اگر شما هم کسب و کاری دارید که به صورت مستقیم و یا از طریق تلفن و یا شبکه های اجتماعی با مشتری سر و کار دارید، باید گوش دادن به حرف های مشتری را تمرین کنید که به حرف های او در هنگام برقراری ارتباط برای فروش، به خوبی گوش فرا دهید.
سلام به دوستان همیشگی لاین استور؛ مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ شاید برای شما هم برخورد با مشتری کاری بسیار دشوار باشد، در این مقاله قصد داریم اهمیت گوش دادن به حرف های مشتری را بیان کنیم. مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک نماید، تا این ویژگی را در خود تقویت کنید و بر صف مشتریان وفادار خود بیفزایید.
برخورد صحیح با مشتریان را آموزش ببینیم.
بیان اهمیت حضور مشتری برای کسب و کار های مختلف، شاید کمی تکراری باشد، زیرا اکثر افراد فعال در زمینه فروش محصولات مختلف و ارائه خدمات متنوع، به خوبی می دانند که بدون مشتری، اساساً کسب و کاری وجود نخواهد داشت.
اگرچه اکثر افراد از اهمیت وجود مشتری آگاهند، اما ممکن است برخی نحوه مشتری مداری و چگونگی جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان را ندانند. نکته اساسی این است که برخورد مناسب با مشتری، همانقدر اهمیت دارد، که ارائه کالای باکیفیت و با قیمت مناسب، مهم است.
بنابراین افرادی که تمایل به حفظ موقعیت خود و یا بهبود و پیشرفت کسب و کارشان دارند، باید در پی یادگیری روش های صحیح برخورد با مشتری باشند، و آن ها در هنگام کار پیاده سازی کنندکه یکی از این برخوردهای صحیح گوش دادن به حرف های مشتری می باشد.
پیشهاد مطالعه :
باگوش دادن به حرف های مشتری نیاز او را بیابید!
همیشه اولین برخورد، چه در کسب و کار و چه در هر موقعیت دیگری، در ذهن افراد باقی می ماند. برخورد صحیح و مناسب، باعث می شود تا افراد تمایل بیشتری برای دیدار مجدد و برقراری ارتباط های بعدی داشته باشند.
زمانی که مشتری وارد فروشگاه شما می شود و یا از طریق تلفن و یا در شبکه های اجتماعی با شما ارتباط برقرار می کند، بسیار مهم است که به حرف های وی گوش دهید. با گوش دادن به صحبت ها و نظرات وی، به راحتی متوجه خواسته و نیاز وی خواهید شد، و می توانید با برآورده کردن آن، رضایت او را جلب کنید.
تقریبا تمام مشتریان، به راحتی ویژگی های کالا و خدمات مورد نیازشان را بیان می کنند. شما به عنوان طرف مقابل، با گوش دادن به حرف های مشتری و توجه به نظرات او، بخش مهمی از مسیر جلب رضایت مشتری را طی می کنید.
با گوش دادن به مشتری ناراضی، به وی احترام بگذارید!
مشتری ناراضی در هر کسب و کاری وجود دارند، ممکن است شما نیز با آن ها برخورد داشته باشید. در موقع مواجهه با مشتری ناراضی، حفظ آرامش و گوش دادن به صحبت های وی، از هر چیزی مهم تر است.
با این کار او به زودی متوجه می شود، که شما او را درک کرده اید و به او احترام می گذارید. این کار باعث می شود تا به شما اعتماد کند. به همین راحتی!
البته شاید برای اغلب افراد کار راحتی نباشد، اما اگر تمایل دارید بر تعداد مشتریان وفادار شما افزوده شود، باید این صفت مهم را در خود تقویت کنید. ضمن اینکه گوش کردن، در برخورد با افراد دیگری که در زندگی شما قرار دارند، نیز بسیار به شما کمک می کند.
پیشهاد مطالعه :
سخن آخر اینکه…
گوش دادن به حرف های مشتری، یکی از مهمترین ابزارهای مفید در برقراری ارتباط موثر و مفید با مشتری است. این شیوه رفتاری، باعث می شود تا ذهنیت مثبتی نسبت به شما در ذهن مشتری ایجاد شود.
این مشتری علاوه بر اینکه برای دریافت کالا و خدمات به شما مراجعه می نماید، به صورت رایگان تبلیغ شما و مجموعه شما را به اطرافیان خواهد کرد. بنابراین به جای پرحرفی و زبان ریزی برای فروش محصول، با احترام و به راحتی می توانید اعتماد وی را جلب کنید، حتی اگر کالای مورد نظر او فعلا در فروشگاه شما موجود نباشد!