شناخت رقبا در فروش میتواند استرس و نگرانیشان را از بابت پیشی گرفتن رقبا از بین ببرد. شما هم میتوانید از این فرصت استفاده کنید. ارزیابی رقبا این مزیت را دارد که بدانید چه کسانی از شما جلوترند؟ چه برندهایی در حال نزدیک شدن به شما هستند؟
گر به فروش اینترنتی فکر می کنید و به دنبال راه های موفقیت در این حوزه هستید، باید گفت که در ابتدا رقبایتان را بشناسید. درحال حاضر با وجود دسترسی آسان، هزینه پایین و فعالیت کاربران زیاد در شبکه های اجتماعی، زمینه مساعدی را برای فروش اینترنتی فراهم آورده است. باید بدانید که رقبای زیادی همزمان با شما در حال ارائه خدمات به این مشتریان هستند.
پادکست تاثیر شناخت رقبا در فروش ؛ بشنوید :
سلام به دوستان همیشگی لاین استور؛ مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ در این مقاله قصد داریم تا شما را با اهمیت و تاثیر شناخت رقبا در فروش محصولاتتان آشنا نماییم. لطفا تا پایان این مطلب را مطالعه بفرمایید.
شما اولین و تنها فروشنده نیستید!
اگر شما به دنبال کسب و کاری هستید که هیچ رقیبی نداشته باشید، باید گفت هرگز این کسب و کار را پیدا نمی کنید. همواره به یاد داشته باشید، شما اولین و یا تنها فروشنده یک کسب و کار نیستید، قبل از شما و همزمان با شما افراد زیادی مشابه محصول شما را به فروش می رسانند و یا خدماتی شبیه شما به مشتریان ارائه می دهند.
شاید این موضوع باعث نگرانی شما شده باشد، اما بهتر است دیدگاه تان را تغییر بدهید، زیرا در صورتی که شناخت رقبا در فروش را افزایش دهید و راه موفقیت آن ها را بدانید، می توانید از آن ها الگوبرداری کنید. پس قبل از هر چیز رقیبانتان را بشناسید.
نقاط ضعف و قوت رقبا را بشناسید.
شناخت رقبا و نقاط ضعف و قوت آن ها کمک بسیار بزرگی برای توسعه و موفقیت در کسب و کارتان است. شما می توانید از نقاط قوت رقبا در فروش محصول، الگوبرداری نمایید و حتی راه های خلاقانه تری ایجاد کنید. همچنین از نقاظ ضعف آنها اطلاع پیدا کرده تا آن ها را تکرار نکنید.
از قیمت محصولاتی که رقبای شما به فروش می رسانند، مطلع شوید. این روش به شما کمک می کند تا شما هم قیمت محصول را مشابه آن ها تنظیم و به مشتری ارائه نمایید.
پیشهاد مطالعه :
چگونه رقبا را بشناسم؟
شاید سوال بسیار از افراد این باشد که چگونه می توان رقبا شناخت؟ اگر واقع بینانه نگاه کنیم شناخت انواع رقبا کار آسانی نیست. اما روش های بسیار راحت و در دسترسی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها با رقبای زیادی در حیطه کاری خود آشنا شوید.
خوشبختانه با وجود اینترنت، شبکه های اجتماعی و مرورگرها این امکان به راحتی فراهم شده است. کافی است نام محصول و یا نوع خدماتی را که ارائه می دهید، جستجو کنید، تا با تعداد زیادی از رقیبان خود آشنا شوید. ورود به صفحات و سایت های آن ها، می تواند شما را با راهکارهای آن ها آشنا کند.
علاوه بر رقیبانی که به صورت مستقیم، محصولی مشابه محصول شما به فروش می رسانند، برخی از افراد کسب و کارهایی دارند که به طور غیرمستقیم، محصولی را به فروش می رسانند که مکمل محصول شما است.
مثلا اگر شما گل فروشی دارید، افرادی گلدان می فروشند. شما می توانید این محصول را در کنار محصول اصلی خود به فروش برسانید. زیرا ممکن است آن افراد، شروع به فروش گل در کنار فروش گلدان نمایند.
به نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی اهمیت دهید!
سعی کنید تا نظرات کاربران در رابطه با خود و رقیبانتان را دنبال کنید. کاربران، مشتریان اصلی شما هستندو نظرات آن ها مهمترین چیز برای کسب موفقیت شما است. ببینید کاربران از کدام محصول و یا کدام خدمات بیشتر رضایت دارند، شما نیز به دنبال آن باشید.
پیشهاد مطالعه : سایت فروش ممبر
سخن آخر اینکه…
رقبا می توانند بهترین معلمان شما در بهبود کسب و کار، بهبود روش های بازاریابی و بهبود تعامل با مشتری باشند. پس از شناخت رقیبان خود هرگز غافل نشوید و آن را جزو استراتژی های اصلی خود قرار دهید.