برند سازی شخصی (Personal Branding) در کسب و کار چه اهمیتی دارد؟
برند سازی شخصی (Personal Branding) در کسب و کار چه اهمیتی دارد؟

اهمیت برند سازی شخصی (Personal Branding) در کسب و کار

🌺 برند سازی شخصی، مفهومی متفاوت از برندسازی است که در ذهن تعداد زیادی از افراد جامعه وجود دارد. سلام به دوستان همیشگی لاین استور؛ مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ در این مقاله سعی می کنیم تا به زبانی ساده، به معرفی برندسازی شخصی بپردازیم و اهمیت آن را در توسعه کسب و کار بیان کنیم.

 

برند سازی شخصی (Personal Branding) در کسب و کار چه اهمیتی دارد؟
برند سازی شخصی (Personal Branding) در کسب و کار چه اهمیتی دارد؟

 

برند سازی شخصی ((Personal Branding تمایزدهنده شما از رقباست!

اگر بخواهیم به طور ساده، برندسازی شخصی را تعریف کنیم، یعنی اینکه شما بتوانید ویژگی های ممتاز شخصیت خود را به دیگران معرفی نمایید تا در ذهن دیگران به یک برند تبدیل شوید. معرفی مهارت ها و تخصص هایی که در شما وجود دارد، اما در دیگران نه!

امروزه فقط برند شدن یک شرکت آن را محبوب نمی کند، بلکه برند سازی شخصی مدیرعامل و افرادی که آن را مدیریت می کنند، نیز تاثیر مهمی در توسعه آن کسب و کار دارد.

داشتن مدرک تحصیلی بالا، گزینه کافی برای برند شدن نیست. در حال حاضر هزاران نفر در جامعه دارای مداراک تحصیلی عالی هستند. اما آیا همه آن ها برند شخصی دارند؟ ممکن است یک آرایشگر زنانه یا مردانه، با داشتن فقط مدرک دیپلم، یک برند شخصی محبوب داشته باشد.

برندسازی شخصی
برندسازی چیست

فضای اجتماعی محیطی مناسب برای برند سازی شخصی

برای اینکه برندسازی شخصی داشته باشید، باید نه مثل هزاران نفر، مدرک تحصیلی بالا، بلکه باید ویژگی هایی متفاوت از آن ها داشته باشید. چیزهایی  داشته باشید، که شما از تعداد زیادی از رقیبانتان متمایز می کند.

برای برند سازی شخصی خود باید مهارت ها، باورها و اعتقادات خود را با مخاطبین در میان بگذارید. برای بهتر دیده شدن این ویژگی ها می توانید از در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت خود، این ویژگی ها را به اشتراک بگذارید. از این طریق افراد زیادی با دانش و مهارت های شما آشنا می شوند، مهارت های که در بسیاری از دیگر افراد وجود ندارد.

دسترسی آسان و کم هزینه و حضور افراد زیادی که تقریبا در بیشتر طول شبانه روز در شبکه های اجتماعی فعالند، موقعیت مناسبی است تا به شخصیتی برند تبدیل شوید. همچنین می تواند از طریق سایت و یا وبلاگ، خودتان را معرفی نمایید.

برای معرفی موثرتر در کنار نوشتن متن، می توانید ویدئو یا پادکست از مهارت و دانش خود منتشر کنید و راه های رسیدن به تجارب و موقعیت کنونی خود را به زبان ساده اما تاثیرگذار برای مخاطبین بیان کنید.

زمانی که مخاطبین به سایت یا صفحه شخصی شما مراجعه می کنند، باید بدانند که شما چه خدماتی به آن ها رائه می دهید، خدمات و مهارت هایی که اکثر افراد قادر به انجام آن نیستند و یا تا به حال به انجام آن فکر نکرده اند!

البته به خاطر داشته باشید که همیشه باید هویت واقعی خود را بیان کنید.

 

برند سازی شخصی (Personal Branding) در کسب و کار چه اهمیتی دارد؟
برند سازی شخصی (Personal Branding) در کسب و کار چه اهمیتی دارد؟

 

با داشتن برند سازی شخصی کسب و کار خود رونق دهید!

زمانی که شما بتوانید به درستی مهارت ها و ویژگی های خود را به دیگران نشان بدهید، و اعتماد آن ها را جلب کنیدف به راحتی م توانید کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

اینکه شما یک وکیل خبره یا یک آرایشگر ماهر و یا یک مکانیک متخصص باشید، تفاوت زیادی ندارد، اگر بتوانید مهارت ها و یژگی های متمایز خود را از دیگر رقیبان کاری خود به خوبی به جامعه معرفی کنید، به زودی افراد زیادی به سراغ شما خواهند آمد و موقعیت کاری بهتری انتظار شما را می کشد.

سخن آخر اینکه…

اگر شما هم به فکر ساختن برندسازی شخصی خود هستید و ویژگی هایی دارید که می توانید برای دیگران مفید باشید، پس بهتر از فرصتی که فضای مجازی و اینترنت در اختیار شما قرار می دهد، به بهترین نحو استفاده کنید.

برند شدن شخصیت شما باعث می شود تا افراد زیادی به دنبال ارتباط با شما و استفاده از خدمات مشاوره ای و یا مهارت های تخصصی تان باشند. رد نتیجه کسب و کارتان به صورت بهتری دیده می شود، زیرا برای مخاطب  اهمیت دارد که شما مدیر آن کسب و کار هستید.

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور#استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade
پنل ممبر فالوور

    لطفا برای مشاوره رایگان در خصوص ارائه خدمات؛ فرم زیر را پر کنید:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانستو برای دریافت تخفیف ویژه امتحان کن! (ویژه نمایندگی)