یکی از اولین قوانین راه اندازی یک وبلاگ، کانال ویدیویی یا در واقع بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی این است که شما باید با مخاطبان خود سازگار باشید. آنها در یک زمان مشخص محتوای جدیدی از شما انتظار دارند و انتظار می رود به طور فعال بدنبال آن بگردند. اگر بتوانید فیلم های خود را جالب و ارزشمند کنید، افراد برای مطالعه قسمت های آینده دوباره بر می گردند.

شما باید یک برنامه منظم برای برنامه های لایو اینستاگرام خود تعیین کنید و به آن پایبند باشید. این امر باعث می شود تبلیغ برنامه لایو شما به عنوان یک رویداد منظم که نباید از دست برود، بسیار آسان تر باشد.

در مورد قالب فیلم های خود تصمیم بگیرید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که پخش لایو شما فقط یک جنجال بزرگ نیست، بلکه باید ارزش بینندگان شما را فراهم کند. در اکثر موارد، کاربران ترجیح می دهند شما برای هر قسمت از یک قالب ثابت استفاده کنید. همانطور که افراد دوست دارند بدانند، لایو شما چه زمانی است ، می خواهند درباره آنچه که هنگام پخش شما می بینند، تصور کنند.

برخی از رایج ترین قالب ها برای پخش لایو عبارتند از:

مصاحبه با افراد مرتبط، به مجری کمک می کند تا بار را با شخص دیگری تقسیم کند. کلید موفقیت در مصاحبه ها یافتن موضوع مصاحبه مناسب است. مجری باید با کسی ارتباط برقرار کند، که ارتباط روشنی با سازمان شما یا محصول آن داشته باشد، و نکته ای را برای بیان مخاطب مورد علاقه خود قرار دهد. اگر آن شخص از قبل آنلاین باشد ، می تواند یک مزیت اضافی داشته باشد زیرا می تواند لایو شما را برای مخاطبانش نیز تبلیغ کند.

نماهای پشت صحنه – نگاهی پنهانی نسبت به آنچه در سازمان شما اتفاق می افتد، به مخاطب می دهد. این مورد به طرز حیرت انگیزی تعداد زیادی از افراد را مورد توجه قرار خواهد داد، حتی اگر کار خود را معمولی بدانید، به آنها نشان دهید که محصول شما چگونه ساخته شده است. همانطور که کار خود را انجام می دهند، آنها را خود معرفی کنید

شما می خواهید یک سری از ویدیوهای زنده را استفاده کنید تا  مزایا و ویژگی های اصلی محصول خود را معرفی کیند.  با این حال ، در بسیاری از موارد ، شما می توانید از لایو استفاده کنید تا به مردم روش های مختلفی که آنها می توانند از محصول شما برای زندگی روزمره استفاده کنند، را نشان دهید.

به یاد داشته باشید که در حال برگزاری لایو هستید و این یک فیلم از قبل ضبط شده نیست. این یک فرصت عالی را برای شما فراهم می کند تا در زمان واقعی به سوالات بینندگان خود پاسخ دهید. مطمئناً در صورت داشتن یک گروه ساکت از بینندگان در برنامه لایو، به چند سوال از قبل تنظیم شده برای استفاده به عنوان پشتیبان نیاز خواهید داشت.

هنوز هم ، پخش لایو اینستاگرام فرصتی عالی برای معرفی یک محصول جدید را به بازار فراهم می کند. شما می توانید تبلیغات زیادی را برای نمایش محصول جدید خود به مخاطبان مختلف در سراسر جهان داشته باشید.

عملکردهای لایو اینستاگرام خود را ارتقا دهید.

نمی توانید تصور کنید که افراد به طور خودکار با لایو شما هماهنگ می شوند. ابتدا کاربران باید از وجود آن مطلع شوند و سپس به طور مداوم باید به آنها یادآوری شود که هر قسمت کجا پخش می شود. تصادفی نیست که این همه تبلیغات را در تلویزیون های سنتی مشاهده می کنید. همین فلسفه در مورد پخش زنده اینستاگرام شما نیز صدق می کند.

شما باید با ارسال جزئیات در سایر شبکه های اجتماعی دیگر و همچنین در بسیاری از پست های منظم اینستاگرام، تبلیغات برنامه های لایو خود را  شروع کنید. اگر یک ایمیل معمولی به یک لیست پستی ارسال می کنید ، مطمئن شوید که برنامه لایو اینستاگرام خود را در ایمیل های خود ذکر کنید.

اگر از یکی از مدیران بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده می کنید که به شما امکان می دهد زمان تعیین شده را برای انواع خاصی از پست ها را ارسال کنید ، ارزش دارد که هر هفته زمانی برای ارتقا لایو اینستاگرام خود اختصاص دهید.

قبل از شروع هر قسمت آماده شوید.

قبل از هر بار پخش، شما باید چیزهایی را برای برنامه خود آماده کنید که ممکن است شامل راه اندازی “استودیوی” شما برای نمایش باشد. با توجه به اینکه بسیاری از افراد از تلفن هوشمند برای ضبط فیلم خود استفاده می کنند ، “استودیوی” شما می تواند در هر مکانی که دوست دارید باشد . اما باید از وجود نور کافی برای ضبط راحت اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از کیفیت صدای بهتر باید از میکروفون خارجی استفاده کنید ، مطمئن شوید که از جایی پر سر و صدا پخش نمی کنید. اگر می خواهید لایو خود را در محل کار خود نشان دهید ، باید مراقب باشید، به عنوان مثال سخنرانی شما توسط ماشین های کارخانه نادیده گرفته نشود.

فیلم استوری اینستاگرام خود را راه اندازی کنید.

از نظر فنی ، شما فیلم لایو اینستاگرام خود را در یک استوری اینستاگرام ضبط می کنید و از دوربین استوری داخلی استفاده می کنید. اگرچه این از نظر فیزیکی همان دوربین است که در تلفن شما وجود دارد، اما از نرم افزار اینستاگرام به جای نرم افزار بومی تلفن شما استفاده می کند.

استوری های اینستاگرام

با ضربه زدن روی نماد دوربین در سمت چپ بالای برنامه ( یا با کشیدن انگشت به سمت راست) به دوربین دسترسی پیدا می کنید. اگر قبلاً یک استوری اینستاگرام درست نکرده اید، از شما می خواهد دسترسی دوربین و میکروفون را فعال کنید.

از بسیاری جهات، استوری موفق ترین ویژگی اینستاگرام بوده است. در نتیجه ایسنتاگرام، انرژی زیادی را برای گسترش ویژگی ها و امکانات استوری ها سرمایه گذاری کرده است. در حال حاضر می توانید انواع مختلفی از محتوا را از طریق استوری های اینستاگرام به اشتراک بگذارید. این موارد در یک منوی کشویی در پایین صفحه لیست شده است. در لیست به پایین بروید تا زمانی که به گزینه LIVE برسید.

تنظیمات خود را به دلخواه تنظیم کنید.

شما می خواهید تنظیمات خود را بررسی کنید، و احتمالاً قبل از شروع پخش چند تغییر ایجاد کنید. منوی تنظیمات را در گوشه بالا سمت چپ مشاهده خواهید کرد. برای دسترسی به جزئیات تنظیمات خود ، با نام مستعار “کنترل های استوری ((Story Controls” ، می توانید روی آن ضربه بزنید.

به هر کنترل استوری نگاه کنید و متناسب با آن تنظیم کنید. بیشتر بیزینس ها می خواهند اطمینان حاصل کنند که همه می توانند پاسخ پیام ارسال کنند. در بسیاری از موارد ، شما می خواهید فیلم ها را در بایگانی ذخیره کنید، اما حافظه دوربین یا گوشی شما کافی نباشد. این بخش شامل یک گزینه مفید است که به طور خودکار استوری ها و از جمله ویدیوی شما پس از اتمام کار، به طور مستقیم در صفحه کسب و کار شما در Facebook به اشتراک می گذارد.

پخش خود را شروع کنید.

در زمان برنامه ریزی شده، پخش مستقیم خود را شروع کنید. این کار را با ضربه زدن روی Start Live Video  در برنامه خود انجام می دهید. با فرض اینکه جریان خود را برنامه ریزی کرده اید ، باید ایده خوبی از آنچه می خواهید بگویید و نشان دهید داشته باشید.

به عنوان بررسی نهایی ، اطمینان حاصل کنید که می توانید کلمه LIVE را در گوشه بالا سمت چپ خود ببینید. می توانید روی برچسب LIVE ضربه بزنید تا ببینید چه مدت ضبط کرده اید.

ویوی دوربین خود را متفاوت کنید.

شما نمی خواهید مخاطب خود را خسته کنید. تعداد بسیار زیادی از فیلم ها از یک شروع صحبت تشکیل شده و در زاویه دوربین هیچ تغییری ایجاد نمی کند.

فیلم اینستاگرام

اگر فرصتی دارید، دوربینی که رو به روی شماست و دوربینی که از شما دور می شود، را تغییر دهید. این امر به ویژه هنگامی که کارخانه یا تجارت دیگر خود را در محل کار خود نشان می دهید یا مزایای محصول خود را توصیف می کنید بسیار مناسب است.

افزودن حساب دیگری به پخش خود را در نظر بگیرید.

اگر فرمت مصاحبه را برای پخش برنامه لایو خود انتخاب کرده اید یا با مجری دیگری کار می کنید ، اینستاگرام یک ویژگی مفید برای بهبود پخش شما اضافه کرده است. این ویژگی ” Go Live with a Friend” است. هم به شما و هم به شخص دیگری اجازه می دهد، همزمان روی صفحه نمایش ظاهر شوید.

وقتی برای شروع کار با حساب دیگر آماده شدید، روی نمادی با دو چهره خندان در پایین ضربه بزنید. این از شما می پرسد که می خواهید با چه کسی مستقیم ارتباط داشته باشید و سپس روی Add ضربه بزنید. آن شخص اعلانی دریافت می کند که به او می گوید شما آنها را در ویدیوی لایو خود می خواهید و اگر او قبول کند ، می تواند در پخش شما به شما بپیوندد.

همچنین می توانید از این ویژگی در فیلم های مربوط به پرسش و پاسخ استفاده کنید. بینندگان می توانند درخواست پیوستن به ویدیوی شما را داشته باشند و شما می توانید درخواست آنها را بپذیرید یا رد کنید.

از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنید.

اگر می خواهید تنوعی به پخش خود اضافه کنید، می توانید از فیلترهای اینستاگرام برای تغییر ظاهر خود استفاده کنید. فقط از آنها زیاد استفاده نکنید و به پیام خود توجه کنید.

با بینندگان خود تعامل داشته باشید.

مهم است که به یاد داشته باشید که شما در حال ساخت یک ویدیوی زنده هستید، که این بدان معنی است که شما باید با بینندگان خود درگیر شوید. شاید شما نخواهید صفحه نمایش خود را با آنها به اشتراک بگذارید ، اما حداقل باید نظرات آنها را بخوانید و نسبت به آنها واکنش نشان دهید.

در حقیقت، برای یک مجری ممکن است سخت باشد که در حین پخش برنامه برای خواندن نظرات وقت بگذارد، اما در حالت ایده آل باید شخص دیگری در اینجا به شما کمک کند. مطمئن شوید که برخی از کاربران خود را با نام خطاب می کنید، زیرا اکثر افراد در صورت شنیدن نام آنها در یک ویدیوی زنده احساس خاصی دارند.

بینندگان خود را برای به اشتراک گذاشتن برنامه خود ترغیب کنید.

شما این برنامه را برای هدفی خاص به صورت لایو اجرا کرده اید، پس باید بینندگان هدف شما را دریافت و منتقل کنند. باید به بینندگان خود یادآوری کنید که ضبط این برنامه ویدئویی تا ۲۴ ساعت آینده در صفحه اینستاگرام شما باقی خواهد ماند. مهمتر از همه ، شما باید از آنها بخواهید که این ویدیو را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

شما ممکن است ترجیح دهید برنامه را با برخی افراد خاص به اشتراک بگذارید ، شاید افراد تأثیرگذار در مکان خود. با ضربه زدن روی نماد هواپیمای کاغذی و انتخاب افرادی که می خواهید نمایش لایو اینستاگرام خود را با آن ها به اشتراک بگذارید، می توانید به این هدف دست پیدا کنید.

برنامه خود را به طور مثبت پایان دهید.

به عنوان بخشی از برنامه ریزی خود ، باید در مورد مدت زمان پخش مستقیم خود تصمیم می گرفتید. با نزدیک شدن به آن زمان ، باید نمایش خود را خاتمه دهید و آماده باشید تا اجرای خود را به پایان برسانید. هنگامی که آماده پایان دادن به پخش هستید ، روی « End » در گوشه سمت راست بالای برنامه خود ضربه بزنید.

فیلم خود را ذخیره و به اشتراک بگذارید.

بسته به انتخاب های ذخیره ای که در تنظیمات خود انجام داده اید، می توانید ویدیوی خود را در انتهای ضبط خود در ( Camera Roll) یا بایگانی ذخیره کنید. روی آیکون ذخیره(Save ) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

در آخر ، روی دکمه ” Share ” در پایین صفحه خود ضربه بزنید. این فیلم شما را به یک استوری اینستاگرام تبدیل می کند و آن را برای ۲۴ ساعت آینده قابل مشاهده می کند.

اگر به هر دلیلی مشکلی پیش آمد و نمی خواهید ویدیوی خود را به اشتراک بگذارید ، می توانید در عوض ” Discard ” را انتخاب کنید.

اگر ویدیوی خود را به اشتراک بگذارید، فالوورهای شما آن را در قسمت استوری برنامه اینستاگرام خود می بینند. آنها تصویر کوچکی از ویدیوی شما مشاهده می کنند که با آیکون Play پوشانده شده است و همچنین به کامنت ها و لایک های پخش مستقیم دسترسی دارند.

اگر شما نیز تمایل به فعالیت هدفمند در اینستاگرام دارید، می توانید دوره های آموزشی کسب و کار در اینستاگرام را از مجموعه لاین استور بخواهید. این مجموعه به عنوان یک مجموعه متخصص در بازایابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، مشاوره تخصصی در این زمینه به مخاطبان عزیز ارائه می دهد. همچنین دوره های آموزشی مرتبط را در دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی لاین استور در اختیار شما قرار می دهد. کافی است با ما در ارتباط باشید تا به اهداف  اقتصادی خود برسید.

لایو اینستاگرام
خرید بازدید لایو اینستاگرام

خرید بازدید لایو اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی پرطرفدار، قابلیت های مختلفی دارد که یکی از آن ها برنامه لایو (پخش زنده) اینستاگرام است. شما می توانید از بخش استوری اینستاگرام به امکان برگزاری لایو اینستاگرام دسترسی داشته باشید.

خوب همانطور که می دانید برنامه لایو اینستاگرام یک برنامه پرکاربرد برای برقراری ارتباط و تعامل موثر با فالوور ها و کاربران این شبکه اجتماعی است. داشتن بازدید بالا و تعداد بیننده زیاد در لایوهای اینستاگرام موضوعی است که دغدغه افراد زیادی است.

با توجه به تعداد لایوهای بسیار زیادی که در اینستاگرام برگزار می شوند و با توجه به رقابت شدید در بین افراد فعال در حوزه های مختلف، به راحتی نمی توان بیننده های زیادی را جذب نمود، اما با خرید بسته بازدید لایو که در پنل ممبر فالوور و نوتیفیکیشن لاین استور در دسترس شما عزیزان قرار دارد، می توانید اعتبار لایو خود را افزایش دهید و در نظر دیگران آن را به عنوان یک لایو پربیننده نشان دهید که قطعا بر لایوهای بعدی شما نیز اثر مثبتی خواهد گذاشت.

بسته افزایش بیننده ترکیبی لایو اینستاگرام را از پنل ممبر فالوور و نوتیفیکیشن لاین استور می توانید خریداری نمایید. این سرویس با ترکیبی از اکانت های نیمه فعال ایرانی و خارجی انجام خواهد شد. ۳۰ دقیقه قبل از شروع لایو سفارش را در سیستم ثبت کنید، از زمان شروع لایو لایک ها به صورت طبیعی به لایو شما ارسال خواهد شد.

این بسته ها شامل بسته های بازدید لایو ۱۰ دقیقه ای، ۲۰ دقیقه ای، ۳۰ دقیقه ای، ۴۰ دقیقه ای، ۵۰ دقیقه ای و یک ساعته است که شما براساس نیاز و سلیقه خود می توانید هر کدام را خریداری نمایید. کافی است بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

سفارش افزایش بیننده لایو اینستاگرام

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    یک دیدگاه

    1. ممنون از مطلب خوبتون. مفید و کاربردی بود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)