5 دوره برتر
مهندس درویش زاده
ویژگی های مهم شبکه های اجتماعی

ویژگی های مهم شبکه های اجتماعی

5
(1)

🌺 شبکه های اجتماعی، بستری مناسب برای برقراری ارتباط بین افراد جوامع مختلف است. در واقع هدف اصلی از ایجاد این شبکه ها، نیز همین منظور بوده است. اینکه افراد بتوانند به راحتی و با شیوه ای متفاوت، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

سلام به دوستان همیشگی لاین استور؛ مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ دسترسی آسان و کم هزینه به شبکه های اجتماعی زمینه ارتباطات سریع بین کاربران را فراهم آورده است. در حال حاضر شبکه های اجتماعی بیشترین استفاده را برای برقراری ارتباط بین افراد دارند. اگرچه تلفن و تلفن همراه از مهمترین وسایل برقراری ارتباط هستند، اما ویژگی های متفاوت شبکه های اجتماعی، باعث شده تا بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند.

ویژگی های مهم شبکه های اجتماعی

کاربران حاضر در این شبکه ها، برای برقراری ارتباطات صوتی و تصویری با سرعت بالا و با پرداخت هزینه های مالی اندک و با سرعت زیادی، از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

بررسی های انجام شده توسط سازمان های تحقیقاتی نشان می دهد که، ارتباط نزدیک و روزانه با اعضای خانواده، دوستان و اطرافیان مهمترین دلیلی است که باعث می شود مردم جهان در شبکه های اجتماعی حضور یابند.

برقراری ارتباط سریع و مطمئن، دلیلی است که مرکز Global WebIndex براساس آخرین مطالعه جهانی خود توضیح داده است. این مرکز تحقیقاتی بیان می کند که بیش از نیمی از افراد حاضر در شبکه های اجتماعی، دلیل اصلی حضور خود در شیکه های اجتماعی را، برقراری ارتباط با دوستان و اطرافیان اعلام کرده اند.

این کاربران عقیده دارند که شبکه های اجتماعی نسبت به دیگر روش های ارتباطی، مطمئن تر و سریع تر هستند. و از این طریق می توانند به تمام نیازهای ارتباطی خود برای حضور مجازی در کنار اعضای خانواده یا نزدیکان پاسخ بدهند.

تا قبل از ورود اینترنت و پس از آن فراگیر شدن شبکه های اجتماعی، کسی گمان نمی کرد که بتوان با چنین سرعتی با فردی در فاصله هزاران کیلومتر، از قاره ای به قاره ای دیگر، در کسری از ثانیه ارتباط برقرار کرد، آن هم نه فقط ارتباط صوتی، بلکه ارتباط تصویری و آنلاین.

اما با وجود شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای ارتباطی، برقراری تماس های صوتی و تصویری با کیفیت بالا و کمترین هزینه، امکان خوبی را برای ارتباط با دوستان، اقوام و افراد سایر جوامع ایجاد کرده است.

در حال حاضر و با وجود این شبکه ها، دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه های زیاد برای سفرهای هوایی و زمینی جهت برقراری ارتباط های حضوری و دیدار اقوام و نزدیکا یا حتی ارتباطات شغلی و تحصیلی نیست. امکان تماس های تصویری گروهی و فردی که تا پیش از وجود شبکه های اجتماعی به طی مسافت های طولانی یا حتی کوتاه نیاز داشت، در حال حاضر با وجود شبکه های اجتماعی، در دسترس همگان قرار گرفته است. و همه این موارد، حاکی از اهمیت شبکه های اجتماعی در برقراری ارتباطات سریع و آنلاین دارد.

محور اصلی شبکه های اجتماعی، کاربران هستند.

شبکه‌های اجتماعی مجازی گروه‌های کوچکی دو یا چندنفره ای هستند که با کمک فناوری‌های نوین و در بستر اینترنت به هم متصل می شوند و گروه‌های اجتماعی بزرگ‌تر را شکل می دهند. در این شبکه‌ها که رنگ و بوی اجتماعی و کاملاً مردمی دارند، اعضای شبکه‌ها خود تولیدکننده محتوا هستند.

برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی در بین افراد، متفاوت از روش‌های سنتی است و افراد بدون این‌که همدیگر را ببینند بشناسند و یا با هم دوست و فامیل و حتی همشهری باشند، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و افراد خود محتوای این شبکه‌ها را تولید می‌کنند.

اعضای شبکه های اجتماعی صرف‌نظر از سن، جنسیت، دین، ملیت، افکار و عقاید، فرهنگ و آداب و رسوم و ویژگی‌های شخصیتی و خانوادگی، می‌توانند در هر زمینه‌ای که تمایل داشته باشند، با دانشی اندک، محتوا تولید کند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

در این شبکه ها امکان ارسال هر نوع محتوایی از جمله متن، فیلم، تصویر و … امکان‌پذیر است. به علاوه در شبکه‌های اجتماعی محدودیتی برای تعداد محتوای ارسالی و دفعات ارسال این محتوا ها وجود ندارد.

این یکی از ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی است که باعث می شود، افراد زیادی تمایل داشته باشند، در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و محتوای موردنظر خود تولید و به اشتراک بگذارند.

در واقع ماهیت اجتماعی  این شبکه‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا با هر کسی که تمایل دارند، ارتباط برقرار نمایند و یا ارتباط خود را رد کنند و همچنین هر مطلب یا هر محتوایی را که تمایل دارند، در این شبکه‌ها به اشتراک بگذارند.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی نه فقط در تولید محتوا، بلکه در ارزیابی محتواهای تولید شده نیز تاثیر گذار هستند و می‌توانند به‌راحتی محتوای دیگران را نقد کنند و مورد بررسی قرار بدهند.

ویژگی های مهم شبکه های اجتماعی

کاربران به آسانی تعامل می کنند.

تعاملی بودن، یکی دیگر از ویژگی های شبکه های اجتماعی است. منظور از تعاملی بودن شبکه های اجتماعی این است که کاربران این شبکه‌ها می‌توانند هم به صورت همزمان و هم به صورت غیر ه‌زمان به با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تبادل دوسویه پیام داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی با ویژگی هایی که دارند، امکان ایجاد تعامل برای اعضا و کاربران خود را به وجود می‌آورند. در این شبکه ها  بین پیام‌های منتشر شده، پیوستگی و ارتباط وجود دارد و نیز با سرعت بالای این پیام‌ها بین کاربران رد و بدل می شود.

مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی این احساس را دارند که می توانند اثرگذارباشند. در این شبکه‌ها کاربران محتوا تولید می‌کنند و عرضه و با دیگران به اشتراک می‌گذارند و اثرگذاری محتوای خود را به ‌وضوح درک و مشاهده می‌کنند. تعاملی بودن شبکه های اجتماعی باعث افزایش اعتماد به ‌نفس کاربران و افزایش مهارت‌های اجتماعی و بهبود مشارکت اجتماعی نیز می‌شود.

ویژگی های مهم شبکه های اجتماعی

شیوه های ارتباطی متفاوت

اصلی‌ترین دلیل راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی برقراری ارتباط بین افراد مختلف در یک جامعه یا دیگر جوامع بوده است. ارتباط بین کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بدون محدودیت مکانی و حتی خارج از بحث زمان، در دور دست‌ترین نقاط جهان اتفاق بیفتد.

گستردگی شبکه های اجتماعی، فرصتی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند به روش های بسیار به مراتب آسان‌تر از روش‌های مرسوم، بدون رویت چهره و مواجهه با مشکلات ارتباطی، در گروه‌ها و تیم های مختلف عضوی عضو شوند و با افراد زیادی ارتباط برقرار کنند.

پنهان ماندن هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی باعث می شود تا افراد این اجازه را به خود بدهند تا با سنین و جنسیت‌های مختلف و افراد با فرهنگ و اعتقادات متفاوت ارتباط برقرار کند. پنهان ماندن هویت کاربران شبکه های اجتماعی در هنگام برقراری ارتباط یکی از جذابیت‌های این شبکه‌ها، مخصوصاً برای افرادی است که در حالت عادی توانایی برقراری ارتباط های مؤثر را در زندگی واقعی ندارند.

این گمنامی ضمن اینکه به افراد کمک می‌کند که آزاد تر و آسان‌تر ارتباط برقرار کنند، باعث افزایش مشارکت در مباحث مختلف از جمله مباحث اجتماعی و سیاسی نیز می شود. همچنین اضطراب اجتماعی افراد را کاهش می‌دهد. بعلاوه باعث می‌شود تا افراد روابط گسترده‌ای را با دیگران برقرار کنند و بتوانند این ارتباطات را حفظ کنند و احساسات خود را نیز به راحتی بروز دهند.

چند رسانه ای بودن

از ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی این است که چند رسانه‌ای هستند. مفهوم چند رسانه‌ای به این معنا است که در این شبکه ها می توان به طور همزمان از متن، طراحی، عکس، صوت، ویدئو و … برای انتقال بهتر پیام استفاده کرد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی این امکان را دارند تا برای برقراری ارتباط بهتر و موثرتر، با افراد مختلف و برای انتشار نظر و عقاید خود، از متن، صوت، تصویر و ویدئو و … استفاده نمایند.

اگرچه متن معمول‌ترین روش استفاده برای انتقال پیام در شبکه‌های اجتماعی است، اما امروزه تولید پادکست، محتواهای ویدئویی و انتشار تصاویر با سرعت در حال افزایش است. زیرا افراد با شنیدن صدای دیگران یا تماشای ویدئوها و عکس‌های مختلف، به بهترین شکل ممکن می توانند پیام موردنظر را دریافت نمایند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از قابلیت چند رسانه‌ای بودن این شبکه‌ها برای طراحی کانال‌های جذاب، کارآمد و مناسب با اهداف مختلف استفاده می‌کنند. ارسال و دریافت متن، صوت و تصویر در کانال‌های در شبکه‌های اجتماعی، به امری ساده و آسان تبدیل شده است و این امکان را فراهم آورده افراد پیام های خود را با تاثیر بیشتری با مخاطبان به اشتراک بگذارند.

ویژگی های مهم شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی فرصتی مناسب برای درآمد زایی

همانطور که در این مقاله اشاره شد، شبکه های اجتماعی، ویژگی ها و امکانات متنوعی دارند که توانسته اند میلیون ها کاربر را جذب نماید. این ویژگی ها در  کنار حضور میلیون ها کاربر، موقعیتی بسیار مناسب برای تبلیغات، بازاریابی، معرفی برند و فروش محصولات است.

برای اینکه بتوانید در این شبکه ها کسب و کار خود را توسعه بدهید، یا فروش محصولات خود را افزایش دهید، یا برای برندتان بازاریابی کنید و تبلیغات موثری داشته باشید، با وجود رقبای زیاد و با هوش، داشتن یک مشاوره متخصص ضروری است.

مجموعه لاین استور، آماده ارائه انواع مشاوره در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی، بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ارائه دوره های آموزشی جامع در دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی است. با برقرای ارتباط با این مجموعه می توانید به اهداف خود در شبکه های اجتماعی دست یابید، زیرا تخصص لاین استور، در فعالیت های بازاریابی دیجیتال، در سایت ها و شبکه های اجتماعی است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 / 5. 1

اولین کسی باشید که به این مطلب ستاره می دهد

این مطلب را مفید میدانید...

برای ارتقاء این مطلب نظر بدهید

پیشهادتان به نویسنده و مدیر سایت

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور #استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade

درباره‌ی مهندس حیدری پشتیبان لاین استور

با عرض سلام و خسته نباشید . من سید حسین حیدری هستم . دانش آموخته مهندسی اقتصاد مدتی در زمینه تبلیغات، فروش و پشتیبانی گروه ها، سایت ها، ربات های تلگرامی و ... فعالیت داشتم و در حال حاضر در زمینه پشتیبانی سایت ها و فروشگاه های اینترنتی، تبلیغات شبکه های اجتماعی، نویسندگی و طراحی سایت فعالیت دارم. با آرزو موفقت برای شما .
دانشگاه مفهومی شبکه های مجازی

اینو دیدی ؟

تفاوت رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی که نمی دانستید

3.4 (5) رسانه اجتماعی چیست پادکست تفاوت رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل کاربری

پنل ادمین

پنل بازاریاب

پنل همکار طلایی

پنل نمایندگی پایه

پنل نمایندگی ریبرند

پنل نمایندگی ویژه

پنل نمایندگی طلایی