نکته های اینستاگرام و بهینه کردن بیو اینستاگرام

نکته های اینستاگرام و بهینه کردن بیو اینستاگرام

سلام به دوستان و همراهان عزیز لاین استور؛ با ما همراه باشید تا با هم نکته های اینستاگرام و بهینه کردن بیو اینستاگرام را بررسی کنیم.

اکثر افراد اعتقاد دارند که بیو در اینستاگرام مهم ترین قسمت اون هست، چون بیو شناسنامه پیجتون هست و اولین چیزی که مخاطب از پیج شما میبیند بیو پیجتون هست حتی در بعضی از موارد باعث افزایش شانس شما  در هنگام جست و جوی کاربران هست و در آخر هم این بیو شماست که مخاطبتون رو قانع میکند، شما را قانع میکند شما را فالو کند یا نه.

برای جذب فالوور از طریق بهینه کردن بیو اینستاگرام باید به چند نکته باید توجه کنیم.

۱٫ تصویر پروفایل

با توجه به برند تجاری شغلتون، چهره خودتون و کسب و کارتون رو با استفاده از تصویر پروفایل نشون میدید. حالا این تصویر میتونه تصویری از خودتون باشه یا یه تصویر از برند یا هرچیزی که مرتبط به کارتون هست و کسب وکار شمارو معرفی میکنه برای مثال اگه شغل هایی مثل (مربی، مشاور، کارشناس و…) دارید مخاطبان با دیدن تصویر شما احساس اعتماد میکنن و از طرف دیگه استفاده استفاده از تصویر برند خودتون به عنوان تصویر پروفایل باعث میشه یه تاثیر آنی و ماندگار روی مخاطباتون بزارید.

۲٫ نام و کلمه کلیدی

قدم دوم برای بهینه کردن و جذاب کردن بیو اینستاگرامتون نام شماست. اما نام تنها کافی نیست و اضافه کردن کلمات کلیدی به نام خودتون باعث بیشتر دیده شدن شما  از طریق جست وجو میشه ، اگه قصد دارید فقط از نام خودتون استفاده کنید، شما میتونید اسم کوچیک خودتون رو بنویسید و کلمات کلیدی یا موضوع کسب و کارتون رو به اون اضافه کنید، برای مثال ( مشاور املاک، طراح سایت، مشاور و مجری تبلیغات و …)

نام و نام کاربردی شما تنها چیزی هست که در جست و جوی اینستاگرام قرار میگیره بنابراین برای انتخاب این قسمت باید با دقت عمل کنید که فرصت بیشتر دیده شدن از طریق جست و جو رو از دست ندید.

۳٫ پیشنهاد شما

یکی دیگه از نکاتی که باید توجه داشته باشیم، پیشنهاد های ویژه هست که باید توی بیو پیجتون قرار بگیره و شما رو از بقیه رقیباتون برتر نشون بده. اما باید یادتون باشه که به ۱۵۰ کاراکتر محدود هست  پس باید به بهترین صورت از اون استفاده کنید و مواردی که نشان دهنده برتری شما نسبت به رقیباتون هست رو به صورت مختصر و مفید بنوسید.یه نکته دیگه هم اینکه اگه پیشنهادتون با سلیقه مخاطبتون همخونی داشته باشه که دیگ نور علی نوره

یه روش دیگه برای انتخاب پیشنهادتون هم جواب دادن به سوال(چرا باید مخاطب شما رو به رقیباتون ترجیح بده؟) هست که بعد از جواب دادن به این سئوال، جوابتون میشه پیشنهادتون .

یه نکته دیگه هم اینکه سعی کنید بیوگرافی خودتونو به کوتاه ترین حد ممکن بنویسید که از کوتاه شدن اون جلوگیری کنید، مهم ترین اطلاعات خودتون رو به صورت خلاصه در بیو اینستاگرامتون قرار بدید.

 

بهینه کردن بیو اینستاگرام
مزایای بهینه کردن بیو اینستاگرام
پیشهاد مطالعه : چگونه در واتس آپ ID بسازیم

 

نکته های اینستاگرام و بهینه کردن بیو اینستاگرام

 

۴٫ فراخوان به عمل یا CTA

شما باید برای اینکه مخاطبا بتونن اون چیزی که شما میخواید یا پیشنهاد شما رو بررسی کنن و یا حتی سئوال هاشون رو باهاتون مطرح کنن باید از جملاتی مثل : دانلود کنید، عضو شوید، بازدید کنید و ثبت نام کنید استفاده کنید شاید به نظر شما گذاشتن فراخوان بر بیو چیز کارآمدی نباشه ولی باید بگم که یکی از نکات مهم در بیو ایستاگرام هست، حالا اگه فضای کافی برای بیوگرافیتون دارید، از ایموجی برای جذب بیشتر مخاطب استفاده کنید، به عنوان مثال از ایموجی اشاره دست به سمت پیشنهادتون استفاده کنید.

۵٫ لینک URL

در بیو اینستاگرام فقط یه جا برای افزودن لینک وجود داره پس باید با دقت درباره ی این لینک فکر کنید و یک صفحه عمومی از سایتتون رو نذارید بلکه سعی کنید یک صفحه از سایتتون رو بذارید که یک پیشنهاد رایگان یا یه رویداد جالب و جذاب وجود داره و افراد در ازای پیوستن به اون یا دریافت پیشنهاد رایگان چاره ای جز ثبت نام و تکمیل فرم نداشته باشند.

۶٫ دکمه تماس

 

instagram

 

اگه حساب شما یک حساب کسب و کاری (BUSINESS) هست، میتونید دکمه هایی مثل: (contact) ، (cal) و… انتخاب کنید.

برای انتخاب دکمه های تماستون  سریع ترین و بهترین راه ارتباطی مثل شماره یا آدرس ایمیلتون رو به دکمه های تماس اضافه کنید.

یه نکته دیگه هم اینکه بعد بروزرسانی و کامل کردن بیوی خودتون در اینستاگرام از یکی از دوستانتون کمک بگیرید و یا خودتون از دید مشتری آن را ببینید و یا از دوستانتون بپرسید که بیو شما به اندازه کافی جذاب هست؟ و همینطور راه های ارتباط با شما ساده هست؟ این کار به شما کمک میکنه که تا بیو خود را بهینه کنید.

۷٫ بیشتر استوری های اینستاگرام را هایلایت کنید

این کار راهی برای ارتباط با مخاطبان و فالوور هایی هست که تازه به لیست مخاطباتون یا مشتریاتون اضافه شدن، با  اینکار کاربران جدید شما هم میتونن از اطلاعات گذشته شما استفاده کنن. میتونین استوری هایی مثل (درباره من) ، (حمایت ها) ، (دوره های رایگان) ، (پشت صحنه) ، (پیشنهاد ویژه) و … را highlight  کنید. بهترین قسمت ماجرا این هست که با highlight کردن استوری های شما به صورت نا محدود دردسترس قرار میگیرند و هیچ محدودیت زمانی وجود ندارند، همچنین  شما میتونید استوری هاتون رو به هایلایت ها اضافه کنید و حتی امکان حذف استوری ها از هایلایت رو هم دارید.

۸٫ از ایموجی استفاده کنید

ایموجی ها خیلی به درک فوری، انتقال احساسات، جلب توجه کمک میکنن و برای کاربرانی که زود تصمیم میگیرند ایموجی تاثیر زیادی داره، حتی همین ایموجی میتونه گزینه ای عالی برای جذاب کردن بیو اینستاگرامتون باشه

البته شاید بعضی افراد ندونن چطور میشه از ایموجی استفاده کرد، بکارگیری ایموجی اصلا کار سختی نیس و فقط به کمی حوصله نیاز دارد، برای مثال شما میتونید از علامت موقعیت مکانی برای نشون دادن موقعیت مکانی خودتون استفاده کنید یا از ایموجی اسکناس برای قیمت محصولتون استفاده کنید و همینطور از بقیه ایموجی هاهم استفاده کنید. البته در استفاده از ایموجی هم نباید زیاده روی کنید و فقط برای حس صمیمیت و جذابیت از اونا استفاده کنید.

 

حالا که این نکات بیو اینستاگرام رو یاد گرفتید، سعی کنید بیو اینستاگرام خودتون رو با توجه به این توضیحات بهینه کنید و با استفاده از فقط ۱۵۰ کاراکتر باید شخصیت و برندتون رو به طور کوتاه و مختصر و صدالبته مفید به کاربر بشناسونید، تا قانع بشه و شما رو فالو کنه.

امیدوارم این آموزش بدردتون خورده باشه و ازش کمال استفاده رو برده باشید.

 

 

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)