5 دوره برتر
مهندس درویش زاده
چه عواملی باعث موفقیت بازاریابی ویروسی می شوند؟

چه عواملی باعث موفقیت بازاریابی ویروسی می شوند؟

5
(1)

🌺 در روش بازاریابی ویروسی، تبلیغات یک محصول به گونه ای انجام می شود که دهان به دهان بچرخد و افراد آن تبلیغ را که می تواند متن، فیلم یا صوت باشد، در شبکه های اجتماعی دست به دست کنند یا برای دیدن آن، افراد زیادی به سایت مورد نظر مراجعه نمایند.

سلام به دوستان همیشگی لاین استور؛ مشاور و مجری آموزش و تبلیغات در شبکه های اجتماعی؛ برای بازاریابی ویروسی موفق اول باید محتوای جذاب و خلاقانه تولید کنید و سپس به انتشار آن بپردازید. حتما شما هم با بنده موافق هستید که بهترین ابزار برای ارائه این محتوای جذاب و خلاقانه، اینترنت و شبکه های اجتماعی هستند.

البته جذاب بودن، در کنار ارزشمند بودن محتوا، باعث می شود تا کاربران و افراد بازدیدکننده، تمایل داشته باشند، تا محتوای تبلیغاتی شما را به اشتراک بگذارند. برگزاری مسابقات مختلف یا ارائه خدمات رایگان، اثر بسیار مطلوبی بر موفقیت در روش بازاریابی ویروسی دارند.  

اینکه شما به صورت رایگان کسب و کاری را تبلیغ کنید و از آن ها بخواهید، همین کار را برای شما انجام بدهند، باعث ویروسی شدن بازاریابی شما می شود. یکی از روش های رسیدن به موفقیت در بازاریابی ویروسی این است که مشتریان را تشویق کنید، تا با فروش تعداد خاصی از محصول، مالک بخشی از مبلغ حاصل از فروش شوند.

اهمیت درک نیاز و سلیقه مخاطبان

بازاریابی ویروسی زمانی موفقیت آمیز است که نیازهای مخاطبین را به خوبی درک کنید و از سلایق و ذائقه آن ها اطلاع پیدا نمایید. در این صورت با ارائه محتوایی جذاب و با خلاقیت بالا، از طریق شبکه های اجتماعی، می توانید به راحتی تبلیغ محصول خود را به دست مشتریان بسپارید.

اینکه چه افرادی یا سازمان هایی بازار هدف شما برای عرضه محصولتان هستند، باید مشخص شود. کدام گروه از جامعه، در چه سطح سنی نوجوان، جوان یا سالمند، و یا کدام گروه جنسیتی خانم ها یا آقایان، محتوای شما را دریافت و منتشر خواهند کرد. چه افرادی به محصول شما نیاز دارند؟ سلیقه و نیاز آن ها چیست؟

یافتن پاسخ صحیح برای این سوالات بسیار مهم است. زیرا بر اساس این پاسخ ها، شما باید محتوای مورد نظر خود را تولید و منتشر کنید، تا مورد توجه آن ها قرار بگیرد و دهان به دهان در شبکه های اجتماعی بچرخد.

تولید محتوای جذاب

محتوای تولید شده بر اساس نیاز و سلیقه مخاطبان و بر اساس سن و جنسیت، باید برای آن ها جذاب باشد. این محتوا می تواند یک فیلم در آپارات، عکسی جذاب در اینستاگرام، متن یا انیمیشن در تلگرام یا ایتا، توئیتی جالب در توئیتر و یا پادکست متفاوت، ایمیل، بازی کوتاه یا یک آهنگ باشد که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

محتوا می تواند طنز باشد یا حاوی تکه کلام های  معروف اجتماعی و یا هر مطلبی که کاربران را تشویق کند، آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و تکثیر کنند. علاوه بر استفاده از خلاقیت در تولید محتوا برای بازاریابی ویروسی، محتوای تولیدی باید ارزش به اشتراک گذاشتن را داشته باشد تا مخاطبان ترغیب شود آن را برای دوستان خود ارسال کنند.

همانطور که بیان شد، بر اساس نوع محتوا و نوع مخاطبان، می توانید از یک یا چند شبکه اجتماعی برای انتشار ویروسی محتوای خود استفاده کنید. در هر حال شبکه های اجتماعی با وجود میلیون ها کاربر، سرعت انتشار بالای مطالب، دسترسی آسان و کم هزینه بودن، بهترین فضا برای این روش می باشند.

چه عواملی باعث موفقیت بازاریابی ویروسی می شوند؟

برگزاری مسابقه

ارائه یک جایزه ویژه یا حتی یک مسابقه، همراه با هشتگی از نام برند یا نام تجاری محصول مورد نظر، اثر زیادی در اشتراک‌گذاری ویروسی آن توسط مخاطب دارد. ایجاد یک مسابقه که فرصتی برای برنده شدن در آن وجود داشته باشد، می‌تواند در اشتراک‌گذاری منظم برند یا نام محصول مورد نظر تاثیرگذار باشد.

یک مسابقه که بیش از یک ماه طول بکشد، می‌تواند باعث شود اخبار شما برای آن مسابقه هزاران یا حتی میلیون‌ها بار به اشتراک گذاشته شود. همانطور که در محیط اطراف و هر روز نام برندهای مختلف را به همراه اعطای جوایز در تلویزیون و یا شبکه های اجتماعی مشاهده می کنیم. کاری که به مرور باعث ماندگاری نام آن ها در ذهن مخاطبان می شود.

ارائه خدمات رایگان

ارائه خدمات یا بخشی از محصولات، به صورت رایگان، یکی استراتژی بسیار مهم در بازاریابی ویروسی است. استفاده از واژه «رایگان» یک از بهترین روش ها برای جذب مشتری و مخاطبان می باشد. در واقع ارائه رایگان خدمات و یا محصولات، مشتری را ترغیب می کند تا محصول اصلی را خریداری نماید و یا از خدمات اصلی استفاده کند.

گوگل یکی از مثال های ملموس برای ارائه خدمات رایگان است. گوگل، علاوه بر اینکه بر اینکه یک موتور جستجو است، خدمات مفیدی مانند Google Map، Google Mail و Google Doc و… را به طور رایگان ارائه می دهد. هر دفعه که کاربران از این خدمات استفاده می کنند، در واقع نام Google را تبلیغ می کنند و آگاهی مخاطبان از آن افزایش می یابد.

شبکه های اجتماعی فرصتی بسیار مناسب برای تبلیغات و دیده شدن برندها هستند. بازاریابی ویروسی نیز در صورتی که به صورت صحیح و اصولی مورد استفاده قرار بگیرد، روشی بسیار مناسب برای جذب مخاطبان و فروش بیشتر محصولات و یا دریافت بیشتر خدمات از سوی مخاطبان می باشد.

در صورتی که شما نیز صاحب برند یا کسب و کاری هستید و برای دیده شدن محصول و افزایش فروش خود به دنبال روشی تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی هستید، باید گفت بازاریابی ویروسی روشی بسیار موفق آمیز است. اما مطمئناً با توجه به وجود رقبای زیاد در این شبکه ها نیاز به دریافت مشاوره از افراد متخصص دارید تا وقت و هزینه خود را از دست ندهید.

برای رسیدن به این هدف می توانید با مجموعه لاین استور همراه شوید. ارائه مشاوره تخصصی در زمینه تبلیغات، انواع روش های بازریابی در شبکه های اجتماعی، افزایش فروش، برندسازی، توسعه کسب و کار، راه اندازی مشاغل اینترنتی و… از خدمات لاین استور به صاحبان مشاغل و کسب و کارهاست.

همچنین در دانشگاه مفهومی شبکه های اجتماعی که توسط مجموعه لاین استور راه اندازی شده است، دوره های آموزشی جامع در رابطه با موارد مذکور ارائه می دهد، شرکت در این دوره ها فرصتی بسیار مناسب برای رسیدن به اهداف تان در شبکه های اجتماعی است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 / 5. 1

اولین کسی باشید که به این مطلب ستاره می دهد

این مطلب را مفید میدانید...

برای ارتقاء این مطلب نظر بدهید

پیشهادتان به نویسنده و مدیر سایت

#مجید_درویش_زاده #لاین_استور #استارتاپونه
درویش زادهDarvishzade

درباره‌ی مهندس حیدری پشتیبان لاین استور

با عرض سلام و خسته نباشید . من سید حسین حیدری هستم . دانش آموخته مهندسی اقتصاد مدتی در زمینه تبلیغات، فروش و پشتیبانی گروه ها، سایت ها، ربات های تلگرامی و ... فعالیت داشتم و در حال حاضر در زمینه پشتیبانی سایت ها و فروشگاه های اینترنتی، تبلیغات شبکه های اجتماعی، نویسندگی و طراحی سایت فعالیت دارم. با آرزو موفقت برای شما .
دانشگاه مفهومی شبکه های مجازی

اینو دیدی ؟

آشنایی با انواع بازاریابی7

آشنایی با انواع بازاریابی ۷

0 (0) بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing) مطالعه خواسته‌های مشتری است. از آنجایی که از بازاریابی برای جذب مشتری‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنل کاربری

پنل ادمین

پنل بازاریاب

پنل همکار طلایی

پنل نمایندگی پایه

پنل نمایندگی ریبرند

پنل نمایندگی ویژه

پنل نمایندگی طلایی