چقدر از قوانین جهانی مطلع هستید؟

قانون پارتو یا ۲۰/۸۰

سلام به دوستان عزیز لاین استور. شما چقدر از قانون پارتو یا ۲۰/۸۰  مطلع هستید؟ احتمالا چیزهایی درباره این قانون شنیدید.

آیا چیزی درباره قانون پارتو یا همون قانون بیست هشتاد میدونید؟ با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با این قوانین بیشتر آشنا کنیم.

چقدر از قوانین جهانی مطلع هستید؟

نحوه یاری‌رسانی قانون پارتو یا ۲۰/۸۰ به کسب و کار

ارزش اصل پارتو در مدیریت کسب و کار با یادآوری و اهمیت توجه افراد بر لزوم حفظ تمرکز بر ۲۰% مهم کسب و کار خود را تثبیت می‌کند. برای مثال یکی از موضوعات مهمی که باید در کسب و کار مورد دقت قرار گیرد این است که از مجموعه کارهایی که در یک روز در محیط کار انجام می‌گیرد تنها ۲۰% آن‌ها مهم بوده و آن ۲۰%، ۸۰% نتایج را برای ما و سازمان ما نتیجه دارند. بنابراین بسیار مهم است که آن ۲۰% کار را شناخته و تمرکزمان نیز کاملاً بر آن‌ها متمرکز باشد.

این مورد در برنامه‌ریزی و تعیین KPI کارمندان بسیار اهمیت دارد. باید همواره در نظر داشته باشیم اگر کاری از قلم افتاده و به طور کامل انجام نگرفته آیا جزو این ۲۰% هست یا خیر. اگر جزو این ۲۰% باشد حتماً باید کار به دقت انجام گیرد.

یادمان باشد که تنها سخت کار کردن و هوشمندانه کار کردن اهمیت ندارد، بلکه باید تمرکزمان را برای کارهای هوشمندانه خرج کنیم.

قانون پارتو یا بیست هشتاد
قانون پارتو یا بیست هشتاد چیست

چگونه از اصل پارتو یا قانون ۲۰/۸۰ برای مدیریت کارکنان استفاده کنیم؟

یکی از عوامل مهم در موفقیت یک کسب‌وکار، کارکنان آن مجموعه هستند. مسئولبت‌پذیر بودن، ماهر بودن و باتجربه بودن کارکنان با رشد و موفقیت یک کسب‌وکار در رسیدن به اهدافش رابطه مستقیم دارد. اصل پارتو یا قانون ۲۰/۸۰ در محیط کار به این معنی است که ۸۰ درصد مسئولیت و کار بر عهده ۲۰ درصد از کارمندان است.

این موضوع به این معنی است که بیشتر کاری که در یک مجموعه انجام می‌شود را تنها تعداد کمی از کارمندان انجام می‌دهند. این افراد معمولاً رهبران، مدیران و افرادی هستند که نظراتشان حائز اهمیت است. با این حال، در اغلب اوقات شناخت این ۲۰ درصدر از کارکنان کار دشواری است. برای مثال، ممکن است که در یک دپارتمان مدیر یا رهبر گروه به درستی کار نکند و بیشتر تصمیم‌گیری‌ها از سوی نایب او صورت بگیرد. شاید تعجب کنید، اما این اتفاق کاملاً مرسوم است.

یکی دیگر از تفسیرهای اصل پارتو در محیط کار چنین بیان می‌کند که «بیشتر مشکلات در یک سازمان توسط تعداد کمی از کارکنان ایجاد می‌شود». به زبان ساده، آن‌ها کار نمی‌کنند یا کم کاری می‌کنند و یا اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شوند. همین موضوع سبب از بین رفتن زمان، انرژی و منابع می‌شود.

اما راه کار حل این معضل چیست؟ تشویق کارکنان به رشد، مسئولیت‌پذیری و مشارکت در کارها یکی از دستاوردهای بزرگ استفاده از قانون ۲۰/۸۰ در محیط کار است.

قانون پارتو یا همون بیست هشتاد میگه خیلی اوقات مجموعه ما به دو قسمت تقسیم میشه برای مثال:

معمولا ما ۸۰ درصد درآمدمون رو از ۲۰ درصد زمان و فعالیت روزانمون بدست میاریم.

یا اینکه از صد در صد ارتباطات روزانه ما فقط ۲۰ درصد اون ۸۰ درصد برامون منفعت داره.

 

حالا برای اینستاگرام هم میشه گفت که اگر تعداد فالوورهاتون رو در نظر بگیریم بیست درصدشون هستن که خیلی حواسشون به شما هست .

قانون پارتو یا بیست هشتاد
قانون پارتو چیست؟

این قانون یکی از صدها قانون جهان هست، که ۹۹ درصد توی زندگی ما صدق میکنه .

آیا این قانون در زندگی شمام صدق میکند؟

قانون بیست هشتاد رو بیاد داشته باشید.

 

مشاهده ویدیو در اینستاگرام مهندس درویش زاده

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)