خانه / social media marketing / اشتباه رایج سئو وبسایت های فارسی

اشتباه رایج سئو وبسایت های فارسی

یکی از تکنیک های اثر گذار در بحث سئو سایت محتوای آن است که باید بر اساس استانداردهای تعریف شده توسط موتورهای جستجوگر و با توجه به نیاز کاربر تامین شود در این بخش به بررسی اشتباهات رایج سئو می پردازیم. با لاین استور همراه باشید.

بر اساس الگوریتم های جدید گوگل سایت هایی که از محتوای بی ارزش و کپی استفاده می کنند یا اینکه بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده می کنند تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرند به شدت مورد جریمه قرار می گیرند. بنابراین رعایت استانداردها در بازاریابی محتوا چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته شده است چرا که باعث می شود سایت به صورت کاملا قانونی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد و در صورت رضایت کاربران از مطالب سایت پایداری طولانی مدتی داشته باشد.

عوامل مهم در بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت بسیار فراتر از به کاربردن چند کلمه کلیدی ساده در داخل متن است. به عبارتی دیگر یک محتوای خوب علاوه بر اینکه باید میزان مناسبی از کلمات کلیدی در آن به کار رفته باشد باید منحصر به فرد، بدون ایراد نگارشی و از همه مهم تر مخاطب پسند باشد. و البته توجه داشته باشید که برخی از عوامل سئو نیز مربوط به رعایت استانداردهای کدنویسی و طراحی سایت می باشد که پیش از شروع بازاریابی محتوا باید از آن اطمینان حاصل نمود.

نوشتن برای موتور های جست و جو

الگوریتم گوگل هر سال برای رتبه بندی وب سایت ها تغییر می کند و هیچ گاه این تغییرات به صورت عمومی در اختیار وبمستر ها قرار نمی گیرد و هیچ کس از تغیرات این الگوریتم ها مطلع نمیباشد. در گذشته شما باد به کار گیری زیاد کلمات کلیدی می توانستید به سادگی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید اما این روش امروز نه تنها جواب نمی دهد بلکه باعث جریمه سایت نیز می شود. در حقیقت تلاش گوگل برای بالا آمدن مفید ترین سایت در نتایج جستجو است ! پس رضایت کاربر را همیشه در نظر بگیرید. گوگل مخاطب پسند بودن مطلب را از میزان Bounce rate یا همان نرخ بازگشت و میزان اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی بررسی می کند.

در حقیقت تلاش گوگل برای بالا آمدن مفید ترین سایت در نتایج جستجو است ! پس رضایت کاربر را همیشه در نظر بگیرید.

چگونه نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

اشتباهات رایج سئو در یک سایت تازه تاسیس

وب سایت های تازه تاسیس برای ارتقا رتبه سایت در گوگل معمولا از کلمات کلیدی مربوط به حوزه کسب و کار خود استفاده کنند در حالی که این یک اشتباه فاحش به شمار می رود چرا که سایت تازه تاسیس از لجاظ رتبه و شاخص بسیار با حد ایده ال فاصله دارد بنابراین بهتر است از کلمات کلیدی ترکیبی در آن استفاده شود .. به عنوان مثال در وب سایت های تازه تاسیس به جای کلمه کلیدی “فروش عطر” می توان از کلمه کلیدی “فروش عطر مردانه” استفاده نمود. شاید تعداد جست و جو در آن کم تر باشد اما باعث می شود تا شما در این کلمه کلیدی در رنک یک قرار بگیرید.

همان طور که گفته شد به کار گیری تنها کلمه کلیدی به تعداد زیادی نه تنها باعث افزایش رتبه نمی شود بلکه باعث می شود تا سایت شما جریمه شود . معمولا میزان استفاده از کلمه کلیدی در بهترین حالت باید بین ۱ تا ۲.۵ درصد باشد تا بهترین تاثیر را داشته باشد.

بهینه سازی بیش از حد محتوا

یکی دیگر از اشتباهات رایج سئو زیاده روی در فاکتورهای سئو است. زیاده روی در هر کاری باعث ضرر می شود و در مورد بهینه سازی نیز این موضوع بسیار صادق است به گونه ای که زیاده روی در هر یک از موارد سئو باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل می شود. شما باید تعادل را برقرار کنید و نیاز کاربر را در اولویت کار خود قرار دهید.

عدم توجه به لینک بیلدینگ

یکی از اشتباهات رایج سئو بسیار تاثیر منفی شدیدی و غیر قابل جبرانی دارد بک لینک ها هستند. اگر شما یک محتوای خوب نوشته و دیگران آن را وب سایت به اشتراک بگذارند، اصلاحا شما صاحب یک بک لینک از سایت ایشان شده اید. اما در لینک بیلدینگ شما در محتوای خود به سایر صفحات وب سایت لینک داخلی می دهید و گوگل با ایندکس این صفحه سایت سایر صفحات را هم بررسی کرده و باعث افزایش رتبه می شود. این مورد خود به تنهایی حساسیت بالایی دارد.

اگر می خواهید از لینک بیلدینگ بهره گیری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید . اول اینکه از لینک های داخلی بیش از حد استفاده نکنید. (حداکثر تعداد برای یک مطلب ۹۰۰ کلمه ای  ۴ تا ۶ لینک می باشد.)

نتیجه تصویری برای اشتباه رایج سئو وبسایت های فارسی

مورد دوم لینک های اسپم داخل کامنت ها هستند. بعضی از لینک هایی که در کامنت ها هستند مخرب به شمار می روند بنابراین اجازه کامنت گذاری در وب سایت را بیش از تایید به کاربران خود ندهید و بعد از آن لینک ها را به صورت nofollow قرار دهید.

سومین مورد ارتباط دهی میان وبلاگ هاست بعضی از مدیران وب سایت لینک هایی را درون سایت خود قرار می دهند که محتوای آنها هیچ ربطی به وب  سایت خودشان ندارد بنابراین باید به این موضوع نیز توجه لازم شود .

فقط یک بار محتوای سایت را در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کنید

امروزه اکثر افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند بنابراین شبکه های اجتماعی از بهترین ابزار ها برای منتشر کردن مطالب وب سایت شما به شمار می روند . بنابراین مطالب نوشته شده توسط شما باید به گونه ای باشد که قابلیت به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی داشته باشد و دکمه های به اشتراک گذاری را نیز در زیر مطلب خود قرار دهید . با توجه به سرعت به اشتراک گذاری در این شبکه ها یک بار ارسال مطلب کافی نخواهد بود و باید چندین مرتبه آنها را در شبکه های اجتماعی ارسال نموده تا دیده شود.

مهارت های لازم که مدیران شبکه های اجتماعی باید کسب کنند

 ولید نشان دادن قالب

این مورد اشتباه خیلی رایج هست همه میدانند گوگل به وبسایت های ولید علاقه ی بسیاری دارد و با دیدی بهتر به انها نگاه میکند اما هیچ کس نمیداند چرا همه فکر میکنند اگر لوگوی ولید بودن قالب را قرار دهند گوگل رفتاری مهربانانه ترین با سایت های انها خواهد داشت در صورتی که این لوگوری ولید بودن میتواند مشکلات زیادی را ایجاد کند زیرا گوگل اگر متوجه بشود که سایت شما ولید نیست ( که میشود) مشکلات زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد چون شما را به عنوان یک سئوکار کلاه سیاه شناسایی میکند و این را گوگل اصلا دوست ندارد.

 URL فارسی را گوگل شناسایی میکند پس ما ادرس را هم فارسی کنیم

متاسفانه در جهت فارسی سازی هرچه بیشتر اینترنت ما گاها به اقداماتی دست میزنیم که نه تنها پیشرفتی در کار ما ایجاد نمیکند بلکه باعث پسرفت ما نیز میشود. بحث دامنه های فارسی هم جزو همین مشکلات میباشد که عنوان شد میخواهیم سایت های فارسی را واقعا فارسی کنیم اما در عمل سایت های قارسی دچار مشکلات شدند. هیچ مرورگری دامنه های فارسی را پشتیبانی نمیکند و استفاده از انها فقط دفع بازدید کننده میکند به جای جذب بازدید کننده.

متفاوت بودن به هر روشی

سئو برای همه به معنی جدب بازدید کننده میباشد که غلط نیست اما کاملا درست هم نیست اما مهم اینجاست که همه فکر میکنند با جذب بازدید کننده سئو سایت خود را افزایش داده اند و در این راستا دست به اعمالی میزنند که واقعا فقط از وبمسترهای ناشی برمیاید یکی دو مورد از این اشتباهات را ذکر میکنم و فقط خودتان فکر کنید ببینید واقا معقول میباشد؟!

  • سایت پر از جاوا اسکریپت: هر کسی وارد میشود ده ها پیغام خودش امدید وقتی میخواهید خارج شوید ده ها پیغام دیگر…….
  • موسیقی زنده

این یکی دو مورد ایرادات رایج در وبلاگ های فارسی زبان بود اما در مورد وبسایت ها :

  • تصاویر از همه جهت میپرخند
  • افکت های عجیب

 ناخواسته سئوکار کلاه سیاه هستیم

تصویر مرتبط

رایج ترین نوع سئو کلاه سیاه در ایران استفاده از تگ میباشد. خود تگ مفید هست کسی منکر این موضوع نیست اما هستند سایت هایی که همه ما میشناسیم وقتی توی گوگل سرچ میکنیم میبینم پر هست از سایت هایی که به محتوای مورد نیاز ما اصلا ربطی ندارند اما در رتبه ی اول هم قرار دارند. اینها جزو کارهای خارق العاده ایرانیان میباشد که ناخواسته و در حالی که نمیدانند چرا اما انجام میدهدند و نتیجه هم میگیریند اما نکته مهم اینجاست که دیگر گوگل فریب این موارد را نمی خورد.

 

منابع : نوین مارکتینگ ، مکانیک وردپرس ، استوری

 

اشتراک گذاری کنید

درباره‌ی سمیه آذری پور

سمیه آذری پور هستم کارشناسی کامپیوتر دارم و از سال ۸۹ بعنوان برنامه نویس و طراح سایت فعالیت خود را شروع کردم. فعال، مشتاق و علاقه مند به تولید محتوا و بصورت حرفه ای مشغول به اینکار شدم و در حال حاضر در کنار اعضای مجموعه لاین استور بعنوان کارشناس تولید محتوا همکاری صمیمانه ای دارم ، امیدوارم با توانمندیهای خود بتوانم نقش موثری در همراهی تیم ایفا نمایم.

اینو دیدی ؟

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک چیست؟

حتماً تا کنون با لینک های کوتاه شده مواجه شده‌اید. این لینکها معمولاً دارای ترکیبی …

۴ دیدگاه ها

  1. اشتباهات برنامه نویسآن ایرانی گاهی باعث میشود سایت آنها در رتبه های پایینترین قرار بگیرد و من فکر میکنم با آموزش های حرفه ای لازم را در این زمینه ببینیم

  2. مطمئنا برای داشتن یه سایت خوب که در نتایج جستجو گوگل در مرتبه بالاترین قرار بگیرد باید سئو خوبی سایتمان داشته باشد در غیر این صورت نمیتوان یم انتظار زیادی داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.