5 دوره برتر
مهندس درویش زاده
اعمال مدیریت اصولی در شبکه های اجتماعی

اعمال مدیریت اصولی در شبکه های اجتماعی

5
(1)

🌺 امروز شبکه‌های اجتماعی به محیطی برای درآمدزایی و توسعه کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند.

سلام به دوستان همیشگی لاین استور؛ مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ کاربران زیادی نیز از این شبکه‌ها برای جستجوی کالای مورد نظر خود استفاده می‌کند و این فرصت را دارند تا کالای موردنظر را با خود را با مقایسه نمونه‌های موجود در دیگر کانال‌ها و سایت‌های مختلف انتخاب کنند و بدون حضور فیزیکی در فروشگاه‌ها، محصول موردنظر خود را در کمترین زمان با هزینه کمتر خریداری نمایند.

اما این‌که مشتریان حاضر در شبکه‌های اجتماعی از کدام کانال‌ها خرید می‌کنند و یا جذب خدمات کدام کانال یا سایت می شوند، بستگی زیادی به نحوه مدیریت آن کانال در شبکه اجتماعی دارد. مسلماً کانال‌هایی که مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته‌اند، توسط فرد یا افرادی مدیریت می شوند که توانسته‌اند به‌خوبی این فضا را مدیریت کرده و از رقبای خود پیشی بگیرند.

راه‌اندازی یک کانال برای فروش محصولات مختلف یا ارائه خدمات متنوع، تقریباً برای بسیاری از افراد کاری آسان است اما چرا همه صاحبان کسب ‌وکارها در معرفی، عرضه و فروش محصولات خود در شبکه‌های اجتماعی موفق نیستند؟ موضوعی که به نحوه مدیریت این شبکه‌ها توسط آن‌ها بستگی زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم، اصول مدیریت شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنیم تا افرادی که تمایل به پیشرفت در زمینه شغلی خود دارند، از آن استفاده نمایند.

اعمال مدیریت اصولی در شبکه های اجتماعی

۱- انتخاب شبکه اجتماعی متناسب با هدف مدنظر

اولین گام برای شروع فعالیت در شبکه های اجتماعی این است که از بین انواع شبکه‌های اجتماعی در دسترس، شبکه‌ای را انتخاب کنید که با هدف موردنظر شما متناسب باشد. انتخاب شبکه یا شبکه های اجتماعی با طرفداران زیاد و امکانات متنوع، اهمیت زیادی دارد.

درصورتی‌که راه‌اندازی کسب و کار و یا تبلیغات برای شما اهمیت دارد، شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام یا ایتا و سروش می‌توانند گزینه های مناسب باشند. برای برگزاری کلاس‌های آنلاین نیز می توانید از اسکایپ و موارد مشابه استفاده کنید. همچنین برای اشتراک‌گذاری ویدئوها، آپارات شبکه اجتماعی پرطرفداری است.

۲- مشتریان خود شناسایی کنید.

شناسایی مشتریان، اهمیت زیادی دارد، زیرا بدون وجود مشتری اصلاً کسب ‌وکار دوامی نخواهد داشت. تعامل با مخاطبان کانال از طریق مطالعه بخش نظراتی که در زیر پست ها می‌گذارند و همچنین انجام نظر سنجی کمک زیادی به شناخت نیازها و ذائقه مشتریان می کند.

هر مدیر موفق باید متوجه باشد که چه محتواهایی طرف‌داران بیشتری دارند، هم چنین محصولاتی را عرضه کند که نیاز و سلیقه مشتریان است. بدین‌ترتیب می‌تواند رضایت مشتریان را بدست آورد و آن‌ها را به افراد مشتریانی وفادار تبدیل کند که خود تبلیغ‌کننده محصولات و کانال شما باشند.

۳- تجزیه و تحلیل نتایج دوره های قبل

یکی از مهم‌ترین دلایل برای پیشرفت هر کسب و کاری، بررسی و تجزیه و تحلیل دوره‌های کاری گذشته است. هر مدیر خوبی خوب باید گذشته خود را ارزیابی کند تا بتواند نقاط قوت و ضعف را شناسایی نماید.

محتواهای پرطرف‌دار و مطالبی که بیشتر از بقیه مخاطبان را به خود جذب کرده است، باید شناسایی شوند تا الگویی برای ادامه کار باشند. هم چنین محتواهای کم طرف‌دار باید تغییر کرده و بهبود پیدا کنند تا بتوانند در در جذب مخاطب موفق تر عمل کنند. حذف یا تغییر محتوایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

همچنین بررسی این‌که کدام چالش‌های ایجادشده، توانسته مخاطبان را بیشتر درگیر کند و نتایج نظرسنجی‌ها چیست، کمک زیادی به ادامه مسیر می نماید.

۴- تولید محتوای جذاب و باارزش

قسمت مهم مدیریت شبکه‌های اجتماعی تولید محتوای مناسب جذاب و تاثیر گذار است. در واقع محتوای تولیدی به شما امکان می دهد تا پیام مورد موردنظر خود را که معرفی محصول، برند، خدمات و … است را به مخاطب منتقل کنید.

با داشتن یک تیم حرفه‌ای و تقسیم کار بین آن‌ها، می‌توانید انواع محتواهای متنی، پادکست، ویدئو، انیمیشن، تصویر و … را تولید و در کانال یا صفحه موردنظر منتشر کنید. محتوای جذاب و حاوی مطالب ارزشمند، می‌تواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

همان‌طور که قبلاً نیز بیان شد، برای این کار می‌توانید بررسی کنید مخاطبان کدام محتوا ها را بیشتر پسندیده‌اند. محتوا باید بطور مرتب در کانال بارگذاری شود و به ‌روز باشد. مطالب ارائه ‌شده باید ارزش علمی بالایی داشته باشند تا مخاطبان از مطالعه آن‌ها استفاده کنند و لذت ببرند.

۵- برگزاری چالش ها و مسابقات متنوع و جذاب

برگزاری چالش های متنوع که مخاطبان را درگیر می‌کند، کمک زیادی به دیده شدن محصول و برند شما می کند. طراحی انواع چالش‌های هوشمندانه می‌تواند برند شما را برای مخاطبان جذاب نماید.

همچنین می توانید مسابقات مختلفی برگزار کنید تا مخاطبان برای دریافت جایزه خاص با هم رقابت کنند و در حین رقابت با محصولات و خدمات شما آشنا شوند. هشتگ گذاری مناسب برای چالش‌ها و مسابقات کمک زیادی به دیده شدن برند شما می‌نماید.

در صورتی که شما نیز برای مدیریت کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی با چالش هایی روبه رو هستید و هنوز به نتیجه مورد انتظار خود نرسیده اید، می توانید از مشاوران مجموعه لاین استور کمک بگیرید. و با شرکت در دوره های آموزشی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی، در این زمینه و موارد مشابه به پیشرفت های چشم گیر دست یابید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 / 5. 1

اولین کسی باشید که به این مطلب ستاره می دهد

این مطلب را مفید میدانید...

برای ارتقاء این مطلب نظر بدهید

پیشهادتان به نویسنده و مدیر سایت

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

درباره‌ی کارشناس لاین استور پشتیبان لاین استور

با عرض سلام و خسته نباشید . من پشتیبان لاین استور هستم . با آرزو موفقت برای شما عزیزان.
دانشگاه مفهومی شبکه های مجازی

اینو دیدی ؟

تفاوت رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی که نمی دانستید

3.4 (5) رسانه اجتماعی چیست پادکست تفاوت رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنل کاربری

پنل ادمین

پنل بازاریاب

پنل همکار طلایی

پنل نمایندگی پایه

پنل نمایندگی ریبرند

پنل نمایندگی ویژه

پنل نمایندگی طلایی

ما در لاین استور با محدودکردن حق استفاده از اینترنت مخالفیم. مخالفت کنید