🌺 شاید اگر برای اولین بار این اصطلاح را بشنوید، با خود فکر کنید، که ویروس و بازاریابی؛ چه ارتباطی با هم دارند. اما باید عنوان نمود که بازاریابی ویروسی یکی از روش های موفق بازاریابی در فضای دیجیتال است که شرکت های معتبر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.
سلام به دوستان همیشگی لاین استور؛ مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از روش های موفق بازاریابی، که همان بازاریابی ویروسی است، آشنا کنیم. در سال های اخیر، استفاده از این روش در کشور ما نیز، مورد توجه برخی از شرکت ها قرار گرفته است و به دیده شدن برند آن ها در بین مردم جامعه کمک زیادی کرده است.
چرا ویروسی
اگر هنوز به نامگذاری این روش بازاریابی فکر می کنید، باید گفت که یک ویروس از امکانات سلول میزبان استفاده می کند تا بتواند تکثیر شود و در نهایت سلول میزبان را در اختیار خود قرار می دهد و از یک فرد به فرد دیگر سرایت می کند. هدف اصلی بازاریابی ویروسی، انتشار پیام و محتوا در بین مردم، به هر تعداد که ممکن است و بدون اینکه پولی برای تبلیغات صرف شود، می باشد.
زمانی که یک پیام برای عده ای از افراد جذاب باشد، افراد را وادار می کند تا آن پیام را برای دیگران ارسال کنند، به همین ترتیب، آن ها نیز این پیام را برای دیگران ارسال می کنند. این پیام مشابه تکثیر یک ویروس، به سرعت در شبکه های اجتماعی یا از طریق ایمیل منتشر می شود. به همین دلیل به آن بازاریابی ویروسی می گویند.
پیشهاد مطالعه :
تاریخچه بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)، برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ توسط هات میل (Hotmail) که یک شرکت سرویس دهنده ایمیل است، مورد استفاده قرار گرفت. بازاریابان این شرکت، در زیر ایمیل هر فرستنده، عبارتی که حاوی لینک صفحه ثبت نام این شرکت بود، را قرار دادند، به این ترتیب با ارسال هر ایمیل، تبلیغ ایمیل Hotmail به صورت ویروسی در بین کاربران درست به دست می شد.
این شرکت با استفاده از این روش، توانست در یک سال، ۱۰ میلیون نفر به تعداد کاربران خود اضافه نماید. در حال حاضر، با افزایش شناخت نسبت به امکانات شبکه های اجتماعی، این روش بازاریابی در جهان مرسوم شده است. در ایران نیز نمونه هایی از این روش بازاریابی مشاهده می شود.
پیشهاد مطالعه :
دوره های آموزشی بازاریابی
همانطور که عنوان گردید، روش های مختلفی از بازاریابی در شبکه های اجتماعی وجود دارد، که یکی از این روش ها بازاریابی ویروسی است. در صورتی که شبکه های اجتماعی را برای بازاریابی و تبلیغات انتخاب کرده اید، باید گفت، انتخاب کاملاً درستی داشته اید.
برای موفقیت در بازاریابی در این شبکه ها می توانید، روش بازاریابی ویروسی انتخاب کنید. این روش باعث می شود تا نام محصول و برند شما دهان به دهان در بین کاربران بچرخد. اما اعمال این روش نیاز به مشاوره از افراد متخصص دارد، مشاوران مجموعه لاین استور آماده همکاری با شما هستند تا به اهداف خود برسید.
این مجموعه در زمینه بازاریابی، تبلیغات، راه اندازی و توسعه کسب و کارهای در شبکه های اجتماعی به طور موفق عمل می کند و به صاحبان مشاغل در شبکه های اجتماعی مشاوره می دهد. همچنین دوره های آموزشی دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی که توسط لاین استور تدوین و ارائه می شوند، گزینه ای بسیار مناسب برای پیشرفت در بازاریابی ویروسی و دیگر روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.
جهت دریافت مشاوره تخصصی یا دریافت دوره های آموزشی می توانید با لاین استور در ارتباط باشید.