حتما توی شبکه های اجتماعی به اسم های بلاگر (Blogger) و اینفلوئنسر (Influencer) برخوردید. تیم لاین استور در این مقاله قصد داره تفاوت ها و شباهت های اینفلوئنسر و بلاگرها رو بررسی کنه.
پادکست تفاوت ها و شباهت های اینفلوئنسر و بلاگر ؛ بشنوید :
به طور کلی میتونیم بگیم تفاوت ها و شباهت های اینفلوئنسر و بلاگر توی محل فعالیت اوناست.
بلاگرها توی وبلاگ های خودشون درباره تجربه های شخصیشون یا بعضی از مسائل و رویدادها پست های محتوی عکس و نوشته منتشر میکنن.
ولی اینفلوئنسرها از همه پتانسیل ها برای معرفی خودشون و حوزه کاریشون استفاده میکنن.
البته امروزه تعریف بلاگر تغییر کرده و به هر کسی که توی شبکه های اجتماعی مشغول به اشتراک گذاشتن پست ها و تجربه های خودش هست بلاگر میگن، به طور کلی میتونیم بگیم بلاگرها زیر شاخهء اینفلوئنسرها هستن و یا حتی ممکن هست که یک بلاگر به مرور زمان به یک اینفلوئنسر تبدیل بشه.
یه تفاوت ها و شباهت های اینفلوئنسر درباره برخورد دنبال کننده ها یا فالوور های اوناست. درواقع نمیتونیم بگیم در هر دو دسته تعداد دنبال کننده ها ملاک هست چون یک اینفلوئنسر میتونه با تعداد کمی دنبال کننده هم اثر زیادی توی تصمیم گیری همین افراد داشته باشه، ولی شاید یک بلاگر با دنبال کننده های زیاد هم نتونه روی دنبال کننده هاش تاثیر گذاری خوبی داشته باشه.
پیشهاد مطالعه:
پس تفاوت اصلی این دو دسته تاثیر گذاریشون روی دنبال کننده هاست.
اینفلوئنسرها با ترفندها و محتواهایی که تا امروز منتشر کردن، به مرور تونستن اعتماد مخاطبشونو جلب کنن و به زندگی اونا نفوذ کنن و اینطوری میتونن روی مخاطبشون تاثیر بزارن.
ولی بلاگرها صرفا با انتقال یه سری موضوعات تا امروز فعالیت کرده و ارتباط چندانی با مخاطبشون نداشتن، در واقع بلاگرها مثل یه نویسنده هستن و مخاطباشون خواننده های کتاب اونا هستن. معمولا هم یه شخص توی طول زندگی ممکنه هیچ وقت با نویسنده مورد علاقش گپ و گفت نداشته باشه.
تفاوت ها و شباهت های اینفلوئنسر و بلاگر
درک تفاوت ها و شباهت های اینفلوئنسر و بلاگر با توجه به ۳ میلیارد کاربر فعالی که در تمامی شبکههای اجتماعی هر روزه در حال فعالیت هستند اندکی دشوار است. همانطور که میدانید ما در حال حاضر در قرن ۲۱ زندگی میکنیم و هر روز تعدادی برنامههای جدید و متفاوت به دنیای شبکههای اجتماعی اضافه میشوند و بر اساس فاکتورهایی که جامعه و مردم به آنها علاقه دارند برخی از این برنامههای اجتماعی ناگهان مانند بمب صدا میکنند و تمامی مردم ترغیب به استفاده از آنها میشوند.
یکی از بهترین مثالهایی که در این زمینه میتوانیم برای شما بزنیم شبکه اجتماعی اینستاگرام است. اینستاگرام در بازه زمانی کوتاهی مبدل به بهترین منبع تبلیغاتی رایگان برای بیزینسها و کسب و کارها شد و با توجه به همین دلیل رقابت میان آژانسهای تبلیغاتی در زمینه اشتراک گذاری محتوا با کیفیتتر و یا ارائه خدمات اینچنینی شدت گرفت.
با این حال اینروزها عبارت اینفلوئنسر و بلاگر به پای ثابت اکثر پروفایلهای شبکههای اجتماعی مبدل شده که گاها گذرمان به آنها برخورد میکند.
طبیعی است که وقتی ما در این زمینهها فعالیت حرفهای نداریم نتوانیم کاملاً تفاوت میان این دو مبحث را از یکدیگر درک کنیم. همچنین اگر فردی هستید که قصد دارد به تازگی کسب و کار و برند خود را با استفاده از تبلیغات به مردم معرفی کند حتماً تا حالا فکر استفاده از یک اینفلوئنسر به منظور کارهای مرتبط با این فلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات بیشتر به گوشتان خورده است.
پیشهاد مطالعه:
تفاوت ها و شباهت های اینفلوئنسر
اولین شباهت این دو دسته میتونه تولید محتوا باشه. هم اینفلوئنسرها و هم بلاگرها سعی میکنن با تولید محتوای مناسب خودشون مخاطب هایی رو جذب صفحه شبکه اجتماعیشون بکنن، به این ترتیب که با افزایش تعداد دنبال کننده ها و برقراری ارتباط با اونا صفحه خودشون رو آماده برای تبلیغات برندهای دیگه بکنن و از این روش کسب درآمد کنن.
هم اینفلوئنسرها و هم بلاگرها باید مهارت هایی داشته باشن که عبارتند از:
- خلاقیت و نوآوری
- آشنایی با عکاسی
- تسلط بر روش های تولید محتوا
- آشنایی با رفتار مشتری و مخاطبان
- آشنایی با روش های ساخت ویدئو و پادکست
- آشنایی با ترفندهای مخصوص جذب مخاطب در فضایی که فعالیت میکنن
- و…
اینفلوئنسرها و بلاگرهای موفق در مرور زمان به برند شخصی خودشون تبدیل میشن و بعضیاشون هم حتی دست به تولید محصولات حوزهء کاری خودشون میزنن.