تقریبا ۷۴ درصد از مردم ادعا کردند که ایمیلهای تبلیغاتی به تنهایی باعث سردرگمی آنها شده است. علاوه بر این، مصرف کنندگان در هر ماه حدود ۱۱،۲۵۰ آگهی را مشاهده میکنند. بله! حجم بالایی است. بنابراین شما نیاز دارید تا مطمئن شوید که تلاشهای بازاریابی شما در میان این حجم بالا، برجسته تر است.
آمار ایموجی مارکتینگ در فیس بوک
شما باید راهی برای ایجاد تفاوت پیدا کنید و مشتریان خود را به تعامل و ارتباط با محتوای خود دعوت کنید. اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ من یک راه حل دارم
من به شما یک سلاح مخفی را معرفی میکنم که با آن میتوانید به طرز چشمگیری نرخ کلیک خود را در ایمیل مارکتینگ،شبکههای اجتماعی، SERPs و غیره افزایش دهید؟
شما برای مدتی طولانی از آن استفاده کرده اید، اما احتمالا از نسخه بازاریابی آن غافل بودهاید.
من در مورد ایموجیها صحبت میکنم. این یک تصویر ارزش ۱۰۰۰ کلمه را دارد، آیا اینگونه نیست؟ اما شما نمی توانید فقط از چند ایموجی استفاده کنید و فکر کنید که این کار به تنهایی می تواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد. تاکتیکهایی وجود دارد که میتوانید برای تقویت تعامل از آنها استفاده کنید.
روش استفاده کردن از ایموجی در اینستاگرام را بخوانید.
با این سه تاکتیک خواهید دید که ایموجی ها چگونه می توانند برای بازاریابی موبایل تان کار کنند:
۱- نوتیفیکیشن های حامل ایموجی، ۸۵ درصد بیش تر گشوده می شوند
خواه باور کنید خواه نه؛ ایموجی و شکلک ها قدرت و تاثیر زیادی را نسبت به بدون شکلک بودن دارند. در پیام هایی که حامل ایموجی ست غالباً دو برابر بیش تر باز شده و خوانده می شوند.
نکات ظریف بسیاری در هنر ارسال نوتیفیکیشن و اطلاعیه ها وجود دارد. مثلاً Marketing Land توضیح می دهد که نوتیفیکیشن هایی که با زمان ⏱ بهینه سازی شده اند ماندگاری را تا ۷ برابر افزایش می دهد. بسیار مهم است که زمان پیام و همینطور محتوای پیام را بهینه کنید.
بطور خلاصه می توان تاکید کرد که رابطه ای واقعی بین استفاده از ایموجی و ماندگاری وجود دارد. بنابراین ارزش این را دارد که در استراتژی پیام رسانی خود روی قدرت ایموجی و شکلک ها سرمایه گذاری کنید.
۲- ایموجی سطح احساساتی را تشدید می کند
خیلی خوب است اگر بدانیم که کاربران ایموجی را دوست دارند اما چرا اینگونه است؟ دانشی که در پشت این ایموجی ها قرار دارد توضیح می دهد مغز ما شکلک ها را به عنوان ارتباطات غیرکلامی شناسایی می کند. این موضوع بُعد احساسی را به مسئله می افزاید. چیزی که درکِ آن از طریق نوشته سخت می باشد. نحوه ی انتقال شوخ طبعی در سطح اینترنت ممکن نیست بنابراین ایموجی ها می توانند به مطلب شفافیت ببخشند. به گونه ای که انگار تُنِ صدای طرف مقابل را احساس کنیم. -که این در نوشته های خالص وجود ندارد!
ایموجی هایی با رنگ های روشن و با حالات زنده در القا کردن احساسات بهتر هم عمل می کنند. خیلی سخت است که بتوان اثرات احساسی این ایموجی ها را روی کاربران موبایل سنجید. ایجاد رابطه ی احساسی با کاربر، دیدگاه آنان را درباره ی اپلیکیشن تغییر داده و نرخ باز شدن آن را افزایش خواهد داد. چه کسی دوست ندارد پیامی را که صمیمی و احساسی به نظر می آید باز کند و سرگرم آن شود؟
۳- ایموجی ها به برند اجازه می دهند تا به زبان کاربر سخن بگویند
در گذشته های دور، پیام های بازاریابی از ارتباطات شخصی متمایز بود. بازاریابی، دنیای بیلبورد و آگهی و تراکت ها را به خود مشغول می کرد و مکالمات دو نفره هم از طریق نامه و یا رو در رو صورت می گرفت. اما موبایل ذاتاً یک رسانه ی شخصی بود.
کانال هایی مثل تلفن و ایمیل همیشه توسط هم دوستان شخصی و هم بازاریابان استفاده می شد. اما این فقط شروع ماجرا بود. امروز پیام های بازاریابی بی توجه به اینکه کجا هستیم و چه کاری انجام می دهیم، از طریق دستگاهی که کل ارتباطات شخصی ماست به ما می رسند.
با این قدرت عظیم، انتظارات بالای کاربر نیز همراه می شود. حالا به نظر می رسید که اطلاعیه ها و نوتیفیکیشن ها در کنار پیام های شخصی دوستان و خانواده خیلی تصور بدی را ایجاد کنند، بدین ترتیب نوبت بازاریابان رسید که شخصی سازی کنند.
ایموجی ها مثل شعارند. آنها به برند اجازه می دهند تا به زبان خود کاربران صحبت کند طبق آماری که نشان می دهد جوانان هم نسبت به سایر رده های سنی، با ایموجی بیش تر درگیر می شوند. همین نتیجه هم قدرت ایموجی در پیام ها را برای برندهایی که قصد دستیابی به جوانان دارد را دو برابر افزایش می دهد.
منابع: یاراپلاس، نوین مارکتینگ، پدیده فکر مهمتر
ایموجی و شکلک ها قدرت و تاثیر زیادی را نسبت به بدون شکلک بودن دارند. در پیام هایی که حامل ایموجی ست غالباً دو برابر بیش تر باز شده و خوانده می شوند
سلام حمید جان ممنونم از نظرت منم موافقم که پست های داری ایموجی بیشتر دیده میشن ولی با اینکه دو برابر دیده بشن نه با اینکه چندین برابر بیشتر دیده میشن موافقم
خیلی وقت ها این رو تجربی دیدم
دراین مقاله متوجه شدم استفاده از ایموجی های شبکه های مجازی واسه جلب نظر وتوجه مخاطبین ودرک بهتر بعضی ازمفاهیم استفاده کرد☺☺☺☺